
Freelander - wady/zalety.
Moderator: Jerry
-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Freelander - wady/zalety.
BREAK!
Zaczynam spotkanie więc nie będzie mnie godzinę.
Zaczynam spotkanie więc nie będzie mnie godzinę.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

Re: Freelander - wady/zalety.
lojalność to się nazywa.
w zagranicznych korporacjach,to jest nieznane pojęcie.
w zagranicznych korporacjach,to jest nieznane pojęcie.

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Freelander - wady/zalety.
dobra dobraGAZFAN pisze:BREAK!
Zaczynam spotkanie więc nie będzie mnie godzinę.
wszyscy i tak się domyślają że ma dzwonić oficer z Solihull z kolejnymi instrukcjami



the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Freelander - wady/zalety.
No z tekstu wynika, że Beautiful Bird.GAZFAN pisze: PS2 Zagadka dla czytających - Jak planowano w pierwszym okresie nazwać Freelandera ?
Zgadłem

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Freelander - wady/zalety.
jak narazie wszystko się zgadza.GAZFAN pisze:ble ble
z naciskiem na hit sprzedażowy. nawet w polsce.
i wyciągnięcie marki z zapaści.
a że fiflak uwielbia cytować kazika to mu zacytujemy...
"jak mawiała jedna moja znajoma
radosław adamek braci kliczko nie pokona"

#noichuj
Re: Freelander - wady/zalety.
Damian pisze:dobra dobraGAZFAN pisze:BREAK!
Zaczynam spotkanie więc nie będzie mnie godzinę.
wszyscy i tak się domyślają że ma dzwonić oficer z Solihull z kolejnymi instrukcjami
CB40 - taki miał codename w fazie projektu. Skrót od Canley Building 40 gdzie pojazd był projektowany.
Co wygrałem


- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Freelander - wady/zalety.
robisz to głównie dla lansuGAZFAN pisze:eeeeeee....
9. Robię to z chęci pomocy seba4x4

#noichuj
-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Freelander - wady/zalety.
Nie...Flytier pisze:No z tekstu wynika, że Beautiful Bird.GAZFAN pisze: PS2 Zagadka dla czytających - Jak planowano w pierwszym okresie nazwać Freelandera ?
Zgadłem?
I nie chodzi o kod projektu a nazwę handlową....
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Freelander - wady/zalety.
Nawet nie wiem co to znaczyczesław&jarząbek pisze:robisz to głównie dla lansuGAZFAN pisze:eeeeeee....
9. Robię to z chęci pomocy seba4x4

Nie masz nic do kontry na ten tekst? nie możesz się tak bezkrytycznie zgadzać

Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Freelander - wady/zalety.
oczywiście, że mogę się zgadzać.
nie potępiam tego projektu w czambuł, twierdzę jedynie, że jest wadliwy konstrukcyjnie. koncepcja układu napędowego nie wytrzymała próby czasu.
natomiast mogę dodać, że już w fazie testowania prototypu ujawniły się dość poważne wady konstrukcyjne, zbyt mała sztywność nadwozia-drzwi zakleszczające się we wnękach na przyfabrycznym torze testowym itd itp. negatywne wyniki prób ruchowych wyciekły do mediów, w polsce nawet obszerne fragmenty na liście dyskusyjnej lr.pl darek_s publikował.
ciśnienie na sukces finansowy jednakże przeważyło i projekt wdrożono.
nie potępiam tego projektu w czambuł, twierdzę jedynie, że jest wadliwy konstrukcyjnie. koncepcja układu napędowego nie wytrzymała próby czasu.
natomiast mogę dodać, że już w fazie testowania prototypu ujawniły się dość poważne wady konstrukcyjne, zbyt mała sztywność nadwozia-drzwi zakleszczające się we wnękach na przyfabrycznym torze testowym itd itp. negatywne wyniki prób ruchowych wyciekły do mediów, w polsce nawet obszerne fragmenty na liście dyskusyjnej lr.pl darek_s publikował.
ciśnienie na sukces finansowy jednakże przeważyło i projekt wdrożono.
#noichuj
-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Freelander - wady/zalety.
Hola hola...
Tak było ale jednak produkcyjnie okazało się że po wprowadzeniu zmian w podłodze sztywność została osiągnięta... nawet w aucie stojącym na dwóch kołach po przekątnej można było swobodnie otwierać drzwi i tylną klapę.
Osobiście wiele razy na eventach na mini torze tak robiłem.
Sztywność nieosiągalna choćby na jeepa xj.... W F1 nigdy mi nie wypchnęło tylnej szyby
Tak było ale jednak produkcyjnie okazało się że po wprowadzeniu zmian w podłodze sztywność została osiągnięta... nawet w aucie stojącym na dwóch kołach po przekątnej można było swobodnie otwierać drzwi i tylną klapę.
Osobiście wiele razy na eventach na mini torze tak robiłem.
Sztywność nieosiągalna choćby na jeepa xj.... W F1 nigdy mi nie wypchnęło tylnej szyby

Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Freelander - wady/zalety.
mnie w dźipie biesiadnego wypchnęło.
przednią bąk zbił głową a tylna się zgubiła w łopianach...

przednią bąk zbił głową a tylna się zgubiła w łopianach...

#noichuj
-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Freelander - wady/zalety.
Napęd... ?
Czy nie wytrzymał próby czasu?
Przeszłem się ja do naszego after sale... żeby sprawdzić zgłoszenia gwarancyjne i po gwarancyjne (wszystkie) dotyczące F1 z lat 2003 - 2006.
Suma napraw napędów (kątówka i visco) - 14 sztuk... zgłoszeń 21.
Daje to naprawdę niewielką liczbę, choć od razu muszę przyznać że dotyczy aut do 5 - letnich.
Nie wiem niestety ile w Polsce w sumie sprzedaje się tych elementów napędów do F1.. u nas w sprzedaży poza serwisowej (czyli diler kupił i przekazał na rynek dalej) jest to około 56 sztuk w latach od 2004.
Czy dużo? nie wiem... nie wydaje mi się....
Oczywiście wiem i mam świadomość istnienia wielkiej rzeki śmiecia po przekładkach.. ale jak założenie brzmi... nie ma co o tym dyskutować.
Czy nie wytrzymał próby czasu?
Przeszłem się ja do naszego after sale... żeby sprawdzić zgłoszenia gwarancyjne i po gwarancyjne (wszystkie) dotyczące F1 z lat 2003 - 2006.
Suma napraw napędów (kątówka i visco) - 14 sztuk... zgłoszeń 21.
Daje to naprawdę niewielką liczbę, choć od razu muszę przyznać że dotyczy aut do 5 - letnich.
Nie wiem niestety ile w Polsce w sumie sprzedaje się tych elementów napędów do F1.. u nas w sprzedaży poza serwisowej (czyli diler kupił i przekazał na rynek dalej) jest to około 56 sztuk w latach od 2004.
Czy dużo? nie wiem... nie wydaje mi się....
Oczywiście wiem i mam świadomość istnienia wielkiej rzeki śmiecia po przekładkach.. ale jak założenie brzmi... nie ma co o tym dyskutować.
Ostatnio zmieniony śr gru 28, 2011 11:54 am przez GAZFAN, łącznie zmieniany 1 raz.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Freelander - wady/zalety.
doraźnie.GAZFAN pisze:produkcyjnie okazało się że po wprowadzeniu zmian w podłodze sztywność została osiągnięta
wprowadzono ramy pomocnicze.
sztywne.
pracujące nadwozie i naprężenia wynikające z koncepcji układu napędowego powodują w toku eksploatacji wyrywanie tylnej ramy pomocniczej z gniazda w prawej podłużnicy nadwozia.
stopniowo pojawiający się luz na tym połączeniu finalnie kończy się wygnieceniem podłużnicy w stopniu wymagającym poważnej naprawy blacharskiej niszczącej bezpowrotnie zabezpieczenie antykorozyjne.
luźna rama pomocnicza zwiastowana jest donośnym skrzypieniem a'la stary żaglowiec dochodzącym z tyłu pojazdu.
#noichuj
Re: Freelander - wady/zalety.
Panowie,miał być Stalingrad, a nie okrągły stółGAZFAN pisze:No dokładnie

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Freelander - wady/zalety.
będzie wyniszczająca wojna pozycyjna w stylu okopów verdun 
najpierw trochę potupiemy, powyzywamy się, pogibiemy na boki, potem zamarkujemy kilka ciosów, udamy wyczerpanych, zainkasujemy eciepecie za performance i pójdziemy na wódkę

najpierw trochę potupiemy, powyzywamy się, pogibiemy na boki, potem zamarkujemy kilka ciosów, udamy wyczerpanych, zainkasujemy eciepecie za performance i pójdziemy na wódkę

#noichuj
-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Freelander - wady/zalety.
Ramy pomocnicze pojawiły się potem także w L322 więc chyba zdały egzamin.czesław&jarząbek pisze:doraźnie.GAZFAN pisze:produkcyjnie okazało się że po wprowadzeniu zmian w podłodze sztywność została osiągnięta
wprowadzono ramy pomocnicze.
sztywne.
Notabene, zadzwoniłem do naszego największego autoryzowanego blacharza zapytać o to co napisałeś.. i wyobraź sobie że bezczelny nie potwierdził

Choć wspomniał o potrzebie regularnej wymiany elementów gumowych.
Że jako argument użyję jeszcze tego... w 1999 na bazie F1 zbudowano wersję Commercial. Jak pamiętasz pewnie była taka wersja D1 więc zrobiono też dostawczaka 4x4 z F1. i to o ładowności paki do 600 kg... co jest dość dużo jak na "miękkie" podwozie.

PS.
Zagadka2: jaką ładowność paki miała D1 commercial (była taka zajebista, na ramie, sztywnych mostach... uch, ach.. dźwigać umiała).... ?

Ostatnio zmieniony śr gru 28, 2011 12:12 pm przez GAZFAN, łącznie zmieniany 4 razy.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Freelander - wady/zalety.
Zapomniałeś jedynie określić że seba4x4 jest płatnikiem...czesław&jarząbek pisze:będzie wyniszczająca wojna pozycyjna w stylu okopów verdun
najpierw trochę potupiemy, powyzywamy się, pogibiemy na boki, potem zamarkujemy kilka ciosów, udamy wyczerpanych, zainkasujemy eciepecie za performance i pójdziemy na wódkę
I bylebyśmy kolęd z tych okopów do siebie nie śpiewali

Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

Re: Freelander - wady/zalety.
czesław&jarząbek pisze:będzie wyniszczająca wojna pozycyjna w stylu okopów verdun
najpierw trochę potupiemy, powyzywamy się, pogibiemy na boki, potem zamarkujemy kilka ciosów, udamy wyczerpanych, zainkasujemy eciepecie za performance i pójdziemy na wódkę
Warunki w okopach tego roku takie, że chyba ciepłą tę wódkę będziecie pić

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Freelander - wady/zalety.
rama pomocnicza sama w sobie nie ulega uszkodzeniu więc owszem, można powiedzie że daje egzamin.GAZFAN pisze:
Ramy pomocnicze pojawiły się potem także w L322 więc chyba zdały egzamin.
wcale mnie to nie dziwi.GAZFAN pisze: Notabene, zadzwoniłem do naszego największego autoryzowanego blacharza zapytać o to co napisałeś.. i wyobraź sobie że bezczelny nie potwierdził
po pierwsze jest "autoryzowany"

po drugie ostatnie f1 z gwarancji wyszły kiedy, trzy lata temu?
trzylatki jeszcze nie skrzypiały.
typowy aso-wkręt. elementy gumowe wymenia się gdy są zużyte.GAZFAN pisze: Choć wspomniał o potrzebie regularnej wymiany elementów gumowych.
retorycznie mogę jeszcze zauważyć, że na gwarancji elementy gumowe zawsze są dobre ale już odpłatnie trzeba je "regularnie wymieniać"

nie jest to żaden argument. ładowność na poziomie uno/clio van.GAZFAN pisze: Że jako argument użyję jeszcze tego... w 1999 na bazie F1 zbudowano wersję Commercial. Jak pamiętasz pewnie była taka wersja D1 więc zrobiono też dostawczaka 4x4 z F1. i to o ładowności paki do 600 kg... co jest dość dużo jak na "miękkie" podwozie.![]()
#noichuj
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość