(DII) na wzniesieniu klapie dupa...

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Moosehead
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Kraków

(DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: Moosehead » czw wrz 23, 2010 11:54 am

Dziędobry.

Taką oto sprawę przed szanowne consilium wnoszę:

Obserwacja:
DII (na poduchach z tyłu) zaparkowana na wzniesieniu nosem do góry uznaje za stosowne upuścić se ciśnienia i oklapnąć na nadkolach. Czyni to dość szybko, choć nie radykalnie. Ale też nie zawsze, choć przyznam, że nie biegałem z geodetą wokół i nie mierzyłem kątów nachylenia terenu w poszczególnych konfiguracjach). Po odpaleniu trzeba przejechać kawałek, żeby mastodont raczył podjąć czynności fufające w poduszki. Sama praca silnika nie wystarcza.
Na prostym albo nosem w dół Krówka problemu nie stwarza.
Nieznany mi śpec z nieznanym mi komputerem* stwierdził, że żadnych błędów nie ma.

Diagnoza magiczna: ustawiona na wzgórku nosem do góry Krówka zauważa niebo, zachwycona tymże chce go zobaczyć jeszcze więcej, więc przysiada na zadzie.

Diagnoza rzeczywista: ??

*) pierwsze klapnięcie odyło się poza moją przytomnością. diagnozował mechanik i ww. śpec, ale nic nie wydiagnozowali, raczej popadli w przydum.

Upraszam o opinię.

Łoś

PS. Kropelki nad drzwiami nadal mnie wkurzają 8)
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...

Przem Stachyra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: pn paź 27, 2008 11:34 am
Lokalizacja: Zamość

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: Przem Stachyra » wt wrz 28, 2010 9:13 am

Spróbuj wykonać skomplikowany zabieg polegający na sprawdzeniu, czy miechy nie posiadają dziur: rozrób wodę z płynem do mycia garów (tak najtaniej) i pojedź po poduchach - mikroszpara gołym okiem niewidzoczna - może się ujawnić, a za nią spindalające powietrze. Jam tak miał i poduchym wymienił (niektórzy wulkanizują i jeżdżą dalej).

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: brodafidela » wt wrz 28, 2010 9:39 am

dziwne, ze na prostym nie klapie. u mnie jedna poducha (jak jeszcze miałem poduchy) sie przetarła i siadał bez względu na teren - ale po odpaleniu szybko sie podnosił. Wygląda na poduchy obie - użwki chodzą po 150 zeta - nówki (dunlop/continental) chyba po 400-500 zeta.
A może to dobry pretekst żeby wydupić całe ustrojstwo i włożyć srężyny ? :wink:
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

Awatar użytkownika
Moosehead
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: Moosehead » wt wrz 28, 2010 10:37 am

Otóż poduchy były sprawdzane pod względem bezczelności i są ponoć szczelne, zwłaszcza że nie klapią w żadnej innej sytuacji. Problem tkwi gdzieś w sterowaniu, ale nie mam żadnej koncepcji, dlaczego akurat stanie pod górkę miałoby być problemem...

A przejście na sprężyny jest w zanadrzu, jesli mi skunks nie raczy się dać naprawić :)17
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: brodafidela » wt wrz 28, 2010 10:52 am

Skoro uchodzi znaczy - coś szczelnie nie jest, ale może niech mądrzejsi sie wypowiedzą - ja sie nie znam ...
Jak tylko mogłem wywaliłem i se chwale :)21
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

nismo_pl
 
 
Posty: 246
Rejestracja: pn sie 09, 2010 9:36 am
Lokalizacja: Żuławy, PL

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: nismo_pl » czw lis 04, 2010 2:38 pm

Nie wiem czy to pomoże, ale po podniesieniu tyłu liftem i opuszczeniu, tył również siada. Po przekręceniu kluczyka, wraca do normy.

Awatar użytkownika
Moosehead
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: Moosehead » czw lis 04, 2010 2:50 pm

No i wyszło. Jedna poducha miała dziury, które uwidaczniały się na pochyle, więc się spuszczało z jednej strony. Druga strona się wtedy spuszczała dla towarzystwa, żeby poziom był.

Problem rozwiązany, jestem już na sprężynach :)
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: brodafidela » czw lis 04, 2010 2:58 pm

Moosehead pisze: Problem rozwiązany, jestem już na sprężynach :)
No .... :)21
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: gri74 » czw lis 04, 2010 9:18 pm

bez sensu... było wymienić poduszki na nowe ....
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
rorvik
Posty: 461
Rejestracja: sob mar 18, 2006 2:44 pm
Lokalizacja: Marki
Kontaktowanie:

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: rorvik » czw lis 04, 2010 9:35 pm

gri74 pisze:bez sensu... było wymienić poduszki na nowe ....

Taki bywały i nie wie że poduszki kosztują majątek?
:)21

Byś oddzwaniał

r
ex RRC '94 300tdi

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: gri74 » czw lis 04, 2010 10:54 pm

No tak , zapomniałem ... :lol:

zawirowania czaso-bateryjne widać zawiniły :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Moosehead
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: Moosehead » pt lis 05, 2010 5:26 pm

Nie majątek, ale 2 x więcej niż sprężyny. A jeszcze mam kompresor do opylenia :)

Poza tym mam wrażenie, że na sprężynkach jakoś tak wygodniej i mniej telepie, tak jakby poduchy twardsze od sprężyn były.
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: brodafidela » pt lis 05, 2010 5:31 pm

Moosehead pisze:Nie majątek, ale 2 x więcej niż sprężyny. A jeszcze mam kompresor do opylenia :)

Poza tym mam wrażenie, że na sprężynkach jakoś tak wygodniej i mniej telepie, tak jakby poduchy twardsze od sprężyn były.
Też mam tylko nikt tego nie chce :-)
Mi się też wygodniej jeździ
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: LR_Olek » sob lis 06, 2010 8:55 am

Moosehead pisze:Otóż poduchy były sprawdzane pod względem bezczelności i są ponoć szczelne,
Moosehead pisze:No i wyszło. Jedna poducha miała dziury,

trzeba by zaczac od zmiany sprawdzacza :)21

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: Piotrul » sob lis 06, 2010 1:51 pm

Albo kupić ode mnie poduchę za 2setki :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Moosehead
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: Moosehead » pn lis 08, 2010 1:22 pm

LR_Olek pisze: trzeba by zaczac od zmiany sprawdzacza :)21
Ja generalnie darzę miłością wszystkich, zwłaszcza jeśli czytają forum, więc... :)23
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...

Awatar użytkownika
PabloGda
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pt sty 07, 2011 5:04 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: PabloGda » wt kwie 12, 2011 11:15 am

Hej u mnie jest tak, jak wcisnę ten guzik do góry hmm za bardzo nic sie nie dzieje poza tym że kontrolka miga z strzałą do góry na pomaronczowo i bip bip bip robi, ale gora jakoś nic nie idzie chyba żo to podniesienie jest prawie niewidoczne gołym okiem, ale raczej tak mi sie nie wydaje no i ile czasu to powinno zająć ten cąły proces kosmiczny ?
do zabaczenia pod i jak nad wodą
LR Discovery II 1999 td5 AT
www.forum-tryton.pl

Awatar użytkownika
Mikado
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 7:46 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: Mikado » wt kwie 12, 2011 11:24 am

PabloGda pisze:Hej u mnie jest tak, jak wcisnę ten guzik do góry hmm za bardzo nic sie nie dzieje poza tym że kontrolka miga z strzałą do góry na pomaronczowo i bip bip bip robi, ale gora jakoś nic nie idzie chyba żo to podniesienie jest prawie niewidoczne gołym okiem, ale raczej tak mi sie nie wydaje no i ile czasu to powinno zająć ten cąły proces kosmiczny ?
maksymalnie dwie trzy godziny :)21

Awatar użytkownika
PabloGda
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pt sty 07, 2011 5:04 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: PabloGda » wt kwie 12, 2011 11:34 am

Oooooo to ja się na to nie piszę 3 godziny razy 10 litrów paliwa na roboczo godzinę oo masakra :wink:
do zabaczenia pod i jak nad wodą
LR Discovery II 1999 td5 AT
www.forum-tryton.pl

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: brodafidela » wt kwie 12, 2011 11:35 am

PabloGda pisze:Hej u mnie jest tak, jak wcisnę ten guzik do góry hmm za bardzo nic sie nie dzieje poza tym że kontrolka miga z strzałą do góry na pomaronczowo i bip bip bip robi, ale gora jakoś nic nie idzie chyba żo to podniesienie jest prawie niewidoczne gołym okiem, ale raczej tak mi sie nie wydaje no i ile czasu to powinno zająć ten cąły proces kosmiczny ?
Drzwi od szoferki zamknij :)21
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

Awatar użytkownika
PabloGda
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pt sty 07, 2011 5:04 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: PabloGda » wt kwie 12, 2011 11:38 am

Taaak wiem o tym bez tego nie bedzie, robił bip bip bip - :( dlatego nura przez szybę robię ale jak pisałem nic - Czy jest jakaś opcja by bez tego smiesznego pilota go jakoś zglebować ten tył ??
do zabaczenia pod i jak nad wodą
LR Discovery II 1999 td5 AT
www.forum-tryton.pl

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: brodafidela » wt kwie 12, 2011 11:47 am

PabloGda pisze:Taaak wiem o tym bez tego nie bedzie, robił bip bip bip - :( dlatego nura przez szybę robię ale jak pisałem nic - Czy jest jakaś opcja by bez tego smiesznego pilota go jakoś zglebować ten tył ??
Bip bip bip bedzie robił, tylko dupska nie podniesie.
Ale jak drzwi zamknięte i nie robi, znaczy osrało sie ...
Jakiego pilota ? :o
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

Awatar użytkownika
Mikado
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 7:46 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: Mikado » wt kwie 12, 2011 11:55 am

brodafidela pisze:
PabloGda pisze:Taaak wiem o tym bez tego nie bedzie, robił bip bip bip - :( dlatego nura przez szybę robię ale jak pisałem nic - Czy jest jakaś opcja by bez tego smiesznego pilota go jakoś zglebować ten tył ??
Bip bip bip bedzie robił, tylko dupska nie podniesie.
Ale jak drzwi zamknięte i nie robi, znaczy osrało sie ...
Jakiego pilota ? :o
żeby włączyć trzeba być w kabinie tak?
w kabinie siedzi pilot tak?
no bo jak nie w kabinie to ja nie wiem :)21

Pablo sprężyny, sprężyny są dla Ciebie wyzwoleniem :)2

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: brodafidela » wt kwie 12, 2011 11:57 am

Mikado pisze: żeby włączyć trzeba być w kabinie tak?
w kabinie siedzi pilot tak?
no bo jak nie w kabinie to ja nie wiem :)21
Tylko czemu śmieszny ? :)21
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: (DII) na wzniesieniu klapie dupa...

Post autor: gri74 » wt kwie 12, 2011 1:34 pm

PabloGda pisze:Hej u mnie jest tak, jak wcisnę ten guzik do góry hmm za bardzo nic sie nie dzieje poza tym że kontrolka miga z strzałą do góry na pomaronczowo i bip bip bip robi, ale gora jakoś nic nie idzie chyba żo to podniesienie jest prawie niewidoczne gołym okiem, ale raczej tak mi sie nie wydaje no i ile czasu to powinno zająć ten cąły proces kosmiczny ?

3 min
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości