Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: światła w zderzaku tylnym ?

Post autor: Feniks » wt sty 05, 2010 12:25 pm

matison pisze:Witam,
mam pytanie odnośnie świateł tylnych.
nie mogę znaleźć info, przeczytałem rozporządzenie ministra infrastr. odnośnie warunków technicznych aut i nie potrafię odpowiedzieć na swoje pytanie:
jaki przepis reguluje w PL i UE MIEJSCE zamontowania świateł?
czy mogę przełożyć światła z fabrycznego miejsca w zderzaku do fabrycznego miejsca w karoserii (chcę zmienić zderzak tylny)?

pytanie dotyczy terenówki jeżdżącej po czarnym, nie zmoty, czyli bez przymrużenia oka :roll:

takie wymagania wyszperałem w tabelce :
(nie dalej jak 400mm od krawędzi pojazdu, dolna krawędź światła nie wyżej niż 850 mm od podłoża )
Tabelki nie sprawdzałem, ale jeśli takie są w niej wymagania to trzeba się ich trzymać, natomiast czy światła masz w zderzaku czy w karoserii pomadka.
Tylko pamiętaj, że są też inne wymagania, u mnie np. (Patrol Y61) po przeprowadzce świateł nie mam przeciwmgielnego (nowe lampy w karoserii nie przewidywały)
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Baron
Posty: 643
Rejestracja: śr paź 01, 2003 11:20 am
Lokalizacja: stamtąd, skąd większość

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Baron » wt sty 05, 2010 3:25 pm

LR_Olek pisze:
Feniks pisze:a on do mnie: "w garniturze do takiego auta?"

a jakie ty masz auto? :o
raczej: jaki ma garnitur? :)21
Sip - Dop
...jajco holenderskie blues...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: światła w zderzaku tylnym ?

Post autor: LR_Olek » wt sty 05, 2010 7:55 pm

matison pisze:Witam,
mam pytanie odnośnie świateł tylnych.
nie mogę znaleźć info, przeczytałem rozporządzenie ministra infrastr. odnośnie warunków technicznych aut i nie potrafię odpowiedzieć na swoje pytanie:
jaki przepis reguluje w PL i UE MIEJSCE zamontowania świateł?
czy mogę przełożyć światła z fabrycznego miejsca w zderzaku do fabrycznego miejsca w karoserii (chcę zmienić zderzak tylny)?

pytanie dotyczy terenówki jeżdżącej po czarnym, nie zmoty, czyli bez przymrużenia oka :roll:

takie wymagania wyszperałem w tabelce :
(nie dalej jak 400mm od krawędzi pojazdu, dolna krawędź światła nie wyżej niż 850 mm od podłoża )

ludzie to lubia sobie problemy stwarzac ...

Awatar użytkownika
matison
Posty: 539
Rejestracja: pn wrz 22, 2008 11:58 am
Lokalizacja: Warszawa Wilanów
Kontaktowanie:

Re: światła w zderzaku tylnym ?

Post autor: matison » śr sty 06, 2010 12:20 am

LR_Olek pisze:[ludzie to lubia sobie problemy stwarzac ...
czyli, że jesteś za czy przeciw ? :)21
mówimy o aucie , które ma jeździć na narty, wakacje sracje, i nie mam ochoty użerać się z policmajstrem słowackim czy słoweńskim lub austriackim, bo prawowity ze mnie obywatel :)21
a rajdówkę ciągał będę na lawecie :)2 bo to może nie legenda, ale dzielna jest :)21
Obrazek

pytam, bo nie wiem, bo chciałbym się dowiedzieć, bo jestem tu nowy..
bo terenówkę kupiłem, może nie legendę, ale daje radę
Obrazek

bo liczę na cenne wskazówki wyjadaczy terenowych.
i mam nadzieję, że taki weteran jak Ty może wskazać mi drogę ..
Ostatnio zmieniony śr sty 06, 2010 12:25 am przez matison, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
mateusz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/390 ... e94cb.html
vitara
superpatrolsuper

Awatar użytkownika
matison
Posty: 539
Rejestracja: pn wrz 22, 2008 11:58 am
Lokalizacja: Warszawa Wilanów
Kontaktowanie:

Re: światła w zderzaku tylnym ?

Post autor: matison » śr sty 06, 2010 12:22 am

Feniks pisze: po przeprowadzce świateł nie mam przeciwmgielnego (nowe lampy w karoserii nie przewidywały)
najprościej w zderzaku upchnąc,
u mnie jedynie p.mgielne w karoserii umieścili. + wsteczne.
Pozdrawiam
mateusz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/390 ... e94cb.html
vitara
superpatrolsuper

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: światła w zderzaku tylnym ?

Post autor: Feniks » śr sty 06, 2010 7:23 am

matison pisze:
LR_Olek pisze:[ludzie to lubia sobie problemy stwarzac ...
czyli, że jesteś za czy przeciw ? :)21
[...]
Nie słuchaj go LR to taka stara pierdoła, która uważa, że prawdziwy ofroldowiec jest ponad to czy jego auto jest zgodne z przepisami czy nie, a wiedza na ten temat nie jest mu potrzebna do szczęścia...
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Baron
Posty: 643
Rejestracja: śr paź 01, 2003 11:20 am
Lokalizacja: stamtąd, skąd większość

Re: światła w zderzaku tylnym ?

Post autor: Baron » śr sty 06, 2010 9:36 am

matison pisze: i mam nadzieję, że taki weteran jak Ty może wskazać mi drogę ..
owszem... do warsztatu... :)21
Sip - Dop
...jajco holenderskie blues...

Awatar użytkownika
matison
Posty: 539
Rejestracja: pn wrz 22, 2008 11:58 am
Lokalizacja: Warszawa Wilanów
Kontaktowanie:

Re: światła w zderzaku tylnym ?

Post autor: matison » śr sty 06, 2010 12:21 pm

Baron pisze:
matison pisze: i mam nadzieję, że taki weteran jak Ty może wskazać mi drogę ..
owszem... do warsztatu... :)21

zaraz, zaraz, w takim razie nasze drogi rozminą się znacznie..
ja nie wiem, co to warsztat :)21 ja mam superpatrolasuper i vitkę niepadkę :)2

dopóki mi czapka nie podskoczy :o :)21 :o
Pozdrawiam
mateusz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/390 ... e94cb.html
vitara
superpatrolsuper

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: światła w zderzaku tylnym ?

Post autor: Flor » sob sty 09, 2010 9:46 pm

matison pisze:Witam,
mam pytanie odnośnie świateł tylnych.
nie mogę znaleźć info, przeczytałem rozporządzenie ministra infrastr. odnośnie warunków technicznych aut i nie potrafię odpowiedzieć na swoje pytanie:
jaki przepis reguluje w PL i UE MIEJSCE zamontowania świateł?
czy mogę przełożyć światła z fabrycznego miejsca w zderzaku do fabrycznego miejsca w karoserii (chcę zmienić zderzak tylny)?

pytanie dotyczy terenówki jeżdżącej po czarnym, nie zmoty, czyli bez przymrużenia oka :roll:

takie wymagania wyszperałem w tabelce :
(nie dalej jak 400mm od krawędzi pojazdu, dolna krawędź światła nie wyżej niż 850 mm od podłoża )
u mnie fabryczne lampy w nie liftowanym nowym miśku są na 90cm od ziemi

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: światła w zderzaku tylnym ?

Post autor: LR_Olek » sob sty 09, 2010 9:54 pm

Flor pisze:
matison pisze:Witam,
mam pytanie odnośnie świateł tylnych.
nie mogę znaleźć info, przeczytałem rozporządzenie ministra infrastr. odnośnie warunków technicznych aut i nie potrafię odpowiedzieć na swoje pytanie:
jaki przepis reguluje w PL i UE MIEJSCE zamontowania świateł?
czy mogę przełożyć światła z fabrycznego miejsca w zderzaku do fabrycznego miejsca w karoserii (chcę zmienić zderzak tylny)?

pytanie dotyczy terenówki jeżdżącej po czarnym, nie zmoty, czyli bez przymrużenia oka :roll:

takie wymagania wyszperałem w tabelce :
(nie dalej jak 400mm od krawędzi pojazdu, dolna krawędź światła nie wyżej niż 850 mm od podłoża )
u mnie fabryczne lampy w nie liftowanym nowym miśku są na 90cm od ziemi

no to zabiora ci dowod i bedziesz musial przerobic lampy :)21

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: światła w zderzaku tylnym ?

Post autor: Flor » sob sty 09, 2010 9:55 pm

LR_Olek pisze:

no to zabiora ci dowod i bedziesz musial przerobic lampy :)21
zgłoszę do naprawy gwarancyjnej :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: światła w zderzaku tylnym ?

Post autor: LR_Olek » ndz sty 10, 2010 11:57 am

Flor pisze:
LR_Olek pisze:

no to zabiora ci dowod i bedziesz musial przerobic lampy :)21
zgłoszę do naprawy gwarancyjnej :)21

nie uznaja...

:)21

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Nahen » ndz lut 07, 2010 2:18 am

Jak dla mnie wystarczy wywalić zapas z tylnej klapy/drzwi i po sprawie przepis który wprowadził dziwny zwyczaj umieszczania światłę w zdeżakach o ile pamiętam mial coś wspólnego własnie z kołem umieszczonym na "dupie" i chodziło o to coby pod pewnymi kątami koło nie zaslaniało świateł. Dlatego wpadli na pomysła coby światła opuścic poniżej koła zapasowego. Tak więc koła niet - problema niet.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » pn lut 08, 2010 8:14 am

Nahen pisze:Jak dla mnie wystarczy wywalić zapas z tylnej klapy/drzwi i po sprawie przepis który wprowadził dziwny zwyczaj umieszczania światłę w zdeżakach o ile pamiętam mial coś wspólnego własnie z kołem umieszczonym na "dupie" i chodziło o to coby pod pewnymi kątami koło nie zaslaniało świateł. Dlatego wpadli na pomysła coby światła opuścic poniżej koła zapasowego. Tak więc koła niet - problema niet.

Możesz przywolac ten przepis czy tylko tak se zgadujesz??
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Nahen » śr lut 10, 2010 2:23 am

Tak se zgaduję... Zauważ, że samochody które nie mają koła na dupie mają światla wysoko i w budzie i nie musza mieć światęł w zderzaku. Nie mam pojęcia kiedy taki przepis wszedł i jak brzmi dokładnie wiem bo spotkałem sie kilka lat temu z zapisem o takim mniej wiecej sensie jak przytoczyłem. Dlaczego np Jeepy Grand Cheeroke, Toyota V8, LandRover Disco3 nie mają świateł w zderzakach a dlaczego takie np Patrole, Pajero DiD, Toyoty Land Cruiser (druga generacja) do 2002 roku mają? Sądząc po "jakości" tego pomysłu może i były to tylko plany ale na tyle "konkretne" że przez kilka latek producenci produkowali samochody niejako pod jego wpływem. Generalnie samochody produkowane na rynek europejski w latach około 93/94 - 2000/2002 mające fabrycznie montowany zapas na dupie był wyposażane właśńe w lampy w zderzakach często tylko z "wydmuszkami" świateł w budzie ewentualnie z działającym tam dodatkowym swiatłem stopu czy przeciwmgłowym lub cofania.

Skoro twierdzisz, że producenci tacy jak Toyota, Nissan, Mitsubishi, Isuzu, Opel, Land Rover, Suzuki, Mercedes mieli wszyscy na raz w tym samym okresie kaprys montowania w zderzakach świateł działających a "atrap" w budzie to masz do tego prawo...
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Mroczny » śr lut 10, 2010 7:19 am

podobno to bzdurne montowanie świateł w zderzaku ma swoja genezę w fakcie zasłaniania przez koło wiszące na drzwiach części zakresu widzenia prawego lampionu...

p.s. już ustaliliście, że wszystkie przeróbki są nielegalne? a atest ma tylko jedna firma w kraju na chromrurkę niezmieniającą pracy stref zgniotu (czytaj mocowaną na dwie śrubki meblowe m5) ? I że za kilka lat w razie stłuczki żaden ubezpieczyciel nie zlikwiduje szkody wyrządzonej przez pięknie i z jajem dłubnięte parchy y61?

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » śr lut 10, 2010 5:33 pm

Nahen pisze:Tak se zgaduję... [...]

Skoro twierdzisz, że producenci tacy jak Toyota, Nissan, Mitsubishi, Isuzu, Opel, Land Rover, Suzuki, Mercedes mieli wszyscy na raz w tym samym okresie kaprys montowania w zderzakach świateł działających a "atrap" w budzie to masz do tego prawo...
No to pozostawmy to w sferze przypowieści, dopóki przepis się nie odnajdzie...

Nigdy nic takiego nie twierdziłem, trzymajmy się faktów.

Mroczny pisze:p.s. już ustaliliście, że wszystkie przeróbki są nielegalne? a atest ma tylko jedna firma w kraju na chromrurkę niezmieniającą pracy stref zgniotu (czytaj mocowaną na dwie śrubki meblowe m5) ? I że za kilka lat w razie stłuczki żaden ubezpieczyciel nie zlikwiduje szkody wyrządzonej przez pięknie i z jajem dłubnięte parchy y61?
Troszkę, przesadziłeś, niektóre przeróbki nawet daleko idące są legalne, kwestia nie tyle w przeróbkach ile w zastosowanych elementach i posiadanych przez nie homologacjach. Co do rurek to akurat nie o strefę zgniotu chodzi, tylko o kontakt rurki z pieszym, jest na to stosowna dyrektywa.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Wałek
 
 
Posty: 857
Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
Lokalizacja: Żyrardów
Kontaktowanie:

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Wałek » śr lut 10, 2010 6:34 pm

Nahen pisze:Tak se zgaduję... Zauważ, że samochody które nie mają koła na dupie mają światla wysoko i w budzie i nie musza mieć światęł w zderzaku. Nie mam pojęcia kiedy taki przepis wszedł i jak brzmi dokładnie wiem bo spotkałem sie kilka lat temu z zapisem o takim mniej wiecej sensie jak przytoczyłem. Dlaczego np Jeepy Grand Cheeroke, Toyota V8, LandRover Disco3 nie mają świateł w zderzakach a dlaczego takie np Patrole, Pajero DiD, Toyoty Land Cruiser (druga generacja) do 2002 roku mają? Sądząc po "jakości" tego pomysłu może i były to tylko plany ale na tyle "konkretne" że przez kilka latek producenci produkowali samochody niejako pod jego wpływem. Generalnie samochody produkowane na rynek europejski w latach około 93/94 - 2000/2002 mające fabrycznie montowany zapas na dupie był wyposażane właśńe w lampy w zderzakach często tylko z "wydmuszkami" świateł w budzie ewentualnie z działającym tam dodatkowym swiatłem stopu czy przeciwmgłowym lub cofania.

Skoro twierdzisz, że producenci tacy jak Toyota, Nissan, Mitsubishi, Isuzu, Opel, Land Rover, Suzuki, Mercedes mieli wszyscy na raz w tym samym okresie kaprys montowania w zderzakach świateł działających a "atrap" w budzie to masz do tego prawo...
Uaz ma koło i światła na budzie
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Mroczny » śr lut 10, 2010 9:02 pm

Feniks - jaka część niebędąca w serii kawałkiem samochodu ma homologację i jaki przepis reguluje taka możliwość oraz kto wystawia świadectwa?

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: LR_Olek » śr lut 10, 2010 9:16 pm

Wałek pisze:
Nahen pisze:Tak se zgaduję... Zauważ, że samochody które nie mają koła na dupie mają światla wysoko i w budzie i nie musza mieć światęł w zderzaku. Nie mam pojęcia kiedy taki przepis wszedł i jak brzmi dokładnie wiem bo spotkałem sie kilka lat temu z zapisem o takim mniej wiecej sensie jak przytoczyłem. Dlaczego np Jeepy Grand Cheeroke, Toyota V8, LandRover Disco3 nie mają świateł w zderzakach a dlaczego takie np Patrole, Pajero DiD, Toyoty Land Cruiser (druga generacja) do 2002 roku mają? Sądząc po "jakości" tego pomysłu może i były to tylko plany ale na tyle "konkretne" że przez kilka latek producenci produkowali samochody niejako pod jego wpływem. Generalnie samochody produkowane na rynek europejski w latach około 93/94 - 2000/2002 mające fabrycznie montowany zapas na dupie był wyposażane właśńe w lampy w zderzakach często tylko z "wydmuszkami" świateł w budzie ewentualnie z działającym tam dodatkowym swiatłem stopu czy przeciwmgłowym lub cofania.

Skoro twierdzisz, że producenci tacy jak Toyota, Nissan, Mitsubishi, Isuzu, Opel, Land Rover, Suzuki, Mercedes mieli wszyscy na raz w tym samym okresie kaprys montowania w zderzakach świateł działających a "atrap" w budzie to masz do tego prawo...
Uaz ma koło i światła na budzie

uaz jest z rosji,a nie z unii :)21

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » czw lut 11, 2010 9:31 am

Mroczny pisze:Feniks - jaka część niebędąca w serii kawałkiem samochodu ma homologację i jaki przepis reguluje taka możliwość oraz kto wystawia świadectwa?
Karwa, ale Wy się lubicie droczyć.

1. Przeróbki, np. podcięcie błotnika nie wymaga dodatkowych części...
2. Np. światła, amortyzatory, w zasadzie cała gama zamienników...
3. Homologacji w motoryzacji nie znam bo nigdy nie przerabiałem tematu, zapewne jest jakiś "Instytut Wyższej Techniki Motoryzacyjnej", (w budownictwie np. ITB, w zasadzie badanie może zrobić każde akredytowane laboratorium). Rzecz w tym że dla indywidualnego motacza jest to całkowicie abstrakcyjne z uwagi i na koszty i dodatkową biurokrację.

Światła w budzie mają też Hondy, Suzuki GV itp.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Mroczny » czw lut 11, 2010 9:48 am

nie
nie droczyć

serio mnie interesuje jak zalegalizować np bagażnik, zderzak czy coś w tym stylu. W tej chwili uprawia się radosna partyzantkę ale to do czasu

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Flor » czw lut 11, 2010 9:48 am

Feniks pisze:
Światła w budzie mają też Hondy, Suzuki GV itp.
i nowe misie też :D

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Flor » czw lut 11, 2010 9:56 am

Mroczny pisze:nie
nie droczyć

serio mnie interesuje jak zalegalizować np bagażnik, zderzak czy coś w tym stylu. W tej chwili uprawia się radosna partyzantkę ale to do czasu
PIMOT prowadzi badania homologacyjne, obejmujące sprawdzenie wymagań podanych w regulaminie będącym podstawą udzielenia homologacji wyposażenia i części oraz pośredniczy w uzyskaniu Świadectwa Homologacji w Ministerstwie Infrastruktury. Występujący o homologację wyposażenia lub części informowany jest o zasadach i procedurze homologacji przez pracowników Ośrodka Jakości PIMOT oraz Laboratoriów wykonujących badania.
http://www.pimot.org.pl/pol/uslugi_homologacja.html zadzwoń i zapytaj :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Mroczny » czw lut 11, 2010 10:16 am

dzwoniłem i pytałem..
Pan poinformował mnie, że oni mogą mi wystawić atest, iż dany zderzak spełnia wymagania oferty (w sensie: jest zgodny z wytycznymi zawartymi w ofercie powiedzmy straży pożarnej). Natomiast nie wydadzą atestu, że zderzak może być montowany w GR, ponieważ sprzeczne jest to z homologacja pojazdu i zylionem innych przepisów. Producent bowiem homologował GR ze zderzakiem fabrycznym i tylko z takowym pojazd ten pasuje do definicji pojazdu używanej przez producenta. Wg pana nie można sobie dołożyć do samochodu nic, choćby miało pięć atestów, jeśli homologacja pojazdu nie dopuszcza dokładnie tego czegoś. Powiedział jeszcze, że u nich homologują zderzaki plasticzane w ten sposób, że producent dostarcza zderzak z przyczepionym do niego pojazdem i na taki zestaw wyrabia się atest.
No i jak - głupoty gada?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przepisy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość