Jak wywalić EGR

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn mar 31, 2008 12:30 pm

Wąż pisze:znasz mnie trochę... pomyśl co mogłem spierdolić :wink:
wszystko :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » pn mar 31, 2008 2:23 pm

Damian pisze:
Wąż pisze:znasz mnie trochę... pomyśl co mogłem spierdolić :wink:
wszystko :)21
racja :wink: ale co mogłem spierdolić pośród wyżej wymienionych wyrazów... kurde niech ktoś to wreszcie odgadnie, bo przyznać się sam nie mogę... wstyd za duży :oops: :21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » wt lip 01, 2008 3:43 pm

Podczepię się pod istniejący temat, bo nie znalazłem odpowiedzi przeszukując forum, z góry przepraszam jeśli już było :)

Czy można zaślepić EGR w 300TDi z EDC ? Wystarczy założyc tą blaszkę na miejsce zaworu, wymienić przewód na taki bez EGR i tyle ? Czytałem, że po zaślepieniu EGR powinno się wyregulować synchronizację pompy wtryskowej, w wypadku EDC w Disco trzeba to zrobić przez komputer serwisowy, czy też EDC samo sie dostosuje do nowych warunków ?
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
EROW1
Posty: 463
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 6:52 pm
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: EROW1 » wt lip 01, 2008 4:55 pm

jeszcze jedno pytanie, tak kombinuje jeśli zawór EGR sterowany elektrycznie
to może go zamknąć elektrycznie i wyjąć wtyczkę z gniazdka, ćwiczył ktoś taką ścieżkę
disco 300
Gaz69 radiostacja z 1964
Iveco Daily 4x4
http://www.erow.pl

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lip 01, 2008 7:32 pm

a co to jest synchronizacja pompy wtryskowej i jak się to robi komputerem serwisowym?
#noichuj

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » wt lip 01, 2008 8:19 pm

Czesław czepiasz sie :roll:

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » wt lip 01, 2008 9:21 pm

czesław&jarząbek pisze:a co to jest synchronizacja pompy wtryskowej i jak się to robi komputerem serwisowym?
Sorry, nie znam sie - to bylo luzne tlumaczenie "fuel pump timing". Jesli chodzi o inna pompe, to mozesz mi napisac jaka ? :) No i myslalem, ze w EDC da sie grzebac tylko przy pomocy np. czegos takiego jak Autologic.
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » wt lip 01, 2008 9:52 pm

ja bym podłączył pod serwer LR w szopienicach Twój wóz...
LR Disco 96' katowice limited edition

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » pn lip 14, 2008 4:11 pm

Hej ;)

Kontynuje temat - wyczytałem, że w 300tdi z EDC jest inna pompa wtryskowa - elektroniczna Bosch R500 zamiast mechanicznej R509. Kąt wyprzedzenia wtrysku jest inny dla silnika z i bez EGR, inny też dla tego z EDC (odpowiednio 1,54mm bez EGR, 1,40mm z EGR i 0,45mm z EDC).

Czy po mechanicznym zaślepieniu EGR'a w trzysetce EDC powinno się zmienić kąt wyprzedzenia wtrysku i czy w ogóle da się to zrobić przy elektronicznie sterowanej pompie wtryskowej ? Czy mogę zostawić sam zawór EGR podpięty do elektroniki silnika, czy też trzeba go usunąć ?
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
EROW1
Posty: 463
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 6:52 pm
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: EROW1 » wt lip 15, 2008 6:58 am

ja mam jakąś dziwną 300 (grudzień 95) chyba przejściówka . EGR jest widziałem jakiś komputerek pod deską na własne oczy z napisem EGR a do silnika idą dwa kable (grzanie i elektrozawór ) żadnych elektronicznych cudów na silniku niet.
disco 300
Gaz69 radiostacja z 1964
Iveco Daily 4x4
http://www.erow.pl

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » wt lip 15, 2008 8:23 am

EROW1 pisze:ja mam jakąś dziwną 300 (grudzień 95) chyba przejściówka . EGR jest widziałem jakiś komputerek pod deską na własne oczy z napisem EGR a do silnika idą dwa kable (grzanie i elektrozawór ) żadnych elektronicznych cudów na silniku niet.
Bo to raczej w duecie z automatem wystepowało :) Cóż, mój wybór, chciało sie mieć Disco z automatem, to się cierpi z powodu nadmiaru elektroniki :)
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » wt lip 15, 2008 8:51 pm

Ja mam zwykłą gałkę i oprócz prądu na elektrozawór od pompy nie strwierdziłem innych kabli. Wywaliłem egr ma sterowanie na pompie takie ala potencjometr, ale jak to badziewie wyjąłem to silnik chodził tak samo więc moje pytanie po co i czym steruje moduł centralny skrzyneczka obok alarmu ECU czy jakoś tak się to nazywa?
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
SkinMar
 
 
Posty: 155
Rejestracja: wt mar 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: SkinMar » śr lip 16, 2008 5:07 am

kondziu pisze:Ja mam zwykłą gałkę i oprócz prądu na elektrozawór od pompy nie strwierdziłem innych kabli. Wywaliłem egr ma sterowanie na pompie takie ala potencjometr, ale jak to badziewie wyjąłem to silnik chodził tak samo więc moje pytanie po co i czym steruje moduł centralny skrzyneczka obok alarmu ECU czy jakoś tak się to nazywa?
Ja mam Disco 96' zgałeczką wywaliłem EGR wyczyściłem syf z kolektora ssącego i od razu lepiej :)2

Awatar użytkownika
Kudłaty
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lip 10, 2005 5:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kudłaty » śr lip 16, 2008 4:45 pm

http://www.landroverdiscovery.net/

I tu mamy wszystko opisane tyle ,że nie po polsku .
Był Suzuk Był Jeep
Niedługo coś nowego .Już jaest LR Disco 300

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » śr lip 16, 2008 4:54 pm

SkinMar pisze: Ja mam Disco 96' zgałeczką wywaliłem EGR wyczyściłem syf z kolektora ssącego i od razu lepiej :)2
w jakim sensie od razu lepiej ?
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
SkinMar
 
 
Posty: 155
Rejestracja: wt mar 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: SkinMar » śr lip 16, 2008 5:08 pm

Zawór był zepsuty i cały czas otwarty co powodowało to zapychanie kolektora ssącego :)3
dzieki temu więcej świeżego powietrza do oddychania a co za tym idzie lepsza praca silnika :)2
:lol:

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » śr lip 16, 2008 5:12 pm

[quote="SkinMar"]Zawór był zepsuty i cały czas otwarty co powodowało to zapychanie kolektora ssącego :)3
dzieki temu więcej świeżego powietrza do oddychania a co za tym idzie lepsza praca silnika :)2
:lol:[/quote
hm a mówią ze to nic nie daje a tu jednak
kurcze powinienes jakies ładne fotki porobic i na landklinikę
bo to niby takie łatwe...
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » śr lip 16, 2008 5:37 pm

Kudłaty pisze:http://www.landroverdiscovery.net/

I tu mamy wszystko opisane tyle ,że nie po polsku .
Oki, jeno do wersji bez EDC :)
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » śr lip 16, 2008 7:04 pm

Jak pisałem wszystko ok ale po co i czym steruje moduł?
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
SkinMar
 
 
Posty: 155
Rejestracja: wt mar 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: SkinMar » czw lip 17, 2008 4:58 am

[/quote]hm a mówią ze to nic nie daje a tu jednak
kurcze powinienes jakies ładne fotki porobic i na landklinikę
bo to niby takie łatwe...[/quote]

Nie miałem w tedy aparatu ale mam w piwnicy ten zasyfiały zawór ze smołą w środku więc go pstryknę :lol:
widziałem 300sety orginalnie bez EGR tzn że jest on nie potrzebny :)2
ciekawe jak wyglądają zawory :evil: wszystko co oddycha spalinami będzie się dusić :wink: Podobno montowanie EGR wymusili na LR ekolodzy :evil: ma on za zadanie zmniejszać emisję chyba tlenków siarki czy coś w tym rodzaju :evil:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lip 17, 2008 8:55 am

karwa...ulituje sie i napisze bo bedziecie mulić o tym egr jeszcze rok...

w aucie bez edc można iść we fristaj i wywalić po całości. pamiętać należy tylko o pozaślepianiu podciśnień sterujących zaworem bo auto przestanie hamować.

w aucie z edc egru się nie wywala tylko zaślepia.
zaślepić można pod zaworem na kolektorze, albo za zaworem na wyjściu w stronę ssania.
zależy co łatwiej się odkręci.
chodzi o to, żeby sterowniki miały złudzenie poprawnego działania egr i nie siały błędami.
zaślepienie powoduje, ze zawór się normalnie otwiera i zamyka sterowany podciśnieniem, natomiast syf z turbiny nie zamula dolotu.
przy okazji czyści się kolektor dolotowy i intercooler. jeżeli ic jest dziurawe trzeba pospawać.
tyle filozofii...

oryginalna zaślepka egr ma numer ERR4698
a oryginalny górny wąż ic do aut bez edc ma numer ESR3025

no.
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » czw lip 17, 2008 9:12 am

czesław&jarząbek pisze:karwa...ulituje sie i napisze bo bedziecie mulić o tym egr jeszcze rok...

w aucie bez edc można iść we fristaj i wywalić po całości. pamiętać należy tylko o pozaślepianiu podciśnień sterujących zaworem bo auto przestanie hamować.

w aucie z edc egru się nie wywala tylko zaślepia.
zaślepić można pod zaworem na kolektorze, albo za zaworem na wyjściu w stronę ssania.
zależy co łatwiej się odkręci.
chodzi o to, żeby sterowniki miały złudzenie poprawnego działania egr i nie siały błędami.
zaślepienie powoduje, ze zawór się normalnie otwiera i zamyka sterowany podciśnieniem, natomiast syf z turbiny nie zamula dolotu.
przy okazji czyści się kolektor dolotowy i intercooler. jeżeli ic jest dziurawe trzeba pospawać.
tyle filozofii...

oryginalna zaślepka egr ma numer ERR4698
a oryginalny górny wąż ic do aut bez edc ma numer ESR3025

no.
:)21
Dzieki, no właśnie tak planowałem to załatwić, potrzebowałem tylko potwierdzenia i liczyłem, że sie w końcu wypowiesz i zamkniesz sprawę :D

Inaczej zostałyby mi tylko tradycyjne sposoby, czyli lista dyskusyjna LS :)
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » pt lip 18, 2008 11:53 am

w aucie bez edc można iść we fristaj i wywalić po całości. pamiętać należy tylko o pozaślepianiu podciśnień sterujących zaworem bo auto przestanie hamować.
Czy chodzi o te cienkie rurki co dochodzą do dziwnego urządzonka koło filtra powietrza? Są tam chyba trzy weżyki
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Darek70
 
 
Posty: 130
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 11:57 am
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Darek70 » pt lip 18, 2008 9:05 pm

chyba nie ,sprawdż przewód serwa :cry:
300tdi

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: kapec » pt sie 22, 2008 5:59 pm

czesław&jarząbek pisze: w aucie z edc egru się nie wywala tylko zaślepia.
A mozesz powiedziec na chlopski rozum jak odroznic na oko egr z edc od egr bez edc?
Kapec, disco 300TDi '97,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości