Wieści z LR

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: Janusz2000 » pn wrz 30, 2013 3:50 pm

A co do reduktora to i tak dobrze, że pozostał w opcji. Z punktu widzenia większości użytkowników to dobre rozwiązanie.

Moja siostra cioteczna ma 4-kę - jest opór zadowolona z tego samochodu. Używa go praktycznie w jednym celu - co weekend jeździ z mężem i 4-letnim synkiem na mazury. Mogę się założyć że nawet nie wie, że ma coś takiego jak Terrain Respone. Wiec po co ma płacić i targać dodatkowe kg w postaci reduktora?
Sam mam reduktor w swoim Turasie - i napieram nim często przez pola (gdzie Gazfan robił ostatnio integracje, bo obok mieszkam) nieważne czy śnieg czy błoto, targam nim ciężkie przyczepy itp i nigdy nie musiałem użyć reduktora - więc na uj mi ten kaktus? - w samochodzie, który służy do poruszania się na codzień w średnio cywilizowanym świecie?

Gdybym wybierał 4-kę - tylko jako samochód rodzinny typu SUV - sam bym nie wybecalował dodatkowo za reduktor. Chyba że bym planował z niego robić light-wyprawówkę w przyszłości to bym docenił że producent dał mi wybór i możliwość jego domówienia.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: GAZFAN » pn wrz 30, 2013 3:57 pm

To ja się dziwię czemu siostra nie była jeszcze u mnie na szkoleniu z używania TR i reduktora 8)
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

FUX
 
 
Posty: 1380
Rejestracja: wt sie 05, 2008 5:15 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Wieści z LR

Post autor: FUX » pn wrz 30, 2013 3:59 pm

Serwis blisko... :)21
SALLAAA

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: czesław&jarząbek » pn paź 07, 2013 7:49 am

GAZFAN pisze:To ja się dziwię czemu siostra nie była jeszcze u mnie na szkoleniu
ja nie.

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: Koro » pn paź 07, 2013 8:56 pm

Janusz2000 pisze:
czesław&jarząbek pisze:
w standardzie jest skrzynka rozdzielcza z torsenem zamiast centralnego dyfra. jak ktoś chce reduktor i klasyczny dyfer międzyosiowy z blokadą na przykład to musi zapłacić ekstra eciepecie :)21

fajny news, nie?

:)21

a tego to nie rozumiem.. przecież torsen to też mechanizm różnicowy - jak może być skrzynka rozdzielcza bez mechanizmu różnicowego?? :)9

elementarne.
w standardzie będzie torsen co się pewnie będzie sam blokował. a w extrasie jest reduktor plus dyfer ( klasyczny) z blokadą
extras jest dla tych co ogarniają hasło " blokada miedzyosiowa" wiec będą ją chcieli używać. I będą mieli terenówkę z reduktorem i blokadą miedzy osiowa sterowaną
reszta ma mieć wysokie kombi AWD z dyfrem torsena co robi wszystko sam.
Czesławie a jak się torsen w landach będzie nazywał??? bo nazwa torsen jest zastrzeżona przez audi.
i co na to system TR ? będzie pokazywał jak się ślimaki kręcą ?? przecież blokowanie torsena wynika z pochylenia ślimaka a nie blokady elektrycznej?

P.S.
Janusz2000 pisze: jak może być skrzynka rozdzielcza bez mechanizmu różnicowego?? :)9
a zerknij proszę do skrzynki rozdzielczej od np. Patrola Y61 i znajdź tam dyferencjał.
8)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: czesław&jarząbek » pn paź 07, 2013 8:59 pm

patrol to zły przykład bo skrzynka rozdzielcza jest skrzynką redukcyjną.
lepszym przykładem jest...bo ja wiem...muscel? ford mutt? czapajew? klasyczna rozdzielka.
#noichuj

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: Janusz2000 » wt paź 08, 2013 1:17 pm

Koro pisze:
Janusz2000 pisze:
czesław&jarząbek pisze:
w standardzie jest skrzynka rozdzielcza z torsenem zamiast centralnego dyfra. jak ktoś chce reduktor i klasyczny dyfer międzyosiowy z blokadą na przykład to musi zapłacić ekstra eciepecie :)21

fajny news, nie?

:)21

a tego to nie rozumiem.. przecież torsen to też mechanizm różnicowy - jak może być skrzynka rozdzielcza bez mechanizmu różnicowego?? :)9

elementarne.
w standardzie będzie torsen co się pewnie będzie sam blokował. a w extrasie jest reduktor plus dyfer ( klasyczny) z blokadą
extras jest dla tych co ogarniają hasło " blokada miedzyosiowa" wiec będą ją chcieli używać. I będą mieli terenówkę z reduktorem i blokadą miedzy osiowa sterowaną
reszta ma mieć wysokie kombi AWD z dyfrem torsena co robi wszystko sam.
Czesławie a jak się torsen w landach będzie nazywał??? bo nazwa torsen jest zastrzeżona przez audi.
i co na to system TR ? będzie pokazywał jak się ślimaki kręcą ?? przecież blokowanie torsena wynika z pochylenia ślimaka a nie blokady elektrycznej?

P.S.
Janusz2000 pisze: jak może być skrzynka rozdzielcza bez mechanizmu różnicowego?? :)9
a zerknij proszę do skrzynki rozdzielczej od np. Patrola Y61 i znajdź tam dyferencjał.
8)

Oj kolego wziąłeś się za odpowiedzi i to zaczynając od słowa "elementarne" a trochę elemantarnie to namieszałeś :)

nazwą zastrzeżoną przez Audi jest "quattro" Nazwa Torsen to paten amerykański zastrzeżony przez firmę Gleason, której właścicielem od ładnych paru lat jest Toyota - co nie zmienia faktu, że marka chcąca używać tego rozwiązania w konketnie tej formie może sobie to kupić. Audi z tego korzystało ale ostatnio korzysta albo z Haldexa (w modelach FWD) albo z mechanizmu różnicowego koronowego - (swojego patentu), albo z torseno-podobnego rozwiązania dostarczanego przez Borg-Warner (Q7)

po drugie, użycie centralnego mechnizmu różnicowego z Torsenem nie wyklucza załączanej 100-blokady (Patrz ostatnie Land Cruisery)

a po trzecie - skrzynka rozdzielcza w Patrolu - nie ma ma mechanizmu różnicowego - co jest oczywistą oczywistością - ale nie jest to napęd "full time 4WD" a Discovery jak rozumiem nawet bez reduktora ma tokowy mieć - stąd było moje pytanie jak wygląda skrzynka rozdzielcza na stały naped 4x4 do jazdy po czarnym bez mechanizmu różnicowego?
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: czesław&jarząbek » wt paź 08, 2013 1:41 pm

aleś się uczepił...torsen jest formą mechanizmu różnicowego.
pasuje?
#noichuj

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: Janusz2000 » wt paź 08, 2013 2:23 pm

od razu się przyczepiłem - chciałem się dowiedzieć tylko czy tam jest może jakiś nowy nieznany jeszcze wichajster - bo twoje słowa traktuje jako wyrocznie :wink:
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: Wieści z LR

Post autor: Galik » wt paź 08, 2013 6:05 pm

się nie zgadzam z tym, że redaktor nie potrzebny. Potrzebny. W głębokim śniegu, czy piachu z reduktorem lepiej pyci, tc tak nie muli - sprawdzałem kiedys disco4, sporta i dużego rendża na piaskowni. Kumpel mieszkający wysoko w górach, mówi, że też stosuje metodę, którą mu zasugerowałem - przy stromym, krętym i długim podjeździe pod górę, w śniegu, lepiej iść z reduktorem na 3,4, czy 5 biegu, niż 1,2 bez reduktora - szybciej blokady załącza, i tc działa subtelniej. I jeszcze jedno - w paru znanych mi wozach, które coś ciągały po górach, czy jeździły w jakimś tam terenie, a właściciele wozów stwierdzali, że reduktor zbędny bo wóz mocny i automat jest - szybciej konwerter jakby był do wymiany :roll:

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: Koro » wt paź 08, 2013 11:13 pm

Janusz2000 pisze: Oj kolego wziąłeś się za odpowiedzi i to zaczynając od słowa "elementarne" a trochę elementarnie to namieszałeś :)
wiedziałem prawie dobrze - a że się quarto z torsenem pomieszało to jeden uj. 8)

a wracając do meritum:
faktem jest że w obrębie disco będą praktycznie dwa auta różniące się przeznaczeniem (wyposarzeniem) jeszcze dwa lata temu wszyscy byśmy o tym dowiedzieli się od Gazfana a post by się nazywał : "rewolucyjne poszerzenie gamy modelowej w portfelu Land Rovera"
szkoda tylko że jeep takie ruchy wykonał lata temu ....
jakieś to nie po mojemu :)3

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: czesław&jarząbek » śr paź 09, 2013 7:35 am

to nie ma znaczenia. nie jesteś targetem :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: Janusz2000 » śr paź 09, 2013 8:56 am

dokładnie, może Gazfan miał kiedyś jakieś dane z badań - ilu klientów Disco 3/4 jechało kiedykolwiek w głebokim śniegu, piachu czy nawet w śniegu wysoko w górach lub ciągając tam ciężkie przyczepy?.. ja bym obstawiał mniej niż 5%

więc i tak bym sie cieszył, że dla tych 5% w ogóle zostawili ten reduktor w opcji..
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: czesław&jarząbek » śr paź 09, 2013 9:41 am

wbrew pozorom disco to bardzo popularny holownik do łodzi, wielkich przyczep itp.
nie wyobrażam sobie slipowania wielkiej łodzi bez reduktora. oczywiście...da się...ale konwerter ile wytrzyma? pięcioletnią gwarancję? nie sądzę... :)21
#noichuj

FUX
 
 
Posty: 1380
Rejestracja: wt sie 05, 2008 5:15 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Wieści z LR

Post autor: FUX » śr paź 09, 2013 10:49 am

Reduktor używam wjeżdżając w „teren" :)21 w postaci np. pooranych świeżo pól.
Całkiem inaczej auto „gada".
SALLAAA

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: czesław&jarząbek » śr paź 09, 2013 11:09 am

elementarne.
#noichuj

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wieści z LR

Post autor: Paszczak » śr paź 09, 2013 11:19 am

Jeep to ma cały czas Rubicona :)2
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: czesław&jarząbek » śr paź 09, 2013 11:21 am

a land rover defędera :)21

poza tym jak ktoren bedzie chciał reduktor to sobie pierdyliard ojro dopłaci i bedzie przełączał. moim zdaniem do deliktane wprowadzenie do zaoferowania niebawem discovery 2wd :)21
#noichuj

FUX
 
 
Posty: 1380
Rejestracja: wt sie 05, 2008 5:15 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Wieści z LR

Post autor: FUX » śr paź 09, 2013 11:32 am

:)21
SALLAAA

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: Damian » śr paź 09, 2013 11:46 am

czesław&jarząbek pisze:moim zdaniem do deliktane wprowadzenie do zaoferowania niebawem discovery 2wd :)21
a nie wymuszą tego unijne regulacje? w sensie kiedyś Gazfan coś wspominał, że jak przystało na gospodarkę centralnie planowaną i świadomą środowiskowo, są jakieś limity kwotowe emisyjne i zużycia paliwa dla producentów, których przekroczenie wiąże się chyba z karami.
Gazfan pewnie to pojaśni lepiej.

swoją drogą, wiecie jaki jest prawdziwy powód anulowania Camel Trophy?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: Wieści z LR

Post autor: Galik » śr paź 09, 2013 11:51 am

Nie pamiętam. Dzieckiem wtedy byłem. Rozwiń, jak możesz :)21

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: GAZFAN » śr paź 09, 2013 12:14 pm

Damian pisze: a nie wymuszą tego unijne regulacje? w sensie kiedyś Gazfan coś wspominał, że jak przystało na gospodarkę centralnie planowaną i świadomą środowiskowo, są jakieś limity kwotowe emisyjne i zużycia paliwa dla producentów, których przekroczenie wiąże się chyba z karami.
Gazfan pewnie to pojaśni lepiej.
Dokładnie tak.
Średnia emisji oferowanych produktów jest limitowana.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: czesław&jarząbek » śr paź 09, 2013 12:16 pm

no.
2wd i mała, doładowana benzyna :)21
soon at diso V
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: Damian » śr paź 09, 2013 12:42 pm

ta, koniec V8 :)3 będzie małe V6 turbo w zamian...

a z tym Camel Trophy, to wg "Land Rover File" impreza ze względu na swoje negatywne oddziaływanie na środowisko naturalne, nie pasowała do nowego, lajfstajlowego wizerunku firmy. publikacja wspomina wręcz o potrzebie zerwania z wizerunkiem brudnych, śmierdzących twardzieli z fajem w gębie (wyglądających jak ekipa murarzy), przedzierających się w równie obsranych sztruclach przez dzikie ostępy amazonki :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Wieści z LR

Post autor: czesław&jarząbek » śr paź 09, 2013 1:13 pm

to sobie dorobili potem. głównie chodziło o brak eciepecie w związku z ogólnym i transgalaktycznym odcięciem fajczanych pieniędzy od sportu jakiegokolwiek.
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości