wszystkie serie i modele...
Moderator: Jerry
-
Namdan
-

- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Post
autor: Namdan » czw lis 13, 2008 3:00 pm
hpx4000 pisze:To ja napiszę to co zawsze, 235/85 jest za wąska do ciężkiego samochodu. 255/85 jest słusznym rozmiarem.
To powiedz to tym wszystkim co jeżdzili w Camel Trophy. Pewnie dlatego tak kiepsko im szło...

Ostatnio zmieniony czw lis 13, 2008 3:01 pm przez
Namdan, łącznie zmieniany 1 raz.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
-
darkman
-

- Posty: 4353
- Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
- Lokalizacja: z wojny
-
Kontaktowanie:
Post
autor: darkman » czw lis 13, 2008 3:00 pm
hpx4000 pisze:To ja napiszę to co zawsze, 235/85 jest za wąska do ciężkiego samochodu. 255/85 jest słusznym rozmiarem.
to ja zapytam

? do jak ciężkiego i do jakiej jazdy

Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
-
hpx4000
-

- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
-
Kontaktowanie:
Post
autor: hpx4000 » czw lis 13, 2008 3:05 pm
Powyżej 2t to raczej ciężki pojazd. Do jakiej jazdy? W tzw. terenie. Do tego między 235 a 255 jest duża różnica w wysokości a prześwit jest bardzo istotny.
ps. to że 255 nie wejdzie od tak, to inna sprawa.
-
Namdan
-

- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Post
autor: Namdan » czw lis 13, 2008 3:14 pm
W rempstach te fury jakieś niewyliftowane. Pewnie amatorka jeździ.
Jak pierwszy raz wsiadłem do D2 to mało go na zakręcie nie przewróciłem. Jakby miał lift to bym przewrócił.
Duże koło wymaga inwestycji w lift, dystanse, opony, serwisowania łożysk i krzyżaków, podnosi koszty eksploatacji bo to pali więcej, pogarsza trakcję na asfalcie - dynamikę i stabilność, nie zastępuje techniki i umiejętności jazdy w terenie. To po co przepłacać?
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
-
darkman
-

- Posty: 4353
- Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
- Lokalizacja: z wojny
-
Kontaktowanie:
Post
autor: darkman » czw lis 13, 2008 3:19 pm
Namdan pisze:W rempstach te fury jakieś niewyliftowane. Pewnie amatorka jeździ.
?
koła też nie za duże, ignoranci i niedouki jak w dakarze

Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
-
hpx4000
-

- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
-
Kontaktowanie:
Post
autor: hpx4000 » czw lis 13, 2008 3:27 pm
No pewnie macie racje. Bo niby po co większa opona? Co za głupiec zakłada duże koło. Prześwit zwiększa? Ale po co, jak można koleinę ominąć. Bo szersza gwarantuje większą przyczepność? Nie, skądże. Zapewne wszyscy zakładają większe koła tylko aby lansować się na mieście.
-
Namdan
-

- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Post
autor: Namdan » czw lis 13, 2008 3:51 pm
hpx4000 pisze:No pewnie macie racje. Bo niby po co większa opona? Co za głupiec zakłada duże koło. Prześwit zwiększa? Ale po co, jak można koleinę ominąć. Bo szersza gwarantuje większą przyczepność? Nie, skądże. Zapewne wszyscy zakładają większe koła tylko aby lansować się na mieście.
Jeśli zakładają duże koła do D2 to zgadłeś: dla lansu. Nie ma innej przyczyny.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
-
Namdan
-

- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Post
autor: Namdan » czw lis 13, 2008 4:00 pm
hpx4000 pisze: ... Bo szersza gwarantuje większą przyczepność? ...
Na suchym asfalcie z pewnością. Ale nawet z zapakowanym autem nigdy na suchym asfalcie nie straciłem przyczepności na 235. To i tak jest szeroka guma.
A na śniegu i błocie to tak się jeździ:

Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
-
Namdan
-

- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Post
autor: Namdan » czw lis 13, 2008 4:07 pm
To był amator.
A to jest profesjonalista:

Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
-
brodafidela
-

- Posty: 8529
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
- Lokalizacja: kraków
Post
autor: brodafidela » czw lis 13, 2008 4:15 pm
Pośrednim rozwiązaniem do DII bez liftu jest 245/75/16 - mam takie i jak na razie sie sprawdza.
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.
-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » czw lis 13, 2008 4:25 pm
Nie wiem na ile geometria przestrzenna się różni w D2 do D1, ale domniemywam, że 235/85 nie bedzie ocierać... tylko na ancwalcie
A przy niejakim wykrzyżu - będzie.
Ja mam 245/75 i bez liftu tył ocierał mocno, a nawet przy 2" i wyjętym stabilizatorze - na większych wykrzyżach tył ociera.
A coś mię się nie wydaje, zeby D2 miał nadkola takie jak Y61

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
Namdan
-

- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Post
autor: Namdan » czw lis 13, 2008 4:26 pm
brodafidela pisze:Pośrednim rozwiązaniem do DII bez liftu jest 245/75/16 - mam takie i jak na razie sie sprawdza.
Fajna guma ale 235/85 i 265/75 to w zasadzie 32 cale - najpopularniejszy rozmiar i jak ci coś szczeli np. w Afryce to wszędzie znajdziesz 7.5r16 i jedziesz dalej.
A 245/75/16 to cal mniej.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
-
Namdan
-

- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Post
autor: Namdan » czw lis 13, 2008 4:32 pm
pezet pisze:Nie wiem na ile geometria przestrzenna się różni w D2 do D1, ale domniemywam, że 235/85 nie bedzie ocierać... tylko na ancwalcie
A przy niejakim wykrzyżu - będzie.
Ja mam 245/75 i bez liftu tył ocierał mocno, a nawet przy 2" i wyjętym stabilizatorze - na większych wykrzyżach tył ociera.
A coś mię się nie wydaje, zeby D2 miał nadkola takie jak Y61

No to się powtórzę: nie tylko nie mam liftu ale mam klapnięte sprężyny z przodu i 235/85 w terenie zaledwie dotykają delikatnie do plastikowego, luźno zamocowanego fartucha w nadkolu. Ale jakbym pouzupełniał pogubione plastikowe nibynity to by pewnie przestał nawet dotykać.
A 265/75 wygląda lepiej ale potrafi sięgnąć zderzaka albo radiusa nawet przy lifcie.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
-
hpx4000
-

- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
-
Kontaktowanie:
Post
autor: hpx4000 » czw lis 13, 2008 4:34 pm
Z prześwitu jesteś zadowolony?
-
Namdan
-

- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Post
autor: Namdan » czw lis 13, 2008 4:50 pm
hpx4000 pisze:Z prześwitu jesteś zadowolony?
W D2 na 32" jak najbardziej. Wszystkie jeepy i samuraje jadą przodem i gruchami wyrównują teren bo nawet 32 cali zazwyczaj nie mają...
W Defenderze 35" było mało. I tu jest pies pogrzebany. Po cholerę psuć takie dobre auto jak D2 w terenie, gdzie koleiny są ponadstandartowe...

Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » czw lis 13, 2008 6:03 pm
grzesiu...
wracając do wcześniejszej dyskusji o zmianie map w sterowniku td5...do MY02 sterowniki nie mają pamięci flash i są nieprogramowalne. zmienić można tylko konfigurację manual/auto i nauczyć go kodu security.
powyżej tego rocznika dopiero można zmieniać mapy i różne inne cuda wykonywać.
sterowniki non-flash mają numery katalogowe M.....
sterowniki EU3 mają numery NNN.....
teoretycznie można zastąpić stary nowym, ale cena wysoka.
no.

#noichuj
-
marek_z_gor

- Posty: 317
- Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
- Lokalizacja: jawor rzną
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marek_z_gor » czw lis 13, 2008 6:08 pm
pezet pisze:Nie wiem na ile geometria przestrzenna się różni w D2 do D1, ale domniemywam, że 235/85 nie bedzie ocierać... tylko na ancwalcie
A przy niejakim wykrzyżu - będzie.
Ja mam 245/75 i bez liftu tył ocierał mocno, a nawet przy 2" i wyjętym stabilizatorze - na większych wykrzyżach tył ociera.
A coś mię się nie wydaje, zeby D2 miał nadkola takie jak Y61

wyjmij stabilizator przedni a będzie ci ocierał dodatkowo przód, polecam ten zabieg jak ktoś wie ze bedzie duzo jezdził w terenie lub na impreze, ja na zime założyłem przod z powrotem, tyłu nie widze sensu zakładac z powrotem
ass, grass, or gas... nobody rides for free
-
Namdan
-

- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Post
autor: Namdan » czw lis 13, 2008 7:14 pm
czesław&jarząbek pisze:grzesiu...
wracając do wcześniejszej dyskusji o zmianie map w sterowniku td5...
o flaszu to wiem, nie wiedziałem, że dopiero od 02. No to dupa. No to czip.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » czw lis 13, 2008 7:19 pm
sprawdz sobie numer katalogowy na ecu. nalepka na ściance przeciwległej do wtyczek z kablami.
jak się zaczyna NNN.... to wygrałeś.
jak M..... to czip/power-box albo szukanie na allegro/innych ebajach srajach modułu z numerem NNN...
taki non-flash kupiłem w zesżłym tygodniu za czterysta zyli dla przykładu.
można wprogramować ecu używane do innego auta. i flashowe i starego typu.
ale...
nim wywalisz ecu z wozu odpisz kody pompowtrysków. chyba, że wolisz zwalać dekiel i paprać się w oleju...

#noichuj
-
Namdan
-

- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Post
autor: Namdan » czw lis 13, 2008 7:30 pm
Spoko ja już wiem, że mam fleszowy bo oryginał dostał strzała lewarkiem i chrupek wstawił nowy. Ale wszyscy moi kumple mają strucle do 02 i klientela gwarantująca zwrot inwestycji mi się rozjechała. Podejdę do sprawy filozoficznie i powiem sobie: "srał to pies".
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » czw lis 13, 2008 7:34 pm
zawsze możesz przyjechać do mnie i zamiast inwestować kupić sobie odrobinę radości w formie abonamentu na 162 konie i 302 niutonometry

#noichuj
-
Namdan
-

- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Post
autor: Namdan » czw lis 13, 2008 7:45 pm
pieprzyć to. To nigdy nie będzie rajdówka. a ile może mieć taki v8 jak mam w defie?
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » czw lis 13, 2008 7:50 pm
3.9 z aparatem zapłonowym + wtrysk hot wire?
nominalnie 176 koni bodajże
#noichuj
-
Namdan
-

- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Post
autor: Namdan » czw lis 13, 2008 7:55 pm
Tak. Aparat zapłonowy i wtrysk. 176 - na razie musi wystarczyć.
A jakie mam dyfry jeśli cała mechanika jest z defa z 2000 z td5?
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » czw lis 13, 2008 7:57 pm
zwykłe dwusatelitowe.
czterosatelitowe weszły w MY05 i łatwo je poznać po wielkich okrągłych gruchach.
#noichuj
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości