Przedłużenie odpowietrzników mostów w SIII
Moderator: Jerry
Każa pochodząca z podobnego rocznika jak moja i niemotana poza wyspą posiada takowe odpowietrzenie ..... moje jest fabryczne- serie kupiłem prawie ze z Uk armii, nie ma w niej żadnych patentów. strasze MOD mozliwe ze nie mialy.......
a, wezyki wchodzą do profila ramy......
nie najlepszypomysł jak rama po 30 latach jest sitem...
a, wezyki wchodzą do profila ramy......
nie najlepszypomysł jak rama po 30 latach jest sitem...

Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750
M-72 MW-750
dokładnie takmoto pisze:Każa pochodząca z podobnego rocznika jak moja i niemotana poza wyspą posiada takowe odpowietrzenie ..... moje jest fabryczne- serie kupiłem prawie ze z Uk armii, nie ma w niej żadnych patentów. strasze MOD mozliwe ze nie mialy.......
a, wezyki wchodzą do profila ramy......
nie najlepszypomysł jak rama po 30 latach jest sitem...
Disco 3.9 LPG
Teraz jak już zrobiłem te długie odpowietrzenia to zdałem sobie sprawę, że to chyba bez sensu....
Albowiem....
Długie odpowietrzenia są niby po to by przy wjechaniu w głęboką wodę, kiedy most stygnie, żeby most nie zasysał wody do środka przez wszystkie szczeliny... Ma temu zapobiec parometrowa cienka rurka łącząca most z atmosferą.
Jak wiadomo wraz z głębością rośnie ciśnienie, cienka rurka daje duże opory.
Czy podciśnienie mostu spowoduje zassanie powietrza z atmosfery przez długą rurkę, czy prędzej wciągnie wodę "innymi" szczelinami.
Te dywagacje przeszły mi na myśl jak sobie przypomniałem o nurkowaniu. Jak się płynie na fajce, oddycha się całkiem normalnie bo jest krótka i jesteś tuż pod powierzchnią wody.
Ale jak zrobisz eksperyment i przedłużysz rurkę do dajmy na to 1 metra, i jak zejdziesz na głębokość tego metra ... spróbuj zrobić wdech...
Czyżby oznaczało to, że odpowietrzenie mostów wymaga podłączenia kompresora włączanego przy wjeździe do wody?
Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Za to wszyscy wyciągają rurki do snorkela.
Zatem czy to naprawdę działa jako odpowietrzenie, czy to tylko mit
JAK
Albowiem....
Długie odpowietrzenia są niby po to by przy wjechaniu w głęboką wodę, kiedy most stygnie, żeby most nie zasysał wody do środka przez wszystkie szczeliny... Ma temu zapobiec parometrowa cienka rurka łącząca most z atmosferą.
Jak wiadomo wraz z głębością rośnie ciśnienie, cienka rurka daje duże opory.
Czy podciśnienie mostu spowoduje zassanie powietrza z atmosfery przez długą rurkę, czy prędzej wciągnie wodę "innymi" szczelinami.
Te dywagacje przeszły mi na myśl jak sobie przypomniałem o nurkowaniu. Jak się płynie na fajce, oddycha się całkiem normalnie bo jest krótka i jesteś tuż pod powierzchnią wody.
Ale jak zrobisz eksperyment i przedłużysz rurkę do dajmy na to 1 metra, i jak zejdziesz na głębokość tego metra ... spróbuj zrobić wdech...
Czyżby oznaczało to, że odpowietrzenie mostów wymaga podłączenia kompresora włączanego przy wjeździe do wody?
Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Za to wszyscy wyciągają rurki do snorkela.
Zatem czy to naprawdę działa jako odpowietrzenie, czy to tylko mit

JAK
_______________________________
Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol
Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol
Ty od razu zakładasz, że masz most nieszczelny

średnica rurki jest odpowiednia
ciśnienia z którymi będzie walczyć nie są aż tak duże.... chyba się Das Boota naoglądałeś
Jak zanurzysz się na półtora metra to i tak wszystko będziesz suszyć musiał, sprawdzenie zawartości oleju(palcem) to przy tym pestka
Ale słusznie postępujesz czujnym trzeba być, a olej sprawdzać co jakiś czas



średnica rurki jest odpowiednia


Jak zanurzysz się na półtora metra to i tak wszystko będziesz suszyć musiał, sprawdzenie zawartości oleju(palcem) to przy tym pestka

Ale słusznie postępujesz czujnym trzeba być, a olej sprawdzać co jakiś czas


SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
Niestety @Tape @JAK ma rację też na początku myślałem o tej koncepcji entuzjastycznie ale jak pomyślałem sobie jakie opory przepływu będzie miała rurka do pneumatyki zapchana pyłem i oblepiona parami węglowodorów z oleju to mi przeszło. Zobacz jak to zrobione jest Disco rurka dość dużej średnicy o niewielkiej długości. I jeszcze jedna uwaga jak remontowałem Disco w okolicy tej rurki to zauważyłem wyraźne ślady zwiększonej korozji tam gdzie wyciekała skroplona woda z niej, więc trzeba uważać gdzie mocuje sie ten wylot.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
Kompresora na pewno nie bede stosował ... ale mogłem nic nie robić i zostawić klasyczne odpowietrzniki, bo efekt pewnie będzie taki sam jakbym nic nie robił .... Ale zobaczymy koszt 20 PLN - nie ma czego załować.Student pisze:się stosuje kompresory.JAK pisze: czy to tylko mit
JAK
W wyczynowym sporcie. Jak auto godzinami w lagrze przebywa.
Jak raz na kwartał przelecisz przez kałużę, to inwestycja bezsensowną jest.
No chyba, że weźmiemy pod uwagę czynnik lansu...![]()
JAK
_______________________________
Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol
Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol
Nie przesadzacie troszeczkę?
Rozumiem, że opory w takiej rurce spore, a im dłuższa tym większe - ale szybkość, z jaką powietrze musi przepływać by zrównoważyć ciśnienia też nie jest jakaś obłędna. Powinno działać.
Co do korozji w okolicach wylotu odpowietrzenia - w rzeczy samej - u mnie zniknęło 1,5 ścianki profilu (dół i jeden z boków) ramy w okolicach końcówki odpowietrzenia przedniego mostu. Po szarpnięciu węzyk wyszedł z płatem rdzy, a reszta osypała się pod naciskiem dłoni. Nie jestem chemikiem więc nie wiem co za diabelstwo - wyglądało, jakby ktoś potraktował ramę kwasem - rdza i coś jak żużel. Opary siarki z oleju + woda + ... = zgon ramy?
Rozumiem, że opory w takiej rurce spore, a im dłuższa tym większe - ale szybkość, z jaką powietrze musi przepływać by zrównoważyć ciśnienia też nie jest jakaś obłędna. Powinno działać.
Co do korozji w okolicach wylotu odpowietrzenia - w rzeczy samej - u mnie zniknęło 1,5 ścianki profilu (dół i jeden z boków) ramy w okolicach końcówki odpowietrzenia przedniego mostu. Po szarpnięciu węzyk wyszedł z płatem rdzy, a reszta osypała się pod naciskiem dłoni. Nie jestem chemikiem więc nie wiem co za diabelstwo - wyglądało, jakby ktoś potraktował ramę kwasem - rdza i coś jak żużel. Opary siarki z oleju + woda + ... = zgon ramy?
Disco 3.9 LPG
Opory przepływu to sprawa drugorzędna. Ważniejsza jest różnica ciśnień. Na dużej głębokości (tylko 1m) prawdopodobnie odpowietrzenie nie będzie już działać.bratek pisze:Nie przesadzacie troszeczkę?
Rozumiem, że opory w takiej rurce spore, a im dłuższa tym większe - ale szybkość, z jaką powietrze musi przepływać by zrównoważyć ciśnienia też nie jest jakaś obłędna. Powinno działać.
C
Aczkolwiek być może wtedy już nie musi działać. Jak rozumiem problem jest przy samym wjeździe do wody, gdy most szybko stygnie ... a to w większości przypadków jest jeszcze płytko. Czyli nastąpi wymiana powietrza przez długie rurki i już .... dłuższe przebywanie w wodzie nie powoduje dlaszej wymiany powietrza...
Trzeba sprawdzić organoleptycznie. Pewnie Tape podzieli się spostrzeżeniami..
_______________________________
Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol
Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol
JAK --do ilu Ci sie most rozgrzewa
że jak wjeżdzasz do wody to jest taka zmiana objetosci powietrza ze wode zasysa....
odpowietrzenie jest po to ze jak w moscie kreca sie flaczki to sie nadcisnienie tworzy i w normalnej eksploatacji bez odpowietrzeni wyrzucało by oliwe uszczelniaczami, wiec robi sie rózne patenty jak : grzybki, krótkie wężyki do ramy jak u mnie lub długie szlauchy jak u Ciebie....

odpowietrzenie jest po to ze jak w moscie kreca sie flaczki to sie nadcisnienie tworzy i w normalnej eksploatacji bez odpowietrzeni wyrzucało by oliwe uszczelniaczami, wiec robi sie rózne patenty jak : grzybki, krótkie wężyki do ramy jak u mnie lub długie szlauchy jak u Ciebie....
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750
M-72 MW-750
różnica temperatur nie musi być duża. Zresztą takie uzasadanienie czytałem w jakimś piśmie. Zresztą nieważne, dobrze że patent działa, bo sam go zainstalowałem.moto pisze:JAK --do ilu Ci sie most rozgrzeważe jak wjeżdzasz do wody to jest taka zmiana objetosci powietrza ze wode zasysa....
odpowietrzenie jest po to ze jak w moscie kreca sie flaczki to sie nadcisnienie tworzy i w normalnej eksploatacji bez odpowietrzeni wyrzucało by oliwe uszczelniaczami, wiec robi sie rózne patenty jak : grzybki, krótkie wężyki do ramy jak u mnie lub długie szlauchy jak u Ciebie....
_______________________________
Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol
Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości