Disko I diff-lock etc.

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
valdi99
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn cze 04, 2007 6:45 pm
Lokalizacja: wyszkowskie

Disko I diff-lock etc.

Post autor: valdi99 » wt kwie 16, 2013 8:44 pm

Witajcie, nabyłem właśnie Dysktotekę I, rok 95. Jak mam sprawdzić, czy działają tam prawidłowo napędy? Dotychczas miałem Ferozę, napędzaną na tył, z dołączanym przodem i reduktorem, ale Disco ma inaczej. No więc miącham małą wajchą, ale coś nie widzę różnicy... Czy dobrze myślę, że:
L- reduktor
N-neutralny (wypięte napędy)
H - drogowe/bez reduktora
Diff-lock (drążek w lewo)- spina oba mosty, przedni i tylny (drążek w prawo - rozpina).

Tyle teoria, ale podpowiedzcie jak to najlepiej sprawdzić, bez wizyty w warsztacie?
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).

Buszdoktor
 
 
Posty: 133
Rejestracja: śr wrz 07, 2011 10:39 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: Buszdoktor » wt kwie 16, 2013 8:51 pm


Awatar użytkownika
valdi99
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn cze 04, 2007 6:45 pm
Lokalizacja: wyszkowskie

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: valdi99 » wt kwie 16, 2013 9:05 pm

To mniej więcej wiedziałem, ale pytanie moje dotyczyło tego, jak w praktyce sprawdzić, czy u mnie to działa jak należy..? Czy starczy że wajchę dam w lewo (do siebie) aby załączyć diff-lock? Czy raczej w lewo a potem jeszcze w przód - żeby mieć zarówno diff-lock jak i reduktor załączony?
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: Jerry » wt kwie 16, 2013 9:09 pm

W lewo (do siebie ) starczy.
Żeby zobaczyć czy działa to podnieś jedna stronę auta do gory i zakręć kołem.
Przy załączonym drugie ( po tej samej stronie :wink: ) też ma się kręcić.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
valdi99
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn cze 04, 2007 6:45 pm
Lokalizacja: wyszkowskie

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: valdi99 » wt kwie 16, 2013 9:13 pm

Dzięki Jerry
A diff-lock i reduktor razem da się? Czy albo difflock, albo reduktor..?
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: Flor » wt kwie 16, 2013 9:14 pm

da się i tak i tak :wink:

Awatar użytkownika
valdi99
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn cze 04, 2007 6:45 pm
Lokalizacja: wyszkowskie

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: valdi99 » wt kwie 16, 2013 9:17 pm

Flor pisze:da się i tak i tak :wink:
OK, dzięki. Tak myślałem, inaczej byłoby to bez sensu...
Ale wolałem zapytać, żeby czegoś nie urwać już dzień po zakupie ;)
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: Flor » wt kwie 16, 2013 9:19 pm

najprościej wajcha w lewo i kręcenie kółek na asfalcie :)21

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: Jerry » wt kwie 16, 2013 9:28 pm

Flor pisze:najprościej wajcha w lewo i kręcenie kółek na asfalcie :)21
najprościej w ten sposób ukręcić półosie na przykład :)21
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: Flor » wt kwie 16, 2013 9:31 pm

Jerry pisze:
najprościej w ten sposób ukręcić półosie na przykład :)21
test na najsłabszy element :)21

Awatar użytkownika
valdi99
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn cze 04, 2007 6:45 pm
Lokalizacja: wyszkowskie

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: valdi99 » wt kwie 16, 2013 10:52 pm

Flor pisze:najprościej wajcha w lewo i kręcenie kółek na asfalcie :)21
Asfalcie najlepiej suchym :lol:
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: Wojtek_W » śr kwie 17, 2013 1:09 pm

Przyczytalem cos takiego:
Wbrew powszechnemu przesądowi, blokadę uruchamiamy zawsze na nawierzchni o złej przyczepności (szuter, błoto, śnieg, lód), a jazda na niej po asfalcie nie zabije naszego auta, choć z wielu względów lepiej jej unikać.
Disco jest jakies inne w tej dziedzinie?
Bo poprawcie jesli sie myle, ale speicie na sztywno nie pozwoli na roznice w obrotach pomiedzy przednia a tylnia osia, a to na pewno nie pomoze "superwytrzymalemu" ukladowi napedowemu Disco. :)21
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: Jerry » śr kwie 17, 2013 1:27 pm

A cytat skąd ??
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: Wojtek_W » śr kwie 17, 2013 1:31 pm

Landkliniki z linka wyzej.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: brodafidela » śr kwie 17, 2013 1:34 pm

Wojtek_W pisze:Przyczytalem cos takiego:
Wbrew powszechnemu przesądowi, blokadę uruchamiamy zawsze na nawierzchni o złej przyczepności (szuter, błoto, śnieg, lód), a jazda na niej po asfalcie nie zabije naszego auta, choć z wielu względów lepiej jej unikać.
Disco jest jakies inne w tej dziedzinie?
Bo poprawcie jesli sie myle, ale speicie na sztywno nie pozwoli na roznice w obrotach pomiedzy przednia a tylnia osia, a to na pewno nie pomoze "superwytrzymalemu" ukladowi napedowemu Disco. :)21
Można, nikt nie zginie, ale lepiej unikać... - bo moze jednak kogoś szlag trafi.. :lol:
dobre.... :)2 :)21
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: Jerry » śr kwie 17, 2013 7:33 pm

Wojtek_W pisze:Landkliniki z linka wyzej.
No to wszystko tłumaczy.
Oczywiście nie ma explozji natychmiastowej ale...
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Marcin 260R
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
Lokalizacja: Bystra

Re: Disko I diff-lock etc.

Post autor: Marcin 260R » wt kwie 30, 2013 10:18 pm

Witam, nie mam doświadczenia z LR, proszę o pomoc
w Discovery1 wyskakuje blokada centr.dyf. Tzn przy napędzaniu silnikiem jeszcze nie, ale po odpuszczeniu gazu, kiedy koła nie są już napędzane nagle "wypada"
czy to jakaś typowa usterka?
może tylko sama dźwignia nieprecyzyjnie załącza, jak tu:
http://www.youtube.com/watch?v=Yj10MUORtyQ
z góry dziękuję!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość