termostat

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt lut 23, 2007 8:41 am

nie rozumiem? u mnie jest cieplo a termostat zalozylem zeszlej zimy...

bast
 
 
Posty: 101
Rejestracja: czw sie 10, 2006 9:33 am
Lokalizacja: pd. W-wy

Post autor: bast » pt lut 23, 2007 2:10 pm

Się tak nieśmiało zapytam,
czym grozi jazda na zimnym silniku?

Się k... nie chce zagrzać od kąd wymieniłem
płyn chłodniczy na nowy i wyczysciłem na błysk wiskozę.
Nie wiem czy to wina powyższych, czy fakt iż złożyła
sie na to również pogoda z temp. -0C.
Wcześniej się rozrzewal a teraz to zapomnij.

Jakies sugestie w sprawie??
LR DISCOVERY '91 200 Tdi

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » pt lut 23, 2007 2:36 pm

u mnie grzeje tak sobie ale tez musze czekac 15 minut - termostat nowy kupilem w zeszlym miesiacu w serwisie LR :o

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » pt lut 23, 2007 11:12 pm

No więc wymieniłem termostat na wspomnianego wahlera 88stC. I jest pewne ale. Otóż oryginalny termostat ma na samym dole krążek do zamykania (tak mi się wydaje) obwodu ogrzewania kabiny. Czyli jak silnik jest zimny to i obwód ogrzewania jest zamknięty. Natomiast Wahler ma tylko tą górną część - bez tego dolnego talerzyka. Czyli o ile dobrze myślę mam teraz na stałę otwarty obwód ogrzewania kabiny - napiszcie czy dobrze kumam ???
Efekt: Powierze w kabinie zaczyna lecieć letnie już po 3-5 minutach jazdy. Silnik nagrzewa się powoli (choć nie wiem czy wolniej jak na oryginalnym termostacie) natomiast po pewnym czasie po raz pierwszy (dzisja jest -9 stC) wskaźnik doszedł mi tak jak powinien do połowy. Wcześniej to było max. 1/3.
Czyli generalnie jestem zadowolony :)2 :lol:
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » pt lut 23, 2007 11:55 pm

Hmm, już teraz nic nie wiem. Zrobiłem test tego oryginalnego, zdjętego termostatu (zagotowałem go w wodzie) i okazuje się że jest odwrotnie. Wspomniana blaszka na jego dole, przy zimnym silniku jest odchylona od otworu poniżej. W momencie zagrzania silnika ta blaszka opuszcza się i zatyka poniższy otwór ???
Może mi to ktoś z Was rozjaśnić ???
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » sob lut 24, 2007 1:24 am

u mnie silnik nie dochodzi do połowy skali - zatrzymuje sie na wysokosci jakichs 1/4 1/3 skali

ale zimno bierze sie chyba z nieszczelneg osysystemu nawiewu

i ty pytanie - chy aby sie dobrac do kanałów nawiewowych to od deski9 rozbierania - czy moze podszybiem od zewnatrz?
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » sob lut 24, 2007 9:13 am

Broncosaurus pisze:u mnie silnik nie dochodzi do połowy skali - zatrzymuje sie na wysokosci jakichs 1/4 1/3 skali

ale zimno bierze sie chyba z nieszczelneg osysystemu nawiewu

i ty pytanie - chy aby sie dobrac do kanałów nawiewowych to od deski9 rozbierania - czy moze podszybiem od zewnatrz?
tez o tym myslalem w moim defie ale zeby sie dostac do nawiewow musial bym najpierw zdemontowac caly panel klimatyzajci nie wiem czy obylo by sie bez rozszczelnienia ukladu i wymiany gazu a to juz wieksza robota - zima niedlugo sie konczy :) zastanawie sie nad tym za rok

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob lut 24, 2007 10:38 am

Ja w 90-tce zrobiłem dodatkowy łapacz powietrza, polepsza to siłę nawiewu. U Mnie też wskazówka idzie na 1/4 i stoi jak zaczarowana, dopiero jak pocisnę dłuższą chwilę troszkę się ruszy . Ale powietrze z nawiewu leci ciepłe :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » sob lut 24, 2007 1:16 pm

Pepek pisze:Ja w 90-tce zrobiłem dodatkowy łapacz powietrza, polepsza to siłę nawiewu. U Mnie też wskazówka idzie na 1/4 i stoi jak zaczarowana, dopiero jak pocisnę dłuższą chwilę troszkę się ruszy . Ale powietrze z nawiewu leci ciepłe :D
jak zrobiles ten nawiew ??
podeslij jakies foty ...

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob lut 24, 2007 3:40 pm

ObrazekObrazek
Wykonanie Moje ale pomysł zaczerpnięty z jakiejś angielskiej strony
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Post autor: gruszkin » sob lut 24, 2007 4:01 pm

Pepek pisze:ObrazekObrazek
Wykonanie Moje ale pomysł zaczerpnięty z jakiejś angielskiej strony
prawie jak w nfs underground :lol:
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob lut 24, 2007 4:18 pm

Nie jest to tiun optyczny a raczej patent na podniesienie "konfortu" :wink:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
RR V8
 
 
Posty: 241
Rejestracja: pt paź 20, 2006 10:45 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: RR V8 » sob lut 24, 2007 4:19 pm

Pepek pisze:ObrazekObrazek
Wykonanie Moje ale pomysł zaczerpnięty z jakiejś angielskiej strony
mi to wyglada na budke dla szpakow :lol:
chevy K5, yamaha V-max, Fz 750 smietnik2??

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob lut 24, 2007 4:25 pm

Jestem wychowany na Adamie Słodowym :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob lut 24, 2007 4:51 pm

Widziałem coś takiego w militarnej 110 i nie wpadłem na to po co ten patent :roll: 8)


A co do termostatu, to niedawno w Serii nowy wstawiłem i zapomniałem co to jest wskazówka temperatury :)21
ładnie się trzyma poniżej połowy, nawet jak mu dam w piz... :)2

Wczoraj natomiast miałem okazje docenić ile warta jest nagrzewnica :roll:
W połowie remontu elektryki(podpięte tylko to co niezbędne do jazdy) musiałem przejechać się jakieś 80 kilometrów przy -10...bez ogrzewania :-?

Gwarantuje wam, że Disco rozgrzewające się po pół godziny to szczyt konfortu, sakla mi się zmieniła :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » sob lut 24, 2007 5:43 pm

Tapeworm pisze:Widziałem coś takiego w militarnej 110 i nie wpadłem na to po co ten patent :roll: 8)


A co do termostatu, to niedawno w Serii nowy wstawiłem i zapomniałem co to jest wskazówka temperatury :)21
ładnie się trzyma poniżej połowy, nawet jak mu dam w piz... :)2

Wczoraj natomiast miałem okazje docenić ile warta jest nagrzewnica :roll:
W połowie remontu elektryki(podpięte tylko to co niezbędne do jazdy) musiałem przejechać się jakieś 80 kilometrów przy -10...bez ogrzewania :-?

Gwarantuje wam, że Disco rozgrzewające się po pół godziny to szczyt konfortu, sakla mi się zmieniła :)21
Taaaa...
Starzy Gazo-Uazowcy maja inny punkt widzenia.
Jak przesiadłem sie z Gaza do Serii to poczułem luksus ...
Aczkolwiek w terenie było odwrotnie ;-)
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob lut 24, 2007 5:59 pm

Ale chyba nie luksus ogrzewania :o .W moich ruskich sprzętach ogrzewanie było super czego niestety :cry: nie mogę powiedzieć o landkach. Ale nie poddaję się !!
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob lut 24, 2007 6:24 pm

Jerry pisze:
Starzy Gazo-Uazowcy maja inny punkt widzenia.
Jak przesiadłem sie z Gaza do Serii to poczułem luksus ...
chyba twoje ego go poczuło: "zachodni samochód" :)21
Jerry pisze: Aczkolwiek w terenie było odwrotnie ;-)
Bo Seria nie jest do ścigania się po polnych drogach, prosze niezapomniać o angielskiej flegmie podczas jazdy :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » sob lut 24, 2007 8:08 pm

Pepek pisze: Wykonanie Moje ale pomysł zaczerpnięty z jakiejś angielskiej strony
fajne ale to jeszcze nie ten luksus - ja bede szukal webasta...

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob lut 24, 2007 8:18 pm

Niestety też powoli się przekonuje do tej opcji :( ale musi to być coś małego i w dizlu. A jak montować to chyba pod maską ?? Kolega ma w serii w środku . Mocno szumi i niestety trochę czuć ropiankę
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » sob lut 24, 2007 8:31 pm

Pepek pisze:Niestety też powoli się przekonuje do tej opcji :( ale musi to być coś małego i w dizlu. A jak montować to chyba pod maską ?? Kolega ma w serii w środku . Mocno szumi i niestety trochę czuć ropiankę
mysle zeby cos od VW T4 multiwana zakombinowac ma takie sprytne webasto w tylnym prawym blotniku bo od garbusa tego na skandynawie jest najmniejsze ale niestety tylko benzyna !!

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob lut 24, 2007 9:07 pm

Ja mam wodne po poprzednim właścicielu i wzasadzie nie używam :roll:
Jak jest zimno to modle się by mi starczyło baterii na rozruch :-?
A jak już odpale to jestem tak zadowolony, że zapomniam o temperaturze :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » sob lut 24, 2007 10:08 pm

Dla nie znajacych sie :
- ruskie sprzety maja zajebiste ogrzewanie
- robia dobrze w terenie
- sa totalnie toporne

LR Seria:
- nie kapie na glowe
- jezdzi sie znacznie bardziej komfortowo i wygodniej
- jest zimno i ciasno

Tyle ;-)
Dwa LRy mam :)20
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob lut 24, 2007 10:12 pm

I za to je lubimy :wink:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » sob lut 24, 2007 11:03 pm

[quote="Jerry"]Dla nie znajacych sie :
- ruskie sprzety maja zajebiste ogrzewanie


Tyle ;-)
Dwa LRy mam :)20[/quote]

aktory to ruski jest z twoich Lr'ow? :)
OneTen
Discofery 300tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość