Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: gebels » pt lis 12, 2010 7:43 am

Panowie ale my se gdybamy :)21

a Yorek to ten zły :)21 który chce doprowadzić do upadku JLR :)21

a jesli faktycznie robili fotki oleju i wysyłali do centrali :)20 (nawet by się nie ośmieszali takimi czynami) i na tej podstawie decyduje ktoś o wymianie tegoż oleju :)21

to widać te wszystkie laboratoria do badania są nie potrzebne :)21

mam prośbę, może ktoś mi załatwić namiar na tego kogoś kto na podstawie zdjęcia jest w stanie określić czy jest on dobry czy zły ?? :)21

zamiast wysyłać olej do badania co zawsze chwile trwa i pare stówek kosztuje, to będę się nim układał za ile mi wzrokiem taki olej przebada, będzie szybciej i na pewno sporo taniej :)20


ja wiem że 'prawie brytyjska firma -(JLR)' chce pomóc padającemu brytyjskiemu koncernowi olejowemu (BP-Castrol) ale tu sobie ktoś jaja robi :)20
Czwarte serce :cry:

Land_rowerek
Posty: 324
Rejestracja: pn mar 31, 2008 5:56 pm
Lokalizacja: z gór

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: Land_rowerek » pt lis 12, 2010 8:48 am

Na razie cała ta dyskusja to tylko niezła przepychanka - obie strony mają swoje argumenty,
my wtrącamy swoje "trzy grosze" ale to i tak do niczego nie prowadzi, bo po prostu nie znamy wszystkich faktów:
GAZFAN pisze:Ja już wiem kto.. i troszkę więcej też.
W sumie się nie dziwię że nie odpowiedziałeś na pytanie.
Nie mniej jednak Disco (ja jeżdzę co prawda II, ale III ma tak samo) ma ciągnąć 3.5 T i się przy tym nie psuć i moje tyle ciągnie (rzadko co prawda) i się nie psuje a jak się psuje to napewno nie od ciągnięcia tylko od tego, że parę rzeczy fabryka mogła zrobić lepiej (ale o tym to tu już wszystcy wiedzą) albo ze względu na zużycie części, co jest nie uniknione.
Dlatego jak się coś zepsuło to ma byś naprawione i już, a nie zwalone na to, że ciągło ciężką przyczepę.
Z drugiej strony słyszy się czasami o przypadkach, że ktoś kupując nowe auto stara się go na gwarancji "przetestować", żeby wyeliminować ew. słabe pnkty wg. zasady: jak ma się spier.... to lepiej teraz niż potem i jeżdzą jak na rajdach. Tak że trudno wyczuć, kto tu ma rację, a kto nie...
Discovery II '99 - był

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: nowicjusz127 » pt lis 12, 2010 8:56 am

jesli mozna dwa grosze.

olej w skrzynie jest niewymienny w całym okresie życia skrzyni.
jeżeli ktos widział olej stosowany do 6zf wie,że ma on kolor słomkowy z kolei podczas spuszczania starego ze skrzyni prawie czarny kolor jest rzeczą zupełnie normalną i nie śwadczy z zuzyciu bądź uszkodzeniu skrzyni.

opisywany tu przypadek wczesniejszej wymiany oleju w tej skrzyni został dokładnie opisany w dokumentacji technicznej JLR i każdy dealer ma do niego dostęp.chyba,że barierą nie do przeskoczenia jest język Szekspira.

co do naśmiewania sie z fotek oleju proponuje ochłaonąc,taka praktyka to fakt i absolutnie nie świadczy o próbach oceny zużycia oleju.cel jest zupełnie inny,koniec i kropka.
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: Mroczny » pt lis 12, 2010 9:03 am

masakra

dwa razy w życiu kupiłem nowe auto
zupełnie innych marek

i identycznie to wyglądało
:)21

nigdy więcej..
wydać równowartość domu pod miastem i mieć problemy jak przy 20 letnim rzęchu - tylko droższe.. :)3

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: nowicjusz127 » pt lis 12, 2010 9:05 am

Mroczuś uwierz...są miejsca gdzie takie problemy nie istnieją....to tylko kwestia podejścia....
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: Mroczny » pt lis 12, 2010 9:07 am

spodziewam się..
i wiem, ze tych miejscach to auto nie kosztuje tyle co dom pod miastem - ergo dla nabywcy zakup jest takim obciążeniem jak dla nas zakup tego 20 letniego rzęcha..

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: Piotrul » pt lis 12, 2010 12:12 pm

nowicjusz127 pisze:jesli mozna dwa grosze.

olej w skrzynie jest niewymienny w całym okresie życia skrzyni.
jeżeli ktos widział olej stosowany do 6zf wie,że ma on kolor słomkowy z kolei podczas spuszczania starego ze skrzyni prawie czarny kolor jest rzeczą zupełnie normalną i nie śwadczy z zuzyciu bądź uszkodzeniu skrzyni.

opisywany tu przypadek wczesniejszej wymiany oleju w tej skrzyni został dokładnie opisany w dokumentacji technicznej JLR i każdy dealer ma do niego dostęp.chyba,że barierą nie do przeskoczenia jest język Szekspira.

co do naśmiewania sie z fotek oleju proponuje ochłaonąc,taka praktyka to fakt i absolutnie nie świadczy o próbach oceny zużycia oleju.cel jest zupełnie inny,koniec i kropka.
Czyli "serwis" ma problem z przeczytaniem ogólnie dostępnej (dla serwisu) dokumentacji i wdrożeniem jej w życie? Dobrze zrozumiałem?
I nadal jest autoryzowanym serwisem/dilerem?
:)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: gebels » pt lis 12, 2010 12:17 pm

kolor oleju jest zależny od firmy

a jak by tego było mało można do niej wlać nawet zwykłego dextrona III tylko że jego żywotność w tej skrzyni będzie odpowiednio krótka (no chyba że ZF w swoich Approwalach pierdoły pisze) :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: nowicjusz127 » pt lis 12, 2010 12:24 pm

Piotrul pisze:
nowicjusz127 pisze:jesli mozna dwa grosze.

olej w skrzynie jest niewymienny w całym okresie życia skrzyni.
jeżeli ktos widział olej stosowany do 6zf wie,że ma on kolor słomkowy z kolei podczas spuszczania starego ze skrzyni prawie czarny kolor jest rzeczą zupełnie normalną i nie śwadczy z zuzyciu bądź uszkodzeniu skrzyni.

opisywany tu przypadek wczesniejszej wymiany oleju w tej skrzyni został dokładnie opisany w dokumentacji technicznej JLR i każdy dealer ma do niego dostęp.chyba,że barierą nie do przeskoczenia jest język Szekspira.

co do naśmiewania sie z fotek oleju proponuje ochłaonąc,taka praktyka to fakt i absolutnie nie świadczy o próbach oceny zużycia oleju.cel jest zupełnie inny,koniec i kropka.
Czyli "serwis" ma problem z przeczytaniem ogólnie dostępnej (dla serwisu) dokumentacji i wdrożeniem jej w życie? Dobrze zrozumiałem?
I nadal jest autoryzowanym serwisem/dilerem?
:)21
nic takiego nie napisałem.to tylko takie moje dywagacje...
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: Maq » pt lis 12, 2010 1:46 pm

Był u mnie kiedyś taki egzemplarz, nie od LR tylko bardziej może Vauxhall, z niewymienialnym olejem w skrzyni automatycznej. Niewymienialnym wg importera, wymienialnym co 100tys. km wg serwisu.

Więc wymieniałem, bo przeważnie serwis wie więcej o aucie niż importer. U mnie auto zrobiło prawie 200tys. km, a teraz nim sąsiad jeździ. I przynajmniej ze skrzynią nie ma problemu.

Ale:
- to nie była Gabra :)21
- mechanicy ogarniali auto
- wymiana kosztowała niecały 1000zł brutto
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: wojtek_kom » pt lis 12, 2010 3:14 pm

Dymanie jest wszechobecne ... dziś poczułem się wydymany przez firmę Agilent, dawniej HP i jej serwis :)11
Nissan-y

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: Yoorek » ndz lis 21, 2010 2:06 pm

GAZFAN pisze:Nie wiem... ale mogę się dowiedzieć i dam Ci znać.
Dał znać jak obiecywał? Chyba nie obcują i nie robią.
Jako nie jako JLR - to juz wiemy Nie jako ale jak JLR.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lis 21, 2010 2:08 pm

nie.
#noichuj

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: Yoorek » ndz lis 21, 2010 2:09 pm

Yoorek pisze:
GAZFAN pisze:Ja już wiem kto.. i troszkę więcej też.
W sumie się nie dziwię że nie odpowiedziałeś na pytanie.
To do mnie? Jeśli tak, to na jakie pytanie nie odpowiedziałem? i dlaczego niby na jakiś pytanie nie odpowiedziałem?
Rzucić błotem coś się przylepi - no wyjaśniałeś jakoś sprawę?
Wyjaśnisz dlaczego nie odpowiedziałem niby? I resztę, którą jakoby badałeś?

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: Yoorek » ndz lis 21, 2010 2:24 pm

Doszły 82kkm wymiana końcówki drążka kierowniczego prawego.
I drugiego halogena (piasek)
Tapicerkę drzwi ponoć rozebrali - wszystko ok - no poza tym , że zimno.
Zgłosiłem również, że wejście AUX jest mocno stłumione i aby coś było słychać trzeba na full pokręcić radio.
Stwierdzili, że porównali we wszystkich tak jest jest to więc CECHA a nie wada.
Niech to wytłumaczą śpiącym dzieciom gdy, nagle kojąca muzyczka z MP3 przerywana jest komunikatem z nawigacji głośniejszym 4razy lub z TA i nie da się tego ominąć (oczywiście można nie korzystać z nawigacji)
pozdr
Y

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lis 21, 2010 4:21 pm

Yoorek pisze:oczywiście można nie korzystać z nawigacji
noo...

powili zaczynasz się przyzwyczajać do auta

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
DAŁEK
Posty: 336
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: DAŁEK » ndz lis 21, 2010 7:34 pm

Witaj..
W moim D3 był podobny komunikat, jedank przyczepa jest w moim D3 zjawiskiem dość zjawiskowym może 2 razy coś zachaczyłem. Ten sam komunikat pojawiłał sie zimą lub na luźnej nawierzcni , piasek, mokra trawa, błoto itp. Jechałeś 1,5 - 2 km i odcinało 80 power. Po wielu wizytach wymianach, płynów w skrzyni, dolewaniu oleju, okazało się że zdupczył się moduł abs-u czy innego sres-u, który gada z ESP i skrzynią biegów. Wymienili połatali i jest OK...CHIBA... bo dawno go nie widziałem 95 dni ECC szpital dla mocno zjebanych D3, którym nawet fabryka nie wie co jest... a części wysyłają drogą morską przez TYBET, wtedy nabywaja ducha i charyzmy godnej LR.
"Świat bez kobiet jest jak ogród bez kwiatów. Łatwiejszy do utrzymania"
D3 ,Y60+PTO+35``

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: GAZFAN » pn lis 22, 2010 9:29 am

Yoorek pisze:
Yoorek pisze:
GAZFAN pisze:Ja już wiem kto.. i troszkę więcej też.
W sumie się nie dziwię że nie odpowiedziałeś na pytanie.
To do mnie? Jeśli tak, to na jakie pytanie nie odpowiedziałem? i dlaczego niby na jakiś pytanie nie odpowiedziałem?
Rzucić błotem coś się przylepi - no wyjaśniałeś jakoś sprawę?
Wyjaśnisz dlaczego nie odpowiedziałem niby? I resztę, którą jakoby badałeś?
GAZFAN pisze: czy możesz mi wskazać którzy to są Ci Twoi kolesie z JLR bo może mamy wspólnych kumpli w mojej firmie?
Ziew...
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: Yoorek » czw lis 25, 2010 10:31 pm

Chyba jasne, że nie chodzi o moich kolesi w JLR. Wiec nie wiem co masz na myśli, rzucając jakieś aluzje.
Ważne, że się tam dobrze bawicie.
powodzenia.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: Damian » czw lis 25, 2010 10:35 pm

nie mogłem się powstrzymać :)21
http://landroverhell.com/article/2323/

Least Reliable Luxury Cars opracowany przez Forbes'a...plus komentarze posiadaczy...
i ogólnie ciekawa strona...

wybaczcie :)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: gebels » pt lis 26, 2010 9:13 am

dobre :)21
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość