Luz na pedale sprzęgła

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz lip 01, 2007 8:00 pm

sator6 pisze:reperaturka 9 PLN :) + wymiana płynu (40 PLN) + odpowietrzenie solidne układu (1 godz i ból nogi).
filc polerski trzpieniowy 2x9zeta, pasta polerska op. 13-22 zeta, tśma lub nitka teflonowa,benzyna ekstrakcyjna 0,5l,dobra wiertarka słupowa i parę innych drobiazgów :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » pn lip 02, 2007 10:39 pm

drobiazgowy jesteś :)

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn lip 02, 2007 10:42 pm

sator6 pisze:drobiazgowy jesteś :)
Bo se pacan mysli - gumkę se wymienię i będzie super do ostatnich chwil bryki albo jego :)20
a gumkę to se może zmienić :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Arthurrr
 
 
Posty: 237
Rejestracja: pn gru 27, 2004 2:17 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Arthurrr » wt lip 03, 2007 4:17 pm

No dobra, znowu koledze nikt nie powiedział do końca, jak odpowietrzyć sprzęgło.
Jeśli sprzęgło jest luźne, pedał w podłogę się zapada, a biegi wchodzić jak należy nie chcą - trza odpowietrzyć, żeby sobie szansę dać, lub stosować radykalne metody, z wymianą wysprzęglika, pompy, klacz dampera lub łapy sprzęgła, co to sczeznąć też mogła, włącznie. Na wysprzęgliku (ten siłownik, co to wchodzi w osłonę sprzęgła i rurkę cienką tylko jedną ma przyczepioną) jest śruba z rodzajem kalamitki, pod klucz 11, ale bywa, że 10. Dla ochrony śeodowiska naturalnego na kalamitkę załóż wężyk, do butelki wsadż, żeby płyn się nie upłynniał wokół. Trzecią nogą depczesz kilka razy pedał sprzęgła i w położeniu dolnym przytrzymujesz, a przednią łapą luzujesz kalamitkę. Może wypłynie troszku płynu, a może zabulgocze coś złowróżbnie. Powtarzasz czynności aż przestanie bulgotać, a płyn czysty zacznie płynąć. Dolewasz przy tym DOT 4 do zbiorniczka, co to jest między błotnikiem lewym a serwo od hamulców. Jeśli takie egzorcyzmy nie pomogą, to zasięgaj dalszych konsultacji, bowiem powodów banalnych i poważnych może być kilka.

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » wt lip 03, 2007 4:44 pm

Artur Kamiński pisze:No dobra, znowu koledze nikt nie powiedział do końca, jak odpowietrzyć sprzęgło.
Jeśli sprzęgło jest luźne, pedał w podłogę się zapada, a biegi wchodzić jak należy nie chcą - trza odpowietrzyć, żeby sobie szansę dać, lub stosować radykalne metody, z wymianą wysprzęglika, pompy, klacz dampera lub łapy sprzęgła, co to sczeznąć też mogła, włącznie. Na wysprzęgliku (ten siłownik, co to wchodzi w osłonę sprzęgła i rurkę cienką tylko jedną ma przyczepioną) jest śruba z rodzajem kalamitki, pod klucz 11, ale bywa, że 10. Dla ochrony śeodowiska naturalnego na kalamitkę załóż wężyk, do butelki wsadż, żeby płyn się nie upłynniał wokół. Trzecią nogą depczesz kilka razy pedał sprzęgła i w położeniu dolnym przytrzymujesz, a przednią łapą luzujesz kalamitkę. Może wypłynie troszku płynu, a może zabulgocze coś złowróżbnie. Powtarzasz czynności aż przestanie bulgotać, a płyn czysty zacznie płynąć. Dolewasz przy tym DOT 4 do zbiorniczka, co to jest między błotnikiem lewym a serwo od hamulców. Jeśli takie egzorcyzmy nie pomogą, to zasięgaj dalszych konsultacji, bowiem powodów banalnych i poważnych może być kilka.
:)2 :)2 :)2
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Arthurrr
 
 
Posty: 237
Rejestracja: pn gru 27, 2004 2:17 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Arthurrr » śr lip 04, 2007 3:12 pm

No dzięki kolego, dzięki.

Muszę jeszcze dodać rzecz oczywistą w procesie odpowietrzania: przed kolejnym deptaniem pedału sprzęgła, "kalamitkę" należy zakręcić celem nie stracenia całego płynu poprzez przepompowanie go z góry na dół.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość