Olej silnikowy i wskaźnik paliwa

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Olej silnikowy i wskaźnik paliwa

Post autor: Kojak » czw lip 08, 2010 10:11 am

No dobra, dwie sprawy mam, obydwie pierdołowate, obydwie dotyczą Dyskoteki 200TDI, więc po kolei:

1. Głupiejący wskaźnik paliwa - raz pokazuje ile trzeba a ostatnio częściej pokazuje zero i świeci się kontrolka rezerwy czyli Żyda... Tak, wiem - temat był wiele razy, nawet sam go poruszałem - ale jedyne lekarstwo zalecane to naprawa złączy, szczególnie w nadkolu. Tyle że u mnie to nie pomaga. Gdzie szukać dalej, bo już się zastanawiam nad samym czujnikiem zatopionym w zbiorniku ???

2. Chciałem przedobrzyć i przedobrzyłem ale please: moralistom dziękuję za docinki :wink: , a jest tak:
zawsze jeździłem na mineralnym Texaco 15W/40. A parę dni temu wlałem półsyntetyk też 15w/40 i w tej samej klasie. Silnik mam czyściutki w środku więc zaryzykowałem mimo jego przebiegu ok. 220.000 km.Acha - dodatkowo miał też ustawiane luzy na zaworach...
No i albo wcześniej nie zwróciłem na to uwagi albo po tej wymianie dymi z rury dość ostro, szczególnie jak jest zimny. Później już mniej. Dym nie jest ani niebieskawy, ani czysto biały ani czarny, poprostu szarawy jak zwykłe spaliny...
Pytanie, w związku z moim wyjazdem do Bułgarii/Rumunii za 3 tygodnie: czy olać to i jeździć dalej, czy zmienić oleum spowrotem na minerala ? Macie jakieś doświadczenia w tej materii ?
Ostatnio zmieniony czw lip 08, 2010 10:19 am przez Kojak, łącznie zmieniany 1 raz.
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Olej silnikowy i wskaźnik paliwa

Post autor: selim » czw lip 08, 2010 10:19 am

na mój gust - to cały czas jeździsz na mineralnym
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Re: Olej silnikowy i wskaźnik paliwa

Post autor: Kojak » czw lip 08, 2010 10:20 am

selim pisze:na mój gust - to cały czas jeździsz na mineralnym
znaczy ?
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Olej silnikowy i wskaźnik paliwa

Post autor: selim » czw lip 08, 2010 10:22 am

15W/40 minerał
10w/40 półsyntetyk
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Re: Olej silnikowy i wskaźnik paliwa

Post autor: Kojak » czw lip 08, 2010 10:48 am

selim pisze:15W/40 minerał
10w/40 półsyntetyk
Jaaasne... Pomyliłem się...
Tak wogóle w Texaco występują dwa rodzaje półsyntetyków: 10W/40 i 10W/50 i ja mam ten pierwszy...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Re: Olej silnikowy i wskaźnik paliwa

Post autor: Wiechu » czw lip 08, 2010 11:07 am

na zimę, to jeszcze jak Cię mogę, ale na lato, to nie jest dobre kung-fu taka zmiana...

:roll:
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Re: Olej silnikowy i wskaźnik paliwa

Post autor: Kojak » pt lip 09, 2010 6:45 am

W drugim temacie: może ktoś z Was ma fragment schematu ze wskaźnikiem paliwa i kontrolką rezerwy ??? Mam oczywiście te ogólnodostępne schematy ale na nich niewiele widać...

A co do oleju to w ten weekend zmieniam spowrotem na minerala o ile to coś pomoże...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Re: Olej silnikowy i wskaźnik paliwa

Post autor: Adamek » pt lip 09, 2010 3:42 pm

Kojak pisze: bo już się zastanawiam nad samym czujnikiem zatopionym w zbiorniku ???
I tam musisz szukac rozwiazania. Podnosc dywany do gory i wydobadz pompe, nie takie trudne i malo czasochlonne. Pewnikiem wiesza sie plywak a raczej przetarte styki na plytce. :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Mick
Posty: 503
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 8:33 pm
Lokalizacja: Swansea/Wales

Re: Olej silnikowy i wskaźnik paliwa

Post autor: Mick » pt lip 09, 2010 9:13 pm

Adamek pisze: Pewnikiem wiesza sie plywak a raczej przetarte styki na plytce. :)21
Urwany przewodzik :)21

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Olej silnikowy i wskaźnik paliwa

Post autor: JarekK » pt lip 09, 2010 9:42 pm

Mick pisze:
Adamek pisze: Pewnikiem wiesza sie plywak a raczej przetarte styki na plytce. :)21
Urwany przewodzik :)21
u mnie tez sie urwał kabelek przy pływaku

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Re: Olej silnikowy i wskaźnik paliwa

Post autor: Kojak » pn lip 12, 2010 10:29 am

W temacie nr 1 czyli oleum: wymieniłem spowrotem na minerala. Dymienie zniknęło i znowu jeździ jak dawniej :D

I ponownie spytam w temacie nr 2: czy ktoś ma skan czy coś takiego - fragmentu schematu z obwodem wskaźnika paliwa i kontrolki rezerwy ???
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Mick
Posty: 503
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 8:33 pm
Lokalizacja: Swansea/Wales

Re: Olej silnikowy i wskaźnik paliwa

Post autor: Mick » pn lip 12, 2010 2:37 pm

Przestan medzic o schemat, wyciagnij plywk, wlutuj nowy przewod i zamontuj spowrotem.

Jaro.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 11:09 am
Lokalizacja: Kuklówka

Re: Olej silnikowy i wskaźnik paliwa

Post autor: Jaro. » wt lip 13, 2010 6:16 pm

Mick pisze:Przestan medzic o schemat, wyciagnij plywk, wlutuj nowy przewod i zamontuj spowrotem.
też tak zrobiłem i wszystko działa....kabelek był urwany...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości