Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: lukassos » pt wrz 16, 2011 11:08 am

Mój znajomy ma Warszawę z 57 roku z tyłu ma jedno światło Stop i kierunki czerwone. Auto bez pasów z wystającymi klamkami. Jeździ normalnie na białych blachach, przeglądy bez problemu. Prawo nie działa wstecz.

finger4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:04 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: finger4 » sob wrz 17, 2011 8:24 pm

w rozporzadzeniu jest mowa o aucie pierwszy raz zarejestrowanym w polsce. jesli kupilem w niemczech rocznikowo 99 a zarejestrowalem po 2007 w polsce to niestety obowiazuje.

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » ndz wrz 18, 2011 1:54 pm

Ten temat akurat nie służy do nabijania postów.
Nie wiesz nie pisz.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

finger4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:04 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: finger4 » pn wrz 19, 2011 11:03 am

Feniks masz na mysli mnie?

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » wt wrz 20, 2011 9:35 pm

finger4 pisze:Feniks masz na mysli mnie?
Nie, ja tak ogólnie, nie wiesz nie pisz, jest zylion tematów do kasztanienia.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

finger4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:04 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: finger4 » pn paź 31, 2011 11:36 pm

Doleje oliwy do ognia. Przypadkiem natrafilem na post na jednym forum
http://www.pajero.org.pl/index.php?id=f ... tid%5D=138

i powiem szczerze, ze wczytujac sie w ten zapis ktory byl walkowany wiele razy nic nie wskazuje na to, ze nie mozna stalowego zderzaka miec...

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » pn paź 31, 2011 11:58 pm

finger4 pisze:Doleje oliwy do ognia. Przypadkiem natrafilem na post na jednym forum
http://www.pajero.org.pl/index.php?id=f ... tid%5D=138

i powiem szczerze, ze wczytujac sie w ten zapis ktory byl walkowany wiele razy nic nie wskazuje na to, ze nie mozna stalowego zderzaka miec...
Cóż to tylko znaczy, że nie umiesz czytać, a przynajmniej na pewno nie ze zrozumieniem.

Tu się nic nie pali, więc i oliwy nie ma do czego dolewać, wróć jak będziesz miał coś konkretnego do powiedzenia.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

finger4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:04 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: finger4 » wt lis 01, 2011 12:21 am

Mozesz wsadzic swoje buractwo w ustronne miejsce?

"przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane"

Pada słowo klucz - DODATKOWY. Czy zderzak jest zderzakiem dodadkotwym czy podstawowym? Stalowy zderzak nie zakladasz na seryjny wiec nei jest dodatkowy. To sie bardziej tyczy rur.

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » śr lis 09, 2011 11:21 pm

finger4 pisze:Mozesz wsadzic swoje buractwo w ustronne miejsce?

"przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane"

Pada słowo klucz - DODATKOWY. Czy zderzak jest zderzakiem dodadkotwym czy podstawowym? Stalowy zderzak nie zakladasz na seryjny wiec nei jest dodatkowy. To sie bardziej tyczy rur.
W ustronnych miejscach wsadzam coś innego.

Gdybyś zadał sobie trud przeczytania ze zrozumieniem i przepisów krajowych i dyrektywy unijnej to może zrozumiałbyś, że słowo klucz to homologowane. Nieco Cię usprawiedliwia fakt, że w Polsce prawo tworzą (p)osły, dla których logika to laska z długimi nogami.

Nie wiesz - nie pisz, większość tu ma pojęcie, że stalowy bullbar może być źródłem kłopotów, ale może się przydarzyć, że ktoś Twoje domniemania weźmie poważnie, a potem kuku - weźmiesz za to odpowiedzialność (wątpię)??

Nie wiesz - nie pisz.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

finger4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 8:04 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: finger4 » czw lis 10, 2011 4:13 pm

Reasumujac nic nie wolno?

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » czw lis 10, 2011 5:29 pm

finger4 pisze:Reasumujac nic nie wolno?
Reasumując to dobre założenie.

Generalnie wszystko co ma wpływ na bezpieczeństwo musi być homologowane do modelu/typu samochodu.
Działa też w drugą stronę, np samochód jest homologowany z określonym rozmiarem opon i innych założyć nie wolno.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: apede » czw lis 10, 2011 6:28 pm

Feniks pisze:samochód jest homologowany z określonym rozmiarem opon i innych założyć nie wolno.
Jak zarejestrowaliśmy Samuraia w Finlandii to przy okazji przeglądu rejestracyjnego dokonaliśmy tzw. "przeglądu po zmianach" czy jakoś tak, i mamy legalnie 235/75R15:
Obrazek

I teraz zagwozdka: Gdyby teraz zarejestrować go znowu w Polsce, to czy da się z tym rozmiarem opon jako legalnym w innym kraju UE?

Nie mówiąc o tym że przeszedł ten duży przegląd i 2 następne bez zderzaka bo "w terenówce można" :o :)2
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Korbamoto
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw paź 13, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: WK

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Korbamoto » pn kwie 16, 2012 11:27 pm

Że tak odgrzeję starego kotleta i zapytam ludzi bardziej doświadczonych niz ja w jeździe po drogach terenówka z różnymi własnymi ''zmotami''.
Przykładowo: Jeśli mam zderzak (z ceownika zimnogiętego- bo taki będe robił) w Patrolu - Hiszpanie, nie kanciasty, nie z rury, nie wystający, nie wydumany, nie kłuje w oczy, wygląd prawie jak oryginalny, tyle że z grubszej blachy, to na jakiej podstawie pan policjant na drodze czy diagnosta na stacji stwierdzi czy on jest oryginalny, czy nie, homologowany czy nie? Jeżdżę po Polsce zawodowo (ale nie parchem), po 6 tys. km w miesiącu, i Patroli K260 (Hiszpanów) od pol roku (odkąd mam Parcha- Hiszpana) na drodze widziałem 3 (słownie: trzy) Policjanci i diagności też ich nie widują za często, bo jest ich poprostu mało, więc skąd będą wiedziec jaki zderzak fabryka zakładała 25-20 lat temu? Z fotek z netu? Z forum? Czy mają rozpiskę do wszystkich aut świata od stu lat co i jak grube powinno być i z wymiarami szczegółowymi?
Inny przykład: Jak odróżnią zderzak z homologacją produkcji ARB, od dobrze wykonanej podróby, ale nie posiadającej homologacji, zrobionej przez utalentowanego Pana Kazia w garażu?
Więc skąd podstawa czy zabrac dowód, czy nie?
Homologowane klamoty mają miec znak CE podobno. Ale gdzie i jak umieszczony? Jest to sprecyzowane? Naklejka, czy znak umieszczony trwale (wybity/przyspawany/tabliczka znamionowa) w widocznym miejscu?
W Fordzie Focus (ciężarowym z salonu) z kratą, jedynym znakiem na kracie była naklejka 2x3 cm ze znaczkiem CE i danymi producenta (do tego widoczna po wlezieniu do bagażnika), która latem od gorąca wyschła, skurczyla się i odpadła. Czy mam ją ratować, czy bez naklejki krata przestaje byc homologowana?
Kratę identyczną wykona każdy umiejący giąć rurkę i spawać.
Analogicznie ze zderzakami ''motanymi''
Wydrukuję se na kompie naklejkę ze znaczkiem CE i jakimś ble ble i nalepię na zderzak i będzie ok? Sprawdzą autentyczność? Bardzo nieprecyzyjne te przepisy...
Z jednego pytania zrobiło sie kilka...
Nie tykam tu prawa, ale życia. Interesuje mnie po prostu to, że jesli mam stracić dowód na drodze czy na badaniu technicznym, to na jasnej podstawie, a nie na domniemaniu czy widzimisię Pana Mietka diagnosty, czy misków z drogówki i w jaki sposób będzie mi to uzasadnione...
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający

Awatar użytkownika
maks-69
 
 
Posty: 139
Rejestracja: pt maja 21, 2010 6:53 am
Lokalizacja: Gdańsk-

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: maks-69 » sob kwie 28, 2012 1:30 am

Sorki !!! 9- stron i zgłupiałem !! :P mam 5 świateł roboczych jedno nad wyciągarką , dwa po bokach i dwa z tyłu :) ( bardzo pomocne !!! ) diagnosta jest na nie!!!! :)11 dodam że mocowane do kurnika !!. włączniki niezależne, podświetlane ! Tylko bez ....Zmień diagnoste !!Tyle wiem !! :)21
TERRANO I -89r 2.4 +LPG(Z24i)
MAKS

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Didymos » ndz kwie 29, 2012 10:56 am

Czego nie rozumiesz?
Warunki techniczne pojazdów dokładnie określają jakie dodatkowe lampy możesz mieć zamontowane i bynajmniej nie ma tam mowy o lampach roboczych, dachowych lightbarach itp., zgodnie z prawem są nielegalne.
Sam mam na samochodach jakieś dodatkowe błyskotki robocze i dalekosiężne, ale jak jeżdżę po twardym to je składam albo zasłaniam :roll:
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Feniks » ndz kwie 29, 2012 12:46 pm

maks-69 pisze:Sorki !!! 9- stron i zgłupiałem !! :P mam 5 świateł roboczych jedno nad wyciągarką , dwa po bokach i dwa z tyłu :) ( bardzo pomocne !!! ) diagnosta jest na nie!!!! :)11 dodam że mocowane do kurnika !!. włączniki niezależne, podświetlane ! Tylko bez ....Zmień diagnoste !!Tyle wiem !! :)21
Zasadniczo wszystko jest w pierwszym poście i nie trza czytać dalej, a jak pisz kolega wyżej co nie jest dozwolone (nakazane) jest zabronione. Dodatkowo można mieć parę "długich" i wsjo.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
maks-69
 
 
Posty: 139
Rejestracja: pt maja 21, 2010 6:53 am
Lokalizacja: Gdańsk-

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: maks-69 » pn kwie 30, 2012 3:52 pm

No tak , dzięki !!przelecialem jeszcze raz i faktycznie - wszystko jasne :)2 . Czyli teraz pomotam jakieś zawiasy do kurnika co by można było zlożyć i na twardym nie kuło nikogo w oczy !!. Miejmy nadzieję że złożone na bagażniku jakoś przejdą ?? szkoda by z nich zrezygnować , parę razy ratowaly , szczególnie tylne !
TERRANO I -89r 2.4 +LPG(Z24i)
MAKS

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Takayuki » pn kwie 30, 2012 5:17 pm

Przechodzą nawet zamontowane ale trwale zasłonięte - takimi fabrycznymi plastikami, albo jakimś workiem założonym na lampę - przynajmniej mi się takich nie czepiali po zasłonięciu.

Awatar użytkownika
ZbychoS
 
 
Posty: 7453
Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
Lokalizacja: Siedlce

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: ZbychoS » sob maja 12, 2012 8:39 pm

Korbamoto pisze:.., więc skąd będą wiedziec jaki zderzak fabryka zakładała 25-20 lat temu? Z fotek z netu? Z forum? Czy mają rozpiskę do wszystkich aut świata od stu lat co i jak grube powinno być i z wymiarami szczegółowymi?
...

Według mojej wiedzy pojazdy rejestrowane po 2007 ? czyli wejściu dyrektywy unijnej MUSZĄ mieć wszelkie zmiany ( orurowanie np. ) dokonywane zgodnie z homologacją. Czyli ja do swojej Navary 2008 nie mogę sam wydłubać/wyspawać kangura. Musi być z fabryki z homologacją.
Natomiast podobna Navara z 2006 może sobie wkleić samoróbkę. Po prostu, termin leci od dnia wejścia dyrektywy unijnej.
Ma to swe głębokie uzasadnienie. Wcześniej można było, więc ludzie zakładali różne wynalazki. Zmuszanie ich do przywrócenia stanu fabrycznego naruszało by ich prawa nabyte.
To tak jak z możliwością jazdy bez pasów w starych samochodach sprzed 73 ?? roku.
***** USA

Awatar użytkownika
tanto
Posty: 1996
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Dobra

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: tanto » ndz maja 13, 2012 11:57 am

ZbychoS pisze:pojazdy rejestrowane po...
Warto jeszcze sprawdzić czy w przypadku danego przepisu chodzi o pierwszą rejestrację, czy pierwszą rejestrację w naszym kraju bo z tym różnie bywa
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Flor » ndz maja 13, 2012 12:00 pm

tanto pisze:
ZbychoS pisze:pojazdy rejestrowane po...
Warto jeszcze sprawdzić czy w przypadku danego przepisu chodzi o pierwszą rejestrację, czy pierwszą rejestrację w naszym kraju bo z tym różnie bywa
chodzi o pierwszą rejestrację w PL !!

Awatar użytkownika
Gocu
Posty: 486
Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Gocu » wt maja 15, 2012 3:33 pm

ZbychoS pisze:
Korbamoto pisze: To tak jak z możliwością jazdy bez pasów w starych samochodach sprzed 73 ?? roku.
Mój Uaz z 1991 roku nie miał pasów i mogłem tak jeździć. Ale dla swojego dobra założyłem z Malucha :)
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ

Awatar użytkownika
Korbamoto
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw paź 13, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: WK

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: Korbamoto » czw maja 24, 2012 11:55 am

ZbychoS pisze:
Korbamoto pisze:.., więc skąd będą wiedziec jaki zderzak fabryka zakładała 25-20 lat temu? Z fotek z netu? Z forum? Czy mają rozpiskę do wszystkich aut świata od stu lat co i jak grube powinno być i z wymiarami szczegółowymi?
...

Według mojej wiedzy pojazdy rejestrowane po 2007 ? czyli wejściu dyrektywy unijnej MUSZĄ mieć wszelkie zmiany ( orurowanie np. ) dokonywane zgodnie z homologacją. Czyli ja do swojej Navary 2008 nie mogę sam wydłubać/wyspawać kangura. Musi być z fabryki z homologacją.
Natomiast podobna Navara z 2006 może sobie wkleić samoróbkę. Po prostu, termin leci od dnia wejścia dyrektywy unijnej.
Ma to swe głębokie uzasadnienie. Wcześniej można było, więc ludzie zakładali różne wynalazki. Zmuszanie ich do przywrócenia stanu fabrycznego naruszało by ich prawa nabyte.
To tak jak z możliwością jazdy bez pasów w starych samochodach sprzed 73 ?? roku.
Ja to wszystko wiem, że rejestrowane po 2007 roku muszą mieć dodatki homologowane.
Pytałem na jakiej podstawie policjant czy diagnosta oceni, czy moje orurowanie ma homologacje, czy jej nie ma.
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający

Awatar użytkownika
mstrucz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 4:06 pm

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: mstrucz » czw maja 24, 2012 1:23 pm

Na podstawie świadectwa homologacji w formie papierowej i/lub tabliczce znamionowej / naklejce.
zasada taka sama jak w przypadku haka holowniczego lub przyciemnianych szyb.
Z homologacją zderzaków chyba (pewien nie jestem, może potwierdzi to producent) wystarczy, że uzyskają homologację na wyroby ogółem w sensie sposobu wytwarzania (np. stalowe zderzaki spełniające warunki takie jak gr ścianki, materiał itp) i nie potrzebują dla konkretnego modelu. Sądzę tak po tym, że można na Allegro kupić dowolnego grilla robionego pod konkretne, nawet nietypowe auto wraz z dokumentem homologacyjnym, a przecież koszty homologacji sa konkretne i gdyby mieli na każdy model, to wszystkie te modele musiałyby zostać chociaż w jednym egzemplarzu sprawdzone laboratoryjnie.
Pajero Pinin - najdzielniejszy SUV

Awatar użytkownika
wojo02
Posty: 1971
Rejestracja: pn lut 23, 2009 4:16 pm
Lokalizacja: KRAK

Re: Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Post autor: wojo02 » czw maja 24, 2012 1:59 pm

a jak jest z hakiem, trzeba ściągać czy nie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przepisy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość