Opony AT Disco 2 - jakie, jaki rozmiar najlepiej.
Moderator: Jerry
Opony AT Disco 2 - jakie, jaki rozmiar najlepiej.
Czesc,
Czy poleci ktos dobre opony do Disco 2 (AT)?
BF Goodrich - to chyba najpopularniejsze?
A moze cos takiego: http://www.paddockspares.com/pp/WHEELS_ ... _Only.html
czy to jednak badziew?
Zastanawiam sie tez nad rozmiarem - ktos poleci jaki najlepiej kupic (czy takie jak defaultowe, moze troche wyzsze - jesli tak to ile) itd.
Dzieki!
Pozdr.P.
Czy poleci ktos dobre opony do Disco 2 (AT)?
BF Goodrich - to chyba najpopularniejsze?
A moze cos takiego: http://www.paddockspares.com/pp/WHEELS_ ... _Only.html
czy to jednak badziew?
Zastanawiam sie tez nad rozmiarem - ktos poleci jaki najlepiej kupic (czy takie jak defaultowe, moze troche wyzsze - jesli tak to ile) itd.
Dzieki!
Pozdr.P.
Witaj suarez, zaraz Cię zjedzą bo już było kilka razy na ten temat, a o rozmiarach masz nawet wątek w przyklejonych.
Generalnie najpierw musisz nam powiedzieć czy masz lift albo go planujesz i gdzie głównie masz zamiar na tych AT-kach jeździć?
Najogólniej:
1) jeśli nie masz liftu:
1.1 bezkolizyjnie wchodzi: 245/75/16
1.2 lekko kolizyjnie wchodzi 265/75/16 - kolega tak ma na niemotanym nieliftowanym D2 - założone ma BFG AT, należy lekko wykręcić ograniczniki skrętu (np. włożyć po jednej cienkiej podkładce) - może lekko zawadzać przy skręcie o plastiki wewnętrzne zderzaka przedniego - ale to nie problem - on tak przejchał już około 40tkm po asfalcie 80% i 20% w terenie od lekkiego do ciężkiego i twierdzi, że nic mu nie dobija ani nie trze
2) jeśli masz lift to możesz albo 245/75/16 albo 265/75/16 (ponoć najpopularniejszy rozmiar do liftowanego D2) - są też na zachodzi osoby, które zakładają 235/85/16 - ale nie mam opini jak to się sprawdza - ostatni ktoś na forum chciał takie zakładać, ale nie napisał czy założył.
Więcej nie ma co kombinować bo ta amerykę już odkryto i nie ma sensu odkrywać jej na nowo.
Te opony, które podałeś w linku to typowe szosówki. BFG AT są najpopularniejsze i sprawdzone - wytrzymują dużo tkm na czarnym i w średnim terenie dają radę przy dobrym kierowniku.
Kup sobie po prostu to na co Cię stać i co chcesz mieć albo markę do której jesteś przekonany. Sądzę, że 80% forum jeździ na BFG AT lub MT więc tutaj te właśnie Ci każdy poleci.
Pozdrawiam, Karolek
p.s. moje D2 ma lift OME i BFG AT 265/75/16 - kółka dają radę ale coraz poważniej myślę by je zamienić na BFG MT bo te mi się w głębokim błocie za szybko zaklejają
Generalnie najpierw musisz nam powiedzieć czy masz lift albo go planujesz i gdzie głównie masz zamiar na tych AT-kach jeździć?
Najogólniej:
1) jeśli nie masz liftu:
1.1 bezkolizyjnie wchodzi: 245/75/16
1.2 lekko kolizyjnie wchodzi 265/75/16 - kolega tak ma na niemotanym nieliftowanym D2 - założone ma BFG AT, należy lekko wykręcić ograniczniki skrętu (np. włożyć po jednej cienkiej podkładce) - może lekko zawadzać przy skręcie o plastiki wewnętrzne zderzaka przedniego - ale to nie problem - on tak przejchał już około 40tkm po asfalcie 80% i 20% w terenie od lekkiego do ciężkiego i twierdzi, że nic mu nie dobija ani nie trze
2) jeśli masz lift to możesz albo 245/75/16 albo 265/75/16 (ponoć najpopularniejszy rozmiar do liftowanego D2) - są też na zachodzi osoby, które zakładają 235/85/16 - ale nie mam opini jak to się sprawdza - ostatni ktoś na forum chciał takie zakładać, ale nie napisał czy założył.
Więcej nie ma co kombinować bo ta amerykę już odkryto i nie ma sensu odkrywać jej na nowo.
Te opony, które podałeś w linku to typowe szosówki. BFG AT są najpopularniejsze i sprawdzone - wytrzymują dużo tkm na czarnym i w średnim terenie dają radę przy dobrym kierowniku.
Kup sobie po prostu to na co Cię stać i co chcesz mieć albo markę do której jesteś przekonany. Sądzę, że 80% forum jeździ na BFG AT lub MT więc tutaj te właśnie Ci każdy poleci.
Pozdrawiam, Karolek
p.s. moje D2 ma lift OME i BFG AT 265/75/16 - kółka dają radę ale coraz poważniej myślę by je zamienić na BFG MT bo te mi się w głębokim błocie za szybko zaklejają

-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Hmmm czyli bezpiecznie i zupelnie spokojnie, bez jakiegos tam kombinowania jest 235/60/16 ?
Jesli chodzi o AT/MT - to ja pewnie bede jezdzil z 85% po asfalcie 15% po lekkim terenie - jak narazie (no chyba ze sprzedam ten samochod w koncu, bo jak narazie to stoi w garazu bo ja za granica, kurde).
A co do marki - to rozumiem, ze BFy a te - tez wydaja sie fajne: http://sklep4x4.pl/sklep/produkt/13/5285.html (Mickey Thompson).
No i gdzie jest taniej - bo jak porownywalem ceny w sklepach w UK to wydaje sie jakies 30% taniej (nie porownywalem konkretnych modeli) - czy dobrze mysle?
Dzieki.Pozdr.P.
Jesli chodzi o AT/MT - to ja pewnie bede jezdzil z 85% po asfalcie 15% po lekkim terenie - jak narazie (no chyba ze sprzedam ten samochod w koncu, bo jak narazie to stoi w garazu bo ja za granica, kurde).
A co do marki - to rozumiem, ze BFy a te - tez wydaja sie fajne: http://sklep4x4.pl/sklep/produkt/13/5285.html (Mickey Thompson).
No i gdzie jest taniej - bo jak porownywalem ceny w sklepach w UK to wydaje sie jakies 30% taniej (nie porownywalem konkretnych modeli) - czy dobrze mysle?
Dzieki.Pozdr.P.
To kup sobie tak jak pisałem 245/75/16 bo z tym 235/60/16 to Ci się coś chyba pomerdało, no chyba, że chcesz obniżać auto a nie podwyższać ;-
) bo standard fabryczny w D2 to 235/70/16 i jego zamienniki - np. 255/65/16. O Mickeyach się nie wypowiadam.
A taniej jest pewnie w Azji Centralnej
) bo standard fabryczny w D2 to 235/70/16 i jego zamienniki - np. 255/65/16. O Mickeyach się nie wypowiadam.
A taniej jest pewnie w Azji Centralnej

-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
No tak pomylilo mi sie z tymi rozmiarami
A w Azji Centralnej to owszem wszystko tansze, ale raczej nie ta jakosc...chociaz do wyboru do koloru, ostatnio pojawily sie rzuty jakichs chinskich alufelg i wszyscy w tych wrakach sobie montuja nowiutkie aluminiowe felgi - co pewnie mozna wygiac w rekach
Pozdr.

A w Azji Centralnej to owszem wszystko tansze, ale raczej nie ta jakosc...chociaz do wyboru do koloru, ostatnio pojawily sie rzuty jakichs chinskich alufelg i wszyscy w tych wrakach sobie montuja nowiutkie aluminiowe felgi - co pewnie mozna wygiac w rekach

Pozdr.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości