Różne szerokosci felg przod/tyl a naped 4x4

rozmiary, odsadzenie, odwracanie

Moderator: Albert_N

franekmajeranek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:42 pm
Lokalizacja: z bagna

Różne szerokosci felg przod/tyl a naped 4x4

Post autor: franekmajeranek » ndz lis 09, 2008 8:51 pm

Witajcie koledzy!!

mam dylemat a,ze nikt łacznie z serwisem nie potrafi mi z pewnoscia odpowiedziec na pytanie,postanowałem zapytac prawdziwych fascynatów -- tak wiec jestem na tym forum!! w tym miesjscu chciałbym sie przywitac--czołem!!

...moj problem jest nastepujacy -- posiadam ml 350 163,w komplecie z samochodem kupione zostały felgi z tym,ze przod to 8.5 cala,tyl to 10cali..//opony to odpowiednio 275przod,i 295 tył

slyszalem kiedys,ze nie powinno sie uzywac roznych szerokosci w napedzie 4x4--czy to prawda??czy mam sie czego obawiac i nie zakladac felg??

z gory dziekuje panowie

pozdrawiam serdecznie

franek

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz lis 09, 2008 9:03 pm

istotne jest aby obwód koła był taki sam a nie szerokość. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

franekmajeranek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:42 pm
Lokalizacja: z bagna

Post autor: franekmajeranek » ndz lis 09, 2008 9:19 pm

obwod..??czy srednica??...bo jezeli chodzilo o srednice to naturalnie jest taka sama.. --- czyli nie wplywa to destruktywnie na napedy?

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz lis 09, 2008 9:32 pm

Trza było na geometrii uważać :)25
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » ndz lis 09, 2008 9:38 pm

franekmajeranek pisze:obwod..??czy srednica??...bo jezeli chodzilo o srednice to naturalnie jest taka sama.. --- czyli nie wplywa to destruktywnie na napedy?
jak będziesz miał takie same obwody wszystkich kół :wink: a różne średnice to dostaniesz nobla :)21

franekmajeranek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:42 pm
Lokalizacja: z bagna

Post autor: franekmajeranek » ndz lis 09, 2008 9:44 pm

dlatego wlasnie probowalem sie dowiedziec o co chodzi z obwodami....bo pierwszy raz slysze o mierzeniu kol miara obwodowa :)

przypuszczam,ze chodzilo jednak o srednice :D

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz lis 09, 2008 9:56 pm

chodzi i to że jak średnica/obwód będzie inny to będą powstawać naprężenia.

Pojęcie obwód jest bardziej odpowiednie i precyzyjne w tym temacie, bo drogi pokonanej przez koło nie liczy się przy pomocy średnicy :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

franekmajeranek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:42 pm
Lokalizacja: z bagna

Post autor: franekmajeranek » ndz lis 09, 2008 10:01 pm

ok.w takim razie rozumiem.Sadzilem,ze wieksza szerokosc,a co za tym idzie rowniez i ciezar beda destryktywnie wplywac na napedy...czego na pewno bym nie chcial

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » pn lis 10, 2008 9:02 am

Szerokość ma oczywisty wpływ na trwałość napędów, a powód posty. Większa szerokość - to większa przyczepność, czyli do jej zerwania trzeba użyć więcej siły (przyłożonej na obwodzie koła), czyli na półosie idzie więcej momentu obrotowego.

W całkowicie fabrycznych układach pojedyncze koło niemal nigdy nie przenosi całego momentu obrotowego, jaki wytwarza silnik, takim "bezpiecznikiem" jest właśnie przyczepność kół i mechanizmy różnicowe. Auto robione pod jazdę w ciężkim terenie może obciążyć pojedynczą półoś do 100% momentu silnika (bieżnik, szerokość i średnica opon, blokady mostów). I dlatego w szczególnie ciężkich przypadkach montuje się wzmacniane elementy przeniesienia napędu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

franekmajeranek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:42 pm
Lokalizacja: z bagna

Post autor: franekmajeranek » pn lis 10, 2008 9:46 am

bardzo dziekuje za odpowiedz!!..rozumiem,ze w przypadku tej roznicy szerokosci kol nie powinienem sie jakos przesadnie martwic o napedy??czy poszukac jakis układów wzmacniajacych..??

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » sob lis 15, 2008 12:04 pm

Nic nie szukaj, szerokosc nic nie zrobi.... Milej jazdy. :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość