Disco I zerwany (wielo)klin ?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: Piasek » pn gru 25, 2017 11:27 am

Witam, co jakiś czas pojawiają się za ciekawe pieniądze Disco I z info że zerwany mają jakiś klin/wieloklin wałka/skrzyni/wału, czegoś tam i auto nie jedzie. Pali, skręca, biegi zmienia ale nie ma przekazania napędu.
Poważna to awaria ? Kosztowna w naprawie ? że właściciele wolą sprzedać uwalone niż naprawić i sprzedać jako jeżdżące ?
Wdzięczny będę za naświetlenie tematu z czym to się je i czy do ogarnięcia w rozsądnym budżecie.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: rudypajero.koszalin » pn gru 25, 2017 11:59 am

Standardowa awaria w LR i niektórych Tujotach.
Wypracowaniu i zerwaniu ulega wieloklin łączący skrzynię biegów ze skrzynią rozdzielczą.
Naprawa przez wymianę wałka zdawczego skrzyni i koła atakującego w reduktorze. Inna droga to zakup urzywanej skrzyni i reduktora, taniej, ale ryzyko ponownej awarii spore.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: kpeugeot » pn gru 25, 2017 12:19 pm

Ta i kupujesz w ciemno bez możliwości sprawdzenia reszty podzespołów napędowych
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: Piasek » pn gru 25, 2017 1:23 pm

rudypajero.koszalin pisze:
pn gru 25, 2017 11:59 am
Wypracowaniu i zerwaniu ulega wieloklin łączący skrzynię biegów ze skrzynią rozdzielczą.
Naprawa przez wymianę wałka zdawczego skrzyni i koła atakującego w reduktorze.
A jaki jest koszt w/w zestawu albo inaczej z jakim rzędem kosztów liczyć się należy ?
Pi x oko części bo mechanik to osobna kwestia.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: rudypajero.koszalin » pn gru 25, 2017 7:31 pm

Jak ostatnio taką operację robiłem, to obiło się coś o 7kpln, ale jeszcze kilka innych części do skrzyni poszło, bo jak rozkładana była to wstyd było niedoróbki zostawić.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: Piasek » pn gru 25, 2017 7:50 pm

No to już grubo poszedłeś z robotą.
A gdyby tylko same te dwa graty które się zużywają (wałek skrzyni i koło reduktora) ?
Wiadomo że coś tam zawsze dojdzie przy okazji (jakieś uszczelniacze, łożyska itp)

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: sebastian2357 » czw gru 28, 2017 8:20 am

Serio chcecie kupować już popsute na wstępie Disco ? Znajomy kupił za kupe kasy lalke, wszystko sprawne i idealne, do dzisiaj ciągle cos naprawia, a samochód jak ciekł tak dalej cieknie. Nie wyobrażam sobie zakupu tego auta bez możliwosci sprawdzenia go i przejechania w dodatku z założeniem że naprawa na dzień dobry żeby do domu dojechać kosztuje minimum 5 koła.
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: Misiek Cypr » czw gru 28, 2017 8:48 am

Już kupił, poszukuje podłogi :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: Piasek » czw gru 28, 2017 9:09 am

Coraz bardziej zaczynam lubić ten wasz sarkazm na pograniczu doje**nia :)
Nie, nie kupiony ale byłem zobaczyć z ciekawości bo stoi niedaleko. Mechanika to raczej nie problem ale mocno sprowadziła mnie do parteru blacha a w zasadzie jej brak.
Auto parę lat stoi na wspomniany problem ze skrzynią który je unieruchomił a parę lat postoju załatwiło definitywnie każdy kawałek tradycyjnej stali użytej do budowy pojazdu. Dobre są zasadniczo 3 rzeczy:
- silnik który pali
- rama która prawdopodobnie była w między czasie wymieniona na fabrycznie nową (auto `93r)
- mosty
no i poszycie nadwozia. Dobra jest jeszcze cena bo człowiek w zasadzie chce się tego pozbyć po cenie złomu, środek jak na ten rocznik w bardzo fajnym stanie bo przeważnie D1 to zdekompletowane gnojowozy je*iące stęchlizną ale ta blacha...

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: sebastian2357 » czw gru 28, 2017 9:43 am

Myślę że to raczej dobry temat na dawce części a nie na biorcę. Wiec do kompletu musiałbys kupic drugie auto. Ale czy to bedzie wtedy taki złoty interes? Smiem wątpic
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: Piasek » czw gru 28, 2017 10:39 am

I to jest w zasadzie jedyny sens nabycia tego: papier i kilka wartościowych gratów.
Pod to nabycie albo fajnego egzemplarza z UK (za 600-1000GBP) i jego naturalizacja albo za połowę tej kwoty sztuki np z agonalną ramą ale za to zdrową budą.
Realia są jakie są: dobrze utrzymane D1 cenowo w tym kraju to 15 tyś zł +

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: kpeugeot » czw gru 28, 2017 10:58 am

Nie ma juz dobrze utrzymanych disco1

Ciężko znalezc dobrze utrzymana 2

Ogólnie coraz gorzej z leciwymi autami w dobrym stanie

A jak sa toś a droższe od nowszych modeli
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: bert » czw gru 28, 2017 1:20 pm

bo to jest tak, że ktoś chce kupić 20-30 letnie dobrze utrzymane auto najlepiej z dodatkami
za kwotę 5 razy za małą w stosunku do oczekiwań
są dobrze utrzymane, ale nie ma szans na to by wyglądały jak z fabryki, przebieg miały 50 tyś i nie były używane w terenie ale miały wszystko co tylko się da dopakować w celu takiego użytkowania.
Ludzie mają nasrane w głowach i za cenę przedeptanego golfa oczekują perfekcyjnej dyskoteki
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: rudypajero.koszalin » czw gru 28, 2017 9:42 pm

Piasek pisze:
pn gru 25, 2017 7:50 pm
No to już grubo poszedłeś z robotą.
A gdyby tylko same te dwa graty które się zużywają (wałek skrzyni i koło reduktora) ?
Wiadomo że coś tam zawsze dojdzie przy okazji (jakieś uszczelniacze, łożyska itp)
Grubo? Nie sądzę....
Wałek to prawie 500 PLN, koło to coś 400 w najtańszym zamienniku. ..
Jak rozbierasz R380 to obowiązkowo wywalasz wszystkie łożyska i synchronizatory. Wywalasz uszczelniacze... nowy olej ... w redaktorze to samo, a przynajmniej kompleksowe uszczelnienie.
I się nazbiera, a i charytatywnie też tego nie robię, cena robocizny takiego remontu to 2,5 kpln.
Trzeba zdemontować zespół skrzyń i rozyebać na atomy dwa mechanizmy.
Zrób to solidnie za mniejszą kwotę to będe Ci zlecał robotę 8)
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: Misiek Cypr » czw gru 28, 2017 9:51 pm

2 dni roboty, dla 1.5 czlowieka. W sumie 24 roboczogodziny warsztatu. 2500 to i tak mało
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: Piasek » czw gru 28, 2017 11:09 pm

rudypajero.koszalin
Przy najbliższej okazji masz u mnie 4-pak za naświetlenie tematu :)2

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: rudypajero.koszalin » czw gru 28, 2017 11:22 pm

No problem :D
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: bert » pt gru 29, 2017 12:07 am

Misiek Cypr pisze:
czw gru 28, 2017 9:51 pm
2 dni roboty, dla 1.5 czlowieka. W sumie 24 roboczogodziny warsztatu. 2500 to i tak mało
jak kto oblatany to demontaż, wymiana i montaż 8-10 godzin (jeden osobnik)
części koło 1800 i nie piszę o gównolicie
tak jest normalnie
a jak kto lubi sceny albo nie lubi swojego zawodu albo jeszcze co, to może wyjść jak w warsiawce

edyta: literówka
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: rudypajero.koszalin » pt gru 29, 2017 12:56 am

Chcesz się zatrudnić? Będziesz pracownikiem roku :)21
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: bert » pt gru 29, 2017 2:14 am

rudypajero.koszalin pisze:
pt gru 29, 2017 12:56 am
Chcesz się zatrudnić? Będziesz pracownikiem roku :)21
ja? Ja mój drogi "sąsiedzie" tylko konsumuję, taką mam od 20 lat koncepcję świata.
Zarabianie zostawiam innym, tym co muszą albo tym co mają inną koncepcję ;)
A pisałem serio, słynny Janek to opędzał w dniówkę z obowiązkowym śniadaniem, dwoma kawami i kilkoma pogaduszkami przez telefon. Miał (ma) chłopak dar, a swoje patentowe narzędzia specialne mógłby sprzedawać do serwisów LR-a. No i robił (w pracy) tylko land rovery, a ovnery ciągnęły do niego beznadziejne przypadki z Gdańska, Bydgoszczy, Warszawy, że o lokalnych ze 100 km nie wspomnę. A wszystko to robił na spokojnie, bo lubił.
Szkoda, że zmienił pracę, ubolewam nad tym od roku, pozbywając się kolejnych - opuszczonych w serwisie - aut, bo samemu mi się nie chce a i nie dościgł bym nawet 10 części jego przewag
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: Misiek Cypr » pt gru 29, 2017 7:14 am

Teraz nie ma takich mechaników na rynku. To znaczy, zdarzaja sie, ale slabo mowia po polsku :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Disco I zerwany (wielo)klin ?

Post autor: Piasek » pt gru 29, 2017 8:26 am

Wiem że przypadki wymagające ogromu nakładu pracy (gruntowne odbudowy itp) wożą gdzieś na Ukrainę do warsztatów w tym i wielu specjalizujących się w konkretnej marce (bo koszty pracy niższe a przepisy nie mordują) przez co jest dużo taniej ale nikt pary z gęby puścić nie chce w materii adresów i namiarów. A tam się nie pier... tylko arkusz blachy, gilotyna, giętarka oraz parę młotków i jadą z koksem dorabiając element po elemencie.
Co do kosztów naprawy skrzyni to "po cichu" liczyłem że te 2,5 to będzie jak nic w wariancie "po taniemu". Sprzedający na biednego nie wygląda wnioskując po domu i reszcie garażowej floty i gdyby to 800-1000zł kosztowało to już dawno zrobiłby tą skrzynię aby auto jeżdżące było a nie pozwolił gnić przez 2 czy 3 lata pod chmurką.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość