rozmiary, odsadzenie, odwracanie
Moderator: Albert_N
-
Feniks
-

- Posty: 2974
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
- Lokalizacja: Zabrze
Post
autor: Feniks » pn sty 28, 2008 4:15 pm
Odkryłem ostatnio że standardowa felga Y61 się nie nadaje w błoto, robi jak kombajn i nie można jej domyć, zbiera kamienie które tak się wbijają w niszę felgi od wewnętrznej strony że myjka cisnieniowa nie poradzi, a sciaganie kół po każdej wizycie w błltku mi sie nie podoba.
Czy jest felga na czymś o takich wymiarach: 8JJ-16 ET 10
Z jakiego auta by podpasowało, zależy mi na ET 10 bo jeżdżę na tych samych oponach na codzien i w turystyk

Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » pn sty 28, 2008 5:17 pm
-
Feniks
-

- Posty: 2974
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
- Lokalizacja: Zabrze
Post
autor: Feniks » pn sty 28, 2008 5:30 pm
I to jest dobre pytanie, w serwisówce nie ma "-" więc z załozenia przyjąłem +, ale w sklepie są z minusem.
Z tym że w sklepie trochę drogawo jest...
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » pn sty 28, 2008 5:46 pm
- 10 lub -24 ET. Obie do tego samochodu pasują.
Kylon
PS. Nie zaglądam do mojego PW. Wystarczy mi e-mail.
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » pn sty 28, 2008 6:26 pm
jak bym mial y61 to bym mu siana na felgi niezalowal, bierz minus bedziesz sie lansowal pod disco

-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » pn sty 28, 2008 8:51 pm
Jezeli chodzi o uzywki, to teraz deficyt na 16'' bo Fedima popsula rynek.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Feniks
-

- Posty: 2974
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
- Lokalizacja: Zabrze
Post
autor: Feniks » pn sty 28, 2008 9:04 pm
Kylon pisze:- 10 lub -24 ET. Obie do tego samochodu pasują.
Możesz mi to odrobinę wyjaśnić

Ja to rozumiem tak, że aby zachować geometrię mogę mieszać w szerokości felgi itp., pod warunkiem że mam ET jak przewiduje fabryka. ET wskazuje środek szerokości opony.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
-
Feniks
-

- Posty: 2974
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
- Lokalizacja: Zabrze
Post
autor: Feniks » pn sty 28, 2008 10:36 pm
The wheel's offset is the distance from its hub mounting surface to the centerline of the wheel
ET (wheel's offset) jest odległością od powierzchni montażowej (przylegającej) do środkowej felgi. Czyli to samo ET w tym samym miejscu środkowa.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
-
Feniks
-

- Posty: 2974
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
- Lokalizacja: Zabrze
Post
autor: Feniks » pn sty 28, 2008 10:49 pm
Zdaje się że zacząłem rozumieć o co biega. Nie jest istotne gdzie jest środkowa tylko żeby wewnętrzna krawędź była w tym samym miejscu

Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » pn sty 28, 2008 11:01 pm
To zalezy co chcesz osiagnac. Zazwyczaj jest tak jak piszesz , ze zalezy na wysunieciu felgi na zewnatrz, przy zachowaniu tej wewnetrznej krawedzi w miejscu.
Ale tez pamietaj ze przesowanie ET na "-", powoduje wieksze obciazenie lozysk, co zmniejsza ich zywotnosc, a w niektorych przypadkach nawet bardzo drastycznie zmniejsza.
W Patrolach nie ma to wielkiego znaczenia, ale nie pozostaje bez wplywu. W Parchach i przy ET-44 nie dzieje sie nic.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Feniks
-

- Posty: 2974
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
- Lokalizacja: Zabrze
Post
autor: Feniks » pn sty 28, 2008 11:16 pm
Marcin-Kraków pisze:Ale tez pamietaj ze przesowanie ET na "-", powoduje wieksze obciazenie lozysk, ..... W Patrolach nie ma to wielkiego znaczenia, ale nie pozostaje bez wplywu.....
Dzieki, teraz rozumiem.
Wracajac do głownego pytania z czego podejda felgi do Patrola, nie chcę mieszać, auto ma być wyprawowe więc najchętniej szerokość 8" i ET+10 tak jak w oryginale, tyle żeby felga nie udawała górniczego kombajnu...
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
-
Feniks
-

- Posty: 2974
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
- Lokalizacja: Zabrze
Post
autor: Feniks » czw sty 31, 2008 3:31 pm
Cholera, gigantyczne zainteresowanie...
Jeszcze takie pytanie: czy są przeciwskazania do używania felg aluminiowych w terenie

Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » czw sty 31, 2008 6:34 pm
nie sadze

-
Feniks
-

- Posty: 2974
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
- Lokalizacja: Zabrze
Post
autor: Feniks » czw sty 31, 2008 7:38 pm
tomek 79 pisze:nie sadze

Ja też nie, ale wolę być pewny zanim wydam kasę.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » pt lut 01, 2008 5:21 pm
Byle nie byly miekkie, bo wtedy bada sie szybko nienadawac do uzytku.
Z aluminiowych felg dosc dobrze sprawdzaja sie OEMowe produkty.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Feniks
-

- Posty: 2974
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
- Lokalizacja: Zabrze
Post
autor: Feniks » pt lut 01, 2008 5:38 pm
Marcin-Kraków pisze:Byle nie byly miekkie, bo wtedy bada sie szybko nienadawac do uzytku.
Z aluminiowych felg dosc dobrze sprawdzaja sie OEMowe produkty.
Jest na to jakaś metoda sprawdzenia, jakieś oznaczenie na feldze??
Czy warto kupic do ofrołdu oryginalne Nissanowskie??
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » pt lut 01, 2008 6:42 pm
Marcin-Kraków pisze:Byle nie byly miekkie, bo wtedy bada sie szybko nienadawac do uzytku.
Z aluminiowych felg dosc dobrze sprawdzaja sie OEMowe produkty.
gdzie na feldze jest jakis pomiar miekkosci felgi

rozumiem rozmiar i ET ale o miekkosci pierwsze slysze

-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » pt lut 01, 2008 8:43 pm
tomek 79 pisze:gdzie na feldze jest jakis pomiar miekkosci felgi

rozumiem rozmiar i ET ale o miekkosci pierwsze slysze

Nie no

Nie ma parametru miekkosci to jasna

. Ale z opini ludzi mozna cos wywnioskowac. Albo z nazwy i renomy firmy produkujacej.
Ja np. niechcaco stalem sie posiadaczem felg Superriora. A firma znana jest z robiebia sprzetu wzmocnionego do off-road dla Jeepa np.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Feniks
-

- Posty: 2974
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
- Lokalizacja: Zabrze
Post
autor: Feniks » pt lut 01, 2008 8:52 pm
... że marudnie się powtórze a fabryczne Nissana

Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » pt lut 01, 2008 8:55 pm
Feniks pisze:... że marudnie się powtórze a fabryczne Nissana

Mowia ze ok, ale ja tam nie mialem.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Feniks
-

- Posty: 2974
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
- Lokalizacja: Zabrze
Post
autor: Feniks » pt lut 01, 2008 8:59 pm
Marcin-Kraków pisze:Feniks pisze:... że marudnie się powtórze a fabryczne Nissana

Mowia ze ok, ale ja tam nie mialem.
To mi straczy, auto ma być wyprawowe, raczej nie wyjdę po za tyrustyka.
Przez ciekawość, mógłbyś rozwinąć wątek miękkich felg, w czym problem??
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » pt lut 01, 2008 9:02 pm
Feniks pisze:
Przez ciekawość, mógłbyś rozwinąć wątek miękkich felg, w czym problem??
Miekki material, czesto trzeba wywazac, latwo sie uszkadzaja przy kontakcie mechanicznym, a alusa trudniej wyremontowac mlotkiem

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Feniks
-

- Posty: 2974
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
- Lokalizacja: Zabrze
Post
autor: Feniks » pt lut 01, 2008 9:10 pm
Marcin-Kraków pisze:Feniks pisze:
Przez ciekawość, mógłbyś rozwinąć wątek miękkich felg, w czym problem??
Miekki material, czesto trzeba wywazac, latwo sie uszkadzaja przy kontakcie mechanicznym, a alusa trudniej wyremontowac mlotkiem

OKI, przy moim ofrołdowaniu większe zagrożenie stanowią krawężniki

. Myśle, że problem dotyczy raczej ciężkonożnych ciśnieniowców, je raczej zmieżam ku umiejętnosci bezkosztowego pokonywania terenu (na ile to możliwe).
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » pt lut 01, 2008 9:44 pm
no szkoda by mi bylo skatowac taki wozek ,szerokosci w lesie

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości