Jak kupować Disco

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
gostcomp
Posty: 783
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 10:25 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak kupować Disco

Post autor: gostcomp » czw cze 25, 2009 8:12 am

dokładnie
najlepiej jednak odżałować parę groszy i sprawdzić u ludzi którzy zajmują się tylko LR
Ignorancji, nieróbstwu i niechlujstwu stanowcze nie KARWA nie

Awatar użytkownika
Dżek
 
 
Posty: 896
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:26 pm
Lokalizacja: WaWa

Re: Jak kupować Disco

Post autor: Dżek » czw cze 25, 2009 11:22 am

sbb pisze:
Dżek pisze: - brak progów zewnętrznych
- koszmarnie zmotany przedni zderzak i niebezpieczne elementy (policja)
- brak tylnego zderzaka i niebezpieczne elementy (policja)
ee pozdejmował tylko wszystko co plastikowe, pewnie gdzies w piwnicy leży
:)21
Aż strach pomyśleć, co on jeszcze może mieć w piwnicy, zamiast na aucie :)21
Faceci dojrzewają do 3 roku życia, a później już tylko drożeją zabawki... Disco 300 Tdi

xsawi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr cze 24, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: xsawi » czw cze 25, 2009 6:22 pm

wracając z pracy rowerkiem do domu napotkałem autko które mam w sobotę sprawdzić

Po moich wzrokowych oględzinach mam pytanka:

1. czy wersja bez szyberdachów jest dobra?? czy jednak szyberdachy przydają się?
2. czy ciężko wymienia się podsufitkę?
3. gdy srebrne kule ( na oko) są suche to jest dobrze czy źle? i nie widać na nich rdzy?
4. w tylnych progach w wewnątrz ( przy tylnych drzwiach ) brak tych plastikowych wykończeń,
5. uszczelki przy tych małych szybkach strasznie sparciałe. czy drogi koszt wymiany?


Natomiast wydaje mi się że
- klimatyzacja działa bo szyby nie były otwierane ( świadczy o tym bród na nich i barki jakichkolwiek zamazań)
-blacha i rama ok ( oczywiście na oko ) poza tymi wgnieceniami z przodu i z tyłu


resztę będę wiedział w sobotę


btw. faktycznie te lampy na górze to przy pierwszych krzakach odpadną

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak kupować Disco

Post autor: pezet » czw cze 25, 2009 6:32 pm

Moje plastiki, tapicerki, zderzaki nie lerzą w piwnicy, tylko w biurze :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: LR_Olek » czw cze 25, 2009 6:36 pm

xsawi pisze:Po moich wzrokowych oględzinach mam pytanka:
1. czy wersja bez szyberdachów jest dobra?? czy jednak szyberdachy przydają się?
2. czy ciężko wymienia się podsufitkę?
3. gdy srebrne kule ( na oko) są suche to jest dobrze czy źle? i nie widać na nich rdzy?
4. w tylnych progach w wewnątrz ( przy tylnych drzwiach ) brak tych plastikowych wykończeń,
5. uszczelki przy tych małych szybkach strasznie sparciałe. czy drogi koszt wymiany?
Natomiast wydaje mi się że
- klimatyzacja działa bo szyby nie były otwierane ( świadczy o tym bród na nich i barki jakichkolwiek zamazań)
-blacha i rama ok ( oczywiście na oko ) poza tymi wgnieceniami z przodu i z tyłu
resztę będę wiedział w sobotę
tw. faktycznie te lampy na górze to przy pierwszych krzakach odpadną
ad1 dobra
ad2 a po co ja wymieniac?
ad3 dobrze
ad4 a gdzie sa?
ad5? czy male szybki to te w dachu?

wydaje sie,ze:
to nie swiadczy o dzialaniu klimy
jakie wgniecenia?
jakie lampy?na jakiej gorze?

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: LR_Olek » czw cze 25, 2009 6:43 pm

aha,juz wiem

minusy to:
brak zderzakow przod tyl
brak progow plastikowych
łyse jak kolano opony
zapas nie aluminiowy
LUSTERKA OD 200 TDi
wgnieciona maska
zasyfialy srodek (ale czystszy niz u mnie :)21 )
brak airbagow
powyginane podszybie deski rozdzielczej
brak oslony na "elektronike" pod schowkiem

to tyle :)21

xsawi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr cze 24, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: xsawi » czw cze 25, 2009 7:21 pm

LR_Olek pisze:aha,juz wiem

minusy to:
brak zderzakow przod tyl
brak progow plastikowych
łyse jak kolano opony
zapas nie aluminiowy
LUSTERKA OD 200 TDi
wgnieciona maska
zasyfialy srodek (ale czystszy niz u mnie :)21 )
brak airbagow
powyginane podszybie deski rozdzielczej
brak oslony na "elektronike" pod schowkiem

to tyle :)21
hmm troszkę sporo tych minusów :)
waśnie przed chwilką zrobiłem sobie lekki podsumowanie tego co będę musiał na start dokupić i zamontować i sporo tego jest ale mam nadzieję że silnik i wszystkie elementy zawieszenia będą ok a jak nie to jadę zobaczyć tego w opolu może będzie mniej do roboty.

a i dodam że przebieg ma 260tys

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: LR_Olek » czw cze 25, 2009 7:30 pm

przebieg realny choc mozliwe ze z 50 tys wiecej :)21

Awatar użytkownika
Dżek
 
 
Posty: 896
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:26 pm
Lokalizacja: WaWa

Re: Jak kupować Disco

Post autor: Dżek » czw cze 25, 2009 11:55 pm

xsawi pisze: - klimatyzacja działa bo szyby nie były otwierane ( świadczy o tym bród na nich i barki jakichkolwiek zamazań)
Nie kombinuj Waść... Równie dobrze to może świadczyć o tym, że ma walnięty sterownik szyb.
Faceci dojrzewają do 3 roku życia, a później już tylko drożeją zabawki... Disco 300 Tdi

xsawi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr cze 24, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: xsawi » pt cze 26, 2009 7:00 am

Dżek pisze:
xsawi pisze: - klimatyzacja działa bo szyby nie były otwierane ( świadczy o tym bród na nich i barki jakichkolwiek zamazań)
Nie kombinuj Waść... Równie dobrze to może świadczyć o tym, że ma walnięty sterownik szyb.
no w sumie też racja nie pomyślałem o tym.

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: apede » pt cze 26, 2009 7:03 am

Dzien dobry zgrajo landroverowych frustratow. :)21
Znajomy Fin zapytal sie o sens sprowadzenia sobie takiego zlomu: http://otomoto.pl/land-rover-defender-9 ... 75675.html
Stwierdzil ze jest to
Its a piece of rock that i could turn in to a diamond if i wanted to
:)21

Pomijajac kwestie transportu, jest sens czy to nienaprawialne zgliszcza?
Z gory zaznaczam ze ja jezdze suzuki, nie znam sie na zgliszczach. :)21
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

rob_rocki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: pn sty 05, 2009 10:49 am
Lokalizacja: W-wa

Re: Jak kupować Disco

Post autor: rob_rocki » pt cze 26, 2009 7:55 am

rob_rocki pisze:Witam,

Wybieram sie przy okazji obejrzeć te puszkę: Disco Opole
Ile moze kosztować nowy błotnik i macha? Jesli lampa nie poszła przy uderzeniu (zakładając że nie jest wymieniona), to może został jedynie mocniej przeszlifowany.
Ewent. może jest ktoś z Opola, kto mógłby się mu ze mną przyjrzeć?
LR_Olek pisze:
bierz 1997 z klima...

Pozdr.
Cześc,
No więc obejrzałem paździerza i mam pewne pytania, których rozwiązanie może Wam sie nasunie.
Landek generelnie w dobrym stanie. Od strony blacharskiej: niewielkie ogniska rdzy jak sie otworzy tylne drzwi, ale zaprawione farbą antykorozyjną. Po spodem tez ok jak na ten lata. Lekkie przyrdzewienia na ramie, ale bez dramatu. Nadkola ok. Podłoga u kierowcy sucha, natomiast u pasazera i w bagazniku mokro. Ale u pasazera podłoga nie skorodowana, a w bagazniku widac że była robiona i pomlaowana farba antykorozyjną. Wydaje mi się że dopóki stał w garazu było ok, ale jak trafił na plac do handlarza, to po ostatnich burzach go zalało. Czy to możliwe, że uszczelki w szybie i drzwiach puszczają? Woda pod wykładzinami jest świeża... niemal pachnąca i jeszcze nie ma w niej tzw. "życia" :) Więc nie jest to ani kwestia cieknącej klimy (juz troche tam stoi niejeżdzony), ani szyberdachu, bo go nie ma.
Mozliwe że był bity wczesniej - malowane oboje drzwi od strony pasażera. Teraz znów jest pierdyknięty z przodu - ucierpiały jak widać błotnik, lekko maska i grill. Lampa tez poszła ale jest wymieniona na nową. Halogen się trzyma na kablu (mocowania szlag trafił), ale i tak jest do wywalenia.

Środek trochę zmachany jak na te 215tys km. Skóra na przednich siedzeniach zmęczona mocno, popękana, nawet pocięta - widać że nie była w ogóle zadbana. Ale kierownica i lewarek biegów niestyrane. Klima działa :)
Wycieków nie widać, mosty suche, przeguby błyszczące. Lekkie zaolejenie na spodach dyfrów, od korków. Silnik pali ok, chodzi równo, nie kopci z rury, nie dymi z wlewu oleju, w miarę czysty, lekko zaolejony od spodu, po lewej stronie - stojąc przed maską.
Podczas jazdy nie słychać żadnego głośnego wycia, przy wyższej prędkości jakiś świst, ale to podobno dopuszczalne. Z drugiej strony jeżdzę furą służbową oraz motocyklem... w jednym słychać mało, a w drugim nie słychać nic poza wiatrem... wieć pojęcie mam o "głośności" nieco spaczone :) Sprzęgło na początku pracowało ciężko, potem ok. Podczas jazdy po płytach betonowych nie słychac stuków - normalna praca zawieszenia.
No i największa zagwozdka: wyczytałem, że pow. 2,5 tys. obrotów powinno być wyraźnie wyczuwalne doładowanie. A tu karwa nic! :)11
Nie ważne kiedy wciśnie sie pedał w podłogę - nie ma reakcji silnika, poza równomiernym niezbyt dynamicznym rozpędzaniem się.
W osobówce mam ze 115KM (fakt, troche lżejsza :)) ale przyspiesza. W Disco przyspieszanie takie, jak z zaciagniętym ręcznym :-?
No i nie wiem czy może byc turbina do zregenerowania, walnięty układ zasilania wskutek gównianego paliwa, czy jedynie przepływomierz do wymiany.
Macie "any ideas... gentlemans" ??
Postaram się znaleźć jakiś zaznajomiony serwis w Opolu, żeby podjechał, podpiął tester usterek i sprawdził co jest walnięte, ale doświadczenie stoi zawsze ponad elektroniką.

No i właściciel mało skory do negocjacji :evil:

Pzdr.

Ps.
Fuck... ale sie rozpisałem!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: LR_Olek » pt cze 26, 2009 8:21 am

rob_rocki pisze: 1No i największa zagwozdka: wyczytałem, że pow. 2,5 tys. obrotów powinno być wyraźnie wyczuwalne doładowanie. A tu karwa nic! :)11
Nie ważne kiedy wciśnie sie pedał w podłogę - nie ma reakcji silnika, poza równomiernym niezbyt dynamicznym rozpędzaniem się.

2 czy jedynie przepływomierz do wymiany.
ad1 jesli juz to od 2 tys. ,ale sadzac po twoim opisie procesu rozpedzania,to jest wszystko ok
ad2 nie ma w tym aucie tego elementu

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: LR_Olek » pt cze 26, 2009 8:24 am

apede pisze:Dzien dobry zgrajo landroverowych frustratow. :)21
Znajomy Fin zapytal sie o sens sprowadzenia sobie takiego zlomu: http://otomoto.pl/land-rover-defender-9 ... 75675.html
Stwierdzil ze jest to
Its a piece of rock that i could turn in to a diamond if i wanted to
:)21

Pomijajac kwestie transportu, jest sens czy to nienaprawialne zgliszcza?
Z gory zaznaczam ze ja jezdze suzuki, nie znam sie na zgliszczach. :)21

ten fin to sie chyba za dużo polskiej wódki opił...

Awatar użytkownika
tryna
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 3:56 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak kupować Disco

Post autor: tryna » pt cze 26, 2009 8:25 am

LR_Olek pisze:
rob_rocki pisze: 1No i największa zagwozdka: wyczytałem, że pow. 2,5 tys. obrotów powinno być wyraźnie wyczuwalne doładowanie. A tu karwa nic! :)11
Nie ważne kiedy wciśnie sie pedał w podłogę - nie ma reakcji silnika, poza równomiernym niezbyt dynamicznym rozpędzaniem się.

2 czy jedynie przepływomierz do wymiany.
ad1 jesli juz to od 2 tys. ,ale sadzac po twoim opisie procesu rozpedzania,to jest wszystko ok
ad2 nie ma w tym aucie tego elementu
To fakt, TDI potrzebuje srogiego kija na swoją dynamikę. Jako takie "wrażenia" dynamiczne daje TD5...
Kto za młodu głupi nie był, ten na starość nie zmądrzeje
Disko II TD5

rob_rocki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: pn sty 05, 2009 10:49 am
Lokalizacja: W-wa

Re: Jak kupować Disco

Post autor: rob_rocki » pt cze 26, 2009 8:38 am

:D
Ostatnio zmieniony pt cze 26, 2009 8:45 am przez rob_rocki, łącznie zmieniany 1 raz.

rob_rocki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: pn sty 05, 2009 10:49 am
Lokalizacja: W-wa

Re: Jak kupować Disco

Post autor: rob_rocki » pt cze 26, 2009 8:44 am

LR_Olek pisze:
rob_rocki pisze:
2 czy jedynie przepływomierz do wymiany.


ad1 jesli juz to od 2 tys. ,ale sadzac po twoim opisie procesu rozpedzania,to jest wszystko ok
ad2 nie ma w tym aucie tego elementu
No toś mnie Pan frasunek sprawił... bo wg producenta układy wtryskowego do tego pojazdu (Bosch) - przepływomierz powietrza jednak jest (nie wiem jak wkleić fotkę do postu, więc wysłałem Ci info serwisowe na maila).
Chyba, że to w zalezności od zastosowanego układu? :-? Bo stosowane były pompy rozdzielaczowe ze sterowaniem i bez.
tryna pisze: To fakt, TDI potrzebuje srogiego kija na swoją dynamikę. Jako takie "wrażenia" dynamiczne daje TD5...
W takim razie gdzie to "wyczywalne turbo" jak napisane w pierwszym poście tego tematu - checklista? :D

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: LR_Olek » pt cze 26, 2009 8:50 am

rob_rocki pisze: W takim razie gdzie to "wyczywalne turbo" jak napisane w pierwszym poście tego tematu - checklista? :D

mam pomysł....

jesli nigdy przenigdy nie jezdziłes land roverem,to pooglądaj kilka pojazdów, pojeżdzij nimi.
w inny sposób nie bedziesz miał porównania,gdyz nie maszp ojęcia jak jeżdzi land rover

rob_rocki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: pn sty 05, 2009 10:49 am
Lokalizacja: W-wa

Re: Jak kupować Disco

Post autor: rob_rocki » pt cze 26, 2009 8:58 am

LR_Olek pisze: jesli nigdy przenigdy nie jezdziłes land roverem,to pooglądaj kilka pojazdów, pojeżdzij nimi.
w inny sposób nie bedziesz miał porównania,gdyz nie masz pojęcia jak jeżdzi land rover
kurna... w zasadzie.. święta racja :D

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: apede » pt cze 26, 2009 9:35 am

LR_Olek pisze:ten fin to sie chyba za dużo polskiej wódki opił...
Maja wystarczajaco duzo swojej...
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

rob_rocki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: pn sty 05, 2009 10:49 am
Lokalizacja: W-wa

Re: Jak kupować Disco

Post autor: rob_rocki » pt cze 26, 2009 10:15 am

no to z innej bajki... jest puszka w dobrym stanie... chyba nawet więcej niż dobrym:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9103850

problem w tym, że poprzedni właściciel wlał do silnika jakiegoś ultra-wszystkoczyszącego-uszczelniającego-dobrzerobiącego-gówna...
no i prawdopodobnie trzeba będzie wymieniac silnik. Są skłonni za to oczywiście opuścic cenę - jakieś 3000pln.
Warto się w to ładować?

Awatar użytkownika
tryna
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 3:56 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak kupować Disco

Post autor: tryna » pt cze 26, 2009 10:26 am

rob_rocki pisze:no to z innej bajki... jest puszka w dobrym stanie... chyba nawet więcej niż dobrym:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9103850

problem w tym, że poprzedni właściciel wlał do silnika jakiegoś ultra-wszystkoczyszącego-uszczelniającego-dobrzerobiącego-gówna...
no i prawdopodobnie trzeba będzie wymieniac silnik. Są skłonni za to oczywiście opuścic cenę - jakieś 3000pln.
Warto się w to ładować?
Aukcja zdjęta...

Czy 3k wystarczy obniżki? Zadzwoń do Wojtka i się zapytaj, czy nie ma silnika z rozbitka, albo ile kosztowałby remont.

Z drugiej strony ciśnij ile się da sprzedającego, zapewniając że silnik to kibel, a może się okaże, że po wymianie oleum będzie pięknie banglał, wtedy kasę na remont odłożysz na później bo zawsze coś się może sypnąć.
Kto za młodu głupi nie był, ten na starość nie zmądrzeje
Disko II TD5

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: LR_Olek » pt cze 26, 2009 1:15 pm

tryna pisze: Z drugiej strony ciśnij ile się da sprzedającego, zapewniając że silnik to kibel, a może się okaże, że po wymianie oleum będzie pięknie banglał, wtedy kasę na remont odłożysz na później bo zawsze coś się może sypnąć.

moze tez okazac sie ze cala reszta samochodu jezst do dupy i nie mozna tego sprawdzic bo silnik ugrobiony...

Awatar użytkownika
realdoom
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 08, 2007 10:04 pm
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / pomorskie / Kaunas / Kowno
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: realdoom » ndz cze 28, 2009 5:09 pm

tak jak pisałem w tym wątku:
nie będe dublował do czego mi taki sam, ma być uniwersalny.

Zastanawia mnie czym się różnią te wersje 200 i 300,
czy disco mają sztywny most z przodu?
znalazłem za 3250euro z 1998-10 2500td, w lipcu będe przejeżdżał przez wschód to zajadę to zobaczyć, na zdjęciach wygląda spoko.
Jak to jest z akcyzą przy rejstracji?, dostawczaka rejestruję normalnie jako ciężarowy i akcyzy nie płacę? Jak jest w przypadku terenówki ponieważ te 18% to jest całkiem sporo.
Co lepsze automat czy manual? nie mam złego przekonania do automatów ale jak to wygląda w konkretnie tym samochodzie? Czy się dobrze sprawują i jak to się przekłada na ekonomię?
Cały czas zastanawiam się czy pajero czy disco.
Czy jest gdzieś ktoś kto by użyczył do obejrzenia disco, pokazał na co patrzeć przy zakupie itp. (oczywiście nie za darmo, ja piwa nie żałuję :P). Jestem z Pruszcza Gdańskiego (pomorskie).
obecnie T4 4x2 / w planach prawidziwe 4x4

Awatar użytkownika
rorvik
Posty: 461
Rejestracja: sob mar 18, 2006 2:44 pm
Lokalizacja: Marki
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: rorvik » ndz cze 28, 2009 5:29 pm

Uderz do @LR_Olka, na pewno pomoże.
:)21

r
ex RRC '94 300tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości