Łącznik snorkel -> filtr powietrza 200Tdi

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
HERROS
 
 
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 21, 2005 10:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: HERROS » wt paź 31, 2006 5:39 pm

A czym wyciałeś dziurę o średnicy ~67 mm. Mam już tę kopię i się teraz zastanawiam jak zrobić tą główną dziurę.

:)
DISCO 300 TDI

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt paź 31, 2006 9:43 pm

HERROS pisze:A czym wyciałeś dziurę o średnicy ~67 mm. Mam już tę kopię i się teraz zastanawiam jak zrobić tą główną dziurę.

:)
Zwykla wiertarka, zwyklym wiertlem. To aluminium, normalnie jedziesz wiertlem jak frezem i wychodzi idealnie wycieta big dziura. Ja zrobilem z zapasem 1cm z kazdej strony, tak samo dziury na sruby sa o numer wieksze.
Bez naklejanego szablonu na blotnik nie jestes w stanie dokladnie idealnie wywiercic otworow mocujacych a snorkel po zalozeniu i skreceniu nie ma prawa byc naprezony w zadna strone.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Bucz
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn gru 02, 2002 11:56 pm
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: Bucz » wt paź 31, 2006 10:27 pm

Proponuje otwornica o śr. 65 lub 70 mm wystarczy zwykla do sklejki/kartongipsu(niekoniecznie ta za 9,99), wczesniej cienkim wiertłem otwor-pilot, zeby niespodzianek nie było. Kopia safari wychodzi dokładnie w srodku okrągłego przetłoczenia w wewnętrzym błotniku.
wszystko powoli i delikatnie, bo jak zablokuje wiertarkę moze byc kuku dla palców lub co gorsza dła błotnika :cry:
powodzenia
GAZ&DISCO&SIIa&SIII&lr90 etc

irekk
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt sty 13, 2006 2:23 pm

snorkele a abs

Post autor: irekk » czw mar 08, 2007 6:21 pm

witam,

podepne sie pod temat snorkela...
Skad wynika roznica w snorkelach do Disco 300TDi w wersji bez ABS i z ABS?
Ze znalezionych zdjec wynika, ze wersja bez ABS posiada jakis bardziej skomplikowany snorkel:
Obrazek
zaś z ABS calkiem prosty, jesli chodzi o dolot do puszki z filtrem:
Obrazek

Ktos potrafilby mi to wyjasnic? Czy to po prostu pomylka na stronach wiodacego serwisu ;)

Thx

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Post autor: andziasss » czw mar 08, 2007 8:16 pm

No to tak:
W znanej i nieszanowanej sieci na N sprzedaja gowtowe laczniki w kolorze czerwonym i z opaskami za ok 30zl. Pasuja idealnie jakby byly od tego i jest to chyba jednoczesnie jedna z dwoch czesci dl LR tam. (jescze mozna bezpieczniki przedlicznikowe nabyc te duze). I teraz:
1. Jak komus nie wchodzi (sic!) to powinien zamoczyc gume w cieplej wodzie (o temp. 10 minutowej herbaty) i guma sie pieeknie naciagnie. Nie ma to jak doswiadczenie w tych sprawach.
2. Jak komus bedzie chcialo przy wkladaniu wyrwac puszke z gumocowan w kierunku motorowym, powinien kolnierz snorkelski lekko skrocic/nie przesadzic.
3. Jak juz komus te puszke wyrwie z dwoch mocowan przyburtowych, to zareczam ze po zamontowaniu czerwonej gumy puszka bedzie sztywniutka jak w chwili zakupu egzemplarza, trzymajac sie naszej gumy i obydwu pozostalych gumocowan
4. Nalezy pamietac o uszczelnieniu srub mocujacych podrobe do blotnika, gdyz po wykreceniu sie samowolnie takowej nie bedziemy tego swiadomi i bedzie cienkim siurem wplywac zlowroga fala do ukladu.
5. Dzyndzelek gumowy z przodu pod puszka filtra jest tez potencjalnym wrogiem snorkelistow i moze stanowic zrodlo niesczescia - warto tam zajrzec.
6. Po zmotaniu sprawdzic koniecznie nalezy szczelnosc gumorury od filtra do turbo, bo lubi sie obsuwac w takich ingerencjach tam kolo turba szczegolnie jakos dziwnie. Zwykle powiadomi nas o tem taki fajny rasowy swist, potem wybuch dopalacza.
7. Do lekkiego spadku mocy mozna przywyknac w ciagu 2 tygodni, za niskie obroty jalowe tez moga wystapic.
8. A jeszcze skromnie zapytam, czy ktos zamiast wydluzac ten uklad zrobil kiedys na wspak i go "usportowil" ze stozkiem? 200ta idzie jak TDV6! i jest to wersja autostradowo dojazdowa do Maroka, Rumunii, Bosni i gdzie tam teraz modnie... potem maly myk zamiana rurk i znow jest snorkelowo.
9. Jest tez pewnikiem, ze na tuningowych polkach w sklepie N i innych jest caly asortyment do zbudowania alaManteca pociagnietego pod blacha z nierdzewki, tylko cyklonika nie ma, ale to juz tez wiadomo jak zdobyc.
Tylko wtedy jest zakaz mycia zeby nie oslepiala ta nierdzewka, albo mozna ja przeszczotkowac, zmatowic, okleic czarnym matem (folia), omalowac co tam chcecie albo tak zostawic.

Mialo byc tylko o gumie wiec koncze...
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: snorkele a abs

Post autor: LR_Olek » pt mar 09, 2007 7:40 am

irekk pisze:


chyba pompa abs komplikuje linie przebiegu rury do filtra,no nie ??

bast
 
 
Posty: 101
Rejestracja: czw sie 10, 2006 9:33 am
Lokalizacja: pd. W-wy

Post autor: bast » pt mar 09, 2007 11:05 am

co to jest ten sklep na N ????? 8)
LR DISCOVERY '91 200 Tdi

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Post autor: andziasss » pt mar 09, 2007 11:36 am

pierwsze N, środkowe A, potem U, drugie O i przedostanie T i trzecie chyba R, no końcu też O. Taki niebieski sklep w estetycznym hangarze:-)
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

bast
 
 
Posty: 101
Rejestracja: czw sie 10, 2006 9:33 am
Lokalizacja: pd. W-wy

Post autor: bast » pt mar 09, 2007 11:39 am

dzięks ... kalamburek całkiem, całkiem
chyba juz wiem
LR DISCOVERY '91 200 Tdi

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Post autor: andziasss » pt mar 09, 2007 12:22 pm

Fotkę mogę zrobić i przesłać jeśli potrzebna... mam taki czerwony sprzęt pod maską. A no i jeszcze do montażu snorkla błotnik trza odkręcić w linni maski i w futrynie drzwiowej, a tam potrzebna nasadka10tka (chyba 10tka) na patyku. Po odkręceniu tych pod maską i tych w futrynie odkręcić reflektor lewy 2 śrubęcje pod maską i wybałuszyć w celu nieuszkodzenia i trza też rozbroić malutki plasticzek w okolicy zawiasu maski albo się złamie sam:-). Dolnych mocowań nie trzeba odkręcać / błotnik się odegnie na tę 10-12cm coby tam łapę wetknąć ze śrubkami...
http://img145.imageshack.us/my.php?imag ... 239cu4.jpg
tak jakby... idzie weekend jedźmy gdzieś...
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

irekk
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt sty 13, 2006 2:23 pm

Re: snorkele a abs

Post autor: irekk » czw mar 15, 2007 5:11 pm

LR_Olek pisze:
chyba pompa abs komplikuje linie przebiegu rury do filtra,no nie ??
istotnie pompa ABS jest w komorze silnika prawie na wysokosci otworu, ktory trzeba wyciac w blotniku ale przeciez gumowy waz laczacy snorkel z obudową filtra powietrza idzie pomiędzy błotnikiem a komorą więc pompa tu chyba nie powinna przeszkadzać? Czy ktoś może mnie oświecić bo mam nabyty snorkel i wygląda na to, że to ten do wersji bez ABS a ABS u mnie jest i nawet jeszcze działa :) No i nie wiem, czy wycinać otwór czy się wstrzymać...

Z góry dzięki

pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości