Disco III - chip tunig

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » czw gru 06, 2007 6:10 pm

pezet pisze:Jak jest porzadny tdi, z momentem 400-600NM, to niech sie schowaja benzyniaki.
eee tam.
jak porownujesz 2l wolnossace z 2l tdi to pewnie masz racje.
ale dopoweruj benzynke technika z tdi to ci wyjdzie potwor, przy ktorym twoje tdi to traktor.

wyeksploatuje sie moda na dezle to bedą spręzarkami i kosmicznymi cisnieniami krecic benzyniaki.
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » czw gru 06, 2007 6:13 pm

Czy ja wiem czy na dyzle to moda .... ??
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw gru 06, 2007 6:54 pm

no, jeśli moda to od zawsze.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » czw gru 06, 2007 6:56 pm

Tak mi sie właśnie widzi ...
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Post autor: Yoorek » czw gru 06, 2007 7:42 pm

No właśnie myślałem o Vtech bo za miedzą - podobno jest coś takiego jak blue box podłączane do jakiegoś złącza ECU, który to Bluebox można własnoręcznie usunąć szybko przed wizytą w serwisie. Podejrzewam, że wówczas dopiero jakieś badania laboratoryjne dopiero są w stanie stwierdzić nadużycie.
Ktoś wspomniał o 250KM - brzmi miło ale obawiam sie że aż taki przyrost mocy nie pozostał by bez wpływu na trwałość silnika.
Co to tego dlaczego diesel? Tak więc diesel jest tańszy w zakupie 11kEUR do tego tego pali pewnie 30% mniej (w moim przypadku różnica w kosztach paliwa co najmniej 10kPLN rocznie). No i diesel ma 440Nm vs 425Nm benzyny. Co do tego czy lepszy desel czy benzyna - Jak dla mnie najlepsze silniki to Turbo Benzyna :) ogromna elastyczność - super wkręcanie się.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw gru 06, 2007 8:04 pm

Mozna powiedziec, ze wypasione benzyniaki sa dla elyty.
Do luksusowych i wyczynowych samochodow.

"Dla ludu" tdi jest ciekawszym rozwiazaniem, bo tdi daje co najmniej tyle co benzyna (lub wiecej - przy podobnej pojemnosci), sa trwalsze, no i mniej pala, nieco tanszego paliwa.

Pewnie dlatego analogiczne auto, z silnikiem diesla jest sporo drozsze. IMO z powodow czysto marketingowych, bo nie sadze zeby wytworzenie silnika diesla bylo drozsze niz benzyny.

A co do "boxow" - rzeczywiscie, mozna je odpiac przed przegladem, mozna tez przelozyc do innego auta, albo sprzedac jak sie znudzi.
Tyle ze box ma stale parametry, a chip mozna modyfikowac, dobierajac na hamowni parametry pod konkretne auto i klienta.

Najlepiej wybrac sie do firmy i pogadac z mechanikami - a jeszcze lepiej wybrac sie do dwoch firm :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » pt gru 07, 2007 8:29 pm

@ Yoorek: Czytałem kiedyś artykuł (nie w autoświecie ani innym równie wiarygodnym źródle)o chip-tunningu tdi i pamiętam, że mimo iż autorzy polecali taki tunning to odradzali wszelkiego rodzaju "magic-boxy".

Zmienione mapy wtrysku, i umiejętnie podniesione ciśnienie ładowania nie jest porównywalne do hamskiej, permanentnej zmiany 4 parametrów pracy silnika.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » pt gru 07, 2007 9:23 pm

Ostatnimi czasy szukając sobie jakiegoś płaskiego auta miałem okazję porównać 2 silniki turbo w tych samych szwedzkich nadwoziach o podobnych pojemnościach: 2,0 benzyna - 205KM i 2,2 TID 125KM (nie pamiętam dokładnie ale podobne momenty obrotowe) i do teraz jeśli na robi mi się miło na myśl o jakimś silniku to tylko o... turbo benzynie :)2

Ale stanęło na tym że kupiłem turbo gnojówke bo była najkoszerniejsza stanem i wypasem z całego towarzystwa 8)
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
borty
 
 
Posty: 114
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 11:18 pm
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: borty » pt gru 07, 2007 10:07 pm

misialek pisze:Ostatnimi czasy szukając sobie jakiegoś płaskiego auta miałem okazję porównać 2 silniki turbo w tych samych szwedzkich nadwoziach o podobnych pojemnościach: 2,0 benzyna - 205KM i 2,2 TID 125KM (nie pamiętam dokładnie ale podobne momenty obrotowe) i do teraz jeśli na robi mi się miło na myśl o jakimś silniku to tylko o... turbo benzynie :)2

Ale stanęło na tym że kupiłem turbo gnojówke bo była najkoszerniejsza stanem i wypasem z całego towarzystwa 8)
Zapachniało Saab'em..... :D ??
Td5DISCO
Grupa D!

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt gru 07, 2007 10:22 pm

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » pt gru 07, 2007 11:18 pm

Maq pisze:@ Yoorek: Czytałem kiedyś artykuł (nie w autoświecie ani innym równie wiarygodnym źródle)o chip-tunningu tdi i pamiętam, że mimo iż autorzy polecali taki tunning to odradzali wszelkiego rodzaju "magic-boxy".

Zmienione mapy wtrysku, i umiejętnie podniesione ciśnienie ładowania nie jest porównywalne do hamskiej, permanentnej zmiany 4 parametrów pracy silnika.
Nie wiem jak działa konkretny magic-box, ale koncepcja jest taka zdaje się jest taka, że przechwytuje sygnały idące do oryginalnego ECU i je modyfikuje, przy odpowiednio spreparowanym boksie, to można właściwie poruszać się po dowolnym fragmencie mapy oryginalnej, ergo można mieć właściwie dowolną mapę ;)
Wszytko zależy od tego jak to jest sterowane. Można też analizować sygnały oryginalnego ECU i je modyfikować, też wg dowolnej mapy.
Chamska to może być cena ;)

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » sob gru 08, 2007 9:06 pm

borty pisze:
misialek pisze:Ostatnimi czasy szukając sobie jakiegoś płaskiego auta...
Zapachniało Saab'em..... :D ??
Dobrego masz nosa - 9-3 TiD 01/02 Anniversary 8)
Ranger, XC70, XTZ660

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » wt gru 11, 2007 12:28 pm

grzegorzh pisze:(...)koncepcja jest taka zdaje się jest taka, że przechwytuje sygnały idące do oryginalnego ECU i je modyfikuje(...)
No właśnie o to mniej więcej chodzi, jakikolwiek sygnał idący z czujnika do komputera jest podbijany o jakąś sztuczną wartość.

Nie ważne czy jest taka konieczność (brak obciążenia, itp.) komputer jest okłamywany a praca silnika nie optymalna (motor produkuje ciepło zamiast mocy).

Dlatego zalecano przeprogramowanie całego ECU zamiast wpinania box-a.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » wt gru 11, 2007 12:36 pm

misialek pisze:
borty pisze:
misialek pisze:Ostatnimi czasy szukając sobie jakiegoś płaskiego auta...
Zapachniało Saab'em..... :D ??
Dobrego masz nosa - 9-3 TiD 01/02 Anniversary 8)
Raczej sabo-oplem.

:)21

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » wt gru 11, 2007 12:51 pm

niestety, nic na to nie poradze :wink:

ale wygląda jeeszcze jak szwed
Ranger, XC70, XTZ660

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » wt gru 11, 2007 12:52 pm

Poniżej cytat ze strony Master(?s?) Tunning :

--------------------------------------------------------------------------------

Modyfikacja za pomocą modułu (boxu).

Box jest to moduł specjalizowany który jest wpinany pomiędzy jednostkę sterującą (ECU) a pompę wtryskową, zespół pompowtryskiwaczy lub zawór sterujący (pompy VP-44). Praca modułu w przypadku rozdzielaczowej pompy wtryskowej polega na stłumieniu sygnału zwrotnego z cewki transformatora różnicowego nastawnika dawki. Stłumiony (zakłócony – oszukany) sygnał o położeniu mechanizmu wyznaczenia dawki paliwa trafia do ECU. Na bazie tego sygnału ECU wprowadza dodatkowe korekty sygnału sterującego nastawnikiem co w rezultacie zwiększa dawkę paliwa. W przypadku tego typu modyfikacji możemy wpłynąć na wielkość dawki gdy pozostałe parametry pozostają bez zmian. Pozornie wzrasta ciśnienie turbodoładowania bowiem zwiększona dawka paliwa powoduje zwiększenie się dynamiki gazów spalinowych na wyjściu z kolektora wydechowego co ma wpływ na gwałtowny przyrost obrotów wirnika sprężarki. Celowo określam to zjawisko jako pozorne gdyż ECU monitoruje ciśnienie i na nieporządane nagłe wzrosty reaguje odpowiednio wysterowując zawór upustowy ograniczając owe ciśnienie. Ponadto mogą się pojawiać stany awaryjne systemu (notlaufy) gdyż zawory upustowe wzgl. regulacja kierownic sprężarki mają swoją bezwładność (opóźnienie w działaniu) i mogą zbyt wolno reagować na zbyt gwałtowne wzrosty ciśnienia. Przy programowych modyfikacjach nie występuje ten problem bowiem podnosimy wymagania sprężarki—czyli górną wartość ciśnienia turbodoładowania.

Zaletą boxu jest jego szybki montaż i demontaż. Podczas sprzedaży auta można szybko wymontować urządzenie i zamontować do np. świeżo nabytego pod warunkiem że posiada ten sam system wtryskowy.

Jeśli chodzi o programy to także można szybko powrócić do oryginału.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » wt gru 11, 2007 12:58 pm

misialek pisze:niestety, nic na to nie poradze :wink:

ale wygląda jeeszcze jak szwed

oby Ci służył :)2
bo zdania są mocno podzielone na temat tego pieca

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » wt gru 11, 2007 1:22 pm

Wiechu pisze:
misialek pisze:niestety, nic na to nie poradze :wink:

ale wygląda jeeszcze jak szwed

oby Ci służył :)2
bo zdania są mocno podzielone na temat tego pieca
To się najwyżej zmieni na Aero (205) albo LPT + Maptun Stage 1 (225)

Ale puki jeździ nie będę psuł.
Ranger, XC70, XTZ660

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość