P38 - wibracje budy...

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

P38 - wibracje budy...

Post autor: Prorok78 » ndz mar 17, 2013 2:55 pm

Witajcie, Do niedawna autko jeździło poęknie...Koła standardowe 16ki, poduchy ok... Auto rocznik 97, 4.6 HSE
W tym momencie jest tak:

- na N - silnik się wkręcaładnie i bez protestu
- na D - niezależnie od prędkości i obrotów wszystko dobrze, dopóki nie wcisnę choćby odrobinkę gazu...
- na D - przy wciśniętym gazie (choćby troszkę) przy około 40 km/h autem trzęsie.. wpada w takie dość silne wibracje...

Ten sam efekt jest zarówno na Hi jak i na Lo - zawsze przy około 40 km/h - tak więc nie zależy od obrotów...
Gdy trzęsie, zdjęcie nogi całkiem z gazu powoduje natychmiastowy powrót do normalności...
Przy szybkiej jeździe na wstecznym problem nie występuje (chyba - nie wiem czy jechałem 40 ale było szybko)...
Przy prędkości większej niż 40 km/h efekt ustępuje powoli, by przy około 90 zniknąć...

Co to może być ??

Miałem niedawno wymieniane hamulce przód (komplet tarcze klocki) ale po wymianie przez 2 tygodnie było ok....

Z góry dziękuję za podpowiedzi :)
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: RudeBoy » ndz mar 17, 2013 3:02 pm

krzyżaki, wały i pokrewne tematy bym sprawdził na początek
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: Prorok78 » ndz mar 17, 2013 5:30 pm

No właśnie mam nadzieję... zaraz ide poszarpać za wał :)
Pytanie pomocnicze - czy możliwe żeby to była skrzynia lub sprzęgło ?? Biegi smienia ładnie, nie szarpie ale jednak...:(
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: Leonidas » ndz mar 17, 2013 10:08 pm

Zobacz mocowanie ramy z budą - jest 8 czy 10 śrub na ramie. Mnie poluzowały się ze 4 i trzęsło jak diabli + amortyzator skrętu też ważny.. może drążek tył?
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

perkoz34
 
 
Posty: 149
Rejestracja: śr paź 27, 2010 6:02 pm

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: perkoz34 » pn mar 18, 2013 8:03 am

a jakie były wskazania tektoniczne w twoim regionie w tym czasie?

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: Prorok78 » pn mar 18, 2013 8:17 am

Heh - very funny :) Trzęsienia ziemi nie było... przynajmniej IMGW nie podało :)

Co do Ramy z budą, amora i drążków... wydaje mi się że w takiej sytuacji trzęsawka byłaby niezależna od pedału gazu... A tu wyraźnie odjęcie gazu, zmniejsza trzęsawkę, a całkowite zdjęcie nogi z gazu, wyłącza trzęsawkę... Ewidentnie ma ona związek z przeniesieniem napędu... Krzyżaki wyglądają na pierwsze macanie ok - posmarowane, bez luzów...

Odkryłem że mam pękniętą ozłonę przegubu z prawego przodu...nie wiem od jak dawna... Czy ewentualnie uszkodzony przegub może powodować takie trzęsawki?? Klasycznych objawów przegubu nie ma (trzasków i pisków ani oporów przy skręcaniu)...:(
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: gruszkin » pn mar 18, 2013 8:41 am

któryś wał
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: Prorok78 » pn mar 18, 2013 8:47 am

Dobra... pytanie laika :) (no prawie.....) - Co z wałem mogło się stać??? W sensie krzyżaki - rozumiem, się wyrabiaja, łapią luzy itd... Ale wał??? Znaczy wielowpust na wale?? W sensie - pytam bo chciałbym zrozumieć...:)
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
raulf
 
 
Posty: 2739
Rejestracja: pn mar 10, 2008 9:58 pm
Lokalizacja: skrakowa

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: raulf » pn mar 18, 2013 11:11 am

Tu miał koleś problem z wibracjami, nie wiem na ile podobny do twojego http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=8&t=87930. Chyba sworznie wahaczy wymienił i przeszło.
Parch+2+35+117xtrem ---->

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: Prorok78 » pn mar 18, 2013 12:41 pm

dzięki ale mój problem jest inny... mam tylko nadzieję że to nie skrzynia lub sprzęgło...
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
krzysztof-scibior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn maja 23, 2011 2:47 pm
Lokalizacja: Łopatki /Lubelskie

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: krzysztof-scibior » pn mar 18, 2013 2:36 pm

żeby sprawdzić wały musisz je wymontować z samochodu. Mając wyjęte wały sprawdź jak pokręcają się łożyska na krzyżakach, nie tylko luzy będą powodowały wibracje, jeśli pokręcając czuć przeskoki (coś jak kwadratowe wałeczki w łożysku) albo jest duży opór (łożyska się zacierają) to też będzie powstawać wibra.

ps. pisałem to samo rano, czy ktoś wie gdzie podział się mój post? :)9

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: Leonidas » pn mar 18, 2013 7:57 pm

No i jeszcze jedno, P38 zaczynają się trząść ze starości.. :)21 :)21 :)21
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: Prorok78 » pn mar 18, 2013 8:04 pm

eeee on jeszcze młody jest :):) stary to był mój Patrol....:) RR przy nim to młodzież :)
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: Prorok78 » wt mar 19, 2013 8:15 am

Kurde cuda jakieś... podjechałem wczoraj do Servis-Landu we Wrocławiu celem zbadania pacjenta.. czasu nie mieli, odesłali żeby jutro lub pojutrze wrócić... Ale... RR się przestraszył chyba bo sie naprawił... wszystko przeszło jak ręką odjął... Jedzie teraz jak tramwaj po szynach... bez najmniejszego szarpnięcia i trzęsawki.... WTF ?????? Co to mogło/może być ???? Zrypane wały i krzyżaki się same nie naprawiają....
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 19, 2013 9:09 am

zmarznięte błoto od felgi odpadło :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: Prorok78 » wt mar 19, 2013 10:11 am

Taaa żeby to było takie proste....:(
Bardziej sie boję ze poniewaz wrócił śnieg i minusowa temperatora, to ten wał/krzyżaki zamarzły i są sztywne/dobre... A jak sie ciepło zrobi to znów trzęsawka wróci....:(
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

m_waku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: pn sty 18, 2010 2:45 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: m_waku » wt mar 19, 2013 10:20 am

Mam jedno pytanie.
Masz zmote czy w miare seryjne auto?
W jednym miejscu piszesz o N i D co sugerowaloby normalny automat a w innym martwisz sie o sprzeglo?
Def 110 SW 300 Tdi rocznik 1997

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: Prorok78 » wt mar 19, 2013 10:48 am

Mam go takiego jak go na wyspie stworzyli :) Automat.. Jedyne odstępstwo od serii to gaz i fotelik dla syna :)No dobra.. jeszcze mam high-lifta w bagażniku ale to sie chyba nie liczy :)
Ale jakies sprzęgło chyba tam jest ?? W sensie skrzynia sama biegi zmienia ale jakoś ten moment na wały przekazuje przecież...:) chyba...:)
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

m_waku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: pn sty 18, 2010 2:45 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: m_waku » śr mar 20, 2013 2:35 pm

masz automata=nie masz sprzegla
amen
moze przetwornik momentu sie konczy
obserwuj co sie dzieje
i jak juz sie ustabilizuje
jedz do warsztatu (ze tak sobie pozwole zacytowac klasyka)
Def 110 SW 300 Tdi rocznik 1997

Awatar użytkownika
krzysztof-scibior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn maja 23, 2011 2:47 pm
Lokalizacja: Łopatki /Lubelskie

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: krzysztof-scibior » śr mar 20, 2013 3:46 pm

no jak to nie? jest sprzęgło hydrokinetyczne 8)

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: apede » śr mar 20, 2013 8:02 pm

Właśnie że nie bo przekładnia hydrokinetyczna :)21
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: Prorok78 » czw mar 21, 2013 8:22 am

Wszystko jedno co to za cholera ale nie jestem pewny czy sprawna...:)
Teraz się zmieniło...Przyśpieszanie jest ok... Trzęsawka (lekka) jest przy puszczeniu pedału gazu i schodzeniu z obrotów....:)
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
krzysztof-scibior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn maja 23, 2011 2:47 pm
Lokalizacja: Łopatki /Lubelskie

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: krzysztof-scibior » czw mar 21, 2013 8:59 am

lepiej sprawdź te wały :wink:

dikson17
 
 
Posty: 919
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:41 pm

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: dikson17 » sob mar 23, 2013 9:44 am

sprawdz rowniez piasate z przodu, moze, ze to lozysko sie sypie

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: P38 - wibracje budy...

Post autor: Prorok78 » ndz mar 24, 2013 5:02 pm

No tak... wały się same zweryfikowały...:(
Jadę sobiei nagle 'jeb, pizd, jebu du...tttrrrrrrrrrr'.... Zatrzymuję się, zaglądam pod samochód...

Poszedł krzyżak - pierwszy od strony silnika... Z asfaltu podniosłem:
- okrągłą gumową uszczelkę
- 'kawałek' wału - z jednej strony pęknięty krzyżak, z drugiej wieloklin....

W krzyżaku poszły dwa 'ramiona' - pękły po prostu...
Podwiesiłem gada pod podwoziem i na samym przodzie doczłapałem do domu....

Ale teraz dwa pytania:

- potrzebowałbym opis łopatologiczny, jak te resztki wymienić na nowy krzyżak
- czy mam szukać nowego wału, czy wystarczy wsunąć wieloklin w tą dłuższą częśćwału, posmarować i będzie ok ???

:):)
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość