Strona 1 z 5

Def 90 koła max

: wt sie 15, 2006 11:41 pm
autor: darkman
zawiecha standard, - co wchodzi mt max ?

: śr sie 16, 2006 8:26 am
autor: Jerry
235/85/16 na pewno...

: śr sie 16, 2006 10:39 am
autor: GAZFAN
255/85/16 :)2

: śr sie 16, 2006 2:04 pm
autor: jdef90
ja dam więcej :) 275/??/16

ale tuszę że nie o to koledze chodzi :roll:

: śr sie 16, 2006 2:24 pm
autor: darkman
taaa.. :lol: a co masz u siebie ? i co ma namdan, bo jakieś szerokie ma trochę :roll:

: śr sie 16, 2006 2:37 pm
autor: jdef90
ja mam typowe szosówki bfg at.

a namdan to on ma coś co Ciebie bardziej zainteresuje... :)21

seryjnie max były 265/70/16 ale z tego się chyba wycofali i zostało max 235/85/16

a wycofali sie chyba dlatego że non stop trzeba łożyska dociągać...

: śr sie 16, 2006 2:51 pm
autor: darkman
ot kiszka własnie z tym u-dokręcaniem, 'seryjnie' to 205ki pakują :wink: w fabryce, ale często się spotyka gotowe 7.50R16.
te namdanowe wyglądaja pięknie, ale fota to chyba tych szerszych.

: śr sie 16, 2006 8:18 pm
autor: Tarsus
no nie wiem. Nowego Defka County(salon LR mam pod domem :)21 ) wypuszczaja w slikach 235/85/16 a i tak luzu ma z kazdej strony opony z 10cm. Rolnicza wersje w mniejszych kapciach (205/75/16 - niby MT) i bez dodatkowego, elektrycznego wentylatora. (charakterystyczne wybrzuszenie atrapy z przodu w nowych Defach)... ale widzialem Defy z 265/75/16 na seryjnym zawiasie.... w terenie. Idzie jak kazdy inny i nikt nie narzeka ze mu cos obciera. No moze prawy lokiec zamiast lewego :)21

: śr sie 16, 2006 8:26 pm
autor: czesław&jarząbek
Tarsus pisze:Rolnicza wersje bez dodatkowego, elektrycznego wentylatora. (charakterystyczne wybrzuszenie atrapy z przodu w nowych Defach)...
toć to jawna dyskryminacja jest...niby dlaczego rolnik nie może mieć w defekterze klimatyzacji?
beżowy endrju powinien interpelować niezwłocznie w ojroparlamencie...
:)21

: śr sie 16, 2006 8:32 pm
autor: Tarsus
czesław&jarząbek pisze:
Tarsus pisze:Rolnicza wersje bez dodatkowego, elektrycznego wentylatora. (charakterystyczne wybrzuszenie atrapy z przodu w nowych Defach)...
toć to jawna dyskryminacja jest...niby dlaczego rolnik nie może mieć w defekterze klimatyzacji?
beżowy endrju powinien interpelować niezwłocznie w ojroparlamencie...
:)21
CJ, nie wiem czy dobrze Cie zrozumialem ale ten wentylator .... ee chyba Cie zle zrozumialem :)21

BTW. Rolnik tak, ofrojder - nie :)21 bo i tak sie zweryfikuje :)21

: śr sie 16, 2006 8:36 pm
autor: czesław&jarząbek
tak misiu...tak...
ten wiatrak oznacza erkondyszyn
:)21

: śr sie 16, 2006 8:39 pm
autor: Tarsus
ze sie normalnie odwaze:
Moze w LandSerwisie :)
Dwa tygodnie temu jechal z nami pan nowym 90Td5 z "wentylatorem" .... i nie mial AC... a pogadalem sobie z panem troche :)21

...btw: ...sam jestes misiu... :)21

: śr sie 16, 2006 9:33 pm
autor: jdef90
Tarsus pisze: widzialem Defy z 265/75/16 na seryjnym zawiasie.... w terenie. Idzie jak kazdy inny i nikt nie narzeka ze mu cos obciera. No moze prawy lokiec zamiast lewego :)21
Drogi Watsonie :)21

obcieranie nie jest w tym przypadku kwestią elementarną. co najwyżej może promień skrętu. tu chodzi raczej o rzecz wielce bardziej istotną: odporność konstrukcji na różnego rodzaju niutony pojawiające sie z wszelakich wektorów podczas używania defendera w zgodzie z przeznaczeniem.

Również raczej nie o szerokość wątpliwości się budzą... lecz raczej o średnicę koła...

: śr sie 16, 2006 9:50 pm
autor: Tarsus
jdef90 pisze:
Tarsus pisze: widzialem Defy z 265/75/16 na seryjnym zawiasie.... w terenie. Idzie jak kazdy inny i nikt nie narzeka ze mu cos obciera. No moze prawy lokiec zamiast lewego :)21
Drogi Watsonie :)21

obcieranie nie jest w tym przypadku kwestią elementarną. co najwyżej może promień skrętu. tu chodzi raczej o rzecz wielce bardziej istotną: odporność konstrukcji na różnego rodzaju niutony pojawiające sie z wszelakich wektorów podczas używania defendera w zgodzie z przeznaczeniem.

Również raczej nie o szerokość wątpliwości się budzą... lecz raczej o średnicę koła...
Drogi Scherlocku... :)21 jesli chodzi o scislosc, w przypadku konstrukcji jezdnych napedzanych silnikami spalinowymi nalezy mowic o Niutonomertach.... i to nie roznego rodzaju, tylko konkretnego, pojawiajacego sie w poszczegolnych ukladach odniesienia. Jesli o promien skretu chodzi... nuka nie zajmie tu stosownego stanowiska, ale porzadne ujemne felgi zalatwia (w pewnych granicach) sprawe.

w moim disco (pomijajac wytrzymalosc mostu) swobodnie wloze teraz 285/75/16.... a defek zdziezy wiecej, jesli chodzi o nadkola/blotniki (nigdy nie wiem co jest co ) ...

: śr sie 16, 2006 9:53 pm
autor: jdef90
bładzisz, lecz niedaleko drogi Watsonie :)21

z tymi niutonometrami tak trochę dalej, ale mówiąc o wytrzymałości mostów już blisko... całkiem blisko...

: śr sie 16, 2006 9:54 pm
autor: Tarsus
jdef90 pisze:bładzisz, lecz niedaleko drogi Watsonie :)21


moze wrocmy do Kubusia Puchatka....Misiu :)21

a'propos mostow... niech Cie diabli.... moje mosty wytrzymaja :)21
jdef90 pisze: z tymi niutonometrami tak trochę dalej
...oj dawno sie uczylim Fizyki, dawno... :)21

: śr sie 16, 2006 9:59 pm
autor: jdef90
on, ten Kubuś znaczy się, był kobietą...

: śr sie 16, 2006 10:00 pm
autor: Tarsus
jdef90 pisze:on, ten Kubuś znaczy się, był kobietą...
nie wiem... Ja wtedy popychalem.......... Tygryska :)21 :)21 :)21

: śr sie 16, 2006 10:08 pm
autor: jdef90
tia... wracając więc do tych kół... w koleinach niutony przykładać się potrafią niemalże prostopadle do osi obrotu koła, a koło o większym obwodzie przeniesie więcej niutonów na piasty/łożyska/półosie/przeguby czy co tam jeszcze...

: śr sie 16, 2006 10:21 pm
autor: Tarsus
jdef90 pisze:tia... wracając więc do tych kół... w koleinach niutony przykładać się potrafią niemalże prostopadle do osi obrotu koła, a koło o większym obwodzie przeniesie więcej niutonów na piasty/łożyska/półosie/przeguby czy co tam jeszcze...
Janek.... ja juz mam 3 litry Cidera za soba wic mi zadan takich trudnych nie zadawaj.... ale:
jak jedziesz syfem przez bloto/gowno/bagno/inne... gdzis zawsze zadziala jakas sila/moment sily. Na piasty/lozyska itp to policzym ja bedziem mieli precyzyjniejsze dane. W fizyce nie ma mowy o "przeniesieniu więcej niutonów na piasty/łożyska/półosie/przeguby czy co tam jeszcze - albo precyzyjnie albo wcale"... syf jedzie albo nie jedzie. Mosty/piasty/polosie i inne - trzymaja albo puszczaja w defie/diskaczu/patrolu /galendzie... Topik byl: czy sie miescza papucie o takim rozmiarze i czy da sie jechac?... albo nie... a fizyke LR zostawmy chlopakom z Solihull bo ogolnie odwalili kawal dobrej roboty...

: śr sie 16, 2006 10:42 pm
autor: Tarsus
@Janek czy poza Toba jest jeszcze ktokolwiek na tym forum kto ma Defa ??

: czw sie 17, 2006 7:02 am
autor: jdef90
czesław, namdan, broncosaurus (110)... no faktycznie za wiele t nas niet...

: czw sie 17, 2006 7:38 am
autor: czesław&jarząbek
jdef90 pisze:czesław, namdan, broncosaurus (110)... no faktycznie za wiele t nas niet...
jeszcze wierzbik i rafał co 90tki mają

: czw sie 17, 2006 7:40 am
autor: darkman
cytat [... w moim disco ..)]

w czym ?? 8)
dyskotekowcy idźcie sobie w tematy dyskotekowe, co ? :wink: tu jest poważny temat - o samochodach się rozmiawia :lol: :P 8)

: czw sie 17, 2006 7:44 am
autor: czesław&jarząbek
sie rozmawia jak sie ma o czym...a o "potencjalnie rozpatrywanych" to wiesz...na towarzyskie...
:)21