Td5

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw lut 07, 2008 5:31 pm

maristez pisze:gdzieś czytałem artykuł ze autobusy w stolycy na gaz robili.
taa tylko to nie to samo co danie gazu do benzyny
w dieslu jest wszystko przerabiane itd
czy coś w tym stylu, w sensie tych autobusów
jak dobrze pamiętam
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » czw lut 07, 2008 5:35 pm

no w sensie autobusów to były diesle. a swoją drogą są autobusy benzyniaki?
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw lut 07, 2008 5:37 pm

maristez pisze:no w sensie autobusów to były diesle. a swoją drogą są autobusy benzyniaki?
chodzi o to że te autobusy przerobione na gaz nie maiły już nic wspólnego z oryginalną instalacją dieslowską
i jak dobrze pamiętam to nie było to tanie
i nie sądzę że ktoś akurat to rozwiązanie sobie zapodał w LR :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » czw lut 07, 2008 5:51 pm

i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
hojek
 
 
Posty: 121
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 5:20 pm
Lokalizacja: TARNOWSKIE GÓRY

Post autor: hojek » czw lut 07, 2008 9:26 pm

W sumie to nie jest takie skomplikowane. Zasada dzialania to taka ze wszystko zostaje praktycznie jak orginal. Samochod spala mniej ropy reszta to gaz, czyli jak wczesniej palilo ze 12 l ropy to teraz jest 6 ropy i ze 4 gazu. genrealnie oszczednosci za duzej nie ma, przy tak niewielkim spalaniu, dlatego oplaca sie to praktycznie tylko w ciezarowkach.

a montaz tez w sumie nie trudny, prawie jak benzyna na wtrysku. kolektory przewiertac i powporwadzac zasilanie gazu. Reszta to juz tylko elektronika podlaczaona czesciowo pod komputer samochodu czesciowo pod rozne inne czujniki. (ale nic skomplikowanego, chyba nawet prosciej niz w benzynie sewencja) trzeba jeszcze przestawic komp samochou zeby podawal mniej paliwa.
...acha jeszcze jedna zaleta samochod po tej przerobce na hamowni wykazal 179 PS i 430 Nm. Straszne czuc moment obrotowy, ciagnie napewde od najnizszych obrotow. A z koparka na przyczepie ok. 2700kg zbiera sie na 5 biegu nawet od 60km/h.
Jak dlugo to wytrzyma, sie okarze. :lol:

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw lut 07, 2008 9:36 pm

maristez pisze:proszę bardzo. pierwszy z brzegu
http://www.gastek.com.au/cgi-bin/engine ... html&Rec=9
nie wiem, może się mylę
ale ta instalacja nie ma chyba za dużo wspólnego
z tymi montowanymi w autobusach
ba, tam chyba coś nawet marudzili o własnych stacjach gazu
ale może znów coś popieprzyłem :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
hojek
 
 
Posty: 121
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 5:20 pm
Lokalizacja: TARNOWSKIE GÓRY

Post autor: hojek » czw lut 07, 2008 9:50 pm

TRAWOLT pisze:
maristez pisze:proszę bardzo. pierwszy z brzegu
http://www.gastek.com.au/cgi-bin/engine ... html&Rec=9
nie wiem, może się mylę
ale ta instalacja nie ma chyba za dużo wspólnego
z tymi montowanymi w autobusach
ba, tam chyba coś nawet marudzili o własnych stacjach gazu
ale może znów coś popieprzyłem :D
to co ty mowisz to chyba ERGgas tz ten ziemny chyba ten. Do niego potrzebne sa inne zbiorniki duzo wytrzymalsze i duzo ciezsze. W niemcach duzo na tym jezdzi. A LPG w ciezarowkach i autobuscach to jeszcze fest kosmos , malo kto to montuje. No chyba ze ktos ma Stara w benzynce :)2

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw lut 07, 2008 10:02 pm

hojek pisze: to co ty mowisz to chyba ERGgas tz ten ziemny chyba ten. Do niego potrzebne sa inne zbiorniki duzo wytrzymalsze i duzo ciezsze.
w tym co mówisz może coś być
dawno było o tym, więc dużo nie pamiętam
ale to jakoś strasznie hiend-owo brzmiało
coś z kompletną przeróbką zasilania itd.
strasznie drogie ale w efekcie w skali miasta
mieli wyjść na plus
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
hojek
 
 
Posty: 121
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 5:20 pm
Lokalizacja: TARNOWSKIE GÓRY

Post autor: hojek » pt lut 08, 2008 9:22 pm

Zrobilem zdjecia z instalacji gazowej.

http://picasaweb.google.com/hojekPL/DiscoveryItp

zdjecia na samym dole. ostanio czasam cos zacina ta strona.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość