Dużo pali i wolno się rusza :)
Moderator: Jerry
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
sprawdź ile bar dmucha turbina
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
turbo było sprawdzane, ciśnienie doładowania jest OKDamian pisze:sprawdź ile bar dmucha turbina
HDJ80 z 1992r.
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
to na test pompy bym jechał
i sprawdź czy hamulce nie trzymają
i sprawdź czy hamulce nie trzymają

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
hamulce są prawie nowe, po regeneracji tłoczków, koła się lekko obracająDamian pisze:to na test pompy bym jechał
i sprawdź czy hamulce nie trzymają
pozostaje chyba tylko pompa ...
HDJ80 z 1992r.
- brodafidela
-
- Posty: 8529
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
adrianzwa pisze: Została zwiększona dawka paliwa na pompie i auto buja się do 130km/h
końcówki wymieniłeś to - to może tera zmniejsz dawkę na pompie...adrianzwa pisze:Wymiana końcówek wtryskiwaczy na nowe i niestety problem pozostał, dalej spalanie nie spadło i prędkość max. 130km/h

II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.
Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
Sprawdź membranę w grzybku pompy wtryskowej.
Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
DI '95 300 5d, 2", 235/85/16 - był
JGC ZG '96 5.2 pb/lpg, 3,5", 245/75/16
JGC ZG '96 5.2 pb/lpg, 3,5", 245/75/16
Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
Tak, odkręć dekielek, zaznacz sobie jakimś mazakiem w jakiej pozycji jest membrana względem obudowy i zobacz czy nie jest dziurawa.
Jeśli będzie przepuszczać powietrze, to pompa nie będzie zwiększać dawki w miarę wzrostu ciśnienia doładowania, samochód nie jedzie, a to skutkuje mocniejszym deptaniem prawego pedału przez kierownika i spalanie rośnie.
Jeśli będzie przepuszczać powietrze, to pompa nie będzie zwiększać dawki w miarę wzrostu ciśnienia doładowania, samochód nie jedzie, a to skutkuje mocniejszym deptaniem prawego pedału przez kierownika i spalanie rośnie.
Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
membrana calutka, tylko zastanawia mnie co to jest za regulacja pod ta membraną ?
HDJ80 z 1992r.
Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
Regulacja dawki w zależności od ciśnienia doładowania.
Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
OK, a teraz jak bym chciał zmniejszyć dawkę to o ile ząbków i w którą stronę powinienem przestawić ?N2O pisze:Regulacja dawki w zależności od ciśnienia doładowania.
HDJ80 z 1992r.
Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
To nie jest takie proste.
Ząbkami regulujesz napięcie sprężyny pod membraną - czyli to przy jakim ciśnieniu ugina się membrana.
Obracając "boostpinem"(jeśli nie jest symetrycznie wycięty) razem z membraną regulujesz ilość paliwa w stosunku do ciśnienia doładowania.
Grzebiesz na własną odpowiedzialność.
Zanim zaczniesz grzebać, to jeszcze sprawdź czy zawór wastegate na turbosprężarce prawidłowo się domyka.

Ząbkami regulujesz napięcie sprężyny pod membraną - czyli to przy jakim ciśnieniu ugina się membrana.
Obracając "boostpinem"(jeśli nie jest symetrycznie wycięty) razem z membraną regulujesz ilość paliwa w stosunku do ciśnienia doładowania.
Grzebiesz na własną odpowiedzialność.
Zanim zaczniesz grzebać, to jeszcze sprawdź czy zawór wastegate na turbosprężarce prawidłowo się domyka.

Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
Tylko jeszcze jak by mnie ktoś naprowadził gdzie jest ten zawór wastegate dokładnie zlokalizowany to bym z chęcią go przejrzałN2O pisze:To nie jest takie proste.
Ząbkami regulujesz napięcie sprężyny pod membraną - czyli to przy jakim ciśnieniu ugina się membrana.
Obracając "boostpinem"(jeśli nie jest symetrycznie wycięty) razem z membraną regulujesz ilość paliwa w stosunku do ciśnienia doładowania.
Grzebiesz na własną odpowiedzialność.
Zanim zaczniesz grzebać, to jeszcze sprawdź czy zawór wastegate na turbosprężarce prawidłowo się domyka.
wiem że między kolektorem a turbiną ale niestety nigdy tego ustrojstwa na oczy nie widziałem więc nie mogę zlokalizować
mile widziane jakieś pomocne foto

HDJ80 z 1992r.
Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
Szukaj na turbosprężarce bączka z drutem i dźwigienką.


Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
@adrianzwa - poradziłeś sobie z landkiem czy walczysz dalej ?
DI '95 300 5d, 2", 235/85/16 - był
JGC ZG '96 5.2 pb/lpg, 3,5", 245/75/16
JGC ZG '96 5.2 pb/lpg, 3,5", 245/75/16
Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
Ciekaw jestem czy autor wątku sobie poradził z autkiem. Mam podobny problem z moim dI i pomysły mi się skończyły. Wtryski zregenerowane, turbina ładnie dmucha, kółka bez problemu się kręcą.
Pozdr.
Marcin
Pozdr.
Marcin
DI '95 300 5d, 2", 235/85/16 - był
JGC ZG '96 5.2 pb/lpg, 3,5", 245/75/16
JGC ZG '96 5.2 pb/lpg, 3,5", 245/75/16
Re: Dużo pali i wolno się rusza :)
Rozrząd sprawdzony i był ok, kompresja też ok, luzy zaworowe ok. Mechanik stwierdził, że śruba regulacyjna na pompie wtryskowej była luźna i auto dawkowało paliwo jak sobie chciało. Śruba jest dokręcona: auto nie kopci, moc jakby troszkę wróciło ale i tak spalanie potężne. Trzeb a wymontować pompę wtryskową i zawieść do pompiarza.
I teraz pytanie jak to zrobić by czegoś nie spier....lić ?
Pompiarz chcę by pompę mu przywieźć, mechanik mój dopiero w sierpniu będzie miał czas by u niego auto zostawić.
Pozdr.
Marcin
I teraz pytanie jak to zrobić by czegoś nie spier....lić ?
Pompiarz chcę by pompę mu przywieźć, mechanik mój dopiero w sierpniu będzie miał czas by u niego auto zostawić.
Pozdr.
Marcin
DI '95 300 5d, 2", 235/85/16 - był
JGC ZG '96 5.2 pb/lpg, 3,5", 245/75/16
JGC ZG '96 5.2 pb/lpg, 3,5", 245/75/16
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości