Dystanse tylko na jednej osi - warto?

rozmiary, odsadzenie, odwracanie

Moderator: Albert_N

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Dystanse tylko na jednej osi - warto?

Post autor: Yoorek » czw maja 18, 2006 6:20 am

Jak w temacie. Mam dystanse do kół 2,5 cm. Nestetey przy wiekszych oponach, z przodu opona koliduje z błotnikiem gdy jest dystans przZy dobiciu.
Zastanawiam się czy zostawić tylko z tyłu.
Teoretycznie będzie nico większy rozstaw kół z tyłu więc i stabilność, koła ni bdą szły tym samy torem przy jeżdzie na wprost więc trakcja się zwiększy. No a jak praktycznie? Jakie są minusy? (poza zapewen zwięszonym zużyciem paliwa)

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » pt maja 19, 2006 3:42 pm

jak trakcja się zwiększy?
teren zawsze jak dwa kółka idą po jednym śladzie to jednak lepiej, no chyba ze sądzisz inaczej :roll:
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » pt maja 19, 2006 4:02 pm

Może koledze chodzi o to że jedna os będzie jechała w koleinie a druga prawie ze nie. I to zwiększa trakcje własnie gdy jedn aoś jest w koleinie a druga nie.
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » pt maja 19, 2006 4:06 pm

chyba że trakcja to większe opory w jeździe :roll:
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » pt maja 19, 2006 5:31 pm

Jeżeli na czarnym to zapewne tak ale w lesie czasami się przyda wyjechać z koleiny jedną osią i jechać"bokiem" ale nie zawsze się to udaje
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » pt maja 19, 2006 8:26 pm

GRAND NA ZWYKŁEJ OPONIE NIE DA RADY, POTRZEBNA DO TEGO JEST KOSTKA
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » pt maja 19, 2006 9:27 pm

romaniec tomasz pisze:GRAND NA ZWYKŁEJ OPONIE NIE DA RADY, POTRZEBNA DO TEGO JEST KOSTKA
ale teraz o co chodzi :o Przecież jest w podpisie że suza posiada MT
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Post autor: Yoorek » ndz maja 21, 2006 6:33 pm

Michał...G pisze:Może koledze chodzi o to że jedna os będzie jechała w koleinie a druga prawie ze nie. I to zwiększa trakcje własnie gdy jedn aoś jest w koleinie a druga nie.
Dokładnie to miałem na myśli i oczywiście chodzi mi o jazdę w terenie.

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » ndz maja 21, 2006 7:49 pm

niech inni się wypowiedzą ale dla mnie i z mojego doświadczenia to zawsze lepiej jest jak kółka idą po śladzie.
koło tylne idzie po przetartym śladzie i nie robi dodatkowych oporów ale i tak arobisz jak uważasz.
pozdrawiam tomasz
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » ndz maja 21, 2006 8:29 pm

Ja myśle bardziej o tym żeby dać tylko dystanse z przodu - a do tyłu nie dawać. Przy lifcie zawieszenia na wahaczach - przód się zszedł i rozstaw kół z przodu jest mniejszy niż z tyłu. A z tyłu obawiam się ze przy 245/75 bedzie mi tarło wtedy na pełnym wykrzyżu o nadkole - mimo wszelkich liftów
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » śr lip 12, 2006 10:20 am

To może ja się wypowiem. Grand Cherokee ZJ ma z przodu rozstaw kół większy niż z tyłu min. o 1cm i ludzie jakoś na nich jezdżą i w terenie na pożądnych MT ten samochód mimo masy, sobie doskonale daje radę. Z tego wynika że jak jedna oś jest szersza to, to nie przeszkadza. Takie są moje doznania z mojego terenwego granda, a co do szoswego i obniżonego to też to w ogóle nie przeszkadza w jeździe po czarnym ponad 190km/h, a nawet może i pomaga.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » ndz lip 16, 2006 10:19 am

To jeszcze ja dopiszę, że quad od mojego dziecka ma rozstaw kół z tyłu większy niż z przodu circa mniej więcej o 1/3 szerokości opony.

I jeździ 8)
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » śr sie 30, 2006 10:39 am

Pawog2 pisze:To może ja się wypowiem. Grand Cherokee ZJ ma z przodu rozstaw kół większy niż z tyłu min. o 1cm i ludzie jakoś na nich jezdżą i w terenie na pożądnych MT ten samochód mimo masy, sobie doskonale daje radę.
A mogę zapytać skąd takie wnioski ??
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » śr sie 30, 2006 12:36 pm

a nie jest tak??
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » śr sie 30, 2006 12:40 pm

wniosek ten wysnółem z tego że felgi które mi wystają poza nadkola, bardziej wystają z przodu. Możliwe że buda jest węższa z przodu ale szczerze w to wątpię bo z regóły samochody mają węższy tył karoserii ale nie wiem jak jest z Jeep'em. Poza tym większość osobówek ma węższy rozstaw kół z przodu.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » śr sie 30, 2006 7:12 pm

Obrazek
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » śr sie 30, 2006 7:31 pm

wg. tego rysunku ma on tylko jeden wymiar rozstawu kół, w takim razie przód jest węższy niż tył(chodzi o budę), bo tak jak napisałem z przodu koła mi bardziej wystają poza obrys niż z tyłu i nie to że ja coś mam nie tak tylko każdy ZJ którego widziałem z bardziej "wydatnymi" kołami tak ma. Może i tak być
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
Greentop
 
 
Posty: 243
Rejestracja: pn maja 22, 2006 10:36 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: Dystanse tylko na jednej osi - warto?

Post autor: Greentop » czw lis 02, 2006 3:11 pm

Yoorek pisze:...poza zapewen zwięszonym zużyciem paliwa...
Ja też się wetnę bo nie bardzo jeszcze jestem w temacie - dlaczego zastosowanie dystansów zwiększa zurzycie paliwa? :roll:
dętki sucks! a dotacja z Funduszu Pracy vivat!

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » czw lis 02, 2006 7:13 pm

zużycie paliwa nie powinno się zwiększyć. Nie widzę powodów. Opory toczenia te same, opory powietrza powinny być te same, jedynie moment gnący się zwiększa na osi, wg. wzoru masa razy ramię = moment.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
!!PiOtReK!!
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: !!PiOtReK!! » wt gru 12, 2006 8:54 pm

Ja mam dystanse tylko z przodu (ok.10mm). Załorzyłem do Longa felgi 15 nie widząc że mogą być tylo 16 cali ze wzglądu na wielkość zacisku hamulca. Z tyłu było ok wjęc nie dawałem. Auto jeździ ok. :)2
Vitara Long 2.0 V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości