remont 200Tdi

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: rozmiar

Post autor: klucz13 » czw wrz 27, 2007 6:11 pm

rafalwicher pisze:Ja naprawde nie chce byc zlosliwy, piszesz ze kasa nie stanowi problemu. Byc moze chcesz po prostu sam cos zrobic ale na Boga, silnik nie jest mechanizmem na ktorym mozna sie uczyc mechaniki.

Jezeli jednak sie tak przy tym zapierasz zdobadz dokumentacje lub manual i rob wedlug niego a nie pytaj na forum bo tyle ile osob tyle bedzie rad i pomyslow.
Ja tez nie chce byc zlosliwy tymbardziej dla mojego RRka, mysle ze potrafie zrobic ten remont. Mam miejsce narzedzia i niedlugo bede mial na to czas. Mam manuala tylko tego ktory jest dostepny z forum. Moze on nie wystarcza? Co powinno sie wymienic na nowe przy okazji wymiany pierscieni? Oczywiscie po wczesniejszym wyszarpaniu matoru z samochodu.
Przeczytalem w manualu ze przerwa na pierscieniach powinna byc... ale jak ja sprawdzic skoro piercienie musze zamawiac. A nie kupie trzech kapletow.[/quote]
"


Jak tego nie wiesz to już dałeś dupy i na bank umoczysz jeszcze bardziej :)21
Ostatnio zmieniony czw wrz 27, 2007 7:27 pm przez klucz13, łącznie zmieniany 1 raz.
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Saphira
Posty: 1556
Rejestracja: śr maja 23, 2007 11:10 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Saphira » czw wrz 27, 2007 6:15 pm

nie rozumiem po co samemu stwarzac sobie problemy :roll:
adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

rozmiar

Post autor: rafalwicher » czw wrz 27, 2007 7:14 pm

Koledzy to mnie oswieccie.
Mechanikiem nie jestem tylko elktykiem.
Ale mam wrazenie ze wszyscy sa tu madrzy ale jesli chodzi o cos konkretnego to nie bardzo.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: rozmiar

Post autor: LR_Olek » czw wrz 27, 2007 7:25 pm

rafalwicher pisze: Mechanikiem nie jestem tylko elktykiem.
taaaaa....

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Re: rozmiar

Post autor: Discotheque » czw wrz 27, 2007 8:17 pm

rafalwicher pisze: Przeczytalem w manualu ze przerwa na pierscieniach powinna byc... ale jak ja sprawdzic skoro piercienie musze zamawiac. A nie kupie trzech kapletow.

Ale o czym Ty piszesz??

Nie wiesz nawet czy ktos juz kiedys w nim nie grzebal, na ktorym jest szlifie, nie wiesz co wymaga wymiany. Zawsze po rozbiorce kolejnym etapem jest weryfikacja stanu poszczegolnych elementow, pomiar owalu, sprawdzenie progow i trylion innych rzeczy. Jak mamy ci napisac ze obejrzyj sobie tlok i jak ma jeden wzer to jest ok a jak dwa to nie ok? Pewne rzeczy wymagaja rowniez doswiadczenia. Masz chociaz odpowiednie narzedzia pomiarowe?

To nie wystarczy isc do sklepu i kupic nowe czesci i to na dodatek przed remontem. Jezeli juz bardzo chcesz pomocy to rozbierz silnik, zrob pomiary, zrob fotki kluczowych elementow i doradzimy Ci co dalej.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
scyzoryk73
Posty: 2058
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 12:07 pm
Lokalizacja: lasy, wody, piachy pod Kielcami

Post autor: scyzoryk73 » czw wrz 27, 2007 8:24 pm

gri74 pisze:
głowica do zrobienia na perfect za 180 zyli
:lol: za tyle to nawet od uaza nie zrobisz :roll:
a powiedz mi jaka jest różnica w remoncie głowicy UAZ a LR dla wykonawcy, chyba, że ceny dobiera się od logo producenta :o
a takim to ja dziękuję, może znasz takich, to podaj namiary, będziem wdzięczni...
zawsze trzeba widzieć plusy w minusach
za pasem nóż a w ręku kij, krawieckie szydło w kapeluszu

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: rozmiar

Post autor: LR_Olek » czw wrz 27, 2007 8:57 pm

Discotheque pisze:zrob fotki kluczowych elementow
Klucz13 beda ci fotki chaty robic, uwazaj :)21

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: rozmiar

Post autor: klucz13 » czw wrz 27, 2007 9:03 pm

LR_Olek pisze:
Discotheque pisze:zrob fotki kluczowych elementow
Klucz13 beda ci fotki chaty robic, uwazaj :)21
Pewnikiem tym" elktykiem. " a to może być niebezpieczne bo kury przestaną się nieść i krowom mleko odbierze :)25
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

remont

Post autor: rafalwicher » czw wrz 27, 2007 9:07 pm

Dzieki za ta konkretna odpowiedz.
Niewiem na ktorym ten silnik jest szlifie. Tlok mi to powie. Tylko gdzie znajde rozmiary tlokow, nominalny, 1szlif, 2szlif?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw wrz 27, 2007 9:10 pm

scyzoryk73 pisze:
gri74 pisze:
głowica do zrobienia na perfect za 180 zyli
:lol: za tyle to nawet od uaza nie zrobisz :roll:
a powiedz mi jaka jest różnica w remoncie głowicy UAZ a LR dla wykonawcy,...
Jedno benzyna drugie dizel :)25
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: remont

Post autor: klucz13 » czw wrz 27, 2007 9:12 pm

rafalwicher pisze:Dzieki za ta konkretna odpowiedz.
Niewiem na ktorym ten silnik jest szlifie. Tlok mi to powie. Tylko gdzie znajde rozmiary tlokow, nominalny, 1szlif, 2szlif?
Na dnie :)20
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: remont

Post autor: LR_Olek » czw wrz 27, 2007 9:19 pm

klucz13 pisze:
rafalwicher pisze:Dzieki za ta konkretna odpowiedz.
Niewiem na ktorym ten silnik jest szlifie. Tlok mi to powie. Tylko gdzie znajde rozmiary tlokow, nominalny, 1szlif, 2szlif?
Na dnie :)20
:)21
grunt to od dna sie odbic...

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: remont

Post autor: moto » pt wrz 28, 2007 7:44 pm

rafalwicher pisze:Dzieki za ta konkretna odpowiedz.
Niewiem na ktorym ten silnik jest szlifie. Tlok mi to powie. Tylko gdzie znajde rozmiary tlokow, nominalny, 1szlif, 2szlif?
Mechaniki można sie uczyć na silnikach , nie jak ktoś wczesniej pisał,-- tylko na mało kosztownych.....bo jak inaczej dojsć do wprawy ??

poco te dramaty, pojedz do warsztau i sprawdz kompresje na każdym z garków, i przypomnij sobie ile dolewasz oliwy do silnika na 1000km, to da pewne pojecie o dole silnika, moża zmierzyc cisnienie oleju na panewkach .....i to wszystko bez rozbierania motoru....jesli powyższe parametry są do zaakceptowania, to trzeba sie skupić na głowicy, która to w wiekszosci przypadków kończy żywot wczesniej niż dół silnika, całą głowice zdejmij i bez rozbierania( zebyś nie pogubił czegoś :wink: ) zawiec to warsztatu który takowe remonty swiadczy....

po niedługim czasie odbierzesz zrobioną i założysz na miejsce...pamietają żeby cały osprzet beż spieprzenia ząłozyć.....

niepisz wiecej .....dopóki czegoś nie sprawdzisz....bo szkoda klawiszy :lol:

PAMIETAJ: w naprawach silników trzeba mysleć i analizowac konkretne fakty--- Ty tylko rzuciłeś hasło ze lżej na 1 cylindrze sie obraca ręką....---to lipa...


PS. ktoś pisął że w UK sprzedają remontowane silniki, ---- to dobra rada- mało kiedy robią fuszerke, bo zajmują sie tylko LR, pozatym mozna kupić u nich tylko dół, tylko głowice, lub cały gotowy silnik---- przemysl.
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt wrz 28, 2007 8:37 pm

tak z ciekawosci ile taki zestaw w GB kosztuje?
Ostatnio zmieniony pt wrz 28, 2007 8:43 pm przez danielpoz, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt wrz 28, 2007 8:40 pm

danielpoz pisze:tak z ciekaowsci ile taki zestaw w GB kosztuje?
do jeepow nie sprzedaja...

:lol:

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt wrz 28, 2007 8:44 pm

widocznie nie ma takiej potrzeby :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Saphira
Posty: 1556
Rejestracja: śr maja 23, 2007 11:10 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Saphira » pt wrz 28, 2007 11:05 pm

nie sprzedaja.... z nadmiaru rozdają na szrotach :D
adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » sob wrz 29, 2007 7:49 am

jaka powinna być kompresja na cylindrach i jakie ciśnienie na panewkach dla silnika 200 i 300 tdi.
od jakich wartości się bać ? :P

ma ktos te parametry pod ręką ? dzienks
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

remont

Post autor: rafalwicher » sob wrz 29, 2007 10:20 pm

Na 1000km zuzycie oliwy jest w granicach 1.3litra. Czesciowo spowodowane sypiaca sie turbina.
Znalazlem firme w GB ktora robi takie remonty ale cena 200Tdi jest w granicach 2000£ tu jest do niej stronka:
http://turner-engineering.co.uk/index.html
Mysle ze remont mojej Tdi wykonany wlasno recznie niewyjdzie mnie az tak wiele. Niewiadomo z jakim skutkiem ale mysle ze dam rade.
A co do mojego doswiadczenia to robilem wlasno recznie rok temu silnik Pajeroka 2.3TD i do tej pory jedzie.
Zobaczymy co to bedzie po wizycie w warsztacie :)
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

zgenty
 
 
Posty: 297
Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:03 am
Lokalizacja: Rybienko Leśne

Re: remont

Post autor: zgenty » sob wrz 29, 2007 10:46 pm

rafalwicher pisze: Zobaczymy co to bedzie po wizycie w warsztacie :)
Dopiero doczytałem,
czekamy na werdykt :)21

W Pajero wraz z ''remontem'' poddałeś uwadze wałki balansowe? :)21

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

remont

Post autor: rafalwicher » sob paź 06, 2007 9:01 am

torych nie tu
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

remont

Post autor: rafalwicher » sob paź 06, 2007 9:06 am

Pajero ma sie calkiem dobrze jedynie drobny wyciek z simeringu ktorego nie zmienilem podczas takzwanego remontu. Teraz sie msci.
Posiada ktos moze wymiary tlokow, cilindrwod, pierscieni do 200Tdi. Szukam i szukam i nie moge znalesc.
A moze sa jednakowe jak w 300Tdi?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

pomocy!

Post autor: rafalwicher » pn paź 22, 2007 9:19 pm

Koledzy moze ktos z was posiada rozmiary panewk std, 010, 020, 030 do 200Tdi. Nieznalazlem tego nigdzie w manualu. W jaki sposob dobrac rozmiar panewki do walu? Jaki luz powinny miec panewki?
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Post autor: marek_z_gor » pn paź 22, 2007 10:06 pm

szlifierz ktory bedzie obrabiał ci wał powinien to wiedzieć i tak samo umieć dobrać pozniej panwie, nie znam luzów w LR ale fiatowskiego dohca owszem i tam luz montazowy na panewkach korbowych i głównych ma wynosić od 0.05 do 0.07 to sa dane dla silników ktore jezdziły na gównianych selektolach i innych smalcach, smiem twierdzić ze w obecnych czasach olejów syntetycznych itd, luzy mogą byc z deka ciasniejsze, najlepiej bedzie jak poszukasz lektury godnej zaufania w tym temacie
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pn paź 22, 2007 10:11 pm

nalej sobie syntetyka do 200tdi :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości