ET versus BS czyli jak uprościć sobie życie.

rozmiary, odsadzenie, odwracanie

Moderator: Albert_N

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

ET versus BS czyli jak uprościć sobie życie.

Post autor: boris.blank » ndz gru 16, 2007 8:46 am

Proponuję w ogłoszeniach sprzedaży felg podawać calowo parametr jej głębokości wewnętrznej (z ang. BS = backspacing). Umożliwi to opisanie jej parametrów poprawnie pomimo nieznanego ET.

Na rusynku chodzi o parametr B - http://www.bigblockdart.com/techpages/w ... cing.shtml

Posługiwanie się opisem calowym przy calowej szerokości felgi uprości nam życie. Przy obecnej cenie $ wiele osób planuje zakupy w US a tam używa się prawie wyłącznie parametru BS.

Łatwo porównać, że felga 7'' z BS 6'' będzie o trzy cale głębiej osadzona od felgi 8'' z BS 4''.

Awatar użytkownika
Bartek 4.7
 
 
Posty: 218
Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: Bartek 4.7 » ndz gru 16, 2007 11:07 am

Równie dobrze w celu ułatwienia życia należało by:
1. Zamienić cale na cm (lub odwrotnie)
2. Wprowadzić na całym świecie ruch prawostronny,
3. Wprowadzić na całym świecie tę samą godzinę (strefy czasowe? paranoja)

I jeszcze kilka innych "udogodnień"

Ale jak się czegoś nie rozumie to najlepiej to... zniszczyć
PARANOJA.

Niektórzy znają zjawisko ET (nie mylić z E.T.) i zjawiski BS.

ODSADZENIE - to słowo kluczowe.
Chodzi o odległość pomiędzy płaszczyzną przylegania felgi do piasty a wewnętrzną (od strony niewidocznej) krawędzią mocującą oponę na feldze.
Ta odległość może być wyrażana w kilometrach, metrach, stopach, centymetrach, calach, itp, itd. Najczęściej jest wyrażana w mm (EU) lub w calach (USA).
Obie wartości są wymienne przy pomocy np: kalkulatora. Jak ostatnio byłem w kantorze to kurs wymiany cal/mm wynosił coś ok 1/25,4 :)21

Przy ET i BS różny jest "punkt 0" czyli miejsce od którego "mierzymy"
Weźmy felgę 10 cali.
ET = 0 dla tej felgi będzie równo w środku symetrii czyli 5cali (~125mm) od zewnetrznego rantu i 5cali (~125mm) od wewnętrznego.

BS = 0 będzie wtedy gdy płaszczyzna mocowania do piasty będzie w jednej płaszczyźnie z wewnętrzną krawędzią mocującą opone na feldze czyli gdy cała felga (bieżnia felgi) "wylezie" na zewnątrz auta.

Czyli dla felgi 10cali
ET=(-125) to BS = 0
ET = (-25) to BS = 4
ET = 0 to BS = 5
ET = 25 to BS = 6
ET = 125 to BS = 10

Pozdrawiam
Lepiej grzeszyć i żałować niż żałować że sie nie grzeszyło

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » ndz gru 16, 2007 12:13 pm

Te opony to w ogole jakaś paranoja - proponuje zbojkotować i zaprzestać używania.
- szerokość w mm
- wysokość w %
- średnica dziury w "
:wink:
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości