Strona 1 z 2
Więszky owór centralny w feldze niż piasta - dywagacje
: pt mar 02, 2007 9:42 am
autor: Fazi
No. Pisać mi tu

, otwór w feldze 110 mm a piasta 100 mm. Zakładać czy nie

Czy ma sens jakiś pierścień pośredni ?
: pt mar 02, 2007 9:45 am
autor: Bartas
profesjonalnie bym w to nie wszedł, ale ... jeżdżą tak i szpilki są na miejscu.
: pt mar 02, 2007 9:45 am
autor: Maqlinka
A felga stalowa czy alu??
Jeśli alu - to powinno się używać pierścieni centrujących (tylko czy taki pierścień wyrobi na ten cm

)
: pt mar 02, 2007 9:47 am
autor: Mag69
Zakładać bez pierścienia, szpilki będa trzymały...

: pt mar 02, 2007 9:49 am
autor: Bartas
Maqlinka pisze:A felga stalowa czy alu??
Jeśli alu - to powinno się używać pierścieni centrujących (tylko czy taki pierścień wyrobi na ten cm

)
widziałem w placku w stalowych felgach już jajowate otwory pod szpilki, ale to był użytkownik "kat". Długo nie mogliśmy odkręcić śrub

a otwór w feldze był ok. Alu felgi często wymagają specjalnych śrub. Ale jeszcze nie widizałem wyrobionych otworów pod szpilki w alu feldze.
: pt mar 02, 2007 9:52 am
autor: Fazi
Felga stalowa... auto raczej na drogę bo to Frontera

: pt mar 02, 2007 9:57 am
autor: Mroczny
kupić lepsze stalówki, te sprzedać. Różnica mniejsza niż cena pierścieni
ja bym nie jeździł tak
: pt mar 02, 2007 10:05 am
autor: Mag69
Przeciez są samochody które felge mają załozoną "na styk" do bębna np toyota tył

: pt mar 02, 2007 10:15 am
autor: Mroczny
toyota to wszystko ma lepsze, może szpilki też

nie wiem, przewrażliwiony jestem
: pt mar 02, 2007 10:19 am
autor: przemo69
Fazi na szpilkach to może "wisieć" maluch albo zastawa a nie prawie dwutonowe auto
Leżą umnie dwie takie felgi co ktoś założył do isuzu- zerwane cztery szpilki a dwie wyłamane
I na koniec jaki to problem wykonać tuleję redukcyjną, podaj wymiary i na drugi dzień masz

Re: Więszky owór centralny w feldze niż piasta - dywagacje
: pt mar 02, 2007 11:06 am
autor: zbig
Fazi pisze:No. Pisać mi tu

, otwór w feldze 110 mm a piasta 100 mm. Zakładać czy nie

Czy ma sens jakiś pierścień pośredni ?
To zależy od felgi, czy felga jest centrowana szpilkami, otworem czy szpilkami i otworem ?
http://www.al-ko.pl/fahrzeugtechnik/felgi/obj.html
Re: Więszky owór centralny w feldze niż piasta - dywagacje
: pt mar 02, 2007 11:08 am
autor: czesław&jarząbek
Fazi pisze:No. Pisać mi tu

, otwór w feldze 110 mm a piasta 100 mm. Zakładać czy nie

Czy ma sens jakiś pierścień pośredni ?
większość lr ma felgi centrujące się na szpilkach a nie na piaście.
tyle że te szpilki mają sajz jak w kamazie...

: pt mar 02, 2007 11:09 am
autor: Fazi
No ja u siebie w patrolu mam z tyłu tylko felgę trzymaną na szpikach...
Re: Więszky owór centralny w feldze niż piasta - dywagacje
: pt mar 02, 2007 11:15 am
autor: Fazi
czesław&jarząbek pisze:Fazi pisze:No. Pisać mi tu

, otwór w feldze 110 mm a piasta 100 mm. Zakładać czy nie

Czy ma sens jakiś pierścień pośredni ?
większość lr ma felgi centrujące się na szpilkach a nie na piaście.
tyle że te szpilki mają sajz jak w kamazie...

Nakrętka 27 bodajze

: pt mar 02, 2007 11:16 am
autor: czesław&jarząbek
ta...
: pt mar 02, 2007 11:18 am
autor: przemo69
To sam sobie odpowiedzałeś
Jeszcze jakbys robił to dla siebie to "niech tam" ale komuś to sprawa nerwowa jest
: pt mar 02, 2007 1:23 pm
autor: DanielF
W mangelsach, czy innych felgach z 'kubkami', chyba w ogole nie opcji zeby felga centrowala sie na piascie (bo jak kubek upchnac?, a przeca mozna i bez kubka zakladac). I z tego co kojarze to w wielu samochodach (nie tylko peepach) felga sie centruje tylko na szpilkach.
: pt mar 02, 2007 1:25 pm
autor: Fazi
No to właśnie felga MANGELS-a
Re: Więszky owór centralny w feldze niż piasta - dywagacje
: pt mar 02, 2007 1:28 pm
autor: N2O
czesław&jarząbek pisze:
większość lr ma felgi centrujące się na szpilkach a nie na piaście.
tyle że te szpilki mają sajz jak w kamazie...

dobrze że napisałeś wiekszość, bo P38 centruje się na piaście

: pt mar 02, 2007 1:35 pm
autor: DanielF
No, a mangelsy z tego co kojarze dla danego rozstawu srub, maja chyba jeden rozmiar otworu, a rozne sprzety z tym samym rozstawem, maja rozne srednice piast. Zreszta jakby mangels pasowal na styk do piasty, to by im 'kubki' nie schodzily

: pt mar 02, 2007 2:49 pm
autor: Marcin-Kraków
Bartas pisze: Ale jeszcze nie widizałem wyrobionych otworów pod szpilki w alu feldze.
Chcesz zobaczyc moje felgi

I to Superriora felgi. Ponoc hardmadafaka sik
: pt mar 02, 2007 3:15 pm
autor: rafiknt
jest taka zasada alu powinnna byc psowna lub pierscien a blacha jest ciensza i pozwala wycentrowac fele na srobach ale wiecie tyle szkol co ludzi jak kolo odpadnie lub pozrywa szpilki to sie sami dowiedzą
: pt mar 02, 2007 9:00 pm
autor: Szarbia
Do powiedzmy 100 km/h nie trzeba centrowac na piascie, powyzej - trzeba.
: pt mar 02, 2007 9:01 pm
autor: pyntront
Marcin-Kraków pisze:Bartas pisze: Ale jeszcze nie widizałem wyrobionych otworów pod szpilki w alu feldze.
Chcesz zobaczyc moje felgi

I to Superriora felgi. Ponoc hardmadafaka sik
Ty się nie liczysz, tobie odpadły koła w czasie jazdy i to ze dwa razy chyba

Re: Więszky owór centralny w feldze niż piasta - dywagacje
: pt mar 02, 2007 9:06 pm
autor: pyntront
Fazi pisze:No. Pisać mi tu

, otwór w feldze 110 mm a piasta 100 mm. Zakładać czy nie

Czy ma sens jakiś pierścień pośredni ?
Mam założone Mangelsy 8x15 z oponami 33x12,5 spasowane tylko na śrubach i nie widzę żadnych niepokojących objawów w porównaniu do alusów które były wcześniej spasowane na piaście. Ale tak formalnie to ja nie wiem, nie znam się, po prostu tak mam i już.