termostat
Moderator: Jerry
Się tak nieśmiało zapytam,
czym grozi jazda na zimnym silniku?
Się k... nie chce zagrzać od kąd wymieniłem
płyn chłodniczy na nowy i wyczysciłem na błysk wiskozę.
Nie wiem czy to wina powyższych, czy fakt iż złożyła
sie na to również pogoda z temp. -0C.
Wcześniej się rozrzewal a teraz to zapomnij.
Jakies sugestie w sprawie??
czym grozi jazda na zimnym silniku?
Się k... nie chce zagrzać od kąd wymieniłem
płyn chłodniczy na nowy i wyczysciłem na błysk wiskozę.
Nie wiem czy to wina powyższych, czy fakt iż złożyła
sie na to również pogoda z temp. -0C.
Wcześniej się rozrzewal a teraz to zapomnij.
Jakies sugestie w sprawie??
LR DISCOVERY '91 200 Tdi
No więc wymieniłem termostat na wspomnianego wahlera 88stC. I jest pewne ale. Otóż oryginalny termostat ma na samym dole krążek do zamykania (tak mi się wydaje) obwodu ogrzewania kabiny. Czyli jak silnik jest zimny to i obwód ogrzewania jest zamknięty. Natomiast Wahler ma tylko tą górną część - bez tego dolnego talerzyka. Czyli o ile dobrze myślę mam teraz na stałę otwarty obwód ogrzewania kabiny - napiszcie czy dobrze kumam
?
Efekt: Powierze w kabinie zaczyna lecieć letnie już po 3-5 minutach jazdy. Silnik nagrzewa się powoli (choć nie wiem czy wolniej jak na oryginalnym termostacie) natomiast po pewnym czasie po raz pierwszy (dzisja jest -9 stC) wskaźnik doszedł mi tak jak powinien do połowy. Wcześniej to było max. 1/3.
Czyli generalnie jestem zadowolony


Efekt: Powierze w kabinie zaczyna lecieć letnie już po 3-5 minutach jazdy. Silnik nagrzewa się powoli (choć nie wiem czy wolniej jak na oryginalnym termostacie) natomiast po pewnym czasie po raz pierwszy (dzisja jest -9 stC) wskaźnik doszedł mi tak jak powinien do połowy. Wcześniej to było max. 1/3.
Czyli generalnie jestem zadowolony


KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

Hmm, już teraz nic nie wiem. Zrobiłem test tego oryginalnego, zdjętego termostatu (zagotowałem go w wodzie) i okazuje się że jest odwrotnie. Wspomniana blaszka na jego dole, przy zimnym silniku jest odchylona od otworu poniżej. W momencie zagrzania silnika ta blaszka opuszcza się i zatyka poniższy otwór
?
Może mi to ktoś z Was rozjaśnić
?

Może mi to ktoś z Was rozjaśnić

KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

- Broncosaurus
- Posty: 1630
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
- Lokalizacja: Podkowa Lesna
tez o tym myslalem w moim defie ale zeby sie dostac do nawiewow musial bym najpierw zdemontowac caly panel klimatyzajci nie wiem czy obylo by sie bez rozszczelnienia ukladu i wymiany gazu a to juz wieksza robota - zima niedlugo sie konczyBroncosaurus pisze:u mnie silnik nie dochodzi do połowy skali - zatrzymuje sie na wysokosci jakichs 1/4 1/3 skali
ale zimno bierze sie chyba z nieszczelneg osysystemu nawiewu
i ty pytanie - chy aby sie dobrac do kanałów nawiewowych to od deski9 rozbierania - czy moze podszybiem od zewnatrz?

Widziałem coś takiego w militarnej 110 i nie wpadłem na to po co ten patent

A co do termostatu, to niedawno w Serii nowy wstawiłem i zapomniałem co to jest wskazówka temperatury
ładnie się trzyma poniżej połowy, nawet jak mu dam w piz...
Wczoraj natomiast miałem okazje docenić ile warta jest nagrzewnica
W połowie remontu elektryki(podpięte tylko to co niezbędne do jazdy) musiałem przejechać się jakieś 80 kilometrów przy -10...bez ogrzewania
Gwarantuje wam, że Disco rozgrzewające się po pół godziny to szczyt konfortu, sakla mi się zmieniła


A co do termostatu, to niedawno w Serii nowy wstawiłem i zapomniałem co to jest wskazówka temperatury

ładnie się trzyma poniżej połowy, nawet jak mu dam w piz...

Wczoraj natomiast miałem okazje docenić ile warta jest nagrzewnica

W połowie remontu elektryki(podpięte tylko to co niezbędne do jazdy) musiałem przejechać się jakieś 80 kilometrów przy -10...bez ogrzewania

Gwarantuje wam, że Disco rozgrzewające się po pół godziny to szczyt konfortu, sakla mi się zmieniła

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
Taaaa...Tapeworm pisze:Widziałem coś takiego w militarnej 110 i nie wpadłem na to po co ten patent![]()
A co do termostatu, to niedawno w Serii nowy wstawiłem i zapomniałem co to jest wskazówka temperatury
ładnie się trzyma poniżej połowy, nawet jak mu dam w piz...![]()
Wczoraj natomiast miałem okazje docenić ile warta jest nagrzewnica![]()
W połowie remontu elektryki(podpięte tylko to co niezbędne do jazdy) musiałem przejechać się jakieś 80 kilometrów przy -10...bez ogrzewania![]()
Gwarantuje wam, że Disco rozgrzewające się po pół godziny to szczyt konfortu, sakla mi się zmieniła
Starzy Gazo-Uazowcy maja inny punkt widzenia.
Jak przesiadłem sie z Gaza do Serii to poczułem luksus ...
Aczkolwiek w terenie było odwrotnie

Disco 300 ES
chyba twoje ego go poczuło: "zachodni samochód"Jerry pisze:
Starzy Gazo-Uazowcy maja inny punkt widzenia.
Jak przesiadłem sie z Gaza do Serii to poczułem luksus ...

Bo Seria nie jest do ścigania się po polnych drogach, prosze niezapomniać o angielskiej flegmie podczas jazdyJerry pisze: Aczkolwiek w terenie było odwrotnie![]()

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
mysle zeby cos od VW T4 multiwana zakombinowac ma takie sprytne webasto w tylnym prawym blotniku bo od garbusa tego na skandynawie jest najmniejsze ale niestety tylko benzynaPepek pisze:Niestety też powoli się przekonuje do tej opcjiale musi to być coś małego i w dizlu. A jak montować to chyba pod maską
Kolega ma w serii w środku . Mocno szumi i niestety trochę czuć ropiankę

- Broncosaurus
- Posty: 1630
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
- Lokalizacja: Podkowa Lesna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość