Strona 1 z 3
Felga do Y61
: pn sty 28, 2008 4:15 pm
autor: Feniks
Odkryłem ostatnio że standardowa felga Y61 się nie nadaje w błoto, robi jak kombajn i nie można jej domyć, zbiera kamienie które tak się wbijają w niszę felgi od wewnętrznej strony że myjka cisnieniowa nie poradzi, a sciaganie kół po każdej wizycie w błltku mi sie nie podoba.
Czy jest felga na czymś o takich wymiarach: 8JJ-16 ET 10
Z jakiego auta by podpasowało, zależy mi na ET 10 bo jeżdżę na tych samych oponach na codzien i w turystyk

: pn sty 28, 2008 5:17 pm
autor: tomek 79
: pn sty 28, 2008 5:30 pm
autor: Feniks
I to jest dobre pytanie, w serwisówce nie ma "-" więc z załozenia przyjąłem +, ale w sklepie są z minusem.
Z tym że w sklepie trochę drogawo jest...
: pn sty 28, 2008 5:46 pm
autor: Kylon
- 10 lub -24 ET. Obie do tego samochodu pasują.
: pn sty 28, 2008 6:26 pm
autor: tomek 79
jak bym mial y61 to bym mu siana na felgi niezalowal, bierz minus bedziesz sie lansowal pod disco

: pn sty 28, 2008 8:51 pm
autor: Marcin-Kraków
Jezeli chodzi o uzywki, to teraz deficyt na 16'' bo Fedima popsula rynek.
: pn sty 28, 2008 9:04 pm
autor: Feniks
Kylon pisze:- 10 lub -24 ET. Obie do tego samochodu pasują.
Możesz mi to odrobinę wyjaśnić

Ja to rozumiem tak, że aby zachować geometrię mogę mieszać w szerokości felgi itp., pod warunkiem że mam ET jak przewiduje fabryka. ET wskazuje środek szerokości opony.
: pn sty 28, 2008 9:58 pm
autor: Marcin-Kraków
Moze cos pomoze takie zestawienie i objasnienie.
Pomiary felg i ET (offset)
: pn sty 28, 2008 10:36 pm
autor: Feniks
The wheel's offset is the distance from its hub mounting surface to the centerline of the wheel
ET (wheel's offset) jest odległością od powierzchni montażowej (przylegającej) do środkowej felgi. Czyli to samo ET w tym samym miejscu środkowa.
: pn sty 28, 2008 10:49 pm
autor: Feniks
Zdaje się że zacząłem rozumieć o co biega. Nie jest istotne gdzie jest środkowa tylko żeby wewnętrzna krawędź była w tym samym miejscu

: pn sty 28, 2008 11:01 pm
autor: Marcin-Kraków
To zalezy co chcesz osiagnac. Zazwyczaj jest tak jak piszesz , ze zalezy na wysunieciu felgi na zewnatrz, przy zachowaniu tej wewnetrznej krawedzi w miejscu.
Ale tez pamietaj ze przesowanie ET na "-", powoduje wieksze obciazenie lozysk, co zmniejsza ich zywotnosc, a w niektorych przypadkach nawet bardzo drastycznie zmniejsza.
W Patrolach nie ma to wielkiego znaczenia, ale nie pozostaje bez wplywu. W Parchach i przy ET-44 nie dzieje sie nic.
: pn sty 28, 2008 11:16 pm
autor: Feniks
Marcin-Kraków pisze:Ale tez pamietaj ze przesowanie ET na "-", powoduje wieksze obciazenie lozysk, ..... W Patrolach nie ma to wielkiego znaczenia, ale nie pozostaje bez wplywu.....
Dzieki, teraz rozumiem.
Wracajac do głownego pytania z czego podejda felgi do Patrola, nie chcę mieszać, auto ma być wyprawowe więc najchętniej szerokość 8" i ET+10 tak jak w oryginale, tyle żeby felga nie udawała górniczego kombajnu...
: czw sty 31, 2008 3:31 pm
autor: Feniks
Cholera, gigantyczne zainteresowanie...
Jeszcze takie pytanie: czy są przeciwskazania do używania felg aluminiowych w terenie

: czw sty 31, 2008 6:34 pm
autor: tomek 79
nie sadze

: czw sty 31, 2008 7:38 pm
autor: Feniks
tomek 79 pisze:nie sadze

Ja też nie, ale wolę być pewny zanim wydam kasę.
: pt lut 01, 2008 5:21 pm
autor: Marcin-Kraków
Byle nie byly miekkie, bo wtedy bada sie szybko nienadawac do uzytku.
Z aluminiowych felg dosc dobrze sprawdzaja sie OEMowe produkty.
: pt lut 01, 2008 5:38 pm
autor: Feniks
Marcin-Kraków pisze:Byle nie byly miekkie, bo wtedy bada sie szybko nienadawac do uzytku.
Z aluminiowych felg dosc dobrze sprawdzaja sie OEMowe produkty.
Jest na to jakaś metoda sprawdzenia, jakieś oznaczenie na feldze??
Czy warto kupic do ofrołdu oryginalne Nissanowskie??
: pt lut 01, 2008 6:42 pm
autor: tomek 79
Marcin-Kraków pisze:Byle nie byly miekkie, bo wtedy bada sie szybko nienadawac do uzytku.
Z aluminiowych felg dosc dobrze sprawdzaja sie OEMowe produkty.
gdzie na feldze jest jakis pomiar miekkosci felgi

rozumiem rozmiar i ET ale o miekkosci pierwsze slysze

: pt lut 01, 2008 8:43 pm
autor: Marcin-Kraków
tomek 79 pisze:gdzie na feldze jest jakis pomiar miekkosci felgi

rozumiem rozmiar i ET ale o miekkosci pierwsze slysze

Nie no

Nie ma parametru miekkosci to jasna

. Ale z opini ludzi mozna cos wywnioskowac. Albo z nazwy i renomy firmy produkujacej.
Ja np. niechcaco stalem sie posiadaczem felg Superriora. A firma znana jest z robiebia sprzetu wzmocnionego do off-road dla Jeepa np.
: pt lut 01, 2008 8:52 pm
autor: Feniks
... że marudnie się powtórze a fabryczne Nissana

: pt lut 01, 2008 8:55 pm
autor: Marcin-Kraków
Feniks pisze:... że marudnie się powtórze a fabryczne Nissana

Mowia ze ok, ale ja tam nie mialem.
: pt lut 01, 2008 8:59 pm
autor: Feniks
Marcin-Kraków pisze:Feniks pisze:... że marudnie się powtórze a fabryczne Nissana

Mowia ze ok, ale ja tam nie mialem.
To mi straczy, auto ma być wyprawowe, raczej nie wyjdę po za tyrustyka.
Przez ciekawość, mógłbyś rozwinąć wątek miękkich felg, w czym problem??
: pt lut 01, 2008 9:02 pm
autor: Marcin-Kraków
Feniks pisze:
Przez ciekawość, mógłbyś rozwinąć wątek miękkich felg, w czym problem??
Miekki material, czesto trzeba wywazac, latwo sie uszkadzaja przy kontakcie mechanicznym, a alusa trudniej wyremontowac mlotkiem

: pt lut 01, 2008 9:10 pm
autor: Feniks
Marcin-Kraków pisze:Feniks pisze:
Przez ciekawość, mógłbyś rozwinąć wątek miękkich felg, w czym problem??
Miekki material, czesto trzeba wywazac, latwo sie uszkadzaja przy kontakcie mechanicznym, a alusa trudniej wyremontowac mlotkiem

OKI, przy moim ofrołdowaniu większe zagrożenie stanowią krawężniki

. Myśle, że problem dotyczy raczej ciężkonożnych ciśnieniowców, je raczej zmieżam ku umiejętnosci bezkosztowego pokonywania terenu (na ile to możliwe).
: pt lut 01, 2008 9:44 pm
autor: tomek 79
no szkoda by mi bylo skatowac taki wozek ,szerokosci w lesie
