Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: Karolek_C » czw paź 01, 2009 11:17 am

Witam,

ponieważ od dłuższego czasu noszę się z zamiarem sprzedaży mojej D2 TD5 i kupnem D3 2.7 mam w związku z tym kilka pytań dotyczących kilku podstawowych przeróbek i wersji, którą należy kupić - chodzi o auto używane z 2006 roku.

1. Pierwszy bardzo ważny dylemat to czy kupić wersję S bez pneumatycznego zawieszenia i terrain response czy może wyższą już z pneumatycznym zawieszeniem i terrain response. Za pierwszą przemawia, że jest mniej rzeczy do zepsucia co powinno być na plus, jednak jakie jest D3 w tej wersji - nie wiem? Wiadomo, że nie ma ono mostów, więc proste włożenie blokady ARB odpada - czy zatem należy kupić wersję z terrain response?

2. Jak już wybierzemy wersję to w przypadku pneumatycznego zawieszenie wyboru nie ma - trzeba je zostawić i korzystać, ale skoro wstępnie przychylamy się do wersji S bez pneumatycznego zawieszenia to teraz pojawia się problem! Co zrobić z tym zawieszeniem? Przejrzenie dużej liczby używanych przeze mnie stron, jak i strony producenta OME uzmysłowiło mi, że przynajmniej ja nie potrafię znaleźć off roadowego zawiasu (tj. sprężyny i amory) do D3 by zrobić lekki lift i poprawić właściwości terenowe. Czy ma ktoś z tym jakieś doświadczenie - może ktoś z Was używa, lub wie gdzie i czego szukać?

3. Koła - czy jest sens zakładania większych i jakie maksymalnie wchodzą? Jak z trwałością układu napędowego.

4. Pytanie poza konkursem bo jeszcze dużo o wersji S nie poczytałem, gdyż wszędzie tylko opisywane zalety terrain response - czy ma ktoś doświadczenia z wersją bez terrain response - jaką to ma trakcję np. na błotnistej drodze i co w przypadku wykrzyżu, gdy np. jedno koło będzie w powietrzu - czy wtedy staniemy, czy auto (ma chyba podstawową kontrolę trakcji) przyblokuje hamulcami to koło i przekaże moment na pozostałe i pojedzie dalej? Czy w wersji S jest jakaś centralna blokada?

Z góry dzięki za pomoc, Karolek

p.s. Temat nie dotyczy tego, że bez sensu, że pakiet startowy, że dużo elektroniki, że za ładne w teren, że za ciężkie, że mało akcesoriów, itd. - to wszystko wiadomo i nie to jest treścią wątku. Proszę też nie pisać - nie sprzedawaj dwójki, po co Ci D3 skoro masz zmotane D2 w które włożyłeś dużo pracy, serca i kasy ... To wszystko wiem, ale mam takiego bzika i nic logicznego tu nie działa.
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: GAZFAN » czw paź 01, 2009 11:31 am

zadzwoń do mnie po południu to wyłożę ci cała swoją wiedzę na temat D3 i poszczególnych różnic, kwestii, zawieszeń itd.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

misiekG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 15, 2006 9:35 am
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: misiekG » czw paź 01, 2009 12:11 pm

a może skrobnij coś na forum, znajomy też nosi się z zamiarem nabycia D3 i pyta mnie co to warte, a ja na ten temat nic nie wiem.
Toyota HDJ 100

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: czesław&jarząbek » czw paź 01, 2009 7:29 pm

mnie sie lepiej trójką jezdzi na sprężynie niż na poduszcze.

a w wersjach z gałą najbardziej lubię jak się programy specjalne zawieszą. wtedy tylko trzeba wstawiać odważnie faje i szybko kręcić kieratem.

gała srała
no.
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: kondziu » czw paź 01, 2009 9:57 pm

czyli gałkom mówimy stanowczo nie :D
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
SzczesnyLR
Posty: 1823
Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: SzczesnyLR » czw paź 01, 2009 10:10 pm

kondziu pisze:czyli gałkom mówimy stanowczo nie :D
robieniu gałek :)21
alkohol , brawura , wypadek

D1,D3...

misiekG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 15, 2006 9:35 am
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: misiekG » czw paź 01, 2009 10:23 pm

orzesz ku... jego ma. czy od was można czasami się czegoś konkretnie dowiedzieć czy nie :)21
Toyota HDJ 100

Awatar użytkownika
SzczesnyLR
Posty: 1823
Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: SzczesnyLR » czw paź 01, 2009 10:24 pm

bierz pan sprężynowca :)2
w dobrych rękach dobrze robi :)21
alkohol , brawura , wypadek

D1,D3...

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: Karolek_C » czw paź 01, 2009 11:23 pm

Witam,

dziękuję za odpowiedzi.

Bardzo dużo wyjaśnił mi GAZFAN telefonicznie, za co mu bardzo dziękuję.

Ad Czesław, SzczesnyLR dokładnie potwierdzacie to co mówił wspomniany wyżej Kolega. Dziękuję za odpowiedzi, które utwierdzają mnie w zakupie S-ki.

Moje D2 najprawdopodobniej w tą sobotę zmieni właściciela, czyli już się mocno rozglądam za D3 w wersji S. Potem, już wiem dzięki kontaktowi z forum, że King Springs mają sprężyny do D3. Teraz tylko rozważyć, które bo w katalogach stoi, że są dwa rodzaje - będę się musiał doszukać które biorąc przyszłościowo ARB, wyciągarkę, bagażnik i osłony spodu wybiorę.

NO!

Dzięki za pomoc!

Pochwalę się jeśli się wszystko uda zgrać, a jeśli ktoś z Was ma jakieś ciekawe info o sprawdzonym lifcie: sprężynki i amorki i wie gdzie je kupić to byłbym dźwięczny na przyszłość. Niestety moje ukochane OME raczej nie robi :-( do D3

KArolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
SzczesnyLR
Posty: 1823
Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: SzczesnyLR » pt paź 02, 2009 12:20 am

Czesław , Gazfan , a kto to ? :)21
alkohol , brawura , wypadek

D1,D3...

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: Damian » pt paź 02, 2009 11:47 am

no dobra, a po lifcie 2 cale to jakie opony max wchodzą? czy trzeba ciąć nadkola (strasznie rozbuydowane nadkola ma...)?
da się założyć felgę 16 cali, żeby założyć jakąś sensowną, popularną oponę MT?
są felgi stalowe?
są blokady 100% mechaniczne?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: Eskapada » pt paź 02, 2009 12:03 pm

Karolek_C pisze:

Pochwalę się jeśli się wszystko uda zgrać, a jeśli ktoś z Was ma jakieś ciekawe info o sprawdzonym lifcie: sprężynki i amorki i wie gdzie je kupić to byłbym dźwięczny na przyszłość. Niestety moje ukochane OME raczej nie robi :-( do D3

KArolek
Karolu TJM do D3 ma w ofercie sprężyny. Przednie plus 25/50kg -lift 40mm oraz 50kg +. lift 50mm. Przednie średnio się nadają pod zderzak z wyciągarką ale pod jedno lub drugie będą OK. Tylna to plus 100kg -lift 40mm oraz 150 constans load -lift 50mm .
http://www.tjm.com.au/Portals/0/Brochur ... sionR2.pdf
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: nowicjusz127 » pt paź 02, 2009 12:54 pm

Karolek_C pisze: jeśli ktoś z Was ma jakieś ciekawe info o sprawdzonym lifcie: sprężynki i amorki i wie gdzie je kupić to byłbym dźwięczny na przyszłość. Niestety moje ukochane OME raczej nie robi :-( do D3

KArolek
jak chcesz puknij na priv czego szukasz :lol:
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: GAZFAN » pn paź 05, 2009 9:30 am

misiekG pisze:a może skrobnij coś na forum, znajomy też nosi się z zamiarem nabycia D3 i pyta mnie co to warte, a ja na ten temat nic nie wiem.
Zadzwoń. na prawdę nei mam ochoty na misję uświadamiania wyznawców sztywnego mostu i rocznika maks 93. :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: GAZFAN » pn paź 05, 2009 9:33 am

Damian pisze:no dobra, a po lifcie 2 cale to jakie opony max wchodzą? czy trzeba ciąć nadkola (strasznie rozbuydowane nadkola ma...)?
da się założyć felgę 16 cali, żeby założyć jakąś sensowną, popularną oponę MT?
są felgi stalowe?
są blokady 100% mechaniczne?
tak po kolei?
po 2" wchodzi spokojnie 32" bez cięcia..
Istenija firmy robiące MT na 17"
Fegi stalowe są.. tylko logiki nie ma.
Blokady? - nie wiem czy wiesz.... jest XXI wiek :)21 Frania czy whirlpool. Lampowy komp czy może jednak krzem i te sprawy?

:)21 :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: Damian » pn paź 05, 2009 9:45 am

32" to mało na taki samochód, żeby nim pojechać na łemkowiadę w ekstremalnej (fajne chłopaki foty porobili, to mi sie skojarzyło)
32" MT na feldze 17 ma za niski profil, na dodatek wybór opon jest...żenujący :)21
Wolę sam zapiąć w 100% blokadę tam gdzie potrzeba, niż ufać komputerom...

A po co to? No żeby każdy miał swój lot - i ten co na wyprawy jeździ i ten co w terenie chce się pobawić, takim terenie terenie ;) W czasach kiedy już D1, tujoty, parchole wymrą zabite kolejnymi normami i trendami...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: GAZFAN » pn paź 05, 2009 10:04 am

Czyli wszystko sprowadza się to różnicy w płaszczyźnie komunikacyjnej.
I innym rozumieniu zagadnień i słów.
nie ma co się przekonywać bo nie ma to sensu.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: czesław&jarząbek » pn paź 05, 2009 10:10 am

nie egzaltuj fiflak.
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: Wąż » pn paź 05, 2009 10:12 am

właśnie, liczyłem na więcej, pyskówkę jakąś albo co :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: GAZFAN » pn paź 05, 2009 10:22 am

czesław&jarząbek pisze:nie egzaltuj fiflak.
:)21
Co? za wysoko? :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: Karolek_C » pn paź 05, 2009 2:11 pm

Witam,

dziękuję za odpowiedzi. No więc moje D2 sprzedane. Teraz trwają poszukiwania D3 - za radą w wersji sprężynowej. Już wiem, że KS robi do tego cuda sprężyny i że nieco trudniej z amorkami bo nie ma ich ot tak w każdym sklepie, ale jak się chce to da. Rozmiar opony na fledze 17, która jest w S-ce to w MT przykładowo 245/70/17 i jest nowy BFG MT KM2 czy jakoś tak - więc co z tego że mały wybór skoro jest następca opony na której jeśli chodzi o MT to jeździła ponad połowa polski. AT pewnie też w tym rozmiarze będzie, więc na razie się cieszę, bo nie jest wcale tak trudno. Wystarczy półtorej godziny rozmowy przez telefon i świat staje się jaśniejszy :-)

NO ! I proszę mi tu się nie przedrzeźniać, bo chciałbym zwrócić uwagę, że temat idzie całkiem merytorycznie, więc proszę nie niszczmy go.

Dziękuję, Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: GAZFAN » pn paź 05, 2009 2:19 pm

Pamiętaj, dalsze pytania to dalsze telefony :)2 więc jakby coś to dzwoń.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: selim » pn paź 05, 2009 2:24 pm

Karolek , tak poza tematem
to ty miałeś D2 z przodu na lifcie
a z tyłu na poduszkach ?
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: Damian » pn paź 05, 2009 2:35 pm

Karolek_C pisze:Rozmiar opony na fledze 17, która jest w S-ce to w MT przykładowo 245/70/17 i jest nowy BFG MT KM2
Ale to chyba niecałe 31 cali? Przykrótko jak na tak duże auto...
Z drugiej strony jest tam niezależny zawias, nie ma gruchy i pochwy mostu, więc ten prześwit może być nie gorszy niż we wcześniejszych disko na np. 32".

Fajnie by było kiedyś zrobić takie rzeczowe porównanie lekko zmotanego D3 i np. zmotanego wg polskiej szkoły D1 (lift 2", 235/85R16 + blokady). Ale przecież Koniowaty na to nie wpadnie...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Re: Discovery 3 - przygotowanie do lekkiego terenu i wypraw

Post autor: Wąż » pn paź 05, 2009 2:41 pm

Damian pisze:Fajnie by było kiedyś zrobić takie rzeczowe porównanie lekko zmotanego D3 i np. zmotanego wg polskiej szkoły D1 (lift 2", 235/85R16 + blokady). Ale przecież Koniowaty na to nie wpadnie...
poczekaj może kiedyś smarknie jakiś przedruk z błędami :)21

Ja chciałbym wiedzieć jaka jest głębokość brodzenia D3 w wersji s i z snorklem :)
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości