CB progi i inne duperele w Discovery I

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » pn gru 04, 2006 10:44 pm

To że dyskoteka się nie nadaje do trawersów nie zmienia faktu że trudny trawers może się trafić na prawie każdym wypadzie (czasem wystarczy kilka metrów). Według mnie dobrze, estetycznie zrobiony i zamontowany próg z poszerzeniem zdecydowanie podnosi funkcjonalność samochodu. Tym bardziej się za takim zatęskni mając cały ekłipment na dachu gdzie inne auta z niższym środkiem ciężkości przejadą z palcem w nosie.

BTW jeśli uważacie że disco nie nadaje się do trawersów to proponuję przejechać ten sam trawers najpiew disco a potem samurajem najlepiej na mostach od SJ410 :)21
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pn gru 04, 2006 10:54 pm

nie dramatyzowałbym aż tak, jak auto ma bagaznik i do tego wypakowany, a musi pokonać cięzki ryzykowny trawers, to nie posiadając wątpliwie wystajacyhc progów, mozna z tegoz bagaznika spuscić strzemiona tasmowe dla balstujuszczych + kilka innych patentów, których mi sie nie chce opisywac, ale chetnie pokaże w misialkowych lasach jakby co przy piwie. :wink:
oczywiście takie sytuacje zdarzają sie na wyprawach i dłuzszych kilkudniowych wyjazdach, co do tych drobnych prób na żwirowniach, to nie popadajmy w skrajności, ze sie tam dyma z wypakowanym bagaznikem dachowym i szpejem oblęzniczo wyprawowym o zajebistym srodku cięzkości.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt gru 05, 2006 12:17 am

To moj ideal

Obrazek
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » wt gru 05, 2006 12:46 pm

nikt nie dramatyzuje ale oddać trzeba że rozwiązanie na foto - ciekawe ciekawe.. można dorobić do UP-a tak sobie myślę
LR Disco 96' katowice limited edition

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt gru 05, 2006 12:58 pm

RAF z Ochoty pisze:nikt nie dramatyzuje ale oddać trzeba że rozwiązanie na foto - ciekawe ciekawe.. można dorobić do UP-a tak sobie myślę
ja właśnie coś podobnego na UP miałem/mam w planach tylko z rurką dospawaną :D
A co ciekawsze to w land warsztacie powiedzieli, że dali by radę bez większych problemów zamówić z UP bez farby :)2 więc można kombinować :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » wt gru 05, 2006 3:01 pm

@ Darkaman - Zapraszam serdecznie na jakies małe co-nieco do misialkowych lasów. Pojeździmy i pogadamy później przy piwku lub innym zacnymm trunku nie tylko o trawersowaniu :wink:
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » wt gru 05, 2006 4:35 pm

TRAWOLT pisze:
RAF z Ochoty pisze:nikt nie dramatyzuje ale oddać trzeba że rozwiązanie na foto - ciekawe ciekawe.. można dorobić do UP-a tak sobie myślę
ja właśnie coś podobnego na UP miałem/mam w planach tylko z rurką dospawaną :D
A co ciekawsze to w land warsztacie powiedzieli, że dali by radę bez większych problemów zamówić z UP bez farby :)2 więc można kombinować :D
tylko ten tego - zaspawane zostałyby zacne otwory pod hilifta
hmmm....
LR Disco 96' katowice limited edition

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt gru 05, 2006 4:54 pm

przeciez wystajaca czesc nie musi byc chyba na całej długosci...
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » wt gru 05, 2006 5:35 pm

oj rozbieramy temat na detale :roll:
LR Disco 96' katowice limited edition

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » wt gru 05, 2006 9:09 pm

no całkiem ładny kawał żelastwa :lol: jak skończe zderzak to biore się za progi , myśle o czymś podobnym jak na zdjęciu , tylko bez tych wzdłużnych otworów za to otwory na hilifta ,
dickotheque gdyby się dało jeszcze zrobić foty od spodu - mocowanie , to byłoby super , nie musi być na już mogę poczekać

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt gru 05, 2006 9:50 pm

tylko ten tego - zaspawane zostałyby zacne otwory pod hilifta
hmmm....
Zastanów się; otwory :)3 ... jak bardzo jest prawdopodobne ze musisz uzyć lifta i idealnie ci one pasują pionowo do włożenia końcówki.... zresztą jak nie masz adaptera, to i tak z nich nie da rady skorzystać
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt gru 05, 2006 11:22 pm

leszek torbicki pisze:no całkiem ładny kawał żelastwa :lol: jak skończe zderzak to biore się za progi , myśle o czymś podobnym jak na zdjęciu , tylko bez tych wzdłużnych otworów za to otwory na hilifta ,
dickotheque gdyby się dało jeszcze zrobić foty od spodu - mocowanie , to byłoby super , nie musi być na już mogę poczekać
Mam dziesiatki fotek tego typu progow, material tez juz na takie progi mam. Mocowane sa do ramy, po obu stronach ramy sa plyty laczone srubami i do tego spawane progi, ich mocowania do ramy sa jednoczesnie mocowaniem oslon skrzyni i reduktora.

Mialem jazde zeby zrobic te progi szczelne i oba polaczone. Bylby zbiornik na powietrze jakies 7 litrow, ale to utopia, co do podstawiania Hi-Lifta pod plaskie progi to jest na to prosty patent, po dwa otwory pionowe na wylot w progu z przodu i z tylu. Wkladasz w taki otwor fi8mm pionowo dwie dlugie sruby i miedzy nimi podnosisz HiLiftem. Brak szans zeby sie zeslizgnelo auto obojetnie na jak nierownym terenie stoi, mamy taki patent w suzuce i mozna podnosic ja nawet na zboczu przyczepiona pasem do drzewa bez strachu ze cos sie zesliznie.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » śr gru 06, 2006 9:21 am

gri74 pisze:
tylko ten tego - zaspawane zostałyby zacne otwory pod hilifta
hmmm....
Zastanów się; otwory :)3 ... jak bardzo jest prawdopodobne ze musisz uzyć lifta i idealnie ci one pasują pionowo do włożenia końcówki.... zresztą jak nie masz adaptera, to i tak z nich nie da rady skorzystać

sorki ale czyżbyś pisał że bez adapterów nie można skorzystać z otworów w UP'o podobnych konstrukcjach? :o

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » śr gru 06, 2006 9:26 am

no właśnie dziwne... otwory są od "nowości" właśnie pod normalnego hilifta
LR Disco 96' katowice limited edition

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » śr gru 06, 2006 9:29 am

używam Up'a + hilift chwalić Boga 3 lata - ale może nie wiedziałem, że mam adapter :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



jak to człowiek w nieświadomości żyje :-?

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » śr gru 06, 2006 9:51 am

gri74 pisze: Zastanów się; otwory :)3 ... jak bardzo jest prawdopodobne ze musisz uzyć lifta i idealnie ci one pasują pionowo do włożenia końcówki.... zresztą jak nie masz adaptera, to i tak z nich nie da rady skorzystać
?? Rozwiń swą myśl.

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr gru 06, 2006 10:47 am

Toroo pisze:
gri74 pisze: Zastanów się; otwory :)3 ... jak bardzo jest prawdopodobne ze musisz uzyć lifta i idealnie ci one pasują pionowo do włożenia końcówki.... zresztą jak nie masz adaptera, to i tak z nich nie da rady skorzystać
?? Rozwiń swą myśl.
To jest tak Tomku, że niektóre firmowe konstrukcje progów maja dziurkę wymagającą adaptera. Up`y oczywiscie go nie wymagają jesli idzie o próg i zderzak. Adapter jest też do podnoszenia za koło od razu lub np w defie do instalacji w oryginalnych otworach rurek na fabryczny podnosnik. Adapter generalnie fajna rzecz i przydaje się, ale problem opisany przez gri74, występuje żadko, ma tak mój kumpel który kupił w qrfe dziwnych gadgetów do nowego defa. Adapter byłby też przydatny gdyby ktoś spawając te nadstawki (jak w temacie) pozostawił za małą odległość do dziurek na hi-lifta w płaszczyźnie poziomej.
na zdjeciu od Bociana dziury są zaprane błotem zdaje sie i tylko tak wygląda jakby ich nie było.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr gru 06, 2006 11:05 am

RAF z Ochoty pisze:
TRAWOLT pisze:
RAF z Ochoty pisze:nikt nie dramatyzuje ale oddać trzeba że rozwiązanie na foto - ciekawe ciekawe.. można dorobić do UP-a tak sobie myślę
ja właśnie coś podobnego na UP miałem/mam w planach tylko z rurką dospawaną :D
A co ciekawsze to w land warsztacie powiedzieli, że dali by radę bez większych problemów zamówić z UP bez farby :)2 więc można kombinować :D
tylko ten tego - zaspawane zostałyby zacne otwory pod hilifta
hmmm....
raczej nie :D
progi UP mają otwory pod hilifta na końcach progu, a rułę wspawujesz pomiędzy nimi i możesz spokojnie na niej stać itd., a otwory można dalej wykorzystać. :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » śr gru 06, 2006 11:48 am

Z tymi dodatkowymi rurami istnieje jeszcze jeden problem.
W warunkach przeprawy przez głęboke błota, duży śnieg stawiają dodatkowy opór ( podobnie zresztą jak osłona przednia).
Jest to słuszna uwaga kilku użytkowników.

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr gru 06, 2006 12:02 pm

Toroo pisze:Z tymi dodatkowymi rurami istnieje jeszcze jeden problem.
W warunkach przeprawy przez głęboke błota, duży śnieg stawiają dodatkowy opór ( podobnie zresztą jak osłona przednia).
Jest to słuszna uwaga kilku użytkowników.
Nie ma lekko, coś za coś :D albo lepszy dostęp do gratów na dachu (szczególnie w 3 drzwiowym) + inne zalety rureczek: na trawersach, pieńkach itp. albo ....
Nie mniej przy błocie po progi to już najczęściej się wisi na brzuszku lub mostach :D

Napewno nie powinno się przesadzić z ich szerokością, ja myślałem o 1-2cm więcej niż najbardziej wystający "punkt drzwi w pionie".
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr gru 06, 2006 4:00 pm

nie miałem na mysli Up produktów,
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr gru 06, 2006 7:28 pm

TRAWOLT pisze:
Toroo pisze:Z tymi dodatkowymi rurami istnieje jeszcze jeden problem.
W warunkach przeprawy przez głęboke błota, duży śnieg stawiają dodatkowy opór ( podobnie zresztą jak osłona przednia).
Jest to słuszna uwaga kilku użytkowników.
Nie ma lekko, coś za coś :D albo lepszy dostęp do gratów na dachu (szczególnie w 3 drzwiowym) + inne zalety rureczek: na trawersach, pieńkach itp. albo ....
Nie mniej przy błocie po progi to już najczęściej się wisi na brzuszku lub mostach :D

Napewno nie powinno się przesadzić z ich szerokością, ja myślałem o 1-2cm więcej niż najbardziej wystający "punkt drzwi w pionie".
wiecie co ? to taki szczegół z tym wystawaniem lub nie, ze głowy bym nie dał jakie teraz mam progi - wystajace czy nie - musiałbym wyjść na podwórko, a nie chce mi się. na pewno mam bez dziur i ... czarne :roll: te typy tak mają.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » śr gru 06, 2006 9:17 pm

mam prośbe do użytkowników progów lub zderzaka made in up o podanie średnicy otworu na hilifta

Awatar użytkownika
Wojtełe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 04, 2004 1:52 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wojtełe » śr gru 06, 2006 9:55 pm

Ja niestety w temacie progów UP muszę zgłosić zdanie odrębne. Po pierwszym (i jedynym) podnoszeniu hiliftem powyginały się trwale, a farba wokół tulei podpryskiwała, co spowodowało przyspieszoną korozję. Wyrzuciłem je w cholerę i zastąpiłem solidnym wyrobem znanego, nie tylko w środowisku LR, poznańskiego serwisu. Z obawy o posądzenie o niedozwoloną reklamę nie podaję nazwy tego serwisu, chociaż kazdemu niezdecydowanemu polecam,

Pozdrawiam,

Wojtek
Def 110

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » śr gru 06, 2006 10:43 pm

progi up są wykonane z kształtownika o grubosci ścianki 2 mm , jak widać to troche za mało , Wojtek napisz coś więcej o tych nowych progach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość