Jak się odwrac felgi

rozmiary, odsadzenie, odwracanie

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt mar 04, 2005 12:14 pm

dobre odnosisz wrażenie bo koła teraz nie obracają się w miejscu tylko idą po łuku - ale wiąże się z tym przypadłość którą wyjaśnie poniżej...

@Władek
odsadzone felgi działają na układ kierowniczy znacznie bardziej niż zwykłe - z racji tego właśnie, że przy skręcaniu idą po łuku - więc ciągną za układ kierwoniczy znacznie bardziej niż oryginały które się obracają znacznie bliżej osi swożnia zwrotnicy - co się z tym wiąże - gdy koło jest w dziurze to duuużo trudniej jest zkręcić bo wymusza ono przesunięcie tył-przód a nie tylko skręt...ale to jeszcze pół biedy - przy wjechaniu w dużą dziurę mocno pociągnie kierownicę - mi nawet kciuka wybiło którymś razem, no i zmienia tor jazdy - gdy trafisz w krawężnik to na bank znajdziesz się samochodem na chodniku...
hamowanie to następna sprawa - hamulce bębnowe nigdy nie biorą równo - i ta strona która mocniej hamuje pociągnie auto właśnie w tą stronę...przy mocnym hamowaniu nie utrzymasz toru jazdy na 100% - polecisz metr-dwa w bok...
miałem tak i pozbyłem się bo to gówniany interes - wyjebać w kogoś na ulicy/chodniku żadna przyjemność...nie polecam do twojego typu użytkowania...
muszę spindalać do roboty za jakiś czas mogę jeszcze coś nabazgrać w późniejszym terminie...

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt mar 04, 2005 12:15 pm

Jacku - skręć koła w prawo i trzymając hamulec skręć w lewo...

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » pt mar 04, 2005 1:02 pm

banan pisze:dobre odnosisz wrażenie bo koła teraz nie obracają się w miejscu tylko idą po łuku - ale wiąże się z tym przypadłość którą wyjaśnie poniżej...

@Władek
odsadzone felgi działają na układ kierowniczy znacznie bardziej niż zwykłe - z racji tego właśnie, że przy skręcaniu idą po łuku - więc ciągną za układ kierwoniczy znacznie bardziej niż oryginały które się obracają znacznie bliżej osi swożnia zwrotnicy - co się z tym wiąże - gdy koło jest w dziurze to duuużo trudniej jest zkręcić bo wymusza ono przesunięcie tył-przód a nie tylko skręt...ale to jeszcze pół biedy - przy wjechaniu w dużą dziurę mocno pociągnie kierownicę - mi nawet kciuka wybiło którymś razem, no i zmienia tor jazdy - gdy trafisz w krawężnik to na bank znajdziesz się samochodem na chodniku...
hamowanie to następna sprawa - hamulce bębnowe nigdy nie biorą równo - i ta strona która mocniej hamuje pociągnie auto właśnie w tą stronę...przy mocnym hamowaniu nie utrzymasz toru jazdy na 100% - polecisz metr-dwa w bok...
miałem tak i pozbyłem się bo to gówniany interes - wyjebać w kogoś na ulicy/chodniku żadna przyjemność...nie polecam do twojego typu użytkowania...
muszę spindalać do roboty za jakiś czas mogę jeszcze coś nabazgrać w późniejszym terminie...
Czy z dystansami jest podobnie?

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » pt mar 04, 2005 1:11 pm

banan pisze:dobre odnosisz wrażenie bo koła teraz nie obracają się w miejscu tylko idą po łuku - ale wiąże się z tym przypadłość którą wyjaśnie poniżej...

@Władek
odsadzone felgi działają na układ kierowniczy znacznie bardziej niż zwykłe - z racji tego właśnie, że przy skręcaniu idą po łuku - więc ciągną za układ kierwoniczy znacznie bardziej niż oryginały które się obracają znacznie bliżej osi swożnia zwrotnicy - co się z tym wiąże - gdy koło jest w dziurze to duuużo trudniej jest zkręcić bo wymusza ono przesunięcie tył-przód a nie tylko skręt...ale to jeszcze pół biedy - przy wjechaniu w dużą dziurę mocno pociągnie kierownicę - mi nawet kciuka wybiło którymś razem, no i zmienia tor jazdy - gdy trafisz w krawężnik to na bank znajdziesz się samochodem na chodniku...
hamowanie to następna sprawa - hamulce bębnowe nigdy nie biorą równo - i ta strona która mocniej hamuje pociągnie auto właśnie w tą stronę...przy mocnym hamowaniu nie utrzymasz toru jazdy na 100% - polecisz metr-dwa w bok...
miałem tak i pozbyłem się bo to gówniany interes - wyjebać w kogoś na ulicy/chodniku żadna przyjemność...nie polecam do twojego typu użytkowania...
muszę spindalać do roboty za jakiś czas mogę jeszcze coś nabazgrać w późniejszym terminie...
Ale z tego także wynika, że odsadzone felgi w oryginale - np. Mangelsy z minusem takze się nie nadają, gdyż auto na nich zachowuje się podobnie jak Banan opisał...... z tego także wynika, że z dystansami też jest tak samo,,, więc co... w Gazie itp trza jeździć na oryginałach oponach 165mm (oryginalne fele) ????

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pt mar 04, 2005 1:12 pm

PM metal tuning pisze:odnoszę wrażenie, że lżej się obraca kierownicą.
teoretycznie nie powinno odwrócenie felg mieć na to wpływu
to jest właśnie wrażenie ja mam jeszcze jedno co niby z matmy wynika że się myle zmienił się bardzo promień zawracania i akurat na nie korzyść możliwe że w moim troche przesadziłem z tym odsadzeniem ale auto mi coraz gorzej zawraca no cuż się szło w góre się poszło na boki a długość została więc może tu leży błąd który trzeba zmienić :)21

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt mar 04, 2005 1:23 pm

pajerolask pisze: Czy z dystansami jest podobnie?
tak, tylko w mniejszym stopniu - odwrócenie uazowych felg to znaczna różnica...mi wystawało pół koła za błotnik a na oryginalnych uaza były około 3 cm schowane wgłąb...jak ktoś ma miejsce na serwerze to mogę zdjęcie zapodać...

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » pt mar 04, 2005 5:40 pm

banan pisze:
pajerolask pisze: Czy z dystansami jest podobnie?
tak, tylko w mniejszym stopniu - odwrócenie uazowych felg to znaczna różnica...mi wystawało pół koła za błotnik a na oryginalnych uaza były około 3 cm schowane wgłąb...jak ktoś ma miejsce na serwerze to mogę zdjęcie zapodać...
Nie rozumiem jak w mniejszym stopniu?
Myślę, że w takim samym stopniu. Odwracając felgę otrzymujesz np. 40 mm, wkładając dystans 40 mm również otrzymujesz takie samo odsunięcie od zwrotnicy.
Czemu dystans jest lepszy/bezpieczniejszy ?? ( pomijam ilość śrub na kole :D )
Kto zmusza do maksymalnego odsunięcia felgi podczas odwracania ?
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt mar 04, 2005 6:38 pm

mówię cały czas o odróceniu felg uaza tak jak to się zazwyczaj spotyka - wycięty środek , obrót i przyspawanie - w ten sposób lekko jest 60-70 mm...a to bez wspomagania - uwierz jest do dupy jak mało co...

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » pt mar 04, 2005 8:34 pm

Wierzę, że jest do dupy. Czyli dystanse są lepsze bo dają mniejsze odstawienie i tylko dlatego.
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt mar 04, 2005 8:39 pm

Mam odsadzone mocno magelsy, wczesniej przespawane fele suzukowskie. Roznica miedzy seria, a odsadzona, albo przespawana felga jest kolosalna.
Troche lepiej na odsadzonej, bo prosta przynajmniej, ale i tak trzeba troche niutonow przylozyc, nawet na 30' kolkach...

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt mar 04, 2005 8:41 pm

Acha.. skret sie pogorszyl, a auto wcale sie latwiej nie prowadzi, tyle, ze na trawesie to nadrabia. Sytuacje poprawi chyba tylko wspomaganie...

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » pt mar 04, 2005 8:46 pm

nie założyłeś wspomagania!?
eeeee....
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
kender
 
 
Posty: 111
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 7:05 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kender » pt mar 04, 2005 8:46 pm

no ok, ale czy mi się zdaje, jeżeli będzie wspomaganie to będzie dostawało w dupe tak jak twój kciuk, czyli znacznie szybciej będzie się zużywać, tak??
Zuzia 1,6 Vitara
uwaga: nie patrz w światło lasera pozostałym okiem

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » pt mar 04, 2005 8:48 pm

nie
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt mar 04, 2005 8:48 pm

No niby tak. Sie zobaczy...

@szary - dostajesz pm i olewasz, czy nie dostajesz?

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » pt mar 04, 2005 8:49 pm

dostaję i olewam :)23
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » pt mar 04, 2005 8:50 pm

abo i nie...
se sprawdź lepiej bo ci odpisałem kozofobie :)23
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » pt mar 04, 2005 8:51 pm

Będzie co ma być. Odwracałem felę bo oponka ocierała i najlepsze rozwiązanie takie się wydaje.
Odsunięta nie na maxa tylko tyle ile było potrzeba.
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt mar 04, 2005 8:52 pm

Eeee... noooo... tragedii nie ma, da sie z tym zyc, parenascie tys. km w roku zrobic i nie oszalec.
(przynamniej nie calkiem) :)21

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pt mar 04, 2005 9:03 pm

PM metal tuning pisze:Będzie co ma być. Odwracałem felę bo oponka ocierała i najlepsze rozwiązanie takie się wydaje.
Odsunięta nie na maxa tylko tyle ile było potrzeba.
a nie prościej było dystans wsadzić... 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt mar 04, 2005 9:39 pm

leszek pisze:biga jeździ na moich starych felgach które sam robiłem wcześniej ja zrobiłem nimi dwie imprezy i jeszcze misiek pycił na nich pół roku biga jeszcze się do mnie odzywa więc chyba złe nie były :)
a koledze z bielska moge odpowiedzieć na @ albo coś jak go jeszcze interesuje bo nie wiem czy tam jeszcze robią takie żeczy.
Na twojej tylko jednej jezdze. Reszta przez bielszczakow robiona :-? Nie polecam. Leszek zrobil lepiej. Odsadzona felga bije na wyjebach po lapach tak ze sie kciuki (2 x wybite) nauczylem trzymac inaczej :roll: Stabilnosc auta na trawersach wzrasta okrutnie. U mnie do orginalu wyszlo po 7 cm na strone, wiec razem 14 czyli bardzo DUZO. Na pewno felga fabryczna jest lepsza, ale bez przesady. Dobrze odwrocona jest git. Ja jezdze duzo dojazdowek i nie narzekam.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » pt mar 04, 2005 9:44 pm

dopóki serwa kieratu nie zrobisz to zawsze męka bedzie...
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » pt mar 04, 2005 10:02 pm

BĄKU pisze: a nie prościej było dystans wsadzić... 8)
pewnie prościej ale uważam, że im mniej elementów tym mniej się może zepsuć 8)
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt mar 04, 2005 10:54 pm

szary pisze:dopóki serwa kieratu nie zrobisz to zawsze męka bedzie...
Wiem :-? serwo lezy i rdzewieje :-? czasu nie ma :-? wot problem :-?
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » sob mar 05, 2005 10:38 am

Biga pisze: Odsadzona felga bije na wyjebach po lapach tak ze sie kciuki (2 x wybite) nauczylem trzymac inaczej.
no właśnie...ja mam teraz obrócone trójkąty suzukowskie i może 3 cm dystans założe...nic więcej...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość