Strona 1 z 1

Różne szerokosci felg przod/tyl a naped 4x4

: ndz lis 09, 2008 8:51 pm
autor: franekmajeranek
Witajcie koledzy!!

mam dylemat a,ze nikt łacznie z serwisem nie potrafi mi z pewnoscia odpowiedziec na pytanie,postanowałem zapytac prawdziwych fascynatów -- tak wiec jestem na tym forum!! w tym miesjscu chciałbym sie przywitac--czołem!!

...moj problem jest nastepujacy -- posiadam ml 350 163,w komplecie z samochodem kupione zostały felgi z tym,ze przod to 8.5 cala,tyl to 10cali..//opony to odpowiednio 275przod,i 295 tył

slyszalem kiedys,ze nie powinno sie uzywac roznych szerokosci w napedzie 4x4--czy to prawda??czy mam sie czego obawiac i nie zakladac felg??

z gory dziekuje panowie

pozdrawiam serdecznie

franek

: ndz lis 09, 2008 9:03 pm
autor: N2O
istotne jest aby obwód koła był taki sam a nie szerokość. :)21

: ndz lis 09, 2008 9:19 pm
autor: franekmajeranek
obwod..??czy srednica??...bo jezeli chodzilo o srednice to naturalnie jest taka sama.. --- czyli nie wplywa to destruktywnie na napedy?

: ndz lis 09, 2008 9:32 pm
autor: klucz13
Trza było na geometrii uważać :)25
:)21

: ndz lis 09, 2008 9:38 pm
autor: Flor
franekmajeranek pisze:obwod..??czy srednica??...bo jezeli chodzilo o srednice to naturalnie jest taka sama.. --- czyli nie wplywa to destruktywnie na napedy?
jak będziesz miał takie same obwody wszystkich kół :wink: a różne średnice to dostaniesz nobla :)21

: ndz lis 09, 2008 9:44 pm
autor: franekmajeranek
dlatego wlasnie probowalem sie dowiedziec o co chodzi z obwodami....bo pierwszy raz slysze o mierzeniu kol miara obwodowa :)

przypuszczam,ze chodzilo jednak o srednice :D

: ndz lis 09, 2008 9:56 pm
autor: N2O
chodzi i to że jak średnica/obwód będzie inny to będą powstawać naprężenia.

Pojęcie obwód jest bardziej odpowiednie i precyzyjne w tym temacie, bo drogi pokonanej przez koło nie liczy się przy pomocy średnicy :)21

: ndz lis 09, 2008 10:01 pm
autor: franekmajeranek
ok.w takim razie rozumiem.Sadzilem,ze wieksza szerokosc,a co za tym idzie rowniez i ciezar beda destryktywnie wplywac na napedy...czego na pewno bym nie chcial

: pn lis 10, 2008 9:02 am
autor: rokfor32
Szerokość ma oczywisty wpływ na trwałość napędów, a powód posty. Większa szerokość - to większa przyczepność, czyli do jej zerwania trzeba użyć więcej siły (przyłożonej na obwodzie koła), czyli na półosie idzie więcej momentu obrotowego.

W całkowicie fabrycznych układach pojedyncze koło niemal nigdy nie przenosi całego momentu obrotowego, jaki wytwarza silnik, takim "bezpiecznikiem" jest właśnie przyczepność kół i mechanizmy różnicowe. Auto robione pod jazdę w ciężkim terenie może obciążyć pojedynczą półoś do 100% momentu silnika (bieżnik, szerokość i średnica opon, blokady mostów). I dlatego w szczególnie ciężkich przypadkach montuje się wzmacniane elementy przeniesienia napędu.

: pn lis 10, 2008 9:46 am
autor: franekmajeranek
bardzo dziekuje za odpowiedz!!..rozumiem,ze w przypadku tej roznicy szerokosci kol nie powinienem sie jakos przesadnie martwic o napedy??czy poszukac jakis układów wzmacniajacych..??

: sob lis 15, 2008 12:04 pm
autor: Adamek
Nic nie szukaj, szerokosc nic nie zrobi.... Milej jazdy. :)21