Elektryka Disco po raz kolejny
Moderator: Jerry
No więc uwaga:
Po pierwsze wielkie dzięki dla Ptaka który podesłał mi aktualny schemat z Hayensa.
No i co następuje: pop pierwsze porównując ten schemat do tych xero-skanów które krążyły po necie - widać na nim kable których nie ma na tamtych xerach- i to już dużo rozjaśnia sytuację.
Ale i w tej starej i nowej wersji jest wg mnie błąd ! Jeżeli ktoś lubi analizować schematy to prosze o konsultacje - zamienione miejscami sa kable : niebieski(u) z przekaźnika do włącznika świateł (32) idący do styku przekaźnika (czwarty zacisk od lewej - 87) z kablem też niebieskim (nie opisany na schamacie - trzeci zacisk od lewej 85). Jeden kabel to przewód prądowy - zasilający światła, drugi to cienki kabel zasilający sam przekaźnik.
jak zamienimy te kable miejscami od strony przekaźnika - to wszystkie obwody się "zamykają" i jest OK. Wg mnie to ewidentny błąd i to w starej i nowej wersji Hayensa.
Czy ktos się wypowie w temacie ?
Po pierwsze wielkie dzięki dla Ptaka który podesłał mi aktualny schemat z Hayensa.

No i co następuje: pop pierwsze porównując ten schemat do tych xero-skanów które krążyły po necie - widać na nim kable których nie ma na tamtych xerach- i to już dużo rozjaśnia sytuację.
Ale i w tej starej i nowej wersji jest wg mnie błąd ! Jeżeli ktoś lubi analizować schematy to prosze o konsultacje - zamienione miejscami sa kable : niebieski(u) z przekaźnika do włącznika świateł (32) idący do styku przekaźnika (czwarty zacisk od lewej - 87) z kablem też niebieskim (nie opisany na schamacie - trzeci zacisk od lewej 85). Jeden kabel to przewód prądowy - zasilający światła, drugi to cienki kabel zasilający sam przekaźnik.
jak zamienimy te kable miejscami od strony przekaźnika - to wszystkie obwody się "zamykają" i jest OK. Wg mnie to ewidentny błąd i to w starej i nowej wersji Hayensa.
Czy ktos się wypowie w temacie ?
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

Ty to zawsze sie musisz czepić i popsuć komuś natchnienieLR_Olek pisze:ale po co ta cala analiza?![]()
serio sie pytam
najseryjniej

A tak serio, serio: zamiaruję wymienić część elektryki dotyczącej przednich świateł. Idą tam dość duże prady a oryginalne kabelki są wątłe, kostki przy żarówkach już się sypią i ciągle mi światełka to żółkną to przygasają ... Wielu na forum narzeka na słabe światło w 200 TDI a nie wie że częściowo można to poprawić. Szczególnie powinni zrobić to ci którzy stosują żarówki 100W. Ja pierwszy krok zrobiłem: wymieniłem kabel masowy na inny, grubszy, własnej roboty oraz pozbyłem się fussible linków (teraz w ich miejsce będę zakładał skrzynkę bezpieczników głównych).
Efekty ? : nic na pokładzie mi nie przygasa, miga itp. poza oczywiście wspomnianymi światłami przednimi(wcześniej jak włączałem np. szybę ogrzewaną to przygasało mi oświetlenie kabiny lub np. naciskałem stop i też światła lekko przygasały itp.). Teraz jest OK.
Gdy wymienie obwody świateł - na pewno będa one jaśniej świeciły, tym bardziej że być może też zastosuje żarówki 100W.
I to tyle tak serio...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

No więc wymieniałem kostki/wtyczki do żarówek reflektorów i co się okazało ? Otóż kable po ucięciu okazało się że są brązowo czarne czyli poprzegrzewane. Tak więc potwierdza się to co mówiłęm na początku. Chcesz mieć dobre światła - wymień całe kable od żarówek do bezpieczników...
Ale nic to. Mam nową awarię i oczywiście tego też nie mam na schematach (PTAK - please może znowu pomożesz
?).
Otóż cały czas pali mi się kontrolka rezerwy i wskaźnik pokazuje zero paliwa. I zaobserwowałem następującą prawidłowość. Przekręcam stacyjkę zapala się kontrolka świec żarowych. Gdy kontrolka zgaśnie słyszę puknięcie od strony pilota (może w nadkolu) coś jakby przekaźnik, i po tym puknięciu zapala się wspomniana kontrolka rezerwy i wskaźnik pokazuje zero ropuchy... Jeszcze nie rozpoczęłem badań - ktos ma jakieś pomysły
? (przypomnę - 200TDI)
Ale nic to. Mam nową awarię i oczywiście tego też nie mam na schematach (PTAK - please może znowu pomożesz

Otóż cały czas pali mi się kontrolka rezerwy i wskaźnik pokazuje zero paliwa. I zaobserwowałem następującą prawidłowość. Przekręcam stacyjkę zapala się kontrolka świec żarowych. Gdy kontrolka zgaśnie słyszę puknięcie od strony pilota (może w nadkolu) coś jakby przekaźnik, i po tym puknięciu zapala się wspomniana kontrolka rezerwy i wskaźnik pokazuje zero ropuchy... Jeszcze nie rozpoczęłem badań - ktos ma jakieś pomysły

KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Niooo kochaniutki - smoka to ja już przeglądałem jakieś 16 lat temu przy GAZ-iku moim wspanaiłym, byłym...klucz13 pisze:A będzie wiedział co to smokczesław&jarząbek pisze:kostki przy smoku, kostka w nadkolu, wiązka tyłu
dobrej zabawy...
![]()
Złącza przy smoku sprawdzone - OK.
Pozostałe jeszcze nie - zobaczę jutro...
Dzięki
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Tez mi pekl kabelek przy tlumiku, wiazka kij wie czemu idzie zakretasem az do okolic lewej tylnej lampy. Ale prewencyjnie zerknij pod podloge z tylu i poszarp za rurki chodzace do zbiornika 
Jak nie sa zgnite i nie zostana Ci w rekach to bedzie cud. Ja juz mam caly unit plastikowy z 300Tdi bo poprzedni sie zdematerializowal w postaci tlenkow.

Jak nie sa zgnite i nie zostana Ci w rekach to bedzie cud. Ja juz mam caly unit plastikowy z 300Tdi bo poprzedni sie zdematerializowal w postaci tlenkow.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
No więc złacza wygflądają na całe. Próbowałem podać sztucznie masę i nie pomogło... Po podaniu masy na kabel zielonbo - czarny - wskaźbnik paliwa poszedł na maxa. Tylko dlaczegoi ta kontrolka rezerwy tak się włacza po jakiś 7 sekundach, jakby jakiś czasowy unit ja sterował...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
No tak. Ale kontrolka rezerwy podobnie jak np. kontrolka temp. silnika czy ciśnienia oleju - odnosi się do masy. To znaczy że jak podam czystą masę na kabel to powinno się coś dziać. A tutaj nic. A poza tym ta lampka zapala się jakby po zadziałaniu jakiegoś ukłądu czasowego, po ok. 7 sekundach. Może steruje ją jakiś unit (coś takiego znalazłem gdzieś na schematach, choć kontrolki rezerwy nie znalazłem) i np. gdy pływak dochodzi do dołu i pokazuje określoną rezystancję to unit taki uruchamia kontrolkę rezerwy. Słowem być może kontrolka rezerwy jest sterowana elektronicznie a nie dodatkowym stykiem elektrycznym na pływaku...czesław&jarząbek pisze:może pływak...utracił pływalność...
Jeszcze parę lat i zrobię doktorat z elektryki Disco...

KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość