Freelander - wady/zalety.

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: GAZFAN » śr gru 28, 2011 10:16 am

No.. na zdjęciach. pepla :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: GAZFAN » śr gru 28, 2011 10:21 am

BREAK!

Zaczynam spotkanie więc nie będzie mnie godzinę.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: LR_Olek » śr gru 28, 2011 10:22 am

lojalność to się nazywa.

w zagranicznych korporacjach,to jest nieznane pojęcie. :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: Damian » śr gru 28, 2011 10:23 am

GAZFAN pisze:BREAK!

Zaczynam spotkanie więc nie będzie mnie godzinę.
dobra dobra
wszyscy i tak się domyślają że ma dzwonić oficer z Solihull z kolejnymi instrukcjami
:)21

Obrazek

:)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: Flytier » śr gru 28, 2011 10:25 am

GAZFAN pisze: PS2 Zagadka dla czytających - Jak planowano w pierwszym okresie nazwać Freelandera ?
No z tekstu wynika, że Beautiful Bird.
Zgadłem 8) ?

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: czesław&jarząbek » śr gru 28, 2011 11:11 am

GAZFAN pisze:ble ble
jak narazie wszystko się zgadza.

z naciskiem na hit sprzedażowy. nawet w polsce.
i wyciągnięcie marki z zapaści.

a że fiflak uwielbia cytować kazika to mu zacytujemy...

"jak mawiała jedna moja znajoma
radosław adamek braci kliczko nie pokona"

:)21
#noichuj

nismo_pl
 
 
Posty: 246
Rejestracja: pn sie 09, 2010 9:36 am
Lokalizacja: Żuławy, PL

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: nismo_pl » śr gru 28, 2011 11:11 am

Damian pisze:
GAZFAN pisze:BREAK!

Zaczynam spotkanie więc nie będzie mnie godzinę.
dobra dobra
wszyscy i tak się domyślają że ma dzwonić oficer z Solihull z kolejnymi instrukcjami
:)21

Obrazek

:)21

CB40 - taki miał codename w fazie projektu. Skrót od Canley Building 40 gdzie pojazd był projektowany.

Co wygrałem ?? :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: czesław&jarząbek » śr gru 28, 2011 11:12 am

GAZFAN pisze:eeeeeee....
9. Robię to z chęci pomocy seba4x4

:)21
robisz to głównie dla lansu :)21
#noichuj

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: GAZFAN » śr gru 28, 2011 11:26 am

Flytier pisze:
GAZFAN pisze: PS2 Zagadka dla czytających - Jak planowano w pierwszym okresie nazwać Freelandera ?
No z tekstu wynika, że Beautiful Bird.
Zgadłem 8) ?
Nie...
I nie chodzi o kod projektu a nazwę handlową....
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: GAZFAN » śr gru 28, 2011 11:27 am

czesław&jarząbek pisze:
GAZFAN pisze:eeeeeee....
9. Robię to z chęci pomocy seba4x4

:)21
robisz to głównie dla lansu :)21
Nawet nie wiem co to znaczy

:)21


Nie masz nic do kontry na ten tekst? nie możesz się tak bezkrytycznie zgadzać :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: czesław&jarząbek » śr gru 28, 2011 11:33 am

oczywiście, że mogę się zgadzać.

nie potępiam tego projektu w czambuł, twierdzę jedynie, że jest wadliwy konstrukcyjnie. koncepcja układu napędowego nie wytrzymała próby czasu.

natomiast mogę dodać, że już w fazie testowania prototypu ujawniły się dość poważne wady konstrukcyjne, zbyt mała sztywność nadwozia-drzwi zakleszczające się we wnękach na przyfabrycznym torze testowym itd itp. negatywne wyniki prób ruchowych wyciekły do mediów, w polsce nawet obszerne fragmenty na liście dyskusyjnej lr.pl darek_s publikował.
ciśnienie na sukces finansowy jednakże przeważyło i projekt wdrożono.
#noichuj

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: GAZFAN » śr gru 28, 2011 11:39 am

Hola hola...
Tak było ale jednak produkcyjnie okazało się że po wprowadzeniu zmian w podłodze sztywność została osiągnięta... nawet w aucie stojącym na dwóch kołach po przekątnej można było swobodnie otwierać drzwi i tylną klapę.
Osobiście wiele razy na eventach na mini torze tak robiłem.
Sztywność nieosiągalna choćby na jeepa xj.... W F1 nigdy mi nie wypchnęło tylnej szyby :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: czesław&jarząbek » śr gru 28, 2011 11:42 am

mnie w dźipie biesiadnego wypchnęło.

przednią bąk zbił głową a tylna się zgubiła w łopianach...

:)21
#noichuj

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: GAZFAN » śr gru 28, 2011 11:44 am

No dokładnie :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: GAZFAN » śr gru 28, 2011 11:47 am

Napęd... ?
Czy nie wytrzymał próby czasu?
Przeszłem się ja do naszego after sale... żeby sprawdzić zgłoszenia gwarancyjne i po gwarancyjne (wszystkie) dotyczące F1 z lat 2003 - 2006.
Suma napraw napędów (kątówka i visco) - 14 sztuk... zgłoszeń 21.
Daje to naprawdę niewielką liczbę, choć od razu muszę przyznać że dotyczy aut do 5 - letnich.
Nie wiem niestety ile w Polsce w sumie sprzedaje się tych elementów napędów do F1.. u nas w sprzedaży poza serwisowej (czyli diler kupił i przekazał na rynek dalej) jest to około 56 sztuk w latach od 2004.
Czy dużo? nie wiem... nie wydaje mi się....
Oczywiście wiem i mam świadomość istnienia wielkiej rzeki śmiecia po przekładkach.. ale jak założenie brzmi... nie ma co o tym dyskutować.
Ostatnio zmieniony śr gru 28, 2011 11:54 am przez GAZFAN, łącznie zmieniany 1 raz.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: czesław&jarząbek » śr gru 28, 2011 11:48 am

GAZFAN pisze:produkcyjnie okazało się że po wprowadzeniu zmian w podłodze sztywność została osiągnięta
doraźnie.

wprowadzono ramy pomocnicze.
sztywne.

pracujące nadwozie i naprężenia wynikające z koncepcji układu napędowego powodują w toku eksploatacji wyrywanie tylnej ramy pomocniczej z gniazda w prawej podłużnicy nadwozia.
stopniowo pojawiający się luz na tym połączeniu finalnie kończy się wygnieceniem podłużnicy w stopniu wymagającym poważnej naprawy blacharskiej niszczącej bezpowrotnie zabezpieczenie antykorozyjne.

luźna rama pomocnicza zwiastowana jest donośnym skrzypieniem a'la stary żaglowiec dochodzącym z tyłu pojazdu.
#noichuj

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: Flytier » śr gru 28, 2011 11:53 am

GAZFAN pisze:No dokładnie :)21
Panowie,miał być Stalingrad, a nie okrągły stół 8) .

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: czesław&jarząbek » śr gru 28, 2011 11:56 am

będzie wyniszczająca wojna pozycyjna w stylu okopów verdun :)21

najpierw trochę potupiemy, powyzywamy się, pogibiemy na boki, potem zamarkujemy kilka ciosów, udamy wyczerpanych, zainkasujemy eciepecie za performance i pójdziemy na wódkę :)21
#noichuj

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: GAZFAN » śr gru 28, 2011 11:57 am

czesław&jarząbek pisze:
GAZFAN pisze:produkcyjnie okazało się że po wprowadzeniu zmian w podłodze sztywność została osiągnięta
doraźnie.

wprowadzono ramy pomocnicze.
sztywne.
Ramy pomocnicze pojawiły się potem także w L322 więc chyba zdały egzamin.

Notabene, zadzwoniłem do naszego największego autoryzowanego blacharza zapytać o to co napisałeś.. i wyobraź sobie że bezczelny nie potwierdził :)21
Choć wspomniał o potrzebie regularnej wymiany elementów gumowych.


Że jako argument użyję jeszcze tego... w 1999 na bazie F1 zbudowano wersję Commercial. Jak pamiętasz pewnie była taka wersja D1 więc zrobiono też dostawczaka 4x4 z F1. i to o ładowności paki do 600 kg... co jest dość dużo jak na "miękkie" podwozie. :)21

PS.
Zagadka2: jaką ładowność paki miała D1 commercial (była taka zajebista, na ramie, sztywnych mostach... uch, ach.. dźwigać umiała).... ? :)21
Ostatnio zmieniony śr gru 28, 2011 12:12 pm przez GAZFAN, łącznie zmieniany 4 razy.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: GAZFAN » śr gru 28, 2011 11:58 am

czesław&jarząbek pisze:będzie wyniszczająca wojna pozycyjna w stylu okopów verdun :)21

najpierw trochę potupiemy, powyzywamy się, pogibiemy na boki, potem zamarkujemy kilka ciosów, udamy wyczerpanych, zainkasujemy eciepecie za performance i pójdziemy na wódkę :)21
Zapomniałeś jedynie określić że seba4x4 jest płatnikiem...

I bylebyśmy kolęd z tych okopów do siebie nie śpiewali :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: Flytier » śr gru 28, 2011 12:10 pm

czesław&jarząbek pisze:będzie wyniszczająca wojna pozycyjna w stylu okopów verdun :)21

najpierw trochę potupiemy, powyzywamy się, pogibiemy na boki, potem zamarkujemy kilka ciosów, udamy wyczerpanych, zainkasujemy eciepecie za performance i pójdziemy na wódkę :)21

Warunki w okopach tego roku takie, że chyba ciepłą tę wódkę będziecie pić :lol: .

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: GAZFAN » śr gru 28, 2011 12:13 pm

BREAK !
Spotkanie.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: Maq » śr gru 28, 2011 12:31 pm

Można wtrącić?
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: czesław&jarząbek » śr gru 28, 2011 12:37 pm

można.
#noichuj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Freelander - wady/zalety.

Post autor: czesław&jarząbek » śr gru 28, 2011 12:59 pm

GAZFAN pisze:
Ramy pomocnicze pojawiły się potem także w L322 więc chyba zdały egzamin.
rama pomocnicza sama w sobie nie ulega uszkodzeniu więc owszem, można powiedzie że daje egzamin.

GAZFAN pisze: Notabene, zadzwoniłem do naszego największego autoryzowanego blacharza zapytać o to co napisałeś.. i wyobraź sobie że bezczelny nie potwierdził :)21
wcale mnie to nie dziwi.
po pierwsze jest "autoryzowany" :)21
po drugie ostatnie f1 z gwarancji wyszły kiedy, trzy lata temu?
trzylatki jeszcze nie skrzypiały.
GAZFAN pisze: Choć wspomniał o potrzebie regularnej wymiany elementów gumowych.
typowy aso-wkręt. elementy gumowe wymenia się gdy są zużyte.
retorycznie mogę jeszcze zauważyć, że na gwarancji elementy gumowe zawsze są dobre ale już odpłatnie trzeba je "regularnie wymieniać" :)21
GAZFAN pisze: Że jako argument użyję jeszcze tego... w 1999 na bazie F1 zbudowano wersję Commercial. Jak pamiętasz pewnie była taka wersja D1 więc zrobiono też dostawczaka 4x4 z F1. i to o ładowności paki do 600 kg... co jest dość dużo jak na "miękkie" podwozie. :)21
nie jest to żaden argument. ładowność na poziomie uno/clio van.
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość