Różne szerokosci felg przod/tyl a naped 4x4
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:42 pm
- Lokalizacja: z bagna
Różne szerokosci felg przod/tyl a naped 4x4
Witajcie koledzy!!
mam dylemat a,ze nikt łacznie z serwisem nie potrafi mi z pewnoscia odpowiedziec na pytanie,postanowałem zapytac prawdziwych fascynatów -- tak wiec jestem na tym forum!! w tym miesjscu chciałbym sie przywitac--czołem!!
...moj problem jest nastepujacy -- posiadam ml 350 163,w komplecie z samochodem kupione zostały felgi z tym,ze przod to 8.5 cala,tyl to 10cali..//opony to odpowiednio 275przod,i 295 tył
slyszalem kiedys,ze nie powinno sie uzywac roznych szerokosci w napedzie 4x4--czy to prawda??czy mam sie czego obawiac i nie zakladac felg??
z gory dziekuje panowie
pozdrawiam serdecznie
franek
mam dylemat a,ze nikt łacznie z serwisem nie potrafi mi z pewnoscia odpowiedziec na pytanie,postanowałem zapytac prawdziwych fascynatów -- tak wiec jestem na tym forum!! w tym miesjscu chciałbym sie przywitac--czołem!!
...moj problem jest nastepujacy -- posiadam ml 350 163,w komplecie z samochodem kupione zostały felgi z tym,ze przod to 8.5 cala,tyl to 10cali..//opony to odpowiednio 275przod,i 295 tył
slyszalem kiedys,ze nie powinno sie uzywac roznych szerokosci w napedzie 4x4--czy to prawda??czy mam sie czego obawiac i nie zakladac felg??
z gory dziekuje panowie
pozdrawiam serdecznie
franek
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:42 pm
- Lokalizacja: z bagna
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:42 pm
- Lokalizacja: z bagna
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:42 pm
- Lokalizacja: z bagna
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Szerokość ma oczywisty wpływ na trwałość napędów, a powód posty. Większa szerokość - to większa przyczepność, czyli do jej zerwania trzeba użyć więcej siły (przyłożonej na obwodzie koła), czyli na półosie idzie więcej momentu obrotowego.
W całkowicie fabrycznych układach pojedyncze koło niemal nigdy nie przenosi całego momentu obrotowego, jaki wytwarza silnik, takim "bezpiecznikiem" jest właśnie przyczepność kół i mechanizmy różnicowe. Auto robione pod jazdę w ciężkim terenie może obciążyć pojedynczą półoś do 100% momentu silnika (bieżnik, szerokość i średnica opon, blokady mostów). I dlatego w szczególnie ciężkich przypadkach montuje się wzmacniane elementy przeniesienia napędu.
W całkowicie fabrycznych układach pojedyncze koło niemal nigdy nie przenosi całego momentu obrotowego, jaki wytwarza silnik, takim "bezpiecznikiem" jest właśnie przyczepność kół i mechanizmy różnicowe. Auto robione pod jazdę w ciężkim terenie może obciążyć pojedynczą półoś do 100% momentu silnika (bieżnik, szerokość i średnica opon, blokady mostów). I dlatego w szczególnie ciężkich przypadkach montuje się wzmacniane elementy przeniesienia napędu.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:42 pm
- Lokalizacja: z bagna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość