jaki uzyc smar do zwrotnic kulowych?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » wt cze 05, 2007 11:46 am

LR_Olek pisze:oddaj auto do warsztatu :)2
to porada jak najbardzie jbezpieczna tak dla auta jak i dla ciebie,gdyz eksperymenty nei wroza nic dobrego
No jak problemy zaczynają się juz przy szukaniu korków wlewu oleju do zwrotnic to ja p.....lę. :o To tylko z manualem. Porada jak najbardziej właściwa :)2
Ostatnio zmieniony wt cze 05, 2007 11:56 am przez dudek, łącznie zmieniany 1 raz.
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » wt cze 05, 2007 11:53 am

ciekawiej bedzie jak bedzie szukał korka zeby starego gluta spuścić

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » wt cze 05, 2007 11:57 am

Może też na górze :D a wtedy auto do góry kapciami :)2
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » wt cze 05, 2007 12:05 pm

dudek pisze:Może też na górze :D a wtedy auto do góry kapciami :)2
nie zrobie sobie wyprowadzenie z boku na nadkolu z gumowego węża co by się nie schylać :D

a może któryś z Kolegów w końcu powie jaki olej najlepiej wlać a o technikę zapodania już się nie martwcie (znam takiego ginekologa co to robi jedną ręką przez wydech :P )

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » wt cze 05, 2007 12:12 pm

ale to juz było. poszukaj troche

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » wt cze 05, 2007 12:24 pm

no dobra masz
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp

zajęło mi to 0.3 sekundy
Powodzenia przy wymianach :)2
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt cze 05, 2007 1:51 pm

Wlej 85W140 albo 75W140 ale ten drugi mocno drozszy bo pelen sytnetyk.

Ma je np. w ofercie Lotos

Korek spustowy masz na dole jakby wynikalo z wywodow niejakiego Newtona a wlewowy od przodu na 3/4 wysokosci zwrotnicy.

Na wlewowy pasuje jak pamietam 13-14 a na spustowy chyba 11-12

Wlewasz dokladnie 0,4l oleju na strone.

Nie wlewaj 80W90 czy cos bo szkoda roboty, po takim przebiegu i tak pusci uszczelniaczem.

Ogolnie kup sobie 5l baniak tego oleju 85W140 i wlej go do mostow i do kol. To olej do bardzo obciazonych przekladni pracujacych w bardzo TRUDNYCH warunkach czyli w sam raz dla Ciebie :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt cze 05, 2007 2:26 pm

Discotheque pisze: wywodow niejakiego Newtona
zapomniales bociek dodac ze newton to glowny mechanik w solihull :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt cze 05, 2007 2:28 pm

Discotheque pisze: wywodow niejakiego Newtona
zapomniales bociek dodac ze newton to glowny mechanik w solihull :)21

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt cze 05, 2007 3:19 pm

A i jak będziesz spuszczał, to poddaj analizie organoleptycznej to co wyleci :)21
w zaleznosci od tego co wypłynie powiemy ci ile cię to będzie kosztować :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt cze 05, 2007 3:34 pm

Tapeworm pisze:A i jak będziesz sie spuszczał, to poddaj analizie organoleptycznej to co wyleci :)21
Fuuuuuuuuuuuuu zboczeniec :)21

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt cze 05, 2007 4:03 pm

:o gdy to pisałem myślałem o kulach...słowo :)21
...
...
...
:)4
w wyniku analizy tekstów stwierdzam iż ktoś włożył w moje usta o jedno słowo zadużo :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt cze 05, 2007 5:14 pm

:)21

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » wt cze 05, 2007 5:33 pm

I wyszło kto tu jest największym zboczeńcem :)23
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Post autor: bert » wt cze 05, 2007 9:04 pm

kurde, czytam tak czytam o tym oleju wylacznie i tylko oleju w kulach i dochodze do wniosku ze od 20 lat jezdzac landroverami /wylacznie/ i zawsze "wkladalem" do mostu gluta molibdenowego. Teraz wychodzi na to jaka krzywde sprawialem swoim landryna, dobrze, ze one o tym nie wiedzialy i caly czas robia...normalnie
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » śr cze 06, 2007 8:32 am

glut glutowi nierówny
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr cze 06, 2007 9:00 pm

A moze się tak przepisami podzielicie...skład, proporcje ?? :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Post autor: bert » czw cze 07, 2007 8:09 am

Tapeworm pisze:A moze się tak przepisami podzielicie...skład, proporcje ?? :wink:
Normalny smar molibdenowy do przegubow, o skald i proporcje pytaj producenta :)21
raz w roku "dodaje" nafty /mieszam zawartosc kuli/, odkrecm dolny korek i od gory wydmuchuje kompresorem co tam jest, wkladam nowy smar. Po brodzeniech /krzynki i mosty tez lukam/ odkrecam dol wkladam drucik i wiem co jest w kuli...
wszystko i tak od 20 lat w serii 2 i 3, pozniej w ryndzach i dychotece
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
Bartłomiej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw paź 27, 2005 8:30 pm
Lokalizacja: Włocławek

Kule

Post autor: Bartłomiej » pt wrz 28, 2007 12:58 pm

Drodzy Koledzy!
Takiego małego wżera na kuli to warto przypolerować?
Czy lepiej nie ruszać aby nie zaszkodzić ? :-?

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Kule

Post autor: LR_Olek » pt wrz 28, 2007 3:18 pm

Bartłomiej pisze:Drodzy Koledzy!
Takiego małego wżera na kuli to warto przypolerować?
Czy lepiej nie ruszać aby nie zaszkodzić ? :-?
maly wzer malemu wzerowi nie rowny wiec jak mamy telepatycznie okreslic malosc lub wielkosc wzeru?

Awatar użytkownika
Bartłomiej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw paź 27, 2005 8:30 pm
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Bartłomiej » pt wrz 28, 2007 4:58 pm

Wygląda niegroźnie 2mmX1,5 mm aż się prosi żeby 1000 przetrzeć i filcem dopolerować - tylko nie wiem czy jakiejś warstwy (potrzebnej) nie uszkodzę
pozdrawiam I dzięki LR_Olek za zainteresowanie

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » pt wrz 28, 2007 5:55 pm

Jak nie ucieka olej to po co ruszać? jest mała rysa i przez nią może czasem coś wyciec a jak zaczniesz szlifować polerować to się z kuli zrobi jajo i dopiero może olej wyciekać. Przecież żeby ją zlikwidować powinieneś zeszlifować conajmniej 1,5 mm. Jak nie rozwala simeringu to wsać gluta z molimbdenem i luz
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt wrz 28, 2007 8:50 pm

Bartłomiej pisze:Wygląda niegroźnie 2mmX1,5 mm aż się prosi żeby 1000 przetrzeć i filcem dopolerować - tylko nie wiem czy jakiejś warstwy (potrzebnej) nie uszkodzę
pozdrawiam I dzięki LR_Olek za zainteresowanie
w sumie to ja sie az tak kulom nie przygladam... bo po co...

cieknie? jak nie to jest ok

Awatar użytkownika
Bartłomiej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw paź 27, 2005 8:30 pm
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Bartłomiej » pt wrz 28, 2007 9:18 pm

Właściwie już wyciekło i nawet stukać zaczęło dlatego sobie tam popatrzyłem .
Na wyprostowanych kołach nic nie było widać dopiero przy skęconych

Wydaje mi się że struktura takiego wżeru niszczy uszczelniacz stąd mój pomysł
-ale może faktycznie lepiej nie ruszać tylko gluta bardziej gęstego naleję i nie będę w prawo skęcał :)

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » pt wrz 28, 2007 9:39 pm

no racja.
zawsze mozesz 3 razy w lewo.
kurcze, jakie to proste? 8)
Landrąver Discovęry 200tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość