remont 200Tdi

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » pt lis 16, 2007 11:42 pm

[quote="czesław&jarząbek"]... może jak masz problem z dojazdem do posesji poproś toyociarzy o pomoc...
[img]http://www.tlc.org.pl/pics/naklejka_lrrecovery.jpg[/img]
:)21[/quote]

ale z ta naklejka to Emsiemu nie wyszlo do konca bo jak se na landrowera nakleilem to znaczenia nabiera innego

Land Rover Recovery Car - no oczywiste przecież :)21


a ten dopisek TLC - to jak jakis podpis, podziekowania , czy inne takie: TLC Poleca :)
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt lis 16, 2007 11:50 pm

no dokładnie
:)21
ale nie zabierajmy im tego...niech żyją w ułudzie
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » sob lis 17, 2007 8:39 am

TLC dziękuje wam bardzo za jazdę waszymi LR, w materiałach szkoleniowych przynajmniej mają co pokazać czym nie należy jeździć, jesteście łeb w łeb rumuńskim ARO. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » ndz lis 18, 2007 1:42 am

macie materiały szkoleniowe?

szacuneczek w takim razie :)21
OneTen
Discofery 300tdi

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

remont

Post autor: rafalwicher » wt gru 04, 2007 4:33 pm

Drodzy koledzy problem wyglada tak:
urwana sroba montujaca spryskiwacz denka tloka.
Wiem ze najlepsze oryginal ale zastanawiam sie nad dorobieniem takiej srobki z otworem w srodku. Oryginalne srobki maja w sobie sprezynki ktore jak mniewam zamykaja i otwieraja spryskiwanie. Moze ktos wie jak to dokladnie dziala? Albo moze ktos juz to robil?
Dzieki za odpowiedzi.
pozdrawiam Rafal
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: remont

Post autor: LR_Olek » wt gru 04, 2007 4:37 pm

rafalwicher pisze:Albo moze ktos juz to robil?
Nie, nie robil bo nikt nie utrudnia sobie tak jak ty.

Poza tym jak mozna remont robic pol roku?

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » śr gru 05, 2007 10:59 pm

LR Olek - wiesz, to pomóż. Nie wiesz, to nie zgrywaj mądrali.

Jeżeli Rafał ma ochotę zrobic remont sam, to po to się pyta na liście o pewne sprawy, żeby mu ktoś pomógł. Nie sztuka oddac auto do fachowca i potem się podniecac efektem czyjejś pracy.
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr gru 05, 2007 11:11 pm

HUSKYTEAM pisze:LR Olek - wiesz, to pomóż. Nie wiesz, to nie zgrywaj mądrali.

Jeżeli Rafał ma ochotę zrobic remont sam, to po to się pyta na liście o pewne sprawy, żeby mu ktoś pomógł. Nie sztuka oddac auto do fachowca i potem się podniecac efektem czyjejś pracy.
Łocipiał czy co :o
Jak żeś taki kozak to se zrób w kuchni komdona a pestki kauczukowca tuż przed ciupcianiem
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw gru 06, 2007 1:22 am

HUSKYTEAM pisze:Nie sztuka oddac auto do fachowca i potem się podniecac efektem czyjejś pracy.
cóż za nieziemsko mądra sentencja :)20
następnym razem zamiast dawać silnik do szlifu, wezmę pilnik do paznokci i zrobię to sam :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

remont

Post autor: rafalwicher » czw gru 06, 2007 10:29 am

Panowie wiadomo ze pewne czynnosci zwiazane z remontem silnika musza byc wykonane przez specjalne narzedzia i specjalnych ludzi :) Ale co w sytuacji kiedy czlowiek ma czas, garaz, narzedzia, jakas wiedze na temat mechaniki i jest elektrykiem? Mam odac samochod do warsztatu gdzie sciagna ze mnie kase za robote ktora sam moglem zrobic?
Teraz drodzy koledzy pewno napiszecie o "generowaniu kosztow" i to jest prawda bo jak narazie to o jeden zawor do spryskiwacza denka tloka jestem do tylu ale z drogiej strony doswiadzczenie, wiedza, zawiezienie samochodu do warsztatu tez troche kosztuje no a odbior to juz kosmos.
A co do pomocy na forum to troche glupio bo wiadomo ktos ma w tym interes zeby kliet pojechal do warsztatu.
Pozdrawiam
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

srobka

Post autor: rafalwicher » czw gru 06, 2007 10:35 am

A co do srobki/zaworu ktory zostal ukrecony to sluzy ona/on do urzymuwania odpowiedzniego cisnienia oleju w silniku. Zastapienie tej srobki czyms bez zaworu lub z zaworem otwierajzcym sie przy innym cisnieniu niz oryginal moze spowodowac sporo syfu. A napewno skruci zywotnosc silnika.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Post autor: marek_z_gor » czw gru 06, 2007 10:37 am

Tapeworm pisze:
HUSKYTEAM pisze:Nie sztuka oddac auto do fachowca i potem się podniecac efektem czyjejś pracy.
cóż za nieziemsko mądra sentencja :)20
następnym razem zamiast dawać silnik do szlifu, wezmę pilnik do paznokci i zrobię to sam :)21
hmm, robisz to kilka razy w tygodniu?
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw gru 06, 2007 11:25 am

Widzicie, nie tak znowu dawno robiłem skrzynie biegów, sam(niewielka pomoc mentorów). Następnym razem oddam to komuś kto się tym zajmuje zawodowo, powód? Półtora miesiąca walki, z średnio zadowalającym efektem.
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw gru 06, 2007 11:31 am

Przychrzaniacie sie do rafalwicher bo nie znacie po prostu odpowiedzi na jego pytania i tyle :( wiec kasztanienie i madre rady na calego.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw gru 06, 2007 11:47 am

Widzisz Bocian Rafał ukręcił śrubkę, ma problem, wiem co to znaczy bo i ja parę szpilek uje.ałem, problem w tym, że jest to śrubka "funkcyjna", nie bardzo widzę, rozwiercenie, przegwintowanie tego i wstawienie czegokolwiek. Nie znam się na tyle by udzielić jednoznacznej odpowiedzi.
Gdyby to robił w warsztacie, to by to nie był jego problem, ba może by problemu w ogóle nie maił(wszystko zależy od sumienności warsztatu i wiedzy mechaników).
Rozumiem chęć podłubania zrobienia czegoś samemu, sam często jej doznaje, ale na remont mojego pierwszego silnika wybrałbym coś tańszego... np. S21 :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » czw gru 06, 2007 1:41 pm

Przychrzaniacie sie do rafalwicher bo nie znacie po prostu odpowiedzi na jego pytania i tyle wiec kasztanienie i madre rady na calego.
Lepiej bym tego nie ujął ;)
Następnym razem oddam to komuś kto się tym zajmuje zawodowo, powód? Półtora miesiąca walki, z średnio zadowalającym efektem.
Ale satysfakcja - bezcenna :)
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » czw gru 06, 2007 4:00 pm

Satysfakcja jest ale musi byc sumienie czyste.
Dlaczego o tym pisze bo zrobilem wlasno recznie zawor dzialajacy tak samo jak wspomniany tutaj wyzej oryginal.
Sruba o przekroju 8mm dlugosc 32mm przewiercona na wylot wiertlem 3mm. Od strony gwintu nawiercona 13mm wglab wiertlem 4mm od strony glowki nawiercona 4.5 okolo 18mm, otwor nagwintowany pod srobke 5mm jakies 7mm w glab sroby. Otwor poprzeczny 3mm jakies 10mm od lba sroby. Do srodka od strony lba wlozona kulka z zaworu oryginalanego wraz ze sprezynka nieorginalna troche twardsza. Moment otwierania sie zaworu mozliwy jest do nastawienia po przez dokrecenie lub odkrecenie srobki 5mm w glowce sruby. Podobny patent z regulacja jest w Mitsubishi Pajero 2,3Td. Wszystko naprawde fajnie dziala ale nieposiadam zadnego szpeja a zeby dokladnie sprawdzic moment i cisnienie otwozenia sie zaworu w oryginale i w mojej srubie. Zawsze mozna cos zmotac ale nowka oryginal zaworek juz sie do mnie zbliza.
Jak oddasz do warsztatu to sumienie bedzie na pewno czyste.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 06, 2007 7:06 pm

HUSKYTEAM pisze:LR Olek - wiesz, to pomóż. Nie wiesz, to nie zgrywaj mądrali.
Jejku.... ales sie obruszyl :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 06, 2007 7:09 pm

Discotheque pisze:Masz chlopie zanim szkod narobisz

http://www.turner-engineering.co.uk/htm ... 0TDI1.html

Caly remont 200Tdi w obrazkach
polski watek

http://www.turner-engineering.co.uk/htm ... Rally.html

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » pt gru 07, 2007 3:38 pm

Koledzy czym mozna zastapic srodek uszczelnaijacy "Hylogrip 2000" do uszczelnienia ramy pomiedzy blokiem silnika a miska olejowa. Silikon RTV w tym miejscu nie wystarczy?
Dzieki za odpowiedzi.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » pt gru 07, 2007 5:48 pm

rafalwicher pisze:Koledzy czym mozna zastapic srodek uszczelnaijacy "Hylogrip 2000" do uszczelnienia ramy pomiedzy blokiem silnika a miska olejowa. Silikon RTV w tym miejscu nie wystarczy?
Dzieki za odpowiedzi.
Silikon odporny na temperaturę. Taki samochodowy. Smarujesz blok, smarujesz miskę, czekasz aż trochę podeschnie, dokręcasz. Działa.

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt gru 07, 2007 5:56 pm

nie zapomnieć wcześniej o odtłuszczeniu.
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » pt gru 07, 2007 7:34 pm

W podanym juz wczesniej rebuild-zie
http://www.turner-engineering.co.uk/htm ... 0TDI4.html
goscie pisza ze do zamontowania i uszczelnienia miski olejowej uzyc sylikonu motoryzacyjnego dokladny typ RTV ale pomiedzy miska olejowa a blokiem silnika w 200setce jest cos jeszcze. Rama grubosci mniej wiecej 40mm. Do polaczenia i uszczelnienia tej ramy z blokiem goscie z Turner Engineering pisza zeby uzyc tego Hylogrip 2000. Szukalem tego po sklepach ale tu na tym zadupiu tego nie maja wogule nigdy o czyms takim nie slyszeli. Ale moze w Trondheim. Jesli niedostane nigdzie tego szajsu to polece silikonem i tez bedzie. Dzieki za pomoc.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt gru 07, 2007 8:50 pm

rafalwicher pisze:W podanym juz wczesniej rebuild-zie
http://www.turner-engineering.co.uk/htm ... 0TDI4.html
goscie pisza ze do zamontowania i uszczelnienia miski olejowej uzyc sylikonu motoryzacyjnego dokladny typ RTV ale pomiedzy miska olejowa a blokiem silnika w 200setce jest cos jeszcze. Rama grubosci mniej wiecej 40mm. Do polaczenia i uszczelnienia tej ramy z blokiem goscie z Turner Engineering pisza zeby uzyc tego Hylogrip 2000. Szukalem tego po sklepach ale tu na tym zadupiu tego nie maja wogule nigdy o czyms takim nie slyszeli. Ale moze w Trondheim. Jesli niedostane nigdzie tego szajsu to polece silikonem i tez bedzie. Dzieki za pomoc.
Za dawnych czasow mowiono na to Bostik. Elastyczna masa jak pamietam byly dwa kolory zloty i brazowy.

Podobne do Hylogrip 2000 sa Hylomar M, Hylomar Aerograde, Loctite 515, ewentualnie Loctite 518.

Ogolnie potrzebny dobrze przylegajacy do metalu klej aneorobowy. zwykly silikon nie do konca nadaje sie do uszczelniania tych miejsc. Predzej czy pozniej cos pocieknie.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

pompa paliwa

Post autor: rafalwicher » wt sty 08, 2008 5:14 pm

Koledzy spotkal sie ktos z was z takim objawem. Chodzi o 200Tdi. A objaw wyglada tak: bez wzgledu na temperature silnika silnik pracuje bardzo rowno do czasu gdy dodam mu gazu i odejme noge z gazu. W momecie odjecia nogi z gazu obroty silnika spadaja do okolo 400rpm i silnik zaczyna sie hustac moze kilka razy gora dol po czy wraca do narmalnych 700rpm.
Zauwazylem rowniez dosc widoczny wyciek paliwa z pompy wtryskowej dokladnie z gory oski przpustnicy niewiem jak to nazwac dokladnie ale mysle ze bedziecie wiedziec o co chodzi. Zauwazony wyciek moze byc przyczyna tak nierownej pracy silnika? Jak mozna uszczelnic pompe wtryskowa?
Dzieki za odpowiedzi.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość