O Diff-locka zapytam

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sty 07, 2007 11:13 pm

LandRadek pisze:W takim razie dlaczego wykluczono zwarte, niepoślizgowe podłoża?
Dlatego że w czasie jazdy po czarnym niepoślizgowym z zapiętym difflockiem wystęują takie naprężenia na mosty że musi coś wybuchnąc.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » ndz sty 07, 2007 11:39 pm

Im większy kąt skrętu- tym większe naprężenia. Przy jeżdzie w terenie ,ostrym zakręcie na przypadkowo bardziej przyczepnym podłożu, z dobrym bieżnikiem....jednak możemy sobie zrobić krzywdę. Źle to wymyśliłem :)4 ??

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Re: O Diff-locka zapytam

Post autor: Tapeworm » ndz sty 07, 2007 11:39 pm

Misiek Bielsko pisze:
LR_Olek pisze:
poza asfaltem uzywam tylko opcji

L+difflock
...i prawidlowo. :)2
Ja też :wink: bo mi się niechce za często wjachą machać :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: O Diff-locka zapytam

Post autor: LR_Olek » pn sty 08, 2007 8:20 am

Misiek Bielsko pisze:
LR_Olek pisze:
poza asfaltem uzywam tylko opcji

L+difflock
...i prawidlowo. :)2
no przeciez wiem :D

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn sty 08, 2007 8:21 am

LandRadek pisze:Im większy kąt skrętu- tym większe naprężenia. Przy jeżdzie w terenie ,ostrym zakręcie na przypadkowo bardziej przyczepnym podłożu, z dobrym bieżnikiem....jednak możemy sobie zrobić krzywdę. Źle to wymyśliłem :)4 ??
przestan czlowieku kombinowac tylko zacznij jezdzic, reduktory znow nie sa takie drogie,abys raz na 5 lat nie mogl sobie kupic innego/dobrego
no :)21

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » pn sty 08, 2007 10:46 am

I o to mi chodziło!
Dziękuję wszystkim za opinie!
Zamykamy owocną dyskusję!

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » wt sty 09, 2007 1:50 pm

e tam land rover jest tak skonstruowany ze znacznie pozniej niz winnych samochodach trzeba diffloka zapuszczac

:):):)

i już
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt sty 09, 2007 1:58 pm

Broncosaurus pisze:e tam land rover jest tak skonstruowany ze znacznie pozniej niz winnych samochodach trzeba diffloka zapuszczac

:):):)

i już
tak sobie to tlumacz,

Awatar użytkownika
ignat36
Posty: 433
Rejestracja: pt maja 19, 2006 1:04 am
Lokalizacja: Warszawa/3city
Kontaktowanie:

Post autor: ignat36 » wt sty 09, 2007 3:37 pm

moglbym poiwedziec ze ja nie musze sie tak martwic bo mam BorgWarner edyszyn 8) , lecz jak chwyci blokada na piasku na zakrecie to trzeba sie modlic zeby fikołka nie strzelic :roll:
Range Rover Classic 91' 3,9l
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » śr sty 10, 2007 11:17 am

[quote="LR_Olek"][quote="Broncosaurus"]e tam land rover jest tak skonstruowany ze znacznie pozniej niz winnych samochodach trzeba diffloka zapuszczac

:):):)

i już[/quote]

tak sobie to tlumacz,[/quote]


a co :)

co sie dziwisz :)
OneTen
Discofery 300tdi

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » śr sty 10, 2007 12:12 pm

Goood moooorning Vietnam!
A jednak temat powrócił...
Widzę, że nie tylko ja zrywam się w środku nocy i sprawdzam czy zapiąłem...pidżamę? ...Diff-locka? :)4
Tyle niebezpieczeństw na nas dybie !!

Lucky Bastard
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt gru 19, 2006 9:55 pm
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: Lucky Bastard » ndz sty 14, 2007 12:45 pm

A jak to jest z zalaczaniem diff-locka i reduktora podczas postoju zakopanego auta? W ksiazce jasno pisze, ze trzeba sie rozbujac do 8 km/h max i wtedy przelaczac. Wrzucamy na N i lekko dodajemy gazu i wtedy wlaczamy? Tez jestem nowy :)
Disco 3.9 V8i, 2' OME, BFG MT i lakjer metalik

Awatar użytkownika
JarekM
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn paź 02, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz/Nakło/Minikowo
Kontaktowanie:

Post autor: JarekM » ndz sty 14, 2007 1:11 pm

Lucky Bastard pisze:A jak to jest z zalaczaniem diff-locka i reduktora podczas postoju zakopanego auta? W ksiazce jasno pisze, ze trzeba sie rozbujac do 8 km/h max i wtedy przelaczac. Wrzucamy na N i lekko dodajemy gazu i wtedy wlaczamy? Tez jestem nowy :)
0 km/h też spełnia warunek 8 km/h max więc nie widzę problemu żeby zapiąc będąc nieruchomym.
Pytanie, czy to już aby nie za późno :)
JarekM
Discovery 2 Td5, '1999
GG:1390529
Obrazek

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz sty 14, 2007 5:13 pm

Lucky Bastard pisze:A jak to jest z zalaczaniem diff-locka i reduktora podczas postoju zakopanego auta? W ksiazce jasno pisze, ze trzeba sie rozbujac do 8 km/h max i wtedy przelaczac. Wrzucamy na N i lekko dodajemy gazu i wtedy wlaczamy? Tez jestem nowy :)
Reduktor do max 8kmh bo mechanizm zalaczania jest niesynchronizowany a diff locka przy dowolnej predkosci byle rowno krecily sie wszystkie kola bez uslizgu.
W realu nigdy nie wrzucam reduktora w czasie ruchu tylko na postoju, tak samo w druga strone. Za to diff-lockiem macham czesto w czasie jazdy i to zarowno na reduktorze jak i na normalnym przelozeniu.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz sty 14, 2007 8:48 pm

taaa...w czasie jazdy,a pozniej szpera dostaje po dupie i jest do wyrzucenia.

jak ktos chce to mam wyluzowana szpere w garazu

zatrzymujemy sie i wkladamy odpowiednie przelozenie i jedziemy dalej

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » ndz sty 14, 2007 8:53 pm

Discotheque pisze: Za to diff-lockiem macham czesto w czasie jazdy i to zarowno na reduktorze jak i na normalnym przelozeniu.
Dokładnie robię tak samo.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz sty 14, 2007 9:10 pm

LR_Olek pisze:taaa...w czasie jazdy,a pozniej szpera dostaje po dupie i jest do wyrzucenia.

jak ktos chce to mam wyluzowana szpere w garazu

zatrzymujemy sie i wkladamy odpowiednie przelozenie i jedziemy dalej
Zatrzymujemy sie aby zmienic przelozenie w reduktorze to sie zgodze, ale szperowanie nie wymaga zatrzymania, tyle razy rozbieralem uklad napedowy Disco ze moglbym doktorat napisac.

Zeby nie umielic miedzyosiowki podczas upalania w terenie bardzo wazne jest wydystansowanie satelit specjalnymi podkladkami metalowymi. Jezeli tylko beda mialy zbyt duzy luz to ryzyko umielenia wzrasta.

Sama szpera nic do tego nie ma, to tylko kawalek wieloklinu i chodzacy po tym kielich.


A teraz pismo rysunkowe:

Cala miedzyosiowka, widoczny na samej gorze wieloklin to wlasnie diff-lock, wsuwa sie na niego specjalny zabierak z zebami wewnatrz i to ma razem dosyc spora tolerancje pasowania wiec nie widze tu problemu w zalaczaniu podczas jazdy dopoki nie ma znacznych roznic w predkosci przedniej i tylnej osi.

Obrazek



Tutaj widzimy sam mechanizm zmiany przelozenia, przesuwka na pozycji zredukowanej. Jak widac zabawa reduktorem podczas jazdy to nie jest dobry pomysl bo zebow mamy tutaj niewiele a i ich ksztalt nie umozliwia wlaczania tego podczas jazdy.

Obrazek
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz sty 14, 2007 9:58 pm

Bocian powiedz szczerze...lepiej ci w domu, czy w garażu ?? :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz sty 14, 2007 10:49 pm

Tapeworm pisze:Bocian powiedz szczerze...lepiej ci w domu, czy w garażu ?? :)21
Stanowczo w garazu! Niestety bywam tam tylko raz w miesiacu przez 2-3 godziny :(
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz sty 14, 2007 11:33 pm

Ja do garażu mam wstęp wzbroniny :roll: ...chyba dlatego, że Disco pierdneło pare razy na białą ścianę :)21
Więc puki co leże na podjeździe...a nabardziej upierdliwe jest to, że Disco teraz na małych oponkach i jakoś tak ciasno podspodem :)21


Kurde jeżeli ustawie się tak by mieć dom, to wybuduje sobie garaż z kanałem :)2 :D
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » pn sty 15, 2007 8:35 pm

Jeżeli można jeszcze pomolestować...?
Wcześniej pojawiła się teza, żeby nie mylić diff-locka jako blokady centralnego mechanizmu różnicowego z blokadą mostów.
Proszę o wyjaśnienie jak zachowują się koła na osi w Disco po zapięciu d-f, a jak w samochodzie z blokadą mostów?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn sty 15, 2007 8:40 pm

jak zapniesz centralny diff-lock to w najgorszym wypadku beda ci sie krecic tylko 2 koła, 1 przednie i 1 tylne. Jeżeli takowej nie zapniesz to cała moc bedzie mogła pójśc w 1 kolo o najmniejszej przyczepnosci. ;]
jesli masz pełne blokady mostow załączone to kola na tej osi co jest wlaczona blokada beda sie krecic rowno :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » pn sty 15, 2007 8:45 pm

LandRadek pisze:Jeżeli można jeszcze pomolestować...?
Wcześniej pojawiła się teza, żeby nie mylić diff-locka jako blokady centralnego mechanizmu różnicowego z blokadą mostów.
Proszę o wyjaśnienie jak zachowują się koła na osi w Disco po zapięciu d-f, a jak w samochodzie z blokadą mostów?
Sprawa prosta. Jak masz 100% blokadę obydwa koła na osi obracają się z taka samą prędkością .
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » pn sty 15, 2007 8:56 pm

Nastała jasność :)4 !! :)2
Dzięki!
PS...i fenomenalny czas odpowiedzi :)2

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » pn sty 15, 2007 9:00 pm

Powoli dochodzimy do perfekcji :D :)2
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość