Disko I diff-lock etc.
Moderator: Jerry
Disko I diff-lock etc.
Witajcie, nabyłem właśnie Dysktotekę I, rok 95. Jak mam sprawdzić, czy działają tam prawidłowo napędy? Dotychczas miałem Ferozę, napędzaną na tył, z dołączanym przodem i reduktorem, ale Disco ma inaczej. No więc miącham małą wajchą, ale coś nie widzę różnicy... Czy dobrze myślę, że:
L- reduktor
N-neutralny (wypięte napędy)
H - drogowe/bez reduktora
Diff-lock (drążek w lewo)- spina oba mosty, przedni i tylny (drążek w prawo - rozpina).
Tyle teoria, ale podpowiedzcie jak to najlepiej sprawdzić, bez wizyty w warsztacie?
L- reduktor
N-neutralny (wypięte napędy)
H - drogowe/bez reduktora
Diff-lock (drążek w lewo)- spina oba mosty, przedni i tylny (drążek w prawo - rozpina).
Tyle teoria, ale podpowiedzcie jak to najlepiej sprawdzić, bez wizyty w warsztacie?
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).
-
-
- Posty: 133
- Rejestracja: śr wrz 07, 2011 10:39 pm
- Lokalizacja: Poznań
Re: Disko I diff-lock etc.
To mniej więcej wiedziałem, ale pytanie moje dotyczyło tego, jak w praktyce sprawdzić, czy u mnie to działa jak należy..? Czy starczy że wajchę dam w lewo (do siebie) aby załączyć diff-lock? Czy raczej w lewo a potem jeszcze w przód - żeby mieć zarówno diff-lock jak i reduktor załączony?Buszdoktor pisze:http://landklinika.pl/index.php?option= ... Itemid=130
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).
Re: Disko I diff-lock etc.
W lewo (do siebie ) starczy.
Żeby zobaczyć czy działa to podnieś jedna stronę auta do gory i zakręć kołem.
Przy załączonym drugie ( po tej samej stronie
) też ma się kręcić.
Żeby zobaczyć czy działa to podnieś jedna stronę auta do gory i zakręć kołem.
Przy załączonym drugie ( po tej samej stronie

Disco 300 ES
Re: Disko I diff-lock etc.
Dzięki Jerry
A diff-lock i reduktor razem da się? Czy albo difflock, albo reduktor..?
A diff-lock i reduktor razem da się? Czy albo difflock, albo reduktor..?
Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).
Re: Disko I diff-lock etc.
OK, dzięki. Tak myślałem, inaczej byłoby to bez sensu...Flor pisze:da się i tak i tak
Ale wolałem zapytać, żeby czegoś nie urwać już dzień po zakupie

Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).
Re: Disko I diff-lock etc.
najprościej wajcha w lewo i kręcenie kółek na asfalcie 

Re: Disko I diff-lock etc.
najprościej w ten sposób ukręcić półosie na przykładFlor pisze:najprościej wajcha w lewo i kręcenie kółek na asfalcie

Disco 300 ES
Re: Disko I diff-lock etc.
test na najsłabszy elementJerry pisze:
najprościej w ten sposób ukręcić półosie na przykład

Re: Disko I diff-lock etc.
Asfalcie najlepiej suchymFlor pisze:najprościej wajcha w lewo i kręcenie kółek na asfalcie

Niegdyś Feroza, obecnie Land Rover Discovery I, 2.0Mpi '95 (gaz sekwencja).
Re: Disko I diff-lock etc.
Przyczytalem cos takiego:
Bo poprawcie jesli sie myle, ale speicie na sztywno nie pozwoli na roznice w obrotach pomiedzy przednia a tylnia osia, a to na pewno nie pomoze "superwytrzymalemu" ukladowi napedowemu Disco.
Disco jest jakies inne w tej dziedzinie?Wbrew powszechnemu przesądowi, blokadę uruchamiamy zawsze na nawierzchni o złej przyczepności (szuter, błoto, śnieg, lód), a jazda na niej po asfalcie nie zabije naszego auta, choć z wielu względów lepiej jej unikać.
Bo poprawcie jesli sie myle, ale speicie na sztywno nie pozwoli na roznice w obrotach pomiedzy przednia a tylnia osia, a to na pewno nie pomoze "superwytrzymalemu" ukladowi napedowemu Disco.

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Disko I diff-lock etc.
Landkliniki z linka wyzej.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
- brodafidela
-
- Posty: 8529
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: Disko I diff-lock etc.
Można, nikt nie zginie, ale lepiej unikać... - bo moze jednak kogoś szlag trafi..Wojtek_W pisze:Przyczytalem cos takiego:
Disco jest jakies inne w tej dziedzinie?Wbrew powszechnemu przesądowi, blokadę uruchamiamy zawsze na nawierzchni o złej przyczepności (szuter, błoto, śnieg, lód), a jazda na niej po asfalcie nie zabije naszego auta, choć z wielu względów lepiej jej unikać.
Bo poprawcie jesli sie myle, ale speicie na sztywno nie pozwoli na roznice w obrotach pomiedzy przednia a tylnia osia, a to na pewno nie pomoze "superwytrzymalemu" ukladowi napedowemu Disco.

dobre....


II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.
Re: Disko I diff-lock etc.
No to wszystko tłumaczy.Wojtek_W pisze:Landkliniki z linka wyzej.
Oczywiście nie ma explozji natychmiastowej ale...
Disco 300 ES
- Marcin 260R
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
- Lokalizacja: Bystra
Re: Disko I diff-lock etc.
Witam, nie mam doświadczenia z LR, proszę o pomoc
w Discovery1 wyskakuje blokada centr.dyf. Tzn przy napędzaniu silnikiem jeszcze nie, ale po odpuszczeniu gazu, kiedy koła nie są już napędzane nagle "wypada"
czy to jakaś typowa usterka?
może tylko sama dźwignia nieprecyzyjnie załącza, jak tu:
http://www.youtube.com/watch?v=Yj10MUORtyQ
z góry dziękuję!
w Discovery1 wyskakuje blokada centr.dyf. Tzn przy napędzaniu silnikiem jeszcze nie, ale po odpuszczeniu gazu, kiedy koła nie są już napędzane nagle "wypada"
czy to jakaś typowa usterka?
może tylko sama dźwignia nieprecyzyjnie załącza, jak tu:
http://www.youtube.com/watch?v=Yj10MUORtyQ
z góry dziękuję!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość