No można do P-nia się pofatygować - tu są LEDy po 3.50 w każdym kolorze, trza im tylko wąsy przystrzyc, bo zwarcie powodują gdy nieprzystrzyżone. Ale świecą jak trza. W 200secie pasują do kontrolek w liczniku i podświetlenia przycisków na tablicy, a do panela ciepło*-zimno (*w tylko posiadacze webasto mają tą funkcję) lepiej dać normalistyczne żarowki bo histereza się światła rozchodzenia w ledach jest nieodpowiednia i efekt żaden znaczy śladowy.TRAWOLT pisze:i to jest dowód dla oponentów
że LR puszcza z torbami
Żaróweczki przycisków w Disco I
Moderator: Jerry
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
legendy chodzą... w moim 200 Sunseeker czyli '93 jest tak:
A. licznik: kontrolki wszelkie i 2 zielone od frontu spod daszka.
B. przyciski po lewej licznika:
- centralna żarówka podświetlenia przycisków (standardowo zielona - teraz dioda biała z zielonym gumowym kapturkiem)
- kontrolka włączonego podgrzewania szyby tylnej wraz z lusterkami (standardowo biała żarówka - teraz dioda też biała)
- kontrolka świateł p-mgielnych (standardowo źarówka pomarańczowa - teraz dioda biała, ale zmienię na żółtą bo to prosta czynność),
C. przyciski po prawej licznika: tylko centralne podświetlenie bez osobnych żaróweczek dla funkcji... (standardowo żarówka zielona - teraz dioda biała z zielonym kapturkiem),
D. suwaki ciepło-zimno / wieje-niewieje: tam są "tylko" trzy żarówki i diody nie dają rady, bo świecą tylko na wprost, a potrzeba też na boki...
tu mam standardowe źarowki białe
E. podswietlenie zegarka / wydłubać należy i sprawdzić, ale uwaga na łapki zatraski bo nowy genuin chodzony to 50zl. ja mam tam standard żaroweczkę, ale ona chyba inna niż pozostałe, a napewno jej gniazdo plastikowe jest inne.
F. zapalniczka też świeci / tam jest źarówka solo w oprawie zapalniczki. Podstawa zapalniczki jest równie cenna jak zegarek i trudniej dostać więc uwaga na łapki!
Teraz legendy i mity:
G. klawisze szyb się nie świecą, ale... można poszperać w zamiennikach od tirów (ok. 20-25zł/szt.) i dopaść podświetlane. Nie zrobiłem jednak tego, bo wyczuwa się te guziczki raczej organoleptycznie niż wzrokowo.
H. dźwigienki kierunkowskazów i wycieraczek? Słyszałem, ale nie sprawdzalem, nie widzialem, że pasują od ciężarówki LDV i wtedy mają podświetlenie. Widzialem w LDV przez szybkę, że wyglądają tak samo, więc połowa prawdy jest potwierdzona. Inna bajka, że wygląda że i te nasze z 200 są przystosowane do poświetlenia - trza to sprawdzić i ja to zrobię.
Żeby się tam dostać trzeba śrubeczkę od tyłu dźwigienki zneutralizować, a nie trza rozkręcać całej kolumny!!! na 100% nie ma tam dedykowanej instalacji, miejsca na źarowkę itp, ale mała diodę podłożyć się raczej da. Tylko po co? Aha dla bajeru... tuning optyczny.
Tyle wiem i pozdro...
A. licznik: kontrolki wszelkie i 2 zielone od frontu spod daszka.
B. przyciski po lewej licznika:
- centralna żarówka podświetlenia przycisków (standardowo zielona - teraz dioda biała z zielonym gumowym kapturkiem)
- kontrolka włączonego podgrzewania szyby tylnej wraz z lusterkami (standardowo biała żarówka - teraz dioda też biała)
- kontrolka świateł p-mgielnych (standardowo źarówka pomarańczowa - teraz dioda biała, ale zmienię na żółtą bo to prosta czynność),
C. przyciski po prawej licznika: tylko centralne podświetlenie bez osobnych żaróweczek dla funkcji... (standardowo żarówka zielona - teraz dioda biała z zielonym kapturkiem),
D. suwaki ciepło-zimno / wieje-niewieje: tam są "tylko" trzy żarówki i diody nie dają rady, bo świecą tylko na wprost, a potrzeba też na boki...
tu mam standardowe źarowki białe
E. podswietlenie zegarka / wydłubać należy i sprawdzić, ale uwaga na łapki zatraski bo nowy genuin chodzony to 50zl. ja mam tam standard żaroweczkę, ale ona chyba inna niż pozostałe, a napewno jej gniazdo plastikowe jest inne.
F. zapalniczka też świeci / tam jest źarówka solo w oprawie zapalniczki. Podstawa zapalniczki jest równie cenna jak zegarek i trudniej dostać więc uwaga na łapki!
Teraz legendy i mity:
G. klawisze szyb się nie świecą, ale... można poszperać w zamiennikach od tirów (ok. 20-25zł/szt.) i dopaść podświetlane. Nie zrobiłem jednak tego, bo wyczuwa się te guziczki raczej organoleptycznie niż wzrokowo.
H. dźwigienki kierunkowskazów i wycieraczek? Słyszałem, ale nie sprawdzalem, nie widzialem, że pasują od ciężarówki LDV i wtedy mają podświetlenie. Widzialem w LDV przez szybkę, że wyglądają tak samo, więc połowa prawdy jest potwierdzona. Inna bajka, że wygląda że i te nasze z 200 są przystosowane do poświetlenia - trza to sprawdzić i ja to zrobię.
Żeby się tam dostać trzeba śrubeczkę od tyłu dźwigienki zneutralizować, a nie trza rozkręcać całej kolumny!!! na 100% nie ma tam dedykowanej instalacji, miejsca na źarowkę itp, ale mała diodę podłożyć się raczej da. Tylko po co? Aha dla bajeru... tuning optyczny.
Tyle wiem i pozdro...
Ostatnio zmieniony wt gru 18, 2007 3:57 pm przez andziasss, łącznie zmieniany 2 razy.
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
Ad 1. Jak 200 to raczej nie V8, bo 200 to oznaczenie właśnie motoru 200tdi, ale to nieistotne, ważne że mu się świeciło. Może dlatego V8tyle pali, że się tyle w nim pali?bredfan pisze:dzięki ! te "machadełka" przykierowniczne widizałem świecące w 200 z V8 - moze do dizla nie dawalihmmm dwie zielone spod daszka....ciekawe
Ad 2. Poczekaj, pójdę sprawdzić!!!... ...inspekcja lusterkiem wykazała obecność dwóch źródełek światła za plastikowym klosikiem pod daszkiem. One siedzą w module licznika a nie w daszku właściwym, ale pewnie po odkręceniu czterech czarnych malutkich śrubeczek sam do tego dojdziesz. Żarówki leżą bokiem, więc i tu diody będą do bani. Świecą ładnie na zielono.
ps1. Przy ponownym przykręcaniu użyj siły niewielkiej, bo daszek z plastiku twardego lubi pęknąć sobie i trza wtedy kropelki.
ps2. Jeszcze jedna uwaga: Przyciski po lewej i prawej licznika A. po odkręceniu daszka najpierw należy B. dłączyć od elektryki pokładowej (spowrotem pasuje tylko na jeden sposób, więc nie trza dbać o notatki) a dopiero potem C. wypchnąć przyciski z daszka w stronę kierowcy. Nie jest konieczny demontaż klawiszy, a wręcz próba wyrwania za klawisz może się smutno skończyć (średnio 30-50zł).
ps3. Żeby zdjąć panel z licznikami potrzebna rurkowa 10tka jest. Towar jest przykręcony do deski rozdzielczo-piknikowej czterema M6 od spodu, które po odkręceniu nakrętek jednak nie znikają w czeluści bezpiecznikowo-przekaźnikowo-pedałowej, tylko lewitują w swych otworkach.
ps4. W/w czynność pozwala na odkurzenie przestrzeni zalicznikowej na desce piknikowo-rozdzielczej, czyli tzw. sezamu. Warto zajrzeć, bo można tam znaleźć parę fenigów poprzedniego wlaściciela, albo karteczki parkingowe z różnych stron świata!
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
No to gdzie jest źródło światła w megawynalazku-przełączniku? Swiatłowodopopychacze są w moim też, ale żarowek nie namierzyłem. półprzejrzyste pręciki tam tkwią, ale z tego co pamietam to coś mechanicznie popychają (prędkość wycieraczek i manie/niemanie świateł). Za to blixej kolumny steru jest taki puzzle-rozbieralny przełącznik i w nim może powinna być zaklęta żarówka???Discotheque pisze:Mam 200Tdi i swieca a swiatlo do koncowek jest doprowadzone wloknami cos ala swiatlowod dla ubogich.
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
Swoją drogą, co mnie zdumiewa, kasztany są chyba na pigalaku wszystkie!
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości