Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: czesław&jarząbek » czw lis 11, 2010 11:49 am

GAZFAN pisze:Oj Czesław... chyba poranek ledwo się zaczął u ciebie :)21
Właśnie o to chodzi że klocki są płatne.
Tak jak olej i tyle.. i jeśli się zużyje szybciej niż przewidziane pierwotnie to nie można wymagać wymiany w gratisie. i tyle.
Jak z filtrem powietrza.... normalnie starcza na tyle i tyle.. jak jeździsz w miejscach większego zapylenia to się szybciej zapcha i trzeba wymienić. Płatnie.
O to mi chodziło Czesławie i stąd przykład klocków był. :)2

i wsjo :)21
w mylnym jesteś błedzie. nie omawiamy gwarancji na olej tylko na skrzynię biegów.
jeżeli jako klient w ramach gwarancji zgłaszam nieprawidłowe funkcjonowanie skrzyni automatycznej to wali mnie co sobie gwarant będzie zmieniał lub naprawiał i ile to będzie kosztowało. tym bardziej wali mnie że niedouczony serwis w ramach eksperymentów diagnostycznych chce zmieniać olej i filtr. niech sobie zmienia skolko ugodno ale za swoje. zapłaciłem za sprawną skrzynię więc ma być sprawna przez trzy lata/100tkm.
no.
:)21
#noichuj

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: GAZFAN » czw lis 11, 2010 11:51 am

A dupa.... Jeśli zgłaszasz zastrzezenia do skrzyni i wychodzi z naprawy że olej to wymiana na koszt klienta. Jeśli by padło coś elektronicznego wymiana na koszt gwaranta. i tyle.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: sbb » czw lis 11, 2010 11:52 am

GAZFAN pisze:No nie.. chodzi o element nie podlegający gwarancji.
no wszystkie inne płyny to jasne
ale tu rozmowa o oleum w skrzyni
więc to mi sie troche dziwne wydaje, że serwis cos kombinuje, hm i obawiam się , że to może byc norma

jak tak sobie czytam o tych przygodach z nowymi LR, to jak mi sie mocno zachce defa 110 pick-up to chyba lepiej jakąś staroć za 20 przygarnąc, włozyc drugie 20 a i tak taniej i bezstresowo wyjdzie
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: czesław&jarząbek » czw lis 11, 2010 11:54 am

GAZFAN pisze:A dupa.... Jeśli zgłaszasz zastrzezenia do skrzyni i wychodzi z naprawy że olej to wymiana na koszt klienta. Jeśli by padło coś elektronicznego wymiana na koszt gwaranta. i tyle.
taa...metodą na tzw "wyrwę" chyba.
:)21

doprowadzicie do sytuacji, że każde zgłoszenie gwarancyjne będzie poprzedzał pozew z kancelarii prawnej klienta. ale to nie moje zmartwienie... :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: sbb » czw lis 11, 2010 11:55 am

GAZFAN pisze:A dupa.... Jeśli zgłaszasz zastrzezenia do skrzyni i wychodzi z naprawy że olej to wymiana na koszt klienta. Jeśli by padło coś elektronicznego wymiana na koszt gwaranta. i tyle.
aha
no i wszystko jasne
na szczęście nie ma obowiązku kupowania nowych autek ( jeszcze )
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: czesław&jarząbek » czw lis 11, 2010 11:56 am

sbb pisze:jak tak sobie czytam o tych przygodach z nowymi LR, to jak mi sie mocno zachce defa 110 pick-up to chyba lepiej jakąś staroć za 20 przygarnąc, włozyc drugie 20 a i tak taniej i bezstresowo wyjdzie
:)21
nie wyjdzie ani taniej ani bezstresowo.
sprawdziłem.
nowe jest nowe. a na serwisy można jezdzić do jakiegoś cywilizowanego kraju.
#noichuj

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: GAZFAN » czw lis 11, 2010 11:58 am

sbb pisze:
GAZFAN pisze:No nie.. chodzi o element nie podlegający gwarancji.
no wszystkie inne płyny to jasne
ale tu rozmowa o oleum w skrzyni
więc to mi sie troche dziwne wydaje, że serwis cos kombinuje, hm i obawiam się , że to może byc norma

jak tak sobie czytam o tych przygodach z nowymi LR, to jak mi sie mocno zachce defa 110 pick-up to chyba lepiej jakąś staroć za 20 przygarnąc, włozyc drugie 20 a i tak taniej i bezstresowo wyjdzie
:)21
A czym się różni olej w skrzyni od oleju w silniku?
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: czesław&jarząbek » czw lis 11, 2010 12:00 pm

GAZFAN pisze:A czym się różni olej w skrzyni od oleju w silniku?
niczym.
jak gwarant bedzie mi wymieniał silnik to dostarczy mi go z olejem inside. zupełnie jak w nowym samochodzie. kupujesz samochód z olejem, a nie samochód "suchoładowany".
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: sbb » czw lis 11, 2010 12:01 pm

GAZFAN pisze: A czym się różni olej w skrzyni od oleju w silniku?
w tym przypadku tym, że ma byc niewymieniany przez ho hoh hohohohohooooooooooooo
a może i dłużej
różnica jest
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: GAZFAN » czw lis 11, 2010 12:02 pm

Se powtórzę :)21
Filtr powietrza wymieniać powinno się co przegląd. czyli 24 tysi.
Jeśli zapcha się szybciej to co? wymieniony ma być na koszt gwaranta? Nadal jest to koszt klienta.
Klocki powinno się wymieniać co ileś tam km.
Jeśli styl jazdy spowoduje że klocki skończą się po 50% ileś tam km to ma to być koszt gwaranta? Nadal jest to koszt klienta.


Jeśli olej w skrzyni biegów zużyje się szybciej... to jest to koszt klienta. tak samo jak koszt oleju w silniku, klocków itd.

Ostatni raz to powtórzyłem... :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: GAZFAN » czw lis 11, 2010 12:03 pm

czesław&jarząbek pisze:
GAZFAN pisze:A czym się różni olej w skrzyni od oleju w silniku?
niczym.
jak gwarant bedzie mi wymieniał silnik to dostarczy mi go z olejem inside. zupełnie jak w nowym samochodzie. kupujesz samochód z olejem, a nie samochód "suchoładowany".
:)21
Tak. Jak będę wymieniali skrzynię to też z olejem dostaniesz.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: czesław&jarząbek » czw lis 11, 2010 12:04 pm

GAZFAN pisze:Ostatni raz to powtórzyłem... :)21
skrzynia biegów nie jest materiałem eksploatacyjnym.
:)21
#noichuj

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: GAZFAN » czw lis 11, 2010 12:04 pm

sbb pisze:
GAZFAN pisze: A czym się różni olej w skrzyni od oleju w silniku?
w tym przypadku tym, że ma byc niewymieniany przez ho hoh hohohohohooooooooooooo
a może i dłużej
różnica jest
ilość km jest różnicą a nie mechanizm gwarancyjny. i ten i ten olej jest nie podlega wymianie gwarancyjnej z uwagi na zużycie.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: GAZFAN » czw lis 11, 2010 12:05 pm

czesław&jarząbek pisze:
GAZFAN pisze:Ostatni raz to powtórzyłem... :)21
skrzynia biegów nie jest materiałem eksploatacyjnym.
:)21
Ale olej w niej już tak.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: czesław&jarząbek » czw lis 11, 2010 12:09 pm

GAZFAN pisze:
czesław&jarząbek pisze:
GAZFAN pisze:Ostatni raz to powtórzyłem... :)21
skrzynia biegów nie jest materiałem eksploatacyjnym.
:)21
Ale olej w niej już tak.
owszem.
i jako klient za niego zapłacę jeśli będę go zmieniał z powodu naturalnego zużycia eksploatacyjnego. tylko i wyłącznie.
nie zapłacę za niego w przypadku wymiany awaryjnej jakichkolwiek elementów skrzyni czy jej układu chłodzenia. ani tym bardziej nie zapłacę za niego z powodu eksperymentów diagnostycznych serwisu.

idźmy dalej...

zakładamy że wygilgałem ten zylion na wymianę oleju z filtrem zgodnie z diagnozą serwisu a po odbiorze auta okazuje się, że nieprwawidłowa praca skrzyni występuje nadal.
co wtedy?
#noichuj

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: tybero » czw lis 11, 2010 12:20 pm

przepraszamy za bledna diagnoze mechanika? :)21
juz dostal reprymende, na przeszlosc bedziemy wiedzieli ze to nie olej... :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: sbb » czw lis 11, 2010 12:30 pm

to wszystko jest głupie
zamiast wziąc na klatę i wymienic olej nie zasłaniając się , ze to częśc eksploatacyjna
to kasuje sie klienta
wywołuje sie w ten sposób wrażenie, że: " kupiłes łosiu to teraz płać "
a ktos inny se to wszystko poczyta i:
nie kupi nówki defa i frelka 2 dla zony tylko staroć dla się i ravke żonie
a firma LR ma dwa autka mniej sprzedane :)21
kalkulacja zysków na miesiąc do przodu
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: TadeuszK » czw lis 11, 2010 12:48 pm

karwa, a już miałem se kupić nowe disco ..., ale jak taaaak :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: czesław&jarząbek » czw lis 11, 2010 12:49 pm

kupowanie używanego lr ma jedną zaletę. nie naraża na styczność z autoryzowaną siecią dystrybucji i serwisu.
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: sbb » czw lis 11, 2010 12:51 pm

czesław&jarząbek pisze:kupowanie używanego lr ma jedną zaletę. nie naraża na styczność z autoryzowaną siecią dystrybucji i serwisu.
:)21
i zdaje się, że to w tym wszystkim jest najwazniejsze
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: gebels » czw lis 11, 2010 1:13 pm

GAZFAN pisze:We wcześniejszym poście sugerowałeś że centrala uwalać próbuje naprawy przed końcem gwarancji by oszczędzać... a nie fabryka i do tej sugestii chciałem się odnieść.

Jeżeli jest podane że klocki starczają na tyle i tyle.. a swoim style jazdy skatujesz je szybciej to tez mieliby wymienić na swój koszt?
Nie da tak się...

Co do MotoGabry... przykro mi że tak Cię potraktowali.

Gazfan ale czy w instrukcji obsługi lub gwarancji pisze coś o szybszym zużywaniu oleju w tej skrzyni ?? np. jeśli ciągnie przyczepy często lub gniecie auto ?? pisz ?? jeśli nie to dla mnie jest to jawne naciąganie klienta na koszty

jeśli wiesz co to za olej (BP autran LTF) byś tak nie mówił, ten olej w autobusie lub ciężarówce przy oraniu ma wystarczyć na 240 tyś lub 3 lata, w osobówce na lat 10 lub przebieg
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: wojtek_kom » czw lis 11, 2010 1:31 pm

A ja jestem ciekaw co w sytuacji - klient pojechał wymienił olej, na zgodny ze specyfikacją producenta, w firmie Krzak. I do serwisu, bo dalej coś nie tak - może, może...

W sumie to LR, niech zrobi tak jak gdzie indziej - analiza, czujnik wywali kiedy jechać na wymianę płynu w skrzyni.
Offtopic - fajnie musi wyglądać olej po 10 latach :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: czesław&jarząbek » czw lis 11, 2010 1:39 pm

wojtek_kom pisze:A ja jestem ciekaw co w sytuacji - klient pojechał wymienił olej, na zgodny ze specyfikacją producenta, w firmie Krzak. I do serwisu, bo dalej coś nie tak - może, może...
jeśli to zostanie wykryte to cofnięcie gwarancji i strzał w tył głowy.
a zostanie jeśli swoje sprawy omawia się na ogólnopolskim forum...

jeśli nie zostanie wykryte to dalej będą się upierać przy wymianie oleju na koszt klienta.

tak czy siak dupa.
:)21
#noichuj

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: Yoorek » czw lis 11, 2010 1:54 pm

Ja nie jestem mechanikiem.
Kupuję samochód czytam w instrukcji "Olej w automatycznej skrzyni biegów nie podlega wymianie" - jeśli podlega znaczy zostałem oszukany, jeśli podlega na mój koszt zostałem oszukany i to podwójnie, jeśli polega wymienię na mój koszt w okresie gwarancji czuję się lekko wydymany.
OK instrukcja nie jest żadną umową.
Sprawdzam w Gwarancji którą dostałem i jest opisana w książce serwisowej.
Rozdział: Świadczenia gwaranta (pół strony)
Rozdział: Ograniczenia zakresu gwarancji (2 strony)
Rozdział: Obowiązki właściciela (strona 1)
Kupiłem świadomie na taką gwarancję się zgodziłem - jak widać na podstawie ilości storn Gwarant precyzyjnie się musiał zabezpieczyć. OK - moje świadoma decyzja.
Czytam Ograniczenia zakresu gwarancji:
3.1 gwarancja nie obejmuje:
[ ... wymienione coś tam - nie ma tu mowy o oleju]
-części eksploatacyjnych wykorzystywanych podczas przeglądów okresowych takich jak:
olej silnikowy, płyn ukł chłodzenia, płyn hamulcowy, płyn ukł. wspomagania, płyn do spryskiwaczy :lol: ,czynnik chłodniczy, pióra wycieraczek, filtr oleju, [dalej klocki żarówki , poski etc.]

Nigdzie powyżej pomimo explicite wymienionych wszystkich płynów (no ok GAZFAN zapewne zaraz powie że olej napędowy nie jest wymieniony - choć może jak poszukam gdzie indziej to jest) nie zająknięto się o oleju ATF do skrzyni automatycznej.
Mało tego w szczegółowo rozpisanych czynnościach serwisowych dot.. poszczególnych płynów etc. przy danych przebiegach nie ma ani słowa o oleju skrzyni.
Wiec jako prostaczek nie znający się na samochodach mogę być lekko zaskoczony, gdy autoryzowany serwis - podparty opiniami kolesi GFAZFAN z JLR żąda od mnie abym włożył jakąś kasę (tu akurat będącą +- średnią miesięczny zarobków w Polsce) na auto na gwarancji, choć ni uja nic nie sugrowało, że coś takiego może mieć miejsce.

Mam propozycję na genialny biznes. Może wzywajcie wszystkich właścicieli DIII,DIV, RRS do wymiany oleju ATF co miesiąc. Nie wiem jaka jest sprzedaż precyzjenie, ale założywszy że na gwarancji macie ok 1000 samochodów to wyjdzie 3000x12x1000 , 3,6 mln rocznie. Fuck co za biznes plan. Tylko ten profil z facebooka bym ściągnął bo jeszcze ktoś coś napisze i już nikt już nie kupi ... :(
Bo tu na forum zawsze można napisać że to pieniacz jeden albo przerobił auto na spawarkę :/

Szczerze pwiedziawszy dalej nie wiem czy na skrzynia na pewno ok, czy po porstu tak napisali z tym olejem bo widzą, zauważyli, że nie będę jeslieniem który da im 3 koła i oleje sprawę.
BTW: ciekawe ilu ludziom wymienili tak olej.
aaa Szef Serwisu był zaskoczony, gdy mu powiedziałem , że oleju w tej skrzyni się nie wymienia, był przekonany że co kilkadziesiąt tysięcy wymienić należy. :)11
pozdr
Y

Loukee
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 19, 2008 6:42 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem (?) z automtyczną skrznią biegów w DIII

Post autor: Loukee » czw lis 11, 2010 2:00 pm

Yoorek pisze:... takich jak:
to są tylko przykłady, a nie kompletna lista :wink:
Disco 300 96

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość