Strona 1 z 1

Tania alternatywa dla beadlockow

: sob lip 11, 2009 10:10 am
autor: stebel
Wiem ze ten pomysl moze wydac sie wam szalony ale po tej stronie kaluzy sporo osob tak jezdzi juz od dluzszego czasu i system dziala. Oczywiscie tylko do opon bezdentkowych :)21
A teraz do rzeczy:
Sposob na trzymanie opony jest banalnie prosty. W felge wkreca sie sruby na krawedzi wewnetrznego brzegu opony:
Obrazek

Obrazek

Z zewnatrz wyglada to tak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wewnetrzny rant opony po takim zabiegu wyglada tak:

Obrazek

Sposoby uszczelniania tego patentu sa rozne. Niektorzy stosuja gumowe podkladki przy kazdej srubie. Inni zdaja sie na silikon. Do tego do wnetrza opony najczesciej wpuszczaja jedna puszke przeparatu do uszczelniania dziurawych opon.

Sam widzialem jak to dziala i musze przyznac ze jestem pozytywnie zaskoczony. Testowane na skalach, w blocie i sniegu. Najmniejsze cisnienie z z jakim jezdzono to 2PSI ( 0.13 atmosfery)

Re: Tania alternatywa dla beadlockow

: pn lip 13, 2009 10:13 pm
autor: Liroz
Bardzo ciekawe, w alufelgach też to stosują?

Re: Tania alternatywa dla beadlockow

: wt lip 14, 2009 8:05 am
autor: stebel
Liroz pisze:Bardzo ciekawe, w alufelgach też to stosują?
W alu jeszcze nie widzialem tego patentu...co nie znaczy ze nie stosuja

Re: Tania alternatywa dla beadlockow

: wt lip 14, 2009 10:12 am
autor: trawers
Pomysł super, tylko jakoś nie przekonuje mnie uszczelnienie silikonem albo gumową podkładką...
ale może się mylę...

Re: Tania alternatywa dla beadlockow

: pn lip 20, 2009 10:33 pm
autor: PI7er
U nas moze byc gorzej, duzo blota i runa lesnego dostaje sie jednak pomiedzy rant a opone, a przy takim montazu usuniecie ciał obcych bedzie bardzo mocno utrudnione. W dodatku przy jezdzie z niskim cisnieniem ( bo po to głównie by byl ten patent) bedzie tego wchodzilo naprawde sporo...

Re: Tania alternatywa dla beadlockow

: wt lip 21, 2009 7:02 am
autor: Eskapada
pomysł nie zły ale czy nawiercanie felgi co 3cm nie osłabia jej :-? nie wiem czy miałbym odwagę jechać 100km/h na felgach gdzie w jednej lini wywiercono tyle otworów :-?

Kwestią bez sporną jest utrata gwarancji na opony i felgi po montażu tych śrub