Rejestracja LR 109 Series III oraz perypetie

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Alien
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Alien » pn gru 17, 2007 11:53 pm

Z wyszykowaniem na przegląd nie będzie problemu. I tak robimy remont generalny. Jednak chciałbym je zarejestrować na 9 osób. Wydaje mi się, że taka masa, bez ładunków specjalnie im nie zrobi.

A nie mają jeździć w ciężkim terenie. Od tego mamy inne samochody. W tym te wyśmiewane Land Cruisery :P, czy RRy. LR'y mają po prostu dumnie jeździć. Transportować ludzi po bezdrożach, nie pokonując wielkich przepraw i nie zapychając się tonami błota. A przede wszystkim wyglądać jak prawdziwa wojskowa 109'tka.

A na autobus nie zarejestruje, bowiem teraz się zmieniły przepisy i to nie jest takie łatwe. Poza tym prawo jazdy trzeba mieć na autobus, psychotesty etc. etc. Bynajmniej tak słyszałem.

Jeżeli jednak chodzi o ciężarówkę to nie wiem jak to wygląda. Czy da się tak łatwo je w ten sposób zarejestrować. Na forum nie znalazłem, ma ktoś jakieś doświadczenia w tej sprawie?

LR_Olek pisze:
Alien pisze:Chodzi Ci o podparcie silnika na ramie ?
oho...


zaczyna sie....
A żebyś wiedział, że się zaczyna.
Jeżeli wiesz więcej to proszę podziel się swoją wiedzą.
Nie jestem mechanikiem i wcale nim nie zamierzam być. Wyraźnie piszę, że czegoś nie rozumiem, zatem jeżeli będziesz tak łaskaw to napisz o co chodzi, bo na forum też nie znalazłem.

Chyba, że uważasz, że nie jestem wart pomocy. Wtedy przepraszam.. faktycznie jesteś tu "starszy" i możesz sobie pozwolić na takie komentarze.
RRC 3.9 EFi, SeriesIII109 2 i ćwiara etylina, Tarpan z silnikiem Żuka :D

BTA Gertis - Giżycko

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » pn gru 17, 2007 11:57 pm

ale ty masz starszy samochód :)21
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn gru 17, 2007 11:58 pm

a mnie wqoorwia poczta polska

:)21

fuck
#noichuj

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cichy_SIII_109_SW » wt gru 18, 2007 12:04 am

Spróbuj tak:

W orginalnych katalogach (opisach do Serii, Manuale itp) podawana jest opcja 10 osób + 181 kg. Może przekonasz ludzi w urzędzie.
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

Awatar użytkownika
Alien
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Alien » wt gru 18, 2007 12:07 am

cichy_SIII_109_SW pisze:Spróbuj tak:

W orginalnych katalogach (opisach do Serii, Manuale itp) podawana jest opcja 10 osób + 181 kg. Może przekonasz ludzi w urzędzie.
W naszym prawie na prawo jazdy kat. B oraz wg. przepisów dotyczących ilości osób w samochodzie może to być max. 9 osób.

I to mi wystarczy, chce mieć 9-osobowych samochód

Jednak jest problem. Ławki nie mogą być bokiem do kierunku jazdy. Dodatkowo to już nie mogą być ławki, tylko fotele z homologacją. Co powoduje, że muszę gdzieś na pace LR'a zamontować 6 foteli. Bo z przodu mogę mieć 3 miejsca siedzące, na byleczym, oby tylko miało to pasy. SIC!
RRC 3.9 EFi, SeriesIII109 2 i ćwiara etylina, Tarpan z silnikiem Żuka :D

BTA Gertis - Giżycko

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt gru 18, 2007 12:13 am

trza sie było najpierw zapoznać z warunkami dopuszczenia do ruchu a potem kupować.
albo kupić auta zarejestrowane.
albo kupić auta powyżej 25 lat.
albo kupić tarpany honkery.
#noichuj

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt gru 18, 2007 12:53 am

czesław&jarząbek pisze: albo kupić auta zarejestrowane.
znajdź mi takie w dobrej cenie i stanie :roll:
czesław&jarząbek pisze:albo kupić auta powyżej 25 lat.
zabytków się nie dewastuje :wink:
czesław&jarząbek pisze:albo kupić tarpany honkery.
kto będzie chciał tym jeździć? :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Alien
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Alien » wt gru 18, 2007 1:22 am

czesław&jarząbek pisze:trza sie było najpierw zapoznać z warunkami dopuszczenia do ruchu a potem kupować.
albo kupić auta zarejestrowane.
albo kupić auta powyżej 25 lat.
albo kupić tarpany honkery.
Ale mądralą zajeżdżą :)
Przepisy dot. siedzeń bokiem do kierunku jazdy weszły w życie ostatniego dnia października br. Mają ledwo ponad miesiąc i nawet na niektórych stacjach diagnostycznych o tym nie wiedzą. Nie sposób nadążyć.

Jak się uprę to mogę i takie samochody rejestrować na zabytki, te 25 lat to granica umowna jeżeli Wojewódzki Konserwator Zabytków stwierdzi iż jest to zabytek. A w tym wypadku może śmiało.

A na tarpana to inne forum ;P
RRC 3.9 EFi, SeriesIII109 2 i ćwiara etylina, Tarpan z silnikiem Żuka :D

BTA Gertis - Giżycko

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt gru 18, 2007 8:55 am

przepisy o siedzeniach w kierunku jazdy, zagłówkach i pasach obowiązują od dawna i już przećwiczyły wielu. głównie busiarzy.
jest to jeden z powodów dla których nowe defendery w wersjach HT z ławkami i SW 9osobowa nie są homologowane na terenie unii.
#noichuj

Awatar użytkownika
czolg
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 7:33 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Rejestracja LR 109 Series III oraz perypetie

Post autor: czolg » wt gru 18, 2007 10:04 am

Alien pisze:Witam,

Na wstępie przywitam się ze wszystkimi na forum. Nie miałem jeszcze żadnego LR, więc tylko czytałem :). Liczę na wyrozumiałość.

Nabyłem w zeszłym tygodniu 3 Land Rovery serii trzeciej. Na początku podchodziłem do tego troszkę sceptycznie, jednak gdy udało się nam odpalić pierwszego, to zrozumiałem, że to dobry wybór :)

<ciach>

Zatem.. starym polskim powiedzeniem: POMOCY! :)
Witam,
skoro tak się upierasz nad ławkami (i słusznie!), to proponuję zagłębić się w definicję pojazdu specjalnego i popatrzeć jak się "dostosowuje" zwykły samochód do takiej funkcji - np. wspawanie zamykanej kasetki na pieniądze i masz bankowóz :D
Do innych pojazdów specjalnych nalezy tez karawan :D i wtedy nie dotyczą go przepisy zabraniające montowania ławek

Można tez zamontowac siedzenia składane albo odchylane do przodu, przez które trzeba będzie dac kroka, zeby przejśc na pierwszy rząd, ale w razie wypadku bedzie karawan :roll: że juz nie wspomne o koszerności LR.

pozdrawiam
p.

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cichy_SIII_109_SW » wt gru 18, 2007 10:18 am

A w kwitach zakupu to Landki miały ile miejsc siedzących ? Prawo Prawem, ale jest powód do negocjacji z urzędem.
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » wt gru 18, 2007 10:23 am

Przy zakupach w takich geszeftach nie dostajesz dowodów rej bo ich po prostu nie mają :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cichy_SIII_109_SW » wt gru 18, 2007 10:47 am

To ja się poddaję. Moja Seria jest na żółtych blachach (rocznik 75) i nie miałem problemu, że produkcja tego modelu skończyła się 23 lata temu. Jeżeli te Landki są rocznikowo starsze niż 25 lat i chce się zachować ich orginalny charakter -> ławki to faktycznie pozostaje rejestracja na żółte blachy, albo "ściema na inne kwity" dostępne tu w kraju. 8)
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt gru 18, 2007 11:02 am

Alien pisze: (...) W tym te wyśmiewane Land Cruisery :P

Oooooo kaaaaarwa! Kto i gdzie?! :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Alien
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Alien » wt gru 18, 2007 12:28 pm

No i właśnie ta kwestia dotycząca samochodu specjalnego chodzi mi po głowie. Kolega zarejestrował w ten sposób UAZa, jako samochód specjalny, wojskowy. Nie ma przez to ani pasów, a z tyłu ma te składane foteliki.

Nie ukrywam, że ja tak czy siak będę montował pasy. Wożę różnych ludzi i lepiej, żeby nie wypadli. Nie mniej jednak te ławki mi się podobają.

I chyba w stronę samochodu specjalnego trzeba iść.

A tak poza tym. One mają datę pierwszej rejestracji 84 rok. Jak bym pogrzebał po numerach samochodu, to może się okazać, że mają więcej latek. Ale.. jak to zrobić? :) Szczerze się nie znam.
RRC 3.9 EFi, SeriesIII109 2 i ćwiara etylina, Tarpan z silnikiem Żuka :D

BTA Gertis - Giżycko

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cichy_SIII_109_SW » wt gru 18, 2007 1:13 pm

http://www.lrfaq.org/Series/FAQ.S.Chass ... .type.html

Przegrzeb ten temat znajdziesz tam numery ram i silników - i orientacyjne daty ich produkcji.
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

Awatar użytkownika
robert_smoldzino
Posty: 625
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
Lokalizacja: Smoldzino
Kontaktowanie:

Post autor: robert_smoldzino » pt gru 21, 2007 7:51 pm

Jest jeszcze opcja zeby przepuscic poarmijne kwity przez DVLA a wtedy przerejetrowac je do nas, wyniesie to kilkadziesiat funtow za sztuke ale moze sie oplacic, pisz na pw to Ci w swieta odpowiem.

A co do ogolnych narzekan na stan to sie nie przejmuj, zjezdzilem w UK troche szrotowni i najzdrowsze 109 to sa te poarmijne (pod warunkiem ze nie sluzyly do desantow morskich), ramki najczesciej maja zdrowe jak dzwon, bo armia dba (nie jak u nas). Natomiast faktem jest, ze z wierzchu malowane sa z rozkazu co 4lata (ale czesci wymieniane sa tylko na nowe - to takie slowo, ktorego Tasiemiec np nie rozumie hehehe)
Powodzenia, ciekawy projekt

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt gru 21, 2007 8:58 pm

Dzisiaj w Gdyni na ul.Hutniczej widzialem stal TIR na ktorego naczepie staly dwa militarne 110. Mniam mniam.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt gru 21, 2007 9:09 pm

Discotheque pisze:Dzisiaj w Gdyni na ul.Hutniczej widzialem stal TIR na ktorego naczepie staly dwa militarne 110. Mniam mniam.
Import prywatny? :o

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » pt gru 21, 2007 9:30 pm

Próbowałeś zrobić im przegląd? czy poprostu boisz sie bo są takie czy inne przepisy i nieudałeś sie jeszcze na stacje.....

jak moją Serie rejestrowałem, a tez militarka FFR ---to pytali sie co to za siedzenia na pace.....spytałem czy widzieli stara 266...? koleś uspokoił sie, podbił przegląd , do tego reszta makulatury i spoko....

jak nie u jednego to u drugiego :D ....
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
Alien
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Alien » pt gru 21, 2007 9:38 pm

moto pisze:Próbowałeś zrobić im przegląd? czy poprostu boisz sie bo są takie czy inne przepisy i nieudałeś sie jeszcze na stacje.....

jak moją Serie rejestrowałem, a tez militarka FFR ---to pytali sie co to za siedzenia na pace.....spytałem czy widzieli stara 266...? koleś uspokoił sie, podbił przegląd , do tego reszta makulatury i spoko....

jak nie u jednego to u drugiego :D ....
No może i fakt. Ja tam wiem, że od końca października jest napisane w rozporządzeniu, że nie można rejestrować i tyle.

Ale może przejadę się z ciekawości gdzieś indziej. W końcu to musi być do wykonania. Dodatkowo jak bym sam od siebie dorzucił pasy bezpieczeństwa, to już by było miodzio :D
RRC 3.9 EFi, SeriesIII109 2 i ćwiara etylina, Tarpan z silnikiem Żuka :D

BTA Gertis - Giżycko

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » pt gru 21, 2007 9:47 pm

jedz na taką stacje, która zrobi ten przeglad ....


to wolny rynek, niektóre stacje są upierdliwe, bo były za komuny i są dzis....a jedne są przyjazdne....jedz na tą drugą.....

nie szukaj dziury w całym, lepiej zabierz sie za porządna konserwacje ramy od srodka i zewnątrz, bo możesz sie za 2-3lata zdziwic....
A wojsko poza zwykłą czarną farba nie stosuje wymyslnych specyfików

mojego 1 owner po wojsku zabiteksował....debil :)3 na 0,5cm

wsio git, ale pod spodem narobił mi troche roboty...
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » pt gru 21, 2007 9:50 pm

tak na marginesie , te serie to są UTYLITY TRUCK

jak nie masz nic w papierach na ten temat, to jest na tabliczce przy prawym tanku....

mój zarejestrowany na ciężarowe, 9 osób.
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
Alien
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Alien » pt gru 21, 2007 10:01 pm

Hm...

I na podstawie tej tabliczki mogą mi je zarejestrować na 9 osób i ciężarowy?

Bo ten ciężarowy to by mi się przydał. Zawsze to VAT się odliczy :)
RRC 3.9 EFi, SeriesIII109 2 i ćwiara etylina, Tarpan z silnikiem Żuka :D

BTA Gertis - Giżycko

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » pt gru 21, 2007 10:08 pm

Wszystko zależy od tego co Ci napisze diagnosta. Ja mam 90tke zarejestrowaną na cięzarówkę i na 7 osób
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości