Zawieszenie Discovery 3

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: Damian » pn mar 28, 2011 11:12 am

temp wrzenia płynu hamulcowego to prawie 300 stopni
to nie jest auto do jazdy na torach wyścigowych, żeby płyn miał się gotować i żeby topiły się gumki na tłoczkach
:)21

komuś, kto serwisuje auta do rajdów, nie przystoi twierdzenie że w zwykłym aucie w patyki, zdjęcie 1mm z tych trzech żeberek spowoduje gotowanie się płynu hamulcowego
:)21

przykład australijczyków nie jest "z dupy" i na zasadzie "szwagier powiedział", bo odwrotnie do sytuacji, która jest na naszym forum, tam wiedzą dzielą się też mechanicy i pracownicy wyspecjalizowanych serwisów 4x4, a doświadczenie w autach terenowych jest tam "od pokoleń"


ech, sami specjaliści...tylko [cenzura] dlaczego po serwisie u tych wszystkich speców trzeba na poprawki jeździć? w zwykłym aucie 4x4?
:roll: choć akurat Wasz warsztat jest chyba jedynym elerowym w wawie i okolicach, którego jeszcze nie sprawdzałem osobiście :)21 poza zostawieniem u Was krzesełka ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: Salata123 » pn mar 28, 2011 11:25 am

Damian pisze:temp wrzenia płynu hamulcowego to prawie 300 stopni
to nie jest auto do jazdy na torach wyścigowych, żeby płyn miał się gotować i żeby topiły się gumki na tłoczkach
:)21
Poniosło Cię z tymi 300 stopni :)21
[...]nie przystoi twierdzenie że w zwykłym aucie w patyki, zdjęcie 1mm z tych trzech żeberek spowoduje gotowanie się płynu hamulcowego
:)21
Nigdzie tak nie napisałem. :)21



ech, sami specjaliści...tylko [cenzura] dlaczego po serwisie u tych wszystkich speców trzeba na poprawki jeździć? w zwykłym aucie 4x4?
:roll: choć akurat Wasz warsztat jest chyba jedynym elerowym w wawie i okolicach, którego jeszcze nie sprawdzałem osobiście :)21 poza zostawieniem u Was krzesełka ;)
może Cię nie lubią i tak specjalnie robią ?? :)21 Albo lubią... i chcą byś wracał :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: Damian » pn mar 28, 2011 11:34 am

Salata123 pisze:
ech, sami specjaliści...tylko [cenzura] dlaczego po serwisie u tych wszystkich speców trzeba na poprawki jeździć? w zwykłym aucie 4x4?
:roll: choć akurat Wasz warsztat jest chyba jedynym elerowym w wawie i okolicach, którego jeszcze nie sprawdzałem osobiście :)21 poza zostawieniem u Was krzesełka ;)
może Cię nie lubią i tak specjalnie robią ?? :)21 Albo lubią... i chcą byś wracał :)21
też tak staram to sobie tłumaczyć
przynajmniej częściej z kumplami się widuję
:)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
SzczesnyLR
Posty: 1823
Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: SzczesnyLR » pn mar 28, 2011 12:57 pm

Damian pisze:Sałat, merytorycznie proszę, bo na razie gadasz jak polityk. Marny.
SzczesnyLR pisze:a mniejsza powierzchnia odprowadzania ciepła ?? :roll:
ciepło mają odprowadzać tarcze, porządne i nowe swoją drogą
a nawet jeśli zacisk ma też za zadanie odprowadzać ciepło, to nie zmniejszyłem jego możliwości w tej kwestii
poniżej widać owe żeberka na zacisku, które kosmetycznie zeszlifowałem - przypominam - o 1mm

Obrazek
jak coś jest zeszlifowane to jest mniejsze , czy nie ?? :)21 :)21 :)21
alkohol , brawura , wypadek

D1,D3...

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: Damian » pn mar 28, 2011 4:15 pm

tak, no dobrze - te żeberka miały 15mm, teraz mają 14mm :)21

z tej całej dyskusji wyniosłem jedno - naszła mnie ochota na żeberka z grilla podane z piwem pszenicznym :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
SzczesnyLR
Posty: 1823
Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: warszawa

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: SzczesnyLR » pn mar 28, 2011 7:50 pm

Damian pisze:tak, no dobrze - te żeberka miały 15mm, teraz mają 14mm :)21

z tej całej dyskusji wyniosłem jedno - naszła mnie ochota na żeberka z grilla podane z piwem pszenicznym :)21
ja bym z czymś mocniejszym :roll:
trzeba jakiś czelendż zmontować :)21
alkohol , brawura , wypadek

D1,D3...

Awatar użytkownika
HiJack
 
 
Posty: 284
Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
Lokalizacja: Warszawa.......................UK

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: HiJack » pn mar 28, 2011 8:43 pm

Maq pisze:A tak BTW tematu, dlaczego wieść gminna niesie iż nie można wstawić sprężyn zamiast pneumatyki? Motacze zamieniają zawias niezależny na sztywne mosty, a tu się nie da sprężyny zainstalować?
Ale wsadzilem kij w mrowisko :wink:
Jak facet sie nie boi ze jego ubezpieczenie wyplaci w razie wypadku, no i go ogolnie stac na takie przerobki to w sumie MTV (w poscie pisal ze musial zeszlifowac 1 mm - dokladnie jak Damian :roll: )

Maq - jak poczytasz watek do ktorego podalem link to zobaczysz te ten gosc zdjal miechy z D3 HSE i zalozyl sprezyny. Wywala mu ciagle "suspension fault" z powodu braku sygnalu z czujnikow wysokosci - ale zdaje sie ze jest na to sposob z przeprogramowaniem...
D3 :)21
One wife, livid

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: czesław&jarząbek » pn mar 28, 2011 9:01 pm

ja pierdacze...co za z dupy dyskusja.

jak damianka nie poważam za jego nowomechaniczne prawdy objawione nuworysza to ten zacisk bym tak samo zeszlifował.

bo tak.

coś jak z manewrowaniem łodzią...

manewr musi być:
1. skuteczny
2. bezpieczny
3. ładny

dokładnie w takiej kolejności.

jest skuteczne? jest.
jest bezpieczne? jest.
jest ładne? ujdzie.

i całościowo jest skuteczniejsze i bezpieczniejsze pod kazdym względem od stosowania pedalskich dystansów pod felgi.
#noichuj

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: gebels » pn mar 28, 2011 10:12 pm

wódki dać Czesławowi wódki :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: Qbartx » pn mar 28, 2011 10:21 pm

Salat czyzbys mial zamiar felgami dilowac ze takie dyrdymaly piszesz ?? :lol:
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 29, 2011 8:01 am

żeby nie było tak se o...

układ na który nie działają ŻADNE siły w przyrodzie nie istnieje. zawsze działa przynajmniej jedna siła.
na takim zacisku sił jest wiele i niektóre są dość ciekawe. ale akurat na tych żeberkach ich wartości są pomijalne.

możnaby nawet na szybko wyprowadzić teorię o tym, że wygładzenie powierzchni poprawia odprowadzanie ciepła w kilku aspektach czyli jest zjawiskiem wskazanym. i wcale nie byłaby to zła teoria. tyle, że zmiana w ten sposób uzyskana byłaby tak samo pomijalna jak sily działajace na te żeberka.

ergo...
zachciało mi się żeberek.

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: Salata123 » wt mar 29, 2011 10:07 am

Qbartx pisze:Salat czyzbys mial zamiar felgami dilowac ze takie dyrdymaly piszesz ?? :lol:
16 do d3 bez szlifowania zacisków? Czemu nie, coś tam jeszcze jest :)21

do toyoty nie! :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: bst » wt mar 29, 2011 10:11 am

czesław&jarząbek pisze: możnaby nawet na szybko wyprowadzić teorię o tym, że wygładzenie powierzchni poprawia odprowadzanie ciepła w kilku aspektach czyli jest zjawiskiem wskazanym. i wcale nie byłaby to zła teoria. tyle, że zmiana w ten sposób uzyskana byłaby tak samo pomijalna jak sily działajace na te żeberka.
pogarsza.. wygladzenie pogarsza odprowadzenie ciepla :)21 cialo porowate ma wieksza powierzchnie czynna :)
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: Salata123 » wt mar 29, 2011 10:13 am

czesław&jarząbek pisze:[...]
i całościowo jest skuteczniejsze i bezpieczniejsze pod kazdym względem od stosowania pedalskich dystansów pod felgi.

Ale dalej, nie jest bardziej poprawny niż odpowiednie felgi :)21

temu zaprzeczyć nie można :)21



ps. też kiedyś byłem głupi i szlifowałem zaciski :)3 do tej pory wstyd mi za to :)21 :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 29, 2011 1:25 pm

bst pisze:
czesław&jarząbek pisze: możnaby nawet na szybko wyprowadzić teorię o tym, że wygładzenie powierzchni poprawia odprowadzanie ciepła w kilku aspektach czyli jest zjawiskiem wskazanym. i wcale nie byłaby to zła teoria. tyle, że zmiana w ten sposób uzyskana byłaby tak samo pomijalna jak sily działajace na te żeberka.
pogarsza.. wygladzenie pogarsza odprowadzenie ciepla :)21 cialo porowate ma wieksza powierzchnie czynna :)
statycznie i teoretycznie masz rację.
w funkcji jedynie powierzchni czynnej.

ale...

wygładzenie powierzchni w tym przypadku przyspieszy przepływ powietrza przez żebrowanie zacisku czyli poprawi odbiór ciepła w jednostce czasu to po pierwsze.
do gładniej powierzchni nie łapią się trwałe zabruszenia tak jak do porowatej więc nie powstanie izolująca warstwa brudu i korozji na zacisku która w normalnych warunkach pogarsza oddawanie ciepła. to po drugie.

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: Damian » wt mar 29, 2011 1:28 pm

...ale za tego nuworysza nowomechanicznego to foch.
:)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 29, 2011 1:29 pm

koniowi zamelduj... :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: Qbartx » wt mar 29, 2011 2:18 pm

Salata123 pisze:
Qbartx pisze:Salat czyzbys mial zamiar felgami dilowac ze takie dyrdymaly piszesz ?? :lol:
16 do d3 bez szlifowania zacisków? Czemu nie, coś tam jeszcze jest :)21

do toyoty nie! :)21
Ale to do Damiana, ja nie mam toyoty :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: kapec » wt mar 29, 2011 3:40 pm

Salata123 pisze: ps. też kiedyś byłem głupi i szlifowałem zaciski :)3 do tej pory wstyd mi za to :)21 :)21
To napisz cos o konsekwencjach.
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: Salata123 » wt mar 29, 2011 3:51 pm

Konsekwencją był zakup nowych zacisków, sztuk cztery i innych felg.

ale tylko dla tego bo źle się czułem z takimi pedalskimi, szlifowanymi zaciskami... brrrr


poza tym nic więcej się nie działo...

szlifowałem więcej niż 1mm :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
kapec
Posty: 2293
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 7:14 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: kapec » wt mar 29, 2011 10:42 pm

Ano wlasnie...
Samopoczucie slabe ale praktycznie nic sie nie dzialo...
Kapec, disco 300TDi '97,

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: N2O » wt mar 29, 2011 11:12 pm

Ogólnie to te żeberka to nie wyglądają na takie tylko do odprowadzania ciepła - może ten 1 mm nie zaszkodzi(zawsze jest jakiś współczynnik bezpieczeństwa podczas projektowania), ale więcej to to nigdy nie wiadomo czy nie rozerwie zacisku w ekstremalnej sytuacji.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 30, 2011 6:26 am

ekstremalna sytuacja w pięciokonnej tojocie?

nie przypuszczam...

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: Karolek_C » śr mar 30, 2011 8:35 am

A wracając do tematu założonego ...

Ze względów budżetowych rozbiłem naprawy na kilka etapów, zwłaszcza, że mi łożysko zaczęło huczeć :-(

Zamówiłem w UK na pierwszy ogień:
- zestaw naprawczy do kompresora
- przekaźnik 70A do kompresora
- kompletne amorko-miechy na przód RNB501580
- no i niestety kompletną piastę przednią z łożyskiem

Jak to przyjdzie to to zamontuję i zdam relację czy auto nadal po zostawieniu go wieczorem pod domem do rana opada na wysokość acces height lub niżej ze standard height.

Zależnie od tego co wyjdzie po zamontowaniu w/w komponentów będę kupował kompletny zestaw miechoamorków na tył i jeśli będzie trzeba kompresor, gdyż ten na razie chcę wymontować, zastosować zestaw (overhaul kit) i przejrzeć, gdyż wczoraj jak wcisnąłem się pod auto i zdjąłem osłony to ani tam za bardzo błota nie było i posłuchałem jak chodzi i pracował całkiem przyjemnie cichutko bez rzężenia, więc spróbujemy ten wydatek chociaż na chwilę odroczyć, a może wyjdzie, że puszczały przednie miechy i kompresor będzie miał mniej roboty, bo nie będzie musiał co chwilę dopompowywać - zobaczymy w praniu.

Dziękuję, zwłaszcza Czesławowi za forumowe rady i podkreślam, że wiem, że muszę liczyć się z wszystkimi wydatkami, które Czesław mi podał i tak też za pewne będzie, ale chcę się ze względów finansowych pobawić w to etapami. Liczę się również z tym, że wymienię cztery amorko miechy, kompresor na nowy, przekaźnik a auto dalej rano będzie leżeć na odbojach i wtedy się zaczną schody :-(

Dziękuję i obiecuję zdać relację jak zamontuję to co przyszło.

Dziękuję,
Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie Discovery 3

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 30, 2011 10:36 am

piasty tylko z genuina są coś warte. tym bardziej, że różnice w cenie nie przekraczają kwoty którą się wydaje na przyzwoite wino.

kompresora nie psuj jakimś osranym zestawem. zmień kolumny z przodu i obserwuj...

zestaw sprzedaj na allegro. napewno jakiś frajer goniący za taniością się na niego narwie.
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości