Hamulce, poprawa dzialania

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Re: Hamulce, poprawa dzialania

Post autor: Antek » sob lip 26, 2008 4:13 pm

koc pisze:...
Interesuje mnie czy ktos juz przerabial temat uwspolczesnienia hamulcow?...
Polecam dorobienie tłoczków z kwasówki :)2
DEF 300 Tdi

chudzielec
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna

Post autor: chudzielec » sob lip 26, 2008 4:51 pm

kondziu pisze:Mam podobnie cienkie hamulce. Wymieniłem tłoczki tarcze klocki i dalej lipa. Jak rozpoznać padniętą vacum pompkę? Nic mi z niej nie cieknie. Co heyns pisze na ten temat?
Wykręć pompe i zobacz czy tłoczek stawia jakikolwiek opór, jeśli chodzi całkiem luźno to pompa jest do wymiany. Ja sobie sprowadziłem z GB, wyszło połowe taniej niż w polszce.
Dyskoteka cysta.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hamulce, poprawa dzialania

Post autor: gri74 » sob lip 26, 2008 5:43 pm

Antek pisze:
koc pisze:...
Interesuje mnie czy ktos juz przerabial temat uwspolczesnienia hamulcow?...
Polecam dorobienie tłoczków z kwasówki :)2

Po co , istnieją na rynku takowe
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
koc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 1:41 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: koc » sob lip 26, 2008 6:25 pm

kondziu pisze:Mam podobnie cienkie hamulce. Wymieniłem tłoczki tarcze klocki i dalej lipa. Jak rozpoznać padniętą vacum pompkę? Nic mi z niej nie cieknie. Co heyns pisze na ten temat?
Zeby podpompowac na zgaszonym, ma sie zrobic twardo, potem zapalic z pedalem wduszonym, powinienes wyczuc prace pompki i miekniecie pedalu, popracowac silnikiem 2min, zgasic, pedal po zgaszeniu powinien byc miekki i z kazdym kolejnym pompnieciem twardniec.
Zasadniczo to jest procedura testowania serwa, ale gdyby cos nie tak bylo z podcisnieniem, to i serwo by nie dzialalo poprawnie. Skoro dziala, to i pompka powinna byc ok, przynajmniej tak mi sie wydaje:)

Widocznie mamy za duze wymagania wzgledem hamulcow. Wymien jeszcze gumowe koncowki przewodow, jesli nie ma wyciekow, plyn i reszta nowe a cisnienie w hamulcach slabe, to moga byc to puchnace przewody. Trzeba bedzie za jakis czas podejsc do tematu zaciskow z defa w takim razie:)
--
koc
/czysta tedei/

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » sob lip 26, 2008 6:37 pm

koc pisze:
Widocznie mamy za duze wymagania wzgledem hamulcow.
raczej spierdolone hamulce :)21

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » sob lip 26, 2008 7:10 pm

JarekK pisze: raczej spierdolone hamulce :)21
ależ ty brutalny jesteś :)21 tak na ostro uświadamiać :)23

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Hamulce, poprawa dzialania

Post autor: pezet » sob lip 26, 2008 8:39 pm

gri74 pisze:
Antek pisze:
koc pisze:...
Interesuje mnie czy ktos juz przerabial temat uwspolczesnienia hamulcow?...
Polecam dorobienie tłoczków z kwasówki :)2

Po co , istnieją na rynku takowe
No właśnie :)

Ale wiadomo - jak coś własnoręcznie wystrugane scyzorykiem, to zawsze... no, lepsze może nie, ale bardziej się kocha :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » sob lip 26, 2008 9:46 pm

Mam podobnie cienkie hamulce. Wymieniłem tłoczki tarcze klocki i dalej lipa.
Spróbuj wymienic płyn - jeżeli jest zużyty, będziesz miał uczucie miękkiego pedału z tendencją nasilającą się po rozgrzaniu układu.
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » ndz lip 27, 2008 12:40 pm

chudzielec pisze:
kondziu pisze:Mam podobnie cienkie hamulce. Wymieniłem tłoczki tarcze klocki i dalej lipa. Jak rozpoznać padniętą vacum pompkę? Nic mi z niej nie cieknie. Co heyns pisze na ten temat?
Wykręć pompe i zobacz czy tłoczek stawia jakikolwiek opór, jeśli chodzi całkiem luźno to pompa jest do wymiany. Ja sobie sprowadziłem z GB, wyszło połowe taniej niż w polszce.
Płyn i tłoczki wymienione z kwasówki. Stare tak się blokowały, że auto było mułowate :) Sprawdzę pompę jak piszesz zobaczymy ale i tak pewnie po powrocie z Ukrainy wymienię vakum pompkę i przy serwie. Sprawdze też jak koc pisał . Dzięki. Te porady heynsa w której ksiązeczce są? Widziałem pare pozycji podobnych do siebie
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Mały Staś
Posty: 366
Rejestracja: wt mar 08, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: KBR

Post autor: Mały Staś » śr wrz 10, 2008 8:10 am

Witam. Czeka mnie wymiana całego płynu hamulcowego, podpowiedzcie co najlepiej wlać do defendera tdi dwusety?
...

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr wrz 10, 2008 8:41 am

Dot 4
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » śr wrz 10, 2008 9:57 am

koc pisze:
Mam pytanie dodatkowe: w moim dychaczu nie ma srub spustowych oleum z przegubow. Wyczyscilem miejsce w ktorym byc powinny, sadzac, ze moze ktos zaslepil, ale wyglada, ze fabrycznie ich nie ma. Mozliwe to? Sruba wlewu i poziomu jest. I co teraz?
Po mojemu to masz fabrycznie napuszczony glut do przegubow - niby raz na cale zycie. W moim Disco z 1998 tez tak jest.
Marcin (gucio1234)

superstefan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:38 am
Lokalizacja: okolice wawy

Post autor: superstefan » śr wrz 10, 2008 10:36 am

Nie to zebym sie jakos bardzo znal na tloczkach, ale jak poszedlem dorobic z kwasowki to mily pan powiedzial ze takie to on moze zrobic ale to bedzie lipa bo kwasowka to sie szybko wyciera :) co o tym sadzicie ???
ps.
znajomy kupowal tloczki z kwasowki w jakims slkepie z czesciami do Tranzita (religia nakazuje oszczednosci), podobno sa prawie identyczne, roznica 0,1 mm, jak na razie jeszcze dzialaja przynajmnie tak sie wydaje bo nie dawno z nim gadalem :D
ftp://mapy.ziomal.org
defektor90 300tdi 97'

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr wrz 10, 2008 11:14 am

superstefan pisze:w jakims slkepie z czesciami do Tranzita (religia nakazuje oszczednosci)
:evil: kuźwa z tranzita powiadasz :evil:

moja przygoda z disco się kuźwa właśnie zaczęła od "tranzitowych oszczędności" a mianowicie poprzedni właściciel wymyślił sobie, że po co będzie wkładał klocki LRa jak można od tranzita.
I o ile zjebane tarcze rzuciły mi się w oczy (nie są aż tak drogie) to za cholerę nie przyszło mi do głowy obejrzeć zaciski, bo se w między czasie "fachowcy" pourywali "oczka" na zaciskach które trzymają klocki :evil:
i tak o to w ten sposób miałem piękne przywitanie 3 zaciski do wymiany za niemałe pieniądze, bo właściciel przyoszczędził 20 zł na klockach :evil: dramat !!
LR Rendzi stajla :)

Mały Staś
Posty: 366
Rejestracja: wt mar 08, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: KBR

Post autor: Mały Staś » śr wrz 10, 2008 12:10 pm

gri74 pisze:Dot 4
Dzięki :)2
...

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » ndz lis 23, 2008 8:38 pm

Powrót do tematu. Dzisiaj sobie upalam w terenie i nagle okazało się ze pedał hamulca mam miękki. Po wciśnięciu pod pompowaniu robi się twardy ale.. jak go wcisnę i trzymam dłużej to spada, objaw taki sam jak by płyn uciekał. Puszczam znów wciskam parę razy i jest twardy. Niestety sprawdziłem płyn nigdzie nie ucieka w zbiorniczku też poziom jest bez zmian. :o Może to pompa gdzieś puszcza ciśnienie. Drugie pytanie czy pompa hamulców jest taka sama w angolach?
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » ndz lis 23, 2008 9:13 pm

Powietrze w układzie?
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz lis 23, 2008 10:34 pm

pompa z angola pasi ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » pn lis 24, 2008 7:35 pm

Dzięki zobaczę za ile uda mi się wyrwać tego angola. Te powietrze nie miało się skąd wziąć bo wcześniej było ok i nic nie robiłem. Zrobiło się to po jakimś czasie jazdy znaczy zauważyłem a wcześniej wyciągałem parcha na windzie i żeby się nie ślizgać trzymałem hamulce w dechę ile wlezie i może wtedy gumki poszły w las w pompie jak dostały dużego ciśnienia i teraz puszczają. Może to być też przyczyną słabych hamulców wcześniej (słabo puszczały ciśnienie ale nie było tego czuć). Sprawdzałem zaworek w serwo trzyma vacu też daje a hamulce liche
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » pn lis 24, 2008 7:50 pm

kondziu pisze:Dzięki zobaczę za ile uda mi się wyrwać tego angola. Te powietrze nie miało się skąd wziąć bo wcześniej było ok i nic nie robiłem. Zrobiło się to po jakimś czasie jazdy znaczy zauważyłem a wcześniej wyciągałem parcha na windzie i żeby się nie ślizgać trzymałem hamulce w dechę ile wlezie i może wtedy gumki poszły w las w pompie jak dostały dużego ciśnienia i teraz puszczają. Może to być też przyczyną słabych hamulców wcześniej (słabo puszczały ciśnienie ale nie było tego czuć). Sprawdzałem zaworek w serwo trzyma vacu też daje a hamulce liche
Pogrubienie 1. - definicja "się zepsuło" :)21 A objaw masz jak przy zapowietrzonym układzie...
Pogrubienie 2. - a cieknie?
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » pn lis 24, 2008 8:13 pm

odp.2 nie cieknie :D
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

kacmil
 
 
Posty: 211
Rejestracja: sob cze 02, 2007 3:28 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kacmil » pn lis 24, 2008 9:21 pm

kondziu pisze:Mam podobnie cienkie hamulce. Wymieniłem tłoczki tarcze klocki i dalej lipa. Jak rozpoznać padniętą vacum pompkę? Nic mi z niej nie cieknie. Co heyns pisze na ten temat?
U mnie też było podobnie :-?
Po wymianie vacu - żyletka :lol: :)2

Jak odłączysz wężyk od pompy i spróbujesz zasłonić go palcem to poczujesz ....podciśnienie , a jak nie to vacu na smietnik

Awatar użytkownika
ignat36
Posty: 433
Rejestracja: pt maja 19, 2006 1:04 am
Lokalizacja: Warszawa/3city
Kontaktowanie:

Post autor: ignat36 » wt lis 25, 2008 12:04 pm

co do częsci od tranzita, to nie wiem jak w disko ale w rrc tylne klocki od tranzita sa identyczne, niemaja jedynie czujnikow, ale u mnie ten system sie juz dawwno zweryfikował.

a roznica miedzy 120zł a 50 jest spora
Range Rover Classic 91' 3,9l
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » wt lis 25, 2008 2:23 pm

kacmil pisze:
kondziu pisze:Mam podobnie cienkie hamulce. Wymieniłem tłoczki tarcze klocki i dalej lipa. Jak rozpoznać padniętą vacum pompkę? Nic mi z niej nie cieknie. Co heyns pisze na ten temat?
U mnie też było podobnie :-?
Po wymianie vacu - żyletka :lol: :)2

Jak odłączysz wężyk od pompy i spróbujesz zasłonić go palcem to poczujesz ....podciśnienie , a jak nie to vacu na smietnik
Vacum zasysa paluszek, więc chyba działa nie wiem czy słabo czy mocno bo nie mam porównania ale czuć że robi. NA wszelki wypadek i walki z hamulcami w najbiższej przyszłości wymienię vacu. Zaworek na serwie też trzyma
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości