Strona 1 z 1
Różne szerokosci felg przod/tyl a naped 4x4
: ndz lis 09, 2008 8:51 pm
autor: franekmajeranek
Witajcie koledzy!!
mam dylemat a,ze nikt łacznie z serwisem nie potrafi mi z pewnoscia odpowiedziec na pytanie,postanowałem zapytac prawdziwych fascynatów -- tak wiec jestem na tym forum!! w tym miesjscu chciałbym sie przywitac--czołem!!
...moj problem jest nastepujacy -- posiadam ml 350 163,w komplecie z samochodem kupione zostały felgi z tym,ze przod to 8.5 cala,tyl to 10cali..//opony to odpowiednio 275przod,i 295 tył
slyszalem kiedys,ze nie powinno sie uzywac roznych szerokosci w napedzie 4x4--czy to prawda??czy mam sie czego obawiac i nie zakladac felg??
z gory dziekuje panowie
pozdrawiam serdecznie
franek
: ndz lis 09, 2008 9:03 pm
autor: N2O
istotne jest aby obwód koła był taki sam a nie szerokość.

: ndz lis 09, 2008 9:19 pm
autor: franekmajeranek
obwod..

czy srednica??...bo jezeli chodzilo o srednice to naturalnie jest taka sama.. --- czyli nie wplywa to destruktywnie na napedy?
: ndz lis 09, 2008 9:32 pm
autor: klucz13
Trza było na geometrii uważać

: ndz lis 09, 2008 9:38 pm
autor: Flor
franekmajeranek pisze:obwod..

czy srednica??...bo jezeli chodzilo o srednice to naturalnie jest taka sama.. --- czyli nie wplywa to destruktywnie na napedy?
jak będziesz miał takie same obwody wszystkich kół

a różne średnice to dostaniesz nobla

: ndz lis 09, 2008 9:44 pm
autor: franekmajeranek
dlatego wlasnie probowalem sie dowiedziec o co chodzi z obwodami....bo pierwszy raz slysze o mierzeniu kol miara obwodowa
przypuszczam,ze chodzilo jednak o srednice

: ndz lis 09, 2008 9:56 pm
autor: N2O
chodzi i to że jak średnica/obwód będzie inny to będą powstawać naprężenia.
Pojęcie obwód jest bardziej odpowiednie i precyzyjne w tym temacie, bo drogi pokonanej przez koło nie liczy się przy pomocy średnicy

: ndz lis 09, 2008 10:01 pm
autor: franekmajeranek
ok.w takim razie rozumiem.Sadzilem,ze wieksza szerokosc,a co za tym idzie rowniez i ciezar beda destryktywnie wplywac na napedy...czego na pewno bym nie chcial
: pn lis 10, 2008 9:02 am
autor: rokfor32
Szerokość ma oczywisty wpływ na trwałość napędów, a powód posty. Większa szerokość - to większa przyczepność, czyli do jej zerwania trzeba użyć więcej siły (przyłożonej na obwodzie koła), czyli na półosie idzie więcej momentu obrotowego.
W całkowicie fabrycznych układach pojedyncze koło niemal nigdy nie przenosi całego momentu obrotowego, jaki wytwarza silnik, takim "bezpiecznikiem" jest właśnie przyczepność kół i mechanizmy różnicowe. Auto robione pod jazdę w ciężkim terenie może obciążyć pojedynczą półoś do 100% momentu silnika (bieżnik, szerokość i średnica opon, blokady mostów). I dlatego w szczególnie ciężkich przypadkach montuje się wzmacniane elementy przeniesienia napędu.
: pn lis 10, 2008 9:46 am
autor: franekmajeranek
bardzo dziekuje za odpowiedz!!..rozumiem,ze w przypadku tej roznicy szerokosci kol nie powinienem sie jakos przesadnie martwic o napedy??czy poszukac jakis układów wzmacniajacych..

: sob lis 15, 2008 12:04 pm
autor: Adamek
Nic nie szukaj, szerokosc nic nie zrobi.... Milej jazdy.
