rozmiary, odsadzenie, odwracanie
Moderator: Albert_N
-
Fazi

- Posty: 1578
- Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'
Post
autor: Fazi » pt mar 02, 2007 9:42 am
No. Pisać mi tu

, otwór w feldze 110 mm a piasta 100 mm. Zakładać czy nie

Czy ma sens jakiś pierścień pośredni ?
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL

-
Bartas

- Posty: 2215
- Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartas » pt mar 02, 2007 9:45 am
profesjonalnie bym w to nie wszedł, ale ... jeżdżą tak i szpilki są na miejscu.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R
-
Maqlinka
-

- Posty: 2888
- Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Maqlinka » pt mar 02, 2007 9:45 am
A felga stalowa czy alu??
Jeśli alu - to powinno się używać pierścieni centrujących (tylko czy taki pierścień wyrobi na ten cm

)
Life's Too Short For A Full Time Job
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » pt mar 02, 2007 9:47 am
Zakładać bez pierścienia, szpilki będa trzymały...

LJ 70
-
Bartas

- Posty: 2215
- Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartas » pt mar 02, 2007 9:49 am
Maqlinka pisze:A felga stalowa czy alu??
Jeśli alu - to powinno się używać pierścieni centrujących (tylko czy taki pierścień wyrobi na ten cm

)
widziałem w placku w stalowych felgach już jajowate otwory pod szpilki, ale to był użytkownik "kat". Długo nie mogliśmy odkręcić śrub

a otwór w feldze był ok. Alu felgi często wymagają specjalnych śrub. Ale jeszcze nie widizałem wyrobionych otworów pod szpilki w alu feldze.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R
-
Fazi

- Posty: 1578
- Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'
Post
autor: Fazi » pt mar 02, 2007 9:52 am
Felga stalowa... auto raczej na drogę bo to Frontera

Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL

-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pt mar 02, 2007 9:57 am
kupić lepsze stalówki, te sprzedać. Różnica mniejsza niż cena pierścieni
ja bym nie jeździł tak
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » pt mar 02, 2007 10:05 am
Przeciez są samochody które felge mają załozoną "na styk" do bębna np toyota tył

LJ 70
-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pt mar 02, 2007 10:15 am
toyota to wszystko ma lepsze, może szpilki też

nie wiem, przewrażliwiony jestem
-
przemo69
-

- Posty: 105
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 4:39 pm
- Lokalizacja: tarnobrzeg
Post
autor: przemo69 » pt mar 02, 2007 10:19 am
Fazi na szpilkach to może "wisieć" maluch albo zastawa a nie prawie dwutonowe auto
Leżą umnie dwie takie felgi co ktoś założył do isuzu- zerwane cztery szpilki a dwie wyłamane
I na koniec jaki to problem wykonać tuleję redukcyjną, podaj wymiary i na drugi dzień masz

-
zbig
-

- Posty: 3325
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: zbig » pt mar 02, 2007 11:06 am
Fazi pisze:No. Pisać mi tu

, otwór w feldze 110 mm a piasta 100 mm. Zakładać czy nie

Czy ma sens jakiś pierścień pośredni ?
To zależy od felgi, czy felga jest centrowana szpilkami, otworem czy szpilkami i otworem ?
http://www.al-ko.pl/fahrzeugtechnik/felgi/obj.html
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » pt mar 02, 2007 11:08 am
Fazi pisze:No. Pisać mi tu

, otwór w feldze 110 mm a piasta 100 mm. Zakładać czy nie

Czy ma sens jakiś pierścień pośredni ?
większość lr ma felgi centrujące się na szpilkach a nie na piaście.
tyle że te szpilki mają sajz jak w kamazie...

#noichuj
-
Fazi

- Posty: 1578
- Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'
Post
autor: Fazi » pt mar 02, 2007 11:09 am
No ja u siebie w patrolu mam z tyłu tylko felgę trzymaną na szpikach...
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL

-
Fazi

- Posty: 1578
- Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'
Post
autor: Fazi » pt mar 02, 2007 11:15 am
czesław&jarząbek pisze:Fazi pisze:No. Pisać mi tu

, otwór w feldze 110 mm a piasta 100 mm. Zakładać czy nie

Czy ma sens jakiś pierścień pośredni ?
większość lr ma felgi centrujące się na szpilkach a nie na piaście.
tyle że te szpilki mają sajz jak w kamazie...

Nakrętka 27 bodajze

Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL

-
przemo69
-

- Posty: 105
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 4:39 pm
- Lokalizacja: tarnobrzeg
Post
autor: przemo69 » pt mar 02, 2007 11:18 am
To sam sobie odpowiedzałeś
Jeszcze jakbys robił to dla siebie to "niech tam" ale komuś to sprawa nerwowa jest
-
DanielF

- Posty: 392
- Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
- Lokalizacja: Olsztyn
Post
autor: DanielF » pt mar 02, 2007 1:23 pm
W mangelsach, czy innych felgach z 'kubkami', chyba w ogole nie opcji zeby felga centrowala sie na piascie (bo jak kubek upchnac?, a przeca mozna i bez kubka zakladac). I z tego co kojarze to w wielu samochodach (nie tylko peepach) felga sie centruje tylko na szpilkach.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
-
Fazi

- Posty: 1578
- Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'
Post
autor: Fazi » pt mar 02, 2007 1:25 pm
No to właśnie felga MANGELS-a
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt mar 02, 2007 1:28 pm
czesław&jarząbek pisze:
większość lr ma felgi centrujące się na szpilkach a nie na piaście.
tyle że te szpilki mają sajz jak w kamazie...

dobrze że napisałeś wiekszość, bo P38 centruje się na piaście

-
DanielF

- Posty: 392
- Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
- Lokalizacja: Olsztyn
Post
autor: DanielF » pt mar 02, 2007 1:35 pm
No, a mangelsy z tego co kojarze dla danego rozstawu srub, maja chyba jeden rozmiar otworu, a rozne sprzety z tym samym rozstawem, maja rozne srednice piast. Zreszta jakby mangels pasowal na styk do piasty, to by im 'kubki' nie schodzily

Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » pt mar 02, 2007 2:49 pm
Bartas pisze: Ale jeszcze nie widizałem wyrobionych otworów pod szpilki w alu feldze.
Chcesz zobaczyc moje felgi

I to Superriora felgi. Ponoc hardmadafaka sik
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
rafiknt
-

- Posty: 163
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 12:30 pm
- Lokalizacja: NOWY TARG PODHALE
Post
autor: rafiknt » pt mar 02, 2007 3:15 pm
jest taka zasada alu powinnna byc psowna lub pierscien a blacha jest ciensza i pozwala wycentrowac fele na srobach ale wiecie tyle szkol co ludzi jak kolo odpadnie lub pozrywa szpilki to sie sami dowiedzą
teraz to czarna du...a -ale nadal szukam koyota
-
Szarbia
-

- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szarbia » pt mar 02, 2007 9:00 pm
Do powiedzmy 100 km/h nie trzeba centrowac na piascie, powyzej - trzeba.
-
pyntront
-

- Posty: 1073
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pyntront » pt mar 02, 2007 9:01 pm
Marcin-Kraków pisze:Bartas pisze: Ale jeszcze nie widizałem wyrobionych otworów pod szpilki w alu feldze.
Chcesz zobaczyc moje felgi

I to Superriora felgi. Ponoc hardmadafaka sik
Ty się nie liczysz, tobie odpadły koła w czasie jazdy i to ze dwa razy chyba

Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
-
pyntront
-

- Posty: 1073
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pyntront » pt mar 02, 2007 9:06 pm
Fazi pisze:No. Pisać mi tu

, otwór w feldze 110 mm a piasta 100 mm. Zakładać czy nie

Czy ma sens jakiś pierścień pośredni ?
Mam założone Mangelsy 8x15 z oponami 33x12,5 spasowane tylko na śrubach i nie widzę żadnych niepokojących objawów w porównaniu do alusów które były wcześniej spasowane na piaście. Ale tak formalnie to ja nie wiem, nie znam się, po prostu tak mam i już.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość