Może ale nie w PolsceFlor pisze:disco nie może holować 3500kg


Moderator: Jerry
Może ale nie w PolsceFlor pisze:disco nie może holować 3500kg
3,5t. to trzy i pół tony a nie żadne 4,25 czy choćby 3,6tgrzes_d pisze:czyli nawet w cywilazacji to chyba nie jest dozwolone
bo zakladajac max 3.5t w dowodzie cale przykladowe lawety waza ok 4.5t
dzisaj cos wiecej konkretow
hm niedziela a jakby trzezwiejsze myslenie
co jutro do pracy????
hhehe![]()
przecież już dawno wszystko zostało powiedzianegrzes_d pisze:czyli nawet w cywilazacji to chyba nie jest dozwolone
bo zakladajac max 3.5t w dowodzie cale przykladowe lawety waza ok 4.5t
dzisaj cos wiecej konkretow
hm niedziela a jakby trzezwiejsze myslenie
co jutro do pracy????
hhehe![]()
lepszy byłby Tuaregjpi pisze:holowałem na kinetyku 3000 kg w postaci patrola k160 i uwierz mi, że są to ostatki możliwości tego pojazdu
jeżeli nie jesteś typowym laweciarzem to olej lr'a i zapodaj parcha 4,2 V8
a studiowanie przepisów kraju gdzie chcesz strugać takie myki też nie zaszkodzi
nie dotyczy zestawu z lekką przyczepąUnix pisze:Zgodnie z Konwencją Wiedeńską (która obowiązuje w również w Polsce), na kategorii B można ciągnąć przyczepę wg zasady, że suma DMC pojazdu i DMC przyczepy (z hamulcem) nie może przekroczyć 3,5t . Polski kodeks jest bardziej restrykcyjny ale ta konwencja to akt wyższego rzędu więc się go stosuje. Może być napisane w dowodzie, ze max masa przyczepy to 3,5t ale to zgodnie z kodeksem drogowym nie uprawnia do ciągnięcia takiej przyczepy na kategorii B. Powyżej potrzebna jest kategoria B+E lub C+E w w przypadku auta o DMC > 3,5t.
Pozdr
W jakim sensie ?Flor pisze:nie dotyczy zestawu z lekką przyczepąUnix pisze:Zgodnie z Konwencją Wiedeńską (która obowiązuje w również w Polsce), na kategorii B można ciągnąć przyczepę wg zasady, że suma DMC pojazdu i DMC przyczepy (z hamulcem) nie może przekroczyć 3,5t . Polski kodeks jest bardziej restrykcyjny ale ta konwencja to akt wyższego rzędu więc się go stosuje. Może być napisane w dowodzie, ze max masa przyczepy to 3,5t ale to zgodnie z kodeksem drogowym nie uprawnia do ciągnięcia takiej przyczepy na kategorii B. Powyżej potrzebna jest kategoria B+E lub C+E w w przypadku auta o DMC > 3,5t.
Pozdrbo wtedy to 4,25t
jeżeli holownik ma 3,5t DMC to można posiadając tylko B holować tzw lekką przyczepę o DMC nieprzekraczającej 750kgUnix pisze:W jakim sensie ?Flor pisze:nie dotyczy zestawu z lekką przyczepąUnix pisze:Zgodnie z Konwencją Wiedeńską (która obowiązuje w również w Polsce), na kategorii B można ciągnąć przyczepę wg zasady, że suma DMC pojazdu i DMC przyczepy (z hamulcem) nie może przekroczyć 3,5t . Polski kodeks jest bardziej restrykcyjny ale ta konwencja to akt wyższego rzędu więc się go stosuje. Może być napisane w dowodzie, ze max masa przyczepy to 3,5t ale to zgodnie z kodeksem drogowym nie uprawnia do ciągnięcia takiej przyczepy na kategorii B. Powyżej potrzebna jest kategoria B+E lub C+E w w przypadku auta o DMC > 3,5t.
Pozdrbo wtedy to 4,25t
grzes_d pisze:nie holownik przyczep
zobaczcie tutaj np
http://www.allegro.pl/item472565523_tra ... slask.html
gosciu jezdzi niezlym zestawem
wiec jaka masa jest wpisana w dowodzie?
mozna tak jezdzic na b+e?![]()
Flor pisze:możesz mieć co chceszzbylat pisze:I właśnie tak jest.N2O pisze:nasze przepisy są zacofane, powinno być wolno ciągać tyle ile producent samochodu wpisał w homologacji.
Ja w moim Discovery posiadałem dopuszczenie we Francji holowania przyczepy 3500kg i takie tez dopuszczenie dostałem w Polsce.Troszkę sie musiałem wygadac ale dostałem bez większych problemów.
To producent określa masy i wagi a nie państwo.a holować możesz tylko zgodnie z przepisami
Nie pitol bajeczek.To co mówisz odnosi się do samochodów osobowych.Samochody terenowe sa wyłaczone z tych ograniczeń i discovery mające wpisany w dowód hak 3500kg może ttyle holowac.Flor pisze:disco nie może holować 3500grzes_d pisze:czyli disco moze ciagnac jak ma wpisane w dowodzie 3.5t
a wiec laweta na dwa autai takim zestawem nie można legalnie w Polsce jeździć
do takiej lawety samochód ciężarowy o DMC ponad 5,5 t (tak z grubsza licząc)
nie do końca ale kolega ma trochę racjiFlor pisze:a ty pewnie masz w prawie jazdy zaznaczone Tzbylat pisze:
Nie pitol bajeczek.To co mówisz odnosi się do samochodów osobowych.Samochody terenowe sa wyłaczone z tych ograniczeń i discovery mające wpisany w dowód hak 3500kg może ttyle holowac.jako uprawnienia na terenówki
![]()
to rozporządzenie ma status "nieobowiązujące", może ktoś wie jakie w takim razie obowiązuje ?lbl78 pisze:nie do końca ale kolega ma trochę racjiFlor pisze:a ty pewnie masz w prawie jazdy zaznaczone Tzbylat pisze:
Nie pitol bajeczek.To co mówisz odnosi się do samochodów osobowych.Samochody terenowe sa wyłaczone z tych ograniczeń i discovery mające wpisany w dowód hak 3500kg może ttyle holowac.jako uprawnienia na terenówki
![]()
Dz.U.2003.32.262 z późn. zmianami napisał:
Dział II
Wymiary, masy i naciski osi pojazdu
[...]
§ 3.
[...]
4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d) 3.500 kg,
z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicja zawarta w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia
sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.
oczywiście abstrahując od wymaganych uprawnień do poruszania się takim zestawem
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości