Przedłużenie odpowietrzników mostów w SIII

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » sob wrz 15, 2007 9:50 am

Militarka ma takie odpowietrzenia fabrycznie....tylko zamiast kolanek proste krucce....na nich wężyk i gotowe
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob wrz 15, 2007 11:02 am

nie każda :wink: może u ciebie po prostu ktoś też patenty uskutecznił :)21
Aczkolwiek w parts caltaloge jest taka pozycja 8)
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » sob wrz 15, 2007 6:01 pm

Każa pochodząca z podobnego rocznika jak moja i niemotana poza wyspą posiada takowe odpowietrzenie ..... moje jest fabryczne- serie kupiłem prawie ze z Uk armii, nie ma w niej żadnych patentów. strasze MOD mozliwe ze nie mialy.......

a, wezyki wchodzą do profila ramy......

nie najlepszypomysł jak rama po 30 latach jest sitem... :wink:
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » ndz wrz 16, 2007 5:03 pm

moto pisze:Każa pochodząca z podobnego rocznika jak moja i niemotana poza wyspą posiada takowe odpowietrzenie ..... moje jest fabryczne- serie kupiłem prawie ze z Uk armii, nie ma w niej żadnych patentów. strasze MOD mozliwe ze nie mialy.......

a, wezyki wchodzą do profila ramy......

nie najlepszypomysł jak rama po 30 latach jest sitem... :wink:
dokładnie tak
Disco 3.9 LPG

JAK
 
 
Posty: 124
Rejestracja: śr paź 22, 2003 5:30 pm
Lokalizacja: Warszawa - Falenica

Post autor: JAK » pt wrz 21, 2007 7:52 pm

Teraz jak już zrobiłem te długie odpowietrzenia to zdałem sobie sprawę, że to chyba bez sensu....

Albowiem....

Długie odpowietrzenia są niby po to by przy wjechaniu w głęboką wodę, kiedy most stygnie, żeby most nie zasysał wody do środka przez wszystkie szczeliny... Ma temu zapobiec parometrowa cienka rurka łącząca most z atmosferą.

Jak wiadomo wraz z głębością rośnie ciśnienie, cienka rurka daje duże opory.
Czy podciśnienie mostu spowoduje zassanie powietrza z atmosfery przez długą rurkę, czy prędzej wciągnie wodę "innymi" szczelinami.

Te dywagacje przeszły mi na myśl jak sobie przypomniałem o nurkowaniu. Jak się płynie na fajce, oddycha się całkiem normalnie bo jest krótka i jesteś tuż pod powierzchnią wody.

Ale jak zrobisz eksperyment i przedłużysz rurkę do dajmy na to 1 metra, i jak zejdziesz na głębokość tego metra ... spróbuj zrobić wdech...

Czyżby oznaczało to, że odpowietrzenie mostów wymaga podłączenia kompresora włączanego przy wjeździe do wody?

Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Za to wszyscy wyciągają rurki do snorkela.

Zatem czy to naprawdę działa jako odpowietrzenie, czy to tylko mit ??

JAK
_______________________________

Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt wrz 21, 2007 8:49 pm

Ty od razu zakładasz, że masz most nieszczelny :)20 :)21
średnica rurki jest odpowiednia :)2 ciśnienia z którymi będzie walczyć nie są aż tak duże.... chyba się Das Boota naoglądałeś :wink:
Jak zanurzysz się na półtora metra to i tak wszystko będziesz suszyć musiał, sprawdzenie zawartości oleju(palcem) to przy tym pestka :)21
Ale słusznie postępujesz czujnym trzeba być, a olej sprawdzać co jakiś czas :)2 :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » sob wrz 22, 2007 7:12 am

Niestety @Tape @JAK ma rację też na początku myślałem o tej koncepcji entuzjastycznie ale jak pomyślałem sobie jakie opory przepływu będzie miała rurka do pneumatyki zapchana pyłem i oblepiona parami węglowodorów z oleju to mi przeszło. Zobacz jak to zrobione jest Disco rurka dość dużej średnicy o niewielkiej długości. I jeszcze jedna uwaga jak remontowałem Disco w okolicy tej rurki to zauważyłem wyraźne ślady zwiększonej korozji tam gdzie wyciekała skroplona woda z niej, więc trzeba uważać gdzie mocuje sie ten wylot.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob wrz 22, 2007 9:06 am

:-? to żaden problem rurkę na pace wyprowadzę, gdzieś wysoko :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » sob wrz 22, 2007 9:27 am

JAK pisze: czy to tylko mit ??

JAK
się stosuje kompresory.

W wyczynowym sporcie. Jak auto godzinami w lagrze przebywa.

Jak raz na kwartał przelecisz przez kałużę, to inwestycja bezsensowną jest.

No chyba, że weźmiemy pod uwagę czynnik lansu... :wink: :)21

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob wrz 22, 2007 5:15 pm

JAK kompresor to ty sobie do aparatu zapłonowego podłącz :)21
mosty przy okazji :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

JAK
 
 
Posty: 124
Rejestracja: śr paź 22, 2003 5:30 pm
Lokalizacja: Warszawa - Falenica

Post autor: JAK » sob wrz 22, 2007 11:56 pm

Student pisze:
JAK pisze: czy to tylko mit ??

JAK
się stosuje kompresory.

W wyczynowym sporcie. Jak auto godzinami w lagrze przebywa.

Jak raz na kwartał przelecisz przez kałużę, to inwestycja bezsensowną jest.

No chyba, że weźmiemy pod uwagę czynnik lansu... :wink: :)21
Kompresora na pewno nie bede stosował ... ale mogłem nic nie robić i zostawić klasyczne odpowietrzniki, bo efekt pewnie będzie taki sam jakbym nic nie robił .... Ale zobaczymy koszt 20 PLN - nie ma czego załować.

JAK
_______________________________

Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » ndz wrz 23, 2007 10:10 am

Nie przesadzacie troszeczkę?
Rozumiem, że opory w takiej rurce spore, a im dłuższa tym większe - ale szybkość, z jaką powietrze musi przepływać by zrównoważyć ciśnienia też nie jest jakaś obłędna. Powinno działać.
Co do korozji w okolicach wylotu odpowietrzenia - w rzeczy samej - u mnie zniknęło 1,5 ścianki profilu (dół i jeden z boków) ramy w okolicach końcówki odpowietrzenia przedniego mostu. Po szarpnięciu węzyk wyszedł z płatem rdzy, a reszta osypała się pod naciskiem dłoni. Nie jestem chemikiem więc nie wiem co za diabelstwo - wyglądało, jakby ktoś potraktował ramę kwasem - rdza i coś jak żużel. Opary siarki z oleju + woda + ... = zgon ramy?
Disco 3.9 LPG

JAK
 
 
Posty: 124
Rejestracja: śr paź 22, 2003 5:30 pm
Lokalizacja: Warszawa - Falenica

Post autor: JAK » ndz wrz 23, 2007 11:17 am

bratek pisze:Nie przesadzacie troszeczkę?
Rozumiem, że opory w takiej rurce spore, a im dłuższa tym większe - ale szybkość, z jaką powietrze musi przepływać by zrównoważyć ciśnienia też nie jest jakaś obłędna. Powinno działać.
C
Opory przepływu to sprawa drugorzędna. Ważniejsza jest różnica ciśnień. Na dużej głębokości (tylko 1m) prawdopodobnie odpowietrzenie nie będzie już działać.

Aczkolwiek być może wtedy już nie musi działać. Jak rozumiem problem jest przy samym wjeździe do wody, gdy most szybko stygnie ... a to w większości przypadków jest jeszcze płytko. Czyli nastąpi wymiana powietrza przez długie rurki i już .... dłuższe przebywanie w wodzie nie powoduje dlaszej wymiany powietrza...

Trzeba sprawdzić organoleptycznie. Pewnie Tape podzieli się spostrzeżeniami..
_______________________________

Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz wrz 23, 2007 11:42 am

topiłem z lekka wczoraj, bez postojów, ale przejazdy były, sprawdzę przód bo i tak muszę dziś się nim zająć :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » pn wrz 24, 2007 10:27 pm

JAK --do ilu Ci sie most rozgrzewa ?? że jak wjeżdzasz do wody to jest taka zmiana objetosci powietrza ze wode zasysa....

odpowietrzenie jest po to ze jak w moscie kreca sie flaczki to sie nadcisnienie tworzy i w normalnej eksploatacji bez odpowietrzeni wyrzucało by oliwe uszczelniaczami, wiec robi sie rózne patenty jak : grzybki, krótkie wężyki do ramy jak u mnie lub długie szlauchy jak u Ciebie....
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pn wrz 24, 2007 10:47 pm

a no zapomniałem, wody nie ma :)21
patent uznaje za udany :)21
zresztą JAK w wodzie to ty się bardzie martw o aparat zapłonowy i powietrze dla motoru :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt wrz 25, 2007 7:31 am

nie moge...

JAK
 
 
Posty: 124
Rejestracja: śr paź 22, 2003 5:30 pm
Lokalizacja: Warszawa - Falenica

Post autor: JAK » wt wrz 25, 2007 11:49 am

moto pisze:JAK --do ilu Ci sie most rozgrzewa ?? że jak wjeżdzasz do wody to jest taka zmiana objetosci powietrza ze wode zasysa....

odpowietrzenie jest po to ze jak w moscie kreca sie flaczki to sie nadcisnienie tworzy i w normalnej eksploatacji bez odpowietrzeni wyrzucało by oliwe uszczelniaczami, wiec robi sie rózne patenty jak : grzybki, krótkie wężyki do ramy jak u mnie lub długie szlauchy jak u Ciebie....
różnica temperatur nie musi być duża. Zresztą takie uzasadanienie czytałem w jakimś piśmie. Zresztą nieważne, dobrze że patent działa, bo sam go zainstalowałem.
_______________________________

Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt wrz 25, 2007 12:35 pm

8) No, a olej i tak trzeba sprawdzać co jakiś czas tak dla wprawy :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości