Post
autor: treewood » czw maja 06, 2010 6:55 am
Mikado - to doradz prosze czy "filtr" jaki robie w przypadku tych aut jest dobry:
1. Odrzucam wszelkie oferty gdzie byla jakas modyfikacja auta jak lift, snorkel itp zakladajac, ze auto bylo uzywane prawdopodobnie do jazdy glownie off road'owej czy na wyprawach. Choc to moze byc tez dobra szansa na kupno auta w dobrym stanie bo w sumie taka osoba przygotowujac auto do np. wyprawy dba o jego stan i zna sie na rzeczy ...
2. Odrzucam oferty gdzie przebieg dla np. 12 letniego auta jest 150 000. Predzej uznalbym, ze przebieg powinien byc w okolicach 250 000. Jesli przebieg 12 letnie auto ma 150 000 to albo ma przekrecony licznik, albo bylo uzywane glownie w miescie albo (najmniej prawdopodobne) bylo malo jezdzone.
3. Odrzucam (przypadek Discovery I bo z II ciezko juz by nie bylo elektroniki) auta, ktore maja webasto, elektryczne szyby, automatyczne skrzynie biegow, podgrzewane siedzenia (jesli wogole sa), tempomaty (jesli wogole I-nki maja takie) i jedynie istotna jest dla mnie klimatyzacja
4. Odrzucam oferty gdzie od razu sprzedawca pisze "do lekkich poprawek blacharskich"
5. Szukam raczej drozszych ofert niz tanszych
I drugie moje pytanie (ktore wczesniej padlo a nie bylo odpowiedzi na nie):
Czy Discovery I lub II z przebiegiem 250 000 km ma juz duzy przebieg (wiem, ze to zalezy od wielu czynnikow bo co innego taki przebieg jezdzone po miescie, po terenach lub na trasach)? Jak kupowalem ostatnio Nissana Pickup'a D21 z przebiegiem 314 000 km to wogole sie tym nie przejalem bo slyszalem, ze te silniki 500 000 km robia z reguly bez wiekszego problemu. Jak to sie ma w przypadku Discovery I i II?
Nissan D22 2.5TD 2000r