Więszky owór centralny w feldze niż piasta - dywagacje

rozmiary, odsadzenie, odwracanie

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Więszky owór centralny w feldze niż piasta - dywagacje

Post autor: Fazi » pt mar 02, 2007 9:42 am

No. Pisać mi tu :-), otwór w feldze 110 mm a piasta 100 mm. Zakładać czy nie ?? Czy ma sens jakiś pierścień pośredni ?
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pt mar 02, 2007 9:45 am

profesjonalnie bym w to nie wszedł, ale ... jeżdżą tak i szpilki są na miejscu.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » pt mar 02, 2007 9:45 am

A felga stalowa czy alu??
Jeśli alu - to powinno się używać pierścieni centrujących (tylko czy taki pierścień wyrobi na ten cm ??)
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pt mar 02, 2007 9:47 am

Zakładać bez pierścienia, szpilki będa trzymały...


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pt mar 02, 2007 9:49 am

Maqlinka pisze:A felga stalowa czy alu??
Jeśli alu - to powinno się używać pierścieni centrujących (tylko czy taki pierścień wyrobi na ten cm ??)
widziałem w placku w stalowych felgach już jajowate otwory pod szpilki, ale to był użytkownik "kat". Długo nie mogliśmy odkręcić śrub :)21 a otwór w feldze był ok. Alu felgi często wymagają specjalnych śrub. Ale jeszcze nie widizałem wyrobionych otworów pod szpilki w alu feldze.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » pt mar 02, 2007 9:52 am

Felga stalowa... auto raczej na drogę bo to Frontera :-)
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt mar 02, 2007 9:57 am

kupić lepsze stalówki, te sprzedać. Różnica mniejsza niż cena pierścieni :)21

ja bym nie jeździł tak

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pt mar 02, 2007 10:05 am

Przeciez są samochody które felge mają załozoną "na styk" do bębna np toyota tył


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt mar 02, 2007 10:15 am

toyota to wszystko ma lepsze, może szpilki też :)21
nie wiem, przewrażliwiony jestem

przemo69
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn mar 13, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: tarnobrzeg

Post autor: przemo69 » pt mar 02, 2007 10:19 am

Fazi na szpilkach to może "wisieć" maluch albo zastawa a nie prawie dwutonowe auto
Leżą umnie dwie takie felgi co ktoś założył do isuzu- zerwane cztery szpilki a dwie wyłamane
I na koniec jaki to problem wykonać tuleję redukcyjną, podaj wymiary i na drugi dzień masz :)

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Więszky owór centralny w feldze niż piasta - dywagacje

Post autor: zbig » pt mar 02, 2007 11:06 am

Fazi pisze:No. Pisać mi tu :-), otwór w feldze 110 mm a piasta 100 mm. Zakładać czy nie ?? Czy ma sens jakiś pierścień pośredni ?
To zależy od felgi, czy felga jest centrowana szpilkami, otworem czy szpilkami i otworem ?

http://www.al-ko.pl/fahrzeugtechnik/felgi/obj.html
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Więszky owór centralny w feldze niż piasta - dywagacje

Post autor: czesław&jarząbek » pt mar 02, 2007 11:08 am

Fazi pisze:No. Pisać mi tu :-), otwór w feldze 110 mm a piasta 100 mm. Zakładać czy nie ?? Czy ma sens jakiś pierścień pośredni ?
większość lr ma felgi centrujące się na szpilkach a nie na piaście.
tyle że te szpilki mają sajz jak w kamazie...

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » pt mar 02, 2007 11:09 am

No ja u siebie w patrolu mam z tyłu tylko felgę trzymaną na szpikach...
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Re: Więszky owór centralny w feldze niż piasta - dywagacje

Post autor: Fazi » pt mar 02, 2007 11:15 am

czesław&jarząbek pisze:
Fazi pisze:No. Pisać mi tu :-), otwór w feldze 110 mm a piasta 100 mm. Zakładać czy nie ?? Czy ma sens jakiś pierścień pośredni ?
większość lr ma felgi centrujące się na szpilkach a nie na piaście.
tyle że te szpilki mają sajz jak w kamazie...

:)21
Nakrętka 27 bodajze :-)
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt mar 02, 2007 11:16 am

ta...
#noichuj

przemo69
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn mar 13, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: tarnobrzeg

Post autor: przemo69 » pt mar 02, 2007 11:18 am

To sam sobie odpowiedzałeś
Jeszcze jakbys robił to dla siebie to "niech tam" ale komuś to sprawa nerwowa jest

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt mar 02, 2007 1:23 pm

W mangelsach, czy innych felgach z 'kubkami', chyba w ogole nie opcji zeby felga centrowala sie na piascie (bo jak kubek upchnac?, a przeca mozna i bez kubka zakladac). I z tego co kojarze to w wielu samochodach (nie tylko peepach) felga sie centruje tylko na szpilkach.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » pt mar 02, 2007 1:25 pm

No to właśnie felga MANGELS-a
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Więszky owór centralny w feldze niż piasta - dywagacje

Post autor: N2O » pt mar 02, 2007 1:28 pm

czesław&jarząbek pisze: większość lr ma felgi centrujące się na szpilkach a nie na piaście.
tyle że te szpilki mają sajz jak w kamazie...

:)21
dobrze że napisałeś wiekszość, bo P38 centruje się na piaście :)
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt mar 02, 2007 1:35 pm

No, a mangelsy z tego co kojarze dla danego rozstawu srub, maja chyba jeden rozmiar otworu, a rozne sprzety z tym samym rozstawem, maja rozne srednice piast. Zreszta jakby mangels pasowal na styk do piasty, to by im 'kubki' nie schodzily :D
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pt mar 02, 2007 2:49 pm

Bartas pisze: Ale jeszcze nie widizałem wyrobionych otworów pod szpilki w alu feldze.
Chcesz zobaczyc moje felgi :lol: I to Superriora felgi. Ponoc hardmadafaka sik
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

rafiknt
 
 
Posty: 163
Rejestracja: śr sty 19, 2005 12:30 pm
Lokalizacja: NOWY TARG PODHALE

Post autor: rafiknt » pt mar 02, 2007 3:15 pm

jest taka zasada alu powinnna byc psowna lub pierscien a blacha jest ciensza i pozwala wycentrowac fele na srobach ale wiecie tyle szkol co ludzi jak kolo odpadnie lub pozrywa szpilki to sie sami dowiedzą
teraz to czarna du...a -ale nadal szukam koyota

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Post autor: Szarbia » pt mar 02, 2007 9:00 pm

Do powiedzmy 100 km/h nie trzeba centrowac na piascie, powyzej - trzeba.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » pt mar 02, 2007 9:01 pm

Marcin-Kraków pisze:
Bartas pisze: Ale jeszcze nie widizałem wyrobionych otworów pod szpilki w alu feldze.
Chcesz zobaczyc moje felgi :lol: I to Superriora felgi. Ponoc hardmadafaka sik
Ty się nie liczysz, tobie odpadły koła w czasie jazdy i to ze dwa razy chyba ;-)
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Więszky owór centralny w feldze niż piasta - dywagacje

Post autor: pyntront » pt mar 02, 2007 9:06 pm

Fazi pisze:No. Pisać mi tu :-), otwór w feldze 110 mm a piasta 100 mm. Zakładać czy nie ?? Czy ma sens jakiś pierścień pośredni ?
Mam założone Mangelsy 8x15 z oponami 33x12,5 spasowane tylko na śrubach i nie widzę żadnych niepokojących objawów w porównaniu do alusów które były wcześniej spasowane na piaście. Ale tak formalnie to ja nie wiem, nie znam się, po prostu tak mam i już.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość