Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
Moderator: Jerry
Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
Witam szanownych kolegów po dłuższej przerwie.
Mam następujący problem - zgrzytanie przy wkładaniu biegów (manual).
Jak stoję, to bez problemu wkładam 1 i ruszam. Zmiany w górę też są bez problemu. Redukcja z 4 na 3 skutkuje zgrzytem, ale bieg wchodzi. Dwójkę mogę włożyć albo przy bardzo niskiej prędkości, albo przygazowując do ponad 2k rpm. Jedynki w ruchu raczej się nie da...
Sprzęgło z dwumasą wymienione ok 50kkm temu.
To może być wina wadliwej dwumasy, czy skrzynia do wymiany/regeneracji?
Mam następujący problem - zgrzytanie przy wkładaniu biegów (manual).
Jak stoję, to bez problemu wkładam 1 i ruszam. Zmiany w górę też są bez problemu. Redukcja z 4 na 3 skutkuje zgrzytem, ale bieg wchodzi. Dwójkę mogę włożyć albo przy bardzo niskiej prędkości, albo przygazowując do ponad 2k rpm. Jedynki w ruchu raczej się nie da...
Sprzęgło z dwumasą wymienione ok 50kkm temu.
To może być wina wadliwej dwumasy, czy skrzynia do wymiany/regeneracji?
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
a to jest sens sobie tym głowę zawracać?
Przyzwyczajaj się .....
synchronizatory lubią sobie pozgrzytać... szczególnie po iluś tam latach eksploatacji....
Przyzwyczajaj się .....

synchronizatory lubią sobie pozgrzytać... szczególnie po iluś tam latach eksploatacji....

Żeby coś wynaleźć, wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu./
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
jedz do warsztatupoczekaj pisze:Witam szanownych kolegów po dłuższej przerwie.
Mam następujący problem - zgrzytanie przy wkładaniu biegów (manual).
Jak stoję, to bez problemu wkładam 1 i ruszam. Zmiany w górę też są bez problemu. Redukcja z 4 na 3 skutkuje zgrzytem, ale bieg wchodzi. Dwójkę mogę włożyć albo przy bardzo niskiej prędkości, albo przygazowując do ponad 2k rpm. Jedynki w ruchu raczej się nie da...
Sprzęgło z dwumasą wymienione ok 50kkm temu.
To może być wina wadliwej dwumasy, czy skrzynia do wymiany/regeneracji?

-
-
- Posty: 114
- Rejestracja: pn cze 18, 2012 11:03 pm
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
szpece olejowe z FUCHSA poradzili mi zmienić olej texaco rover 94 na http://olejefuchs.pl/titan-sintofluid-75w80.html ,olej zamówiony ,jak wymienię dam znać czy jest coś na plus
VW T4syncro
Samurai 1,6 16V
Samurai 1,6 16V
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
Nie wiem (nie znam tego oleju) czy nalanie super oleju polepszy, czy pogorszy sprawę.
Mówiąc ogólnie synchronizatory wyrównują obroty poprzez tarcie, jeśli olej będzie zmniejszał tarcie, to może się pogorszyć jeszcze bardziej zmiana biegów na niższe.
Przyszedł czas, że w Pajero 1 nie mogłem włożyć 2 biegu.
Wymieniłem olej (na beczkowy) i było dalej tak samo. Z 1 na 3 przekładałem.
W końcu zapaliłem silnik, reduktor przestawiłem na pozycję N, włożyłem 2 i tak zostawiłem auto.
Chciałem tak zostawić samochód na kilka minut - miałem nadzieję, że coś się wypłuka, ale zapomniałem sobie o samochodzie.
Przypomniałem sobie o nim po 2 godzinach
Ale skończyły mi się wszelkie problemy z drugim biegiem. Od roku - jak w masło.
Mówiąc ogólnie synchronizatory wyrównują obroty poprzez tarcie, jeśli olej będzie zmniejszał tarcie, to może się pogorszyć jeszcze bardziej zmiana biegów na niższe.
Przyszedł czas, że w Pajero 1 nie mogłem włożyć 2 biegu.
Wymieniłem olej (na beczkowy) i było dalej tak samo. Z 1 na 3 przekładałem.
W końcu zapaliłem silnik, reduktor przestawiłem na pozycję N, włożyłem 2 i tak zostawiłem auto.
Chciałem tak zostawić samochód na kilka minut - miałem nadzieję, że coś się wypłuka, ale zapomniałem sobie o samochodzie.
Przypomniałem sobie o nim po 2 godzinach

Ale skończyły mi się wszelkie problemy z drugim biegiem. Od roku - jak w masło.
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
staryemeryt pisze:szpece olejowe z FUCHSA poradzili mi zmienić olej texaco rover 94 na http://olejefuchs.pl/titan-sintofluid-75w80.html ,olej zamówiony ,jak wymienię dam znać czy jest coś na plus


Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
należałoby napisać nie idź w tym kierunku ... ale, o oleum do skrzyń i mostów do DII na tym forum zostało już napisane chyba wszystko... zalecany przez producenta najtańszy nie jest (wręcz chyba złota do niego dodająstaryemeryt pisze:szpece olejowe z FUCHSA poradzili mi zmienić olej texaco rover 94 na http://olejefuchs.pl/titan-sintofluid-75w80.html ,olej zamówiony ,jak wymienię dam znać czy jest coś na plus

Disco TD5 '01 +lift [jego]
SALLAAA [jej]
SALLAAA [jej]
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
nie rób tego leszek.staryemeryt pisze:szpece olejowe z FUCHSA poradzili mi zmienić olej texaco rover 94 na http://olejefuchs.pl/titan-sintofluid-75w80.html ,olej zamówiony ,jak wymienię dam znać czy jest coś na plus
#noichuj
-
-
- Posty: 114
- Rejestracja: pn cze 18, 2012 11:03 pm
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
na texaco rover94 przy ujemnej temperaturze dwójka nie wchodzi , jak skrzynia się zagrzeje jest ok,po prostu chcę sprawdzić jak będzie działać na syntetyku
VW T4syncro
Samurai 1,6 16V
Samurai 1,6 16V
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
źle i krótko.
mtf został specjalnie opracowany dla tych skrzyń i tego się trzymaj.
problem masz z snchronizatorem a nie olejem.
mtf został specjalnie opracowany dla tych skrzyń i tego się trzymaj.
problem masz z snchronizatorem a nie olejem.
#noichuj
-
-
- Posty: 114
- Rejestracja: pn cze 18, 2012 11:03 pm
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
no dobra,ale czemu się zrobił problem,coś się wytarło trochę za szybko
VW T4syncro
Samurai 1,6 16V
Samurai 1,6 16V
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
styl jazdy, zaniedbania serwisowe, cecha swoista tych skrzyń-synchro drugiego biegu pada pierwsze.
a za szybko to by było przy przebiegu 100tkm.
a za szybko to by było przy przebiegu 100tkm.
#noichuj
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
Ewentualnie można coś takiego sobie sprowadzić: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ductId=215
Miałem tym zalaną skrzynie, na zimno i na gorąco dwójka wchodzi cacy. Tylko wygląda to jak zwykły ATF i wcale bym się nie zdziwił, gdyby nim był

A, no i po powrocie do mtf-u zimna dwójka wchodzi nieco oporniej.
Miałem tym zalaną skrzynie, na zimno i na gorąco dwójka wchodzi cacy. Tylko wygląda to jak zwykły ATF i wcale bym się nie zdziwił, gdyby nim był


A, no i po powrocie do mtf-u zimna dwójka wchodzi nieco oporniej.
-
-
- Posty: 114
- Rejestracja: pn cze 18, 2012 11:03 pm
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
Mariuszu sam mówiłeś że ten przedstawiciel Fuchsa jeździ na tym oleju
VW T4syncro
Samurai 1,6 16V
Samurai 1,6 16V
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
coś pomieszałeś.
zwłaszcza, że ma autmoata
mówiłem o silnikowym i przekładniowkach do reszty napędu. oraz o tym, że gdy kiedyś był potrzebny gl1 to mi specjalnie namieszali.
lejemy fuchsa silnikowe i przekładniowe zwykłe oraz syntetyczne tam gdzie mają być zastosowane.
natomiast do:
mtf94
texamatic 7045E
m-1375.4
coldclimate
nie stosuję, nie stosowałem i nie zamierzam stosować żadnych zamienników.
dostałem kiedyś od gebelsa na próbę syntetyczny olej przekładniowy jakiś tajny celem przetestowania. poszedł do doblo i do golfa IV-działa fajnie. ale nie znam specyfikacji technicznej i do lt/r bym go nie wlał.
co więcej...mój pierwszy defender pracował w policji przez 200tkm na syntetykach wszędzie co skończyło się spektakularnym wybuchem reduktora, kosztownym zejściem skrzyni oraz równie kosztownym i upierdliwym zejściem popychaczy w silniku.
podobne doswiadczenia prowadzono w kghm na wozach pracujących pod ziemią i wnioski są takie same: skrzynia mtf, mosty reduktor minerał gl4.
zwłaszcza, że ma autmoata

mówiłem o silnikowym i przekładniowkach do reszty napędu. oraz o tym, że gdy kiedyś był potrzebny gl1 to mi specjalnie namieszali.
lejemy fuchsa silnikowe i przekładniowe zwykłe oraz syntetyczne tam gdzie mają być zastosowane.
natomiast do:
mtf94
texamatic 7045E
m-1375.4
coldclimate
nie stosuję, nie stosowałem i nie zamierzam stosować żadnych zamienników.
dostałem kiedyś od gebelsa na próbę syntetyczny olej przekładniowy jakiś tajny celem przetestowania. poszedł do doblo i do golfa IV-działa fajnie. ale nie znam specyfikacji technicznej i do lt/r bym go nie wlał.
co więcej...mój pierwszy defender pracował w policji przez 200tkm na syntetykach wszędzie co skończyło się spektakularnym wybuchem reduktora, kosztownym zejściem skrzyni oraz równie kosztownym i upierdliwym zejściem popychaczy w silniku.
podobne doswiadczenia prowadzono w kghm na wozach pracujących pod ziemią i wnioski są takie same: skrzynia mtf, mosty reduktor minerał gl4.
#noichuj
-
-
- Posty: 114
- Rejestracja: pn cze 18, 2012 11:03 pm
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
tzn że producent wpuszcza użytkowników w kanał,bo w książce serwisowej jest napisane że do reduktora i do mostów olej 75W90R GL-5
VW T4syncro
Samurai 1,6 16V
Samurai 1,6 16V
-
-
- Posty: 114
- Rejestracja: pn cze 18, 2012 11:03 pm
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
wracając jeszcze do twojego defa,jeżeli on przejechał te 200 tyś na tym samym oleju to mogło to się tak zakończyć,wiem coś o serwisowaniu firmowych aut,na fakturze wszystko pasuje
VW T4syncro
Samurai 1,6 16V
Samurai 1,6 16V
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
powiedz to wszystkim posiadaczom trójek, czwórek, sportów i rekinów którzy uwierzyli, że nie zmienia się oleju w skrzyni zf 6hp...staryemeryt pisze:producent wpuszcza użytkowników w kanał,bo w książce serwisowej jest napisane

#noichuj
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
nie wydaje mnie się. wóz był serwisowany i przez pierwsze dwa lata nie robiłem nic ponad to co sam zepsułem.staryemeryt pisze:wracając jeszcze do twojego defa,jeżeli on przejechał te 200 tyś na tym samym oleju to mogło to się tak zakończyć,wiem coś o serwisowaniu firmowych aut,na fakturze wszystko pasuje
poleciały elementy z metali kolorowych które nie specjalnie przepadają za syntetycznymi olejami.
i to...tak baj de łej na marginesie i między wierszami jest wskazówka dla ciebie...co zrobi twoje umęczone synchro potraktowane syntetykiem...

#noichuj
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
czesław&jarząbek pisze:coś pomieszałeś.
zwłaszcza, że ma autmoata
mówiłem o silnikowym i przekładniowkach do reszty napędu. oraz o tym, że gdy kiedyś był potrzebny gl1 to mi specjalnie namieszali.
lejemy fuchsa silnikowe i przekładniowe zwykłe oraz syntetyczne tam gdzie mają być zastosowane.
natomiast do:
mtf94
texamatic 7045E
m-1375.4
coldclimate
nie stosuję, nie stosowałem i nie zamierzam stosować żadnych zamienników.
dostałem kiedyś od gebelsa na próbę syntetyczny olej przekładniowy jakiś tajny celem przetestowania. poszedł do doblo i do golfa IV-działa fajnie. ale nie znam specyfikacji technicznej i do lt/r bym go nie wlał.
co więcej...mój pierwszy defender pracował w policji przez 200tkm na syntetykach wszędzie co skończyło się spektakularnym wybuchem reduktora, kosztownym zejściem skrzyni oraz równie kosztownym i upierdliwym zejściem popychaczy w silniku.
podobne doswiadczenia prowadzono w kghm na wozach pracujących pod ziemią i wnioski są takie same: skrzynia mtf, mosty reduktor minerał gl4.
ten olej co ci dałem zamiast MTF94 by nie może
MTF94 to MTF 94
robi go jedna firma i zamiennika nie ma
Czwarte serce 

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
czesław&jarząbek pisze:toć mówie, że to syntetyk przekładniowy a nie mtf.
taki jeden z Valvoliny pewnemu serwisowi LR z miasta W.... koło K........ zamiast MTF94 dał zamiennik 75W80 (niby gęstośc ta sama ale tylko gęśtośc) co potem było to sam wiesz

Czwarte serce 

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
entry level za rekultywację skrzyni dostarczonej luzem opiewa na kwotę czterocyfrową z dwójką na przedzie 

#noichuj
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Zgrzytanie skrzyni Disco TD5
czesław&jarząbek pisze:entry level za rekultywację skrzyni dostarczonej luzem opiewa na kwotę czterocyfrową z dwójką na przedzie
z tego co wiem to 6 skrzyń robili na swój koszt

Czwarte serce 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości