Elektryka Disco po raz kolejny

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » sob kwie 14, 2007 10:15 pm

Nie ma problemu tylko w poniedziałek skan + wysyłka i bedzie ok.
pozdro
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » wt kwie 17, 2007 8:02 am

No więc uwaga:
Po pierwsze wielkie dzięki dla Ptaka który podesłał mi aktualny schemat z Hayensa. :)2

No i co następuje: pop pierwsze porównując ten schemat do tych xero-skanów które krążyły po necie - widać na nim kable których nie ma na tamtych xerach- i to już dużo rozjaśnia sytuację.

Ale i w tej starej i nowej wersji jest wg mnie błąd ! Jeżeli ktoś lubi analizować schematy to prosze o konsultacje - zamienione miejscami sa kable : niebieski(u) z przekaźnika do włącznika świateł (32) idący do styku przekaźnika (czwarty zacisk od lewej - 87) z kablem też niebieskim (nie opisany na schamacie - trzeci zacisk od lewej 85). Jeden kabel to przewód prądowy - zasilający światła, drugi to cienki kabel zasilający sam przekaźnik.
jak zamienimy te kable miejscami od strony przekaźnika - to wszystkie obwody się "zamykają" i jest OK. Wg mnie to ewidentny błąd i to w starej i nowej wersji Hayensa.

Czy ktos się wypowie w temacie ?
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt kwie 17, 2007 11:27 am

ale po co ta cala analiza? :o

serio sie pytam
najseryjniej

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » wt kwie 17, 2007 2:49 pm

LR_Olek pisze:ale po co ta cala analiza? :o

serio sie pytam
najseryjniej
Ty to zawsze sie musisz czepić i popsuć komuś natchnienie :wink:

A tak serio, serio: zamiaruję wymienić część elektryki dotyczącej przednich świateł. Idą tam dość duże prady a oryginalne kabelki są wątłe, kostki przy żarówkach już się sypią i ciągle mi światełka to żółkną to przygasają ... Wielu na forum narzeka na słabe światło w 200 TDI a nie wie że częściowo można to poprawić. Szczególnie powinni zrobić to ci którzy stosują żarówki 100W. Ja pierwszy krok zrobiłem: wymieniłem kabel masowy na inny, grubszy, własnej roboty oraz pozbyłem się fussible linków (teraz w ich miejsce będę zakładał skrzynkę bezpieczników głównych).
Efekty ? : nic na pokładzie mi nie przygasa, miga itp. poza oczywiście wspomnianymi światłami przednimi(wcześniej jak włączałem np. szybę ogrzewaną to przygasało mi oświetlenie kabiny lub np. naciskałem stop i też światła lekko przygasały itp.). Teraz jest OK.
Gdy wymienie obwody świateł - na pewno będa one jaśniej świeciły, tym bardziej że być może też zastosuje żarówki 100W.
I to tyle tak serio...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt kwie 17, 2007 3:11 pm

bylo sobie trzysetke kupic :D

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt kwie 17, 2007 8:09 pm

LR_Olek pisze:bylo sobie trzysetke kupic :D
Tam jest to samo tylko odwrotnie :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » pt maja 04, 2007 8:41 pm

No więc wymieniałem kostki/wtyczki do żarówek reflektorów i co się okazało ? Otóż kable po ucięciu okazało się że są brązowo czarne czyli poprzegrzewane. Tak więc potwierdza się to co mówiłęm na początku. Chcesz mieć dobre światła - wymień całe kable od żarówek do bezpieczników...

Ale nic to. Mam nową awarię i oczywiście tego też nie mam na schematach (PTAK - please może znowu pomożesz ???).
Otóż cały czas pali mi się kontrolka rezerwy i wskaźnik pokazuje zero paliwa. I zaobserwowałem następującą prawidłowość. Przekręcam stacyjkę zapala się kontrolka świec żarowych. Gdy kontrolka zgaśnie słyszę puknięcie od strony pilota (może w nadkolu) coś jakby przekaźnik, i po tym puknięciu zapala się wspomniana kontrolka rezerwy i wskaźnik pokazuje zero ropuchy... Jeszcze nie rozpoczęłem badań - ktos ma jakieś pomysły ??? (przypomnę - 200TDI)
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt maja 04, 2007 8:50 pm

kostki przy smoku, kostka w nadkolu, wiązka tyłu

dobrej zabawy...

:)21
#noichuj

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt maja 04, 2007 8:53 pm

czesław&jarząbek pisze:kostki przy smoku, kostka w nadkolu, wiązka tyłu

dobrej zabawy...

:)21
A będzie wiedział co to smok ??
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt maja 04, 2007 8:54 pm

łun bedzie
stara szkoła

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » pt maja 04, 2007 8:57 pm

klucz13 pisze:
czesław&jarząbek pisze:kostki przy smoku, kostka w nadkolu, wiązka tyłu

dobrej zabawy...

:)21
A będzie wiedział co to smok ??
:)21
Niooo kochaniutki - smoka to ja już przeglądałem jakieś 16 lat temu przy GAZ-iku moim wspanaiłym, byłym...

Złącza przy smoku sprawdzone - OK.
Pozostałe jeszcze nie - zobaczę jutro...
Dzięki
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Tbanderas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 11:33 am
Lokalizacja: Oświęcim-Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Tbanderas » sob maja 05, 2007 1:17 pm

Wiązka zbiornika opadła ci na tłumik i spiekło kabelki albo sie przetarły
scorpion racing najbardziej śmieciowe zawieszenie na jakim jeździłem

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob maja 05, 2007 1:22 pm

Tez mi pekl kabelek przy tlumiku, wiazka kij wie czemu idzie zakretasem az do okolic lewej tylnej lampy. Ale prewencyjnie zerknij pod podloge z tylu i poszarp za rurki chodzace do zbiornika :)21

Jak nie sa zgnite i nie zostana Ci w rekach to bedzie cud. Ja juz mam caly unit plastikowy z 300Tdi bo poprzedni sie zdematerializowal w postaci tlenkow.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Tbanderas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 11:33 am
Lokalizacja: Oświęcim-Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Tbanderas » sob maja 05, 2007 6:10 pm

Plastikowy smok z trzysetki też skoroduje bo woda podchodzi między plastik a metalowe rurki.Na zbiorniku zbiera sie błoto i wszystko co jest pod nim pięknie koroduje. Jak i cała reszta dyskoteki :wink:
scorpion racing najbardziej śmieciowe zawieszenie na jakim jeździłem

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » sob maja 05, 2007 7:08 pm

No więc złacza wygflądają na całe. Próbowałem podać sztucznie masę i nie pomogło... Po podaniu masy na kabel zielonbo - czarny - wskaźbnik paliwa poszedł na maxa. Tylko dlaczegoi ta kontrolka rezerwy tak się włacza po jakiś 7 sekundach, jakby jakiś czasowy unit ja sterował...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob maja 05, 2007 8:13 pm

może pływak...utracił pływalność...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » sob maja 05, 2007 8:23 pm

w cysetce miałem podobny objaw jak sie drucik (co jest przy pływaku) zaczął ukruszać

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » pn maja 07, 2007 7:42 am

czesław&jarząbek pisze:może pływak...utracił pływalność...
:)21
No tak. Ale kontrolka rezerwy podobnie jak np. kontrolka temp. silnika czy ciśnienia oleju - odnosi się do masy. To znaczy że jak podam czystą masę na kabel to powinno się coś dziać. A tutaj nic. A poza tym ta lampka zapala się jakby po zadziałaniu jakiegoś ukłądu czasowego, po ok. 7 sekundach. Może steruje ją jakiś unit (coś takiego znalazłem gdzieś na schematach, choć kontrolki rezerwy nie znalazłem) i np. gdy pływak dochodzi do dołu i pokazuje określoną rezystancję to unit taki uruchamia kontrolkę rezerwy. Słowem być może kontrolka rezerwy jest sterowana elektronicznie a nie dodatkowym stykiem elektrycznym na pływaku...
Jeszcze parę lat i zrobię doktorat z elektryki Disco... :roll:
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość