Wieści z LR
Moderator: Jerry
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wieści z LR
A co do reduktora to i tak dobrze, że pozostał w opcji. Z punktu widzenia większości użytkowników to dobre rozwiązanie.
Moja siostra cioteczna ma 4-kę - jest opór zadowolona z tego samochodu. Używa go praktycznie w jednym celu - co weekend jeździ z mężem i 4-letnim synkiem na mazury. Mogę się założyć że nawet nie wie, że ma coś takiego jak Terrain Respone. Wiec po co ma płacić i targać dodatkowe kg w postaci reduktora?
Sam mam reduktor w swoim Turasie - i napieram nim często przez pola (gdzie Gazfan robił ostatnio integracje, bo obok mieszkam) nieważne czy śnieg czy błoto, targam nim ciężkie przyczepy itp i nigdy nie musiałem użyć reduktora - więc na uj mi ten kaktus? - w samochodzie, który służy do poruszania się na codzień w średnio cywilizowanym świecie?
Gdybym wybierał 4-kę - tylko jako samochód rodzinny typu SUV - sam bym nie wybecalował dodatkowo za reduktor. Chyba że bym planował z niego robić light-wyprawówkę w przyszłości to bym docenił że producent dał mi wybór i możliwość jego domówienia.
Moja siostra cioteczna ma 4-kę - jest opór zadowolona z tego samochodu. Używa go praktycznie w jednym celu - co weekend jeździ z mężem i 4-letnim synkiem na mazury. Mogę się założyć że nawet nie wie, że ma coś takiego jak Terrain Respone. Wiec po co ma płacić i targać dodatkowe kg w postaci reduktora?
Sam mam reduktor w swoim Turasie - i napieram nim często przez pola (gdzie Gazfan robił ostatnio integracje, bo obok mieszkam) nieważne czy śnieg czy błoto, targam nim ciężkie przyczepy itp i nigdy nie musiałem użyć reduktora - więc na uj mi ten kaktus? - w samochodzie, który służy do poruszania się na codzień w średnio cywilizowanym świecie?
Gdybym wybierał 4-kę - tylko jako samochód rodzinny typu SUV - sam bym nie wybecalował dodatkowo za reduktor. Chyba że bym planował z niego robić light-wyprawówkę w przyszłości to bym docenił że producent dał mi wybór i możliwość jego domówienia.
-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Wieści z LR
To ja się dziwię czemu siostra nie była jeszcze u mnie na szkoleniu z używania TR i reduktora 

Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Wieści z LR
ja nie.GAZFAN pisze:To ja się dziwię czemu siostra nie była jeszcze u mnie na szkoleniu

#noichuj
Re: Wieści z LR
Janusz2000 pisze:czesław&jarząbek pisze:
w standardzie jest skrzynka rozdzielcza z torsenem zamiast centralnego dyfra. jak ktoś chce reduktor i klasyczny dyfer międzyosiowy z blokadą na przykład to musi zapłacić ekstra eciepecie
fajny news, nie?
a tego to nie rozumiem.. przecież torsen to też mechanizm różnicowy - jak może być skrzynka rozdzielcza bez mechanizmu różnicowego??
elementarne.
w standardzie będzie torsen co się pewnie będzie sam blokował. a w extrasie jest reduktor plus dyfer ( klasyczny) z blokadą
extras jest dla tych co ogarniają hasło " blokada miedzyosiowa" wiec będą ją chcieli używać. I będą mieli terenówkę z reduktorem i blokadą miedzy osiowa sterowaną
reszta ma mieć wysokie kombi AWD z dyfrem torsena co robi wszystko sam.
Czesławie a jak się torsen w landach będzie nazywał??? bo nazwa torsen jest zastrzeżona przez audi.
i co na to system TR ? będzie pokazywał jak się ślimaki kręcą

P.S.
a zerknij proszę do skrzynki rozdzielczej od np. Patrola Y61 i znajdź tam dyferencjał.Janusz2000 pisze: jak może być skrzynka rozdzielcza bez mechanizmu różnicowego??

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Wieści z LR
patrol to zły przykład bo skrzynka rozdzielcza jest skrzynką redukcyjną.
lepszym przykładem jest...bo ja wiem...muscel? ford mutt? czapajew? klasyczna rozdzielka.
lepszym przykładem jest...bo ja wiem...muscel? ford mutt? czapajew? klasyczna rozdzielka.
#noichuj
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wieści z LR
Koro pisze:Janusz2000 pisze:czesław&jarząbek pisze:
w standardzie jest skrzynka rozdzielcza z torsenem zamiast centralnego dyfra. jak ktoś chce reduktor i klasyczny dyfer międzyosiowy z blokadą na przykład to musi zapłacić ekstra eciepecie
fajny news, nie?
a tego to nie rozumiem.. przecież torsen to też mechanizm różnicowy - jak może być skrzynka rozdzielcza bez mechanizmu różnicowego??
elementarne.
w standardzie będzie torsen co się pewnie będzie sam blokował. a w extrasie jest reduktor plus dyfer ( klasyczny) z blokadą
extras jest dla tych co ogarniają hasło " blokada miedzyosiowa" wiec będą ją chcieli używać. I będą mieli terenówkę z reduktorem i blokadą miedzy osiowa sterowaną
reszta ma mieć wysokie kombi AWD z dyfrem torsena co robi wszystko sam.
Czesławie a jak się torsen w landach będzie nazywał??? bo nazwa torsen jest zastrzeżona przez audi.
i co na to system TR ? będzie pokazywał jak się ślimaki kręcąprzecież blokowanie torsena wynika z pochylenia ślimaka a nie blokady elektrycznej?
P.S.a zerknij proszę do skrzynki rozdzielczej od np. Patrola Y61 i znajdź tam dyferencjał.Janusz2000 pisze: jak może być skrzynka rozdzielcza bez mechanizmu różnicowego??
Oj kolego wziąłeś się za odpowiedzi i to zaczynając od słowa "elementarne" a trochę elemantarnie to namieszałeś

nazwą zastrzeżoną przez Audi jest "quattro" Nazwa Torsen to paten amerykański zastrzeżony przez firmę Gleason, której właścicielem od ładnych paru lat jest Toyota - co nie zmienia faktu, że marka chcąca używać tego rozwiązania w konketnie tej formie może sobie to kupić. Audi z tego korzystało ale ostatnio korzysta albo z Haldexa (w modelach FWD) albo z mechanizmu różnicowego koronowego - (swojego patentu), albo z torseno-podobnego rozwiązania dostarczanego przez Borg-Warner (Q7)
po drugie, użycie centralnego mechnizmu różnicowego z Torsenem nie wyklucza załączanej 100-blokady (Patrz ostatnie Land Cruisery)
a po trzecie - skrzynka rozdzielcza w Patrolu - nie ma ma mechanizmu różnicowego - co jest oczywistą oczywistością - ale nie jest to napęd "full time 4WD" a Discovery jak rozumiem nawet bez reduktora ma tokowy mieć - stąd było moje pytanie jak wygląda skrzynka rozdzielcza na stały naped 4x4 do jazdy po czarnym bez mechanizmu różnicowego?
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wieści z LR
od razu się przyczepiłem - chciałem się dowiedzieć tylko czy tam jest może jakiś nowy nieznany jeszcze wichajster - bo twoje słowa traktuje jako wyrocznie 

Re: Wieści z LR
się nie zgadzam z tym, że redaktor nie potrzebny. Potrzebny. W głębokim śniegu, czy piachu z reduktorem lepiej pyci, tc tak nie muli - sprawdzałem kiedys disco4, sporta i dużego rendża na piaskowni. Kumpel mieszkający wysoko w górach, mówi, że też stosuje metodę, którą mu zasugerowałem - przy stromym, krętym i długim podjeździe pod górę, w śniegu, lepiej iść z reduktorem na 3,4, czy 5 biegu, niż 1,2 bez reduktora - szybciej blokady załącza, i tc działa subtelniej. I jeszcze jedno - w paru znanych mi wozach, które coś ciągały po górach, czy jeździły w jakimś tam terenie, a właściciele wozów stwierdzali, że reduktor zbędny bo wóz mocny i automat jest - szybciej konwerter jakby był do wymiany 

Re: Wieści z LR
wiedziałem prawie dobrze - a że się quarto z torsenem pomieszało to jeden uj.Janusz2000 pisze: Oj kolego wziąłeś się za odpowiedzi i to zaczynając od słowa "elementarne" a trochę elementarnie to namieszałeś![]()

a wracając do meritum:
faktem jest że w obrębie disco będą praktycznie dwa auta różniące się przeznaczeniem (wyposarzeniem) jeszcze dwa lata temu wszyscy byśmy o tym dowiedzieli się od Gazfana a post by się nazywał : "rewolucyjne poszerzenie gamy modelowej w portfelu Land Rovera"
szkoda tylko że jeep takie ruchy wykonał lata temu ....
jakieś to nie po mojemu

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wieści z LR
dokładnie, może Gazfan miał kiedyś jakieś dane z badań - ilu klientów Disco 3/4 jechało kiedykolwiek w głebokim śniegu, piachu czy nawet w śniegu wysoko w górach lub ciągając tam ciężkie przyczepy?.. ja bym obstawiał mniej niż 5%
więc i tak bym sie cieszył, że dla tych 5% w ogóle zostawili ten reduktor w opcji..
więc i tak bym sie cieszył, że dla tych 5% w ogóle zostawili ten reduktor w opcji..
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Wieści z LR
wbrew pozorom disco to bardzo popularny holownik do łodzi, wielkich przyczep itp.
nie wyobrażam sobie slipowania wielkiej łodzi bez reduktora. oczywiście...da się...ale konwerter ile wytrzyma? pięcioletnią gwarancję? nie sądzę...
nie wyobrażam sobie slipowania wielkiej łodzi bez reduktora. oczywiście...da się...ale konwerter ile wytrzyma? pięcioletnią gwarancję? nie sądzę...

#noichuj
Re: Wieści z LR
Reduktor używam wjeżdżając w „teren"
w postaci np. pooranych świeżo pól.
Całkiem inaczej auto „gada".

Całkiem inaczej auto „gada".
SALLAAA
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Wieści z LR
a land rover defędera 
poza tym jak ktoren bedzie chciał reduktor to sobie pierdyliard ojro dopłaci i bedzie przełączał. moim zdaniem do deliktane wprowadzenie do zaoferowania niebawem discovery 2wd

poza tym jak ktoren bedzie chciał reduktor to sobie pierdyliard ojro dopłaci i bedzie przełączał. moim zdaniem do deliktane wprowadzenie do zaoferowania niebawem discovery 2wd

#noichuj
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Wieści z LR
a nie wymuszą tego unijne regulacje? w sensie kiedyś Gazfan coś wspominał, że jak przystało na gospodarkę centralnie planowaną i świadomą środowiskowo, są jakieś limity kwotowe emisyjne i zużycia paliwa dla producentów, których przekroczenie wiąże się chyba z karami.czesław&jarząbek pisze:moim zdaniem do deliktane wprowadzenie do zaoferowania niebawem discovery 2wd
Gazfan pewnie to pojaśni lepiej.
swoją drogą, wiecie jaki jest prawdziwy powód anulowania Camel Trophy?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Wieści z LR
Nie pamiętam. Dzieckiem wtedy byłem. Rozwiń, jak możesz 

-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Wieści z LR
Dokładnie tak.Damian pisze: a nie wymuszą tego unijne regulacje? w sensie kiedyś Gazfan coś wspominał, że jak przystało na gospodarkę centralnie planowaną i świadomą środowiskowo, są jakieś limity kwotowe emisyjne i zużycia paliwa dla producentów, których przekroczenie wiąże się chyba z karami.
Gazfan pewnie to pojaśni lepiej.
Średnia emisji oferowanych produktów jest limitowana.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Wieści z LR
ta, koniec V8
będzie małe V6 turbo w zamian...
a z tym Camel Trophy, to wg "Land Rover File" impreza ze względu na swoje negatywne oddziaływanie na środowisko naturalne, nie pasowała do nowego, lajfstajlowego wizerunku firmy. publikacja wspomina wręcz o potrzebie zerwania z wizerunkiem brudnych, śmierdzących twardzieli z fajem w gębie (wyglądających jak ekipa murarzy), przedzierających się w równie obsranych sztruclach przez dzikie ostępy amazonki

a z tym Camel Trophy, to wg "Land Rover File" impreza ze względu na swoje negatywne oddziaływanie na środowisko naturalne, nie pasowała do nowego, lajfstajlowego wizerunku firmy. publikacja wspomina wręcz o potrzebie zerwania z wizerunkiem brudnych, śmierdzących twardzieli z fajem w gębie (wyglądających jak ekipa murarzy), przedzierających się w równie obsranych sztruclach przez dzikie ostępy amazonki

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Wieści z LR
to sobie dorobili potem. głównie chodziło o brak eciepecie w związku z ogólnym i transgalaktycznym odcięciem fajczanych pieniędzy od sportu jakiegokolwiek.
#noichuj
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości