Strona 1 z 1
Wskaźnik oleju się zapala?
: śr sty 25, 2006 6:07 pm
autor: bugi74
Co to może być wskaźnik oleju mi się zapala jak się rozgrzeje silnik, jak jest zimny to się nie świeci im cieplejszy silnik tym później gaśnie na maksymalnie rozgrzanym silniku gaśnie ok. 2000rmp.
Oleju jest pełen stan, typ: Mobile1 15/40W, o co może chodzić: walnął czujnik ciśnienia oleju, pompa olejowa czy może olej szlak trafił po tych mrozach.

: śr sty 25, 2006 8:11 pm
autor: maristez
w sumie sam sobie odpowiedziałeś...musisz zmierzyć ciśnienie oleju raczej każdy mechanik powinien to zrobic.. moze pompa?
: śr sty 25, 2006 10:39 pm
autor: Pawel L
Miałem taki objaw dwa razy. Pierwszy jak pękła membrana w pompie paliwowej i ropa lała się do oleju. Oleju wtedy nieznacznie przybywa i ma specyficzny zapach i gęstość. A drugi raz jak padł mi czujnik ciśnienia, ale nie lekceważył bym tego i szybko sprawdził ciśnienie. Może być jeszcze wyciek płynu chłodzącego. Wtedy olej też zmienia konsystencję i ubywa cieczy chłodzącej. Trzymam kciuki żeby to był tylko czujnik.
: czw sty 26, 2006 5:55 pm
autor: bugi74
No to byłem i mechanicxa i przeprowadziłem badanie, więc jest tak na jałowym biegu jak silnik jest zimny ciśnienie oscyluje ok. 1,8 bara po rozgrzaniu spada do 1,0 bara. Mechanicx stwierdził stary silnik ma luzy i pompka ledwo, co daje rade i stwierdzi ze jeszcze można sobie tak jeździć. Co robić zbierać szelesty na remont silnika czy może olej sobie wymienić na bardziej gęsty? Jeszcze mnie wyśmiał ze sobie dziwaczny samochód kupiłem a niby to on moim ojcem chrzestnym jest, bo on to tylko niemiecka techniqe preferuje dziad jeden.

: czw sty 26, 2006 6:23 pm
autor: czesław&jarząbek
te silniki generalnie na niskim ciśnieniu pracują
żeby mu życie przedłużyć można zrobić dwie rzeczy:
-zmienić olej na gęstszy
-stuningować pompę oleju
: czw sty 26, 2006 6:26 pm
autor: czesław&jarząbek
bugi74 pisze: Mechanicx stwierdził stary silnik ma luzy . Jeszcze mnie wyśmiał ze sobie dziwaczny samochód kupiłem a niby to on moim ojcem chrzestnym jest, bo on to tylko niemiecka techniqe preferuje dziad jeden.

bądź jak styrlitz...powiedz mu że sam jest dziwny i ma luzy

: czw sty 26, 2006 6:38 pm
autor: bugi74
: czw sty 26, 2006 6:40 pm
autor: bugi74
czesław&jarząbek pisze:te silniki generalnie na niskim ciśnieniu pracują
żeby mu życie przedłużyć można zrobić dwie rzeczy:
-zmienić olej na gęstszy
-stuningować pompę oleju
Narazie chyba olej se zmienię
a ten tunig to na czym polega

: czw sty 26, 2006 7:16 pm
autor: maristez
a ja bym wlal motodoktora on cos tam robi ze zwieksza cisnienie i to nie tylko chwilowo (czytac:"przed sprzedażą"). moze ma ktoś doświadczenia z takim specyfikiem. oczywiscie jak manewr z wymiana oleum nic nieda.
: czw sty 26, 2006 8:08 pm
autor: czesław&jarząbek
motodoktora to wiesz...zalej mlekiem i daj psu...

: pt sty 27, 2006 8:28 am
autor: bugi74
a co z tym tunigiem pompki olejowej. Czy może to jest jaks przepotajemna wiedza i trzeba przynajmniej miec III stopiń wtajemniczenia do wielkiej loży inglisz autos drajvers

, bo jakby co to jabym przystompił do tajnej oraganizcji

jak byłem młody to anarchistą byłem i tajne oragnizacje mi nie obce

: pt sty 27, 2006 8:42 am
autor: czesław&jarząbek
poszło na priv
jak anarchia to anarchia

: śr sie 22, 2007 9:34 am
autor: irekk
witam,
odswieze temat - co mi sie wkrotce zes.a?
Jezdze na oleju 15W40, stan jest na full, jak sie samochod mocno rozgrzeje to zapala mi sie kontrolka cisnienia oleju ale tylko
- przy hamowaniu
- kiedy wlaczam klime.
Na co sie nastawiac? Pompa oleju, czujnik, jakis pasek, inne licho?
Z gory dzieki za pomoc
pozdr
: śr sie 22, 2007 12:49 pm
autor: czesław&jarząbek
wiązka haka ci sie zjara

: śr sie 22, 2007 12:54 pm
autor: irekk
czesław&jarząbek pisze:wiązka haka ci sie zjara

to byc moze nastapi - wszak to Lucas
ale czy ma to przelozenie na zabuzone wskazanie cisnienia oleju? Jesli tak to poprosze jasniej... Bo bede meczyl na priv
pozdr
: śr sie 22, 2007 1:36 pm
autor: czesław&jarząbek
gdzieś coś "nie erduje"
zmień czujnik żeby mieć punkt odniesienia. i konektor na nim.
dość często klękają.
: śr sie 22, 2007 1:40 pm
autor: irekk
czesław&jarząbek pisze:
zmień czujnik żeby mieć punkt odniesienia. i konektor na nim.
dość często klękają.
dzieki
pozdr
: śr sie 22, 2007 2:22 pm
autor: Student
Nazywajcie rzeczy po imieniu - ja to będę najprawdopodobniej robił... bo dyrektor już ma centralne klęknięcie obwodów z przepracowania i marudzi o urlopie...
: śr sie 22, 2007 2:36 pm
autor: irekk
Student pisze:bo dyrektor już ma centralne klęknięcie obwodów z przepracowania i marudzi o urlopie...
no i dobrze - niech gdzies wyjedzie i odsapnie, bo chyba istotnie jest przepracowany... poki pogoda wzgledna...
a Tobie podpowiem - nie erduje, czyli nie prądzi, nie kontakci, nie łączy
pozdr
: pn sie 27, 2007 8:20 pm
autor: montru
: pn wrz 10, 2007 5:15 pm
autor: irekk
czesław&jarząbek pisze:
zmień czujnik żeby mieć punkt odniesienia.
no...
info dla potomnych - w moim przypadku byl to przyklek czujnika. Po wymianie sytuacja powrocila do normy, cisnienie caly czas bylo w porzadku
pozdr
: pn wrz 10, 2007 7:06 pm
autor: czesław&jarząbek
to teraz możesz wlać 0w30

: wt wrz 11, 2007 8:30 am
autor: irekk
czesław&jarząbek pisze:to teraz możesz wlać 0w30

tia, jasne...
pozostane jednak wierny 15W40
pozdr