Zaslepienie EGR disco300

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Tarsus

Zaslepienie EGR disco300

Post autor: Tarsus » wt mar 06, 2007 2:35 pm

Co to daje i jak to zrobic?
Juz mniej wiecej wiem gdzie zawor sie znajduje ale pojecia nie mam czego uzyc zeby to zaslepic i co to tak naprawde mi da...

Jakby ktos mial jakies fotki przy okazji to wdzieczny bym byl.

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Zaslepienie EGR disco300

Post autor: JarekK » wt mar 06, 2007 3:43 pm

Tarsus pisze:Co to daje i jak to zrobic?
Juz mniej wiecej wiem gdzie zawor sie znajduje ale pojecia nie mam czego uzyc zeby to zaslepic i co to tak naprawde mi da...

Jakby ktos mial jakies fotki przy okazji to wdzieczny bym byl.
nie spala gówna :)21
opcja minimum:
odkręcasz EGR z kolektora
wyjmujesz podkładkę
robisz/dajesz do zrobienia/ kupujesz nową taką podkładkę, która od starej rózni się tym że nie ma tego dużego otworu :)21 i nazywa się zaślepką
przykręcasz
jeździsz
jak jest ok to odłączasz elektrykę z EGR'a
jeździsz
jak jest ok - to OK

wersja de-luxe
wstawiasz taką zaślepkę również przed egr-em

Tarsus

Post autor: Tarsus » wt mar 06, 2007 5:42 pm

Msze to tak unieruchomic zeby nie bylo widac. Ponoc emisja wcale sie nie zmienia a dowala sie na przegladzie jak wywale calkiem.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt mar 06, 2007 8:00 pm

Tarsus pisze:Msze to tak unieruchomic zeby nie bylo widac. Ponoc emisja wcale sie nie zmienia a dowala sie na przegladzie jak wywale calkiem.
Mogą naskoczyć bo były cysetki bez tego a jak się upierasz to zamiast podkładki na kolektorze wytnij z blachy alu 2mm taki sam kształt i skręć spowrotem
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt mar 06, 2007 8:03 pm

ERR4698
fabryczna zaślepka zaworu egr
#noichuj

Tarsus

Post autor: Tarsus » wt mar 06, 2007 11:47 pm

to z przeproszeniem, na [cenzura] budowali ten caly EGR skoro pozniej wypuszczali fabryczne zaslepki?

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt mar 06, 2007 11:57 pm

Tarsus pisze:to z przeproszeniem, na [cenzura] budowali ten caly EGR skoro pozniej wypuszczali fabryczne zaslepki?
Ekologia panie ekologia i moda :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr mar 07, 2007 12:00 am

No moze. Ja tam prosty chlop jestem. Jak widze ze spaliny spowrotem do garow pchaja....... , to garby jakie one som! Tam ino oksydzen i wacha, a nie kopciuchy spowrotem!
:)21

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr mar 07, 2007 12:06 am

Tarsus pisze:No moze. Ja tam prosty chlop jestem. Jak widze ze spaliny spowrotem do garow pchaja....... , to garby jakie one som! Tam ino oksydzen i wacha, a nie kopciuchy spowrotem!
:)21
To wymysł amerykanów w ochronie naturalnego środowiska z lat 70-tych ubiegłrgo wieku że niby z katalizatorem to fijołki z ozonem miały z rury lecieć a jurop bezmyślnie to łyknoł
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr mar 07, 2007 12:10 am

I wolę polską nazwę tego usrojstwa :wtórny obieg spalin
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr mar 07, 2007 12:12 am

Amerykany kochaja sfoje kuminy i trkatatu s tokio nie lubiom, a ja sie tu ino pytam... jak zalatwic EGR zeby mnie nie dupneli na przgladzie syfa. Rozumiem, podkladka zaslepiajaca tuz przy kolektorze i odpiac dyskretnie elektryke (ktora i tak nie mam bladego pojacia jak dziala i do czego jest przypieta)

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr mar 07, 2007 12:15 am

klucz13 pisze:I wolę polską nazwę tego usrojstwa :wtórny obieg spalin
:)21
taaa, do gara: duzo powietrza i wache w spreyu. Wiecej nam nie trzeba, a juz napewno nie tego co wyzyglaim w poprzednim cyklu :)21

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » śr mar 07, 2007 8:01 am

Jak to jest z ustawieniami pompy z EGR i bez? Widziałem w jakiejś instrukcji różnice bez 1,54 mm a z 1,40 mm. Więc jak się wywali EGR to powinno się też zmienić ustawienia pompy.
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Tarsus

Post autor: Tarsus » ndz mar 18, 2007 3:59 pm

A z EGRem poradzilem sobie tak:

Obrazek

...ale jeszcze nie testowalem na trasie wiec nie wiem czy cos sie znacznie zmienilo. Sie okaze...
:)21

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » ndz mar 18, 2007 4:23 pm

Tarsus pisze:A z EGRem poradzilem sobie tak:

Obrazek

...ale jeszcze nie testowalem na trasie wiec nie wiem czy cos sie znacznie zmienilo. Sie okaze...
:)21
a to że tak powiem to dopiero połowa sukcesu 8) bo EGR i tak działa - dostaje spaliny (i ich temeraturę) z kolektora i steruje odpowiednio resztą systemu - trzeba zaślepić też połączenie EGR z kolektorem - przynajmniej tak mówią "księgi" :)21

Tarsus

Post autor: Tarsus » ndz mar 18, 2007 4:34 pm

No dobra, a co to jest reszta systemu? Spaliny nie leca spowrotem do silnika prawda? I chyba o to chodzi. Nie wiem tylko co sie bedzie w srodku EGRa dzialo, bo jednak chyba calkiem spore cisnienia ta panuja... Ale magre glowy z tego forum mowily ze tak wystarczy i nic wiecej nie trzeba wiec....

PS: Byla jazda probna i gowno to dalo. Jak bylo tak jest - nic sie nie zmienilo.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz mar 18, 2007 6:07 pm

JarekK pisze:a to że tak powiem to dopiero połowa sukcesu 8) bo EGR i tak działa - dostaje spaliny (i ich temeraturę) z kolektora i steruje odpowiednio resztą systemu - trzeba zaślepić też połączenie EGR z kolektorem - przynajmniej tak mówią "księgi" :)21
a cóż ty bredzisz?

opowiedz którędy te spaliny dostaje i posyła do dolotu?

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » ndz mar 18, 2007 6:27 pm

czesław&jarząbek pisze:
JarekK pisze:a to że tak powiem to dopiero połowa sukcesu 8) bo EGR i tak działa - dostaje spaliny (i ich temeraturę) z kolektora i steruje odpowiednio resztą systemu - trzeba zaślepić też połączenie EGR z kolektorem - przynajmniej tak mówią "księgi" :)21
a cóż ty bredzisz?

opowiedz którędy te spaliny dostaje i posyła do dolotu?

:)21
po 1 nigdzie nie napisałem, że posyła gdzieś spaliny
po 2 nie pamiętam gdzie, ale czytałem, że to ustrojstwo przy kolektorze to nie tylko zawór sterowany podciśnieniem, ale spełnia tez inne funkcje - nie pamiętam jakie bo mnie to nie interesuje :)21
po 3 sam mi pisałeś, że powinno się zaslepić również od strony kolektora 8) oraz odłączyć te kable - a jak i tak nie posyła spalin dalej (a nigdzie nie twierdzę, ze posyła do dolotu) to po co to robić?
Ostatnio zmieniony ndz mar 18, 2007 6:49 pm przez JarekK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz mar 18, 2007 6:42 pm

no bo jak sie go wypierdala całkowiecie to sie zaślepia wszystko albo zmienia wąż w cysetkach

w formie zaprezentowanej na zdjeciu egr działa ale jest zaślepiony.
#noichuj

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » ndz mar 18, 2007 6:52 pm

czesław&jarząbek pisze:no bo jak sie go wypierdala całkowiecie to sie zaślepia wszystko albo zmienia wąż w cysetkach

w formie zaprezentowanej na zdjeciu egr działa ale jest zaślepiony.
i tak też napisałem kurna, że nadal działa itd ...

:)21

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz mar 18, 2007 7:51 pm

Tarsus pisze: PS: Byla jazda probna i gowno to dalo. Jak bylo tak jest - nic sie nie zmienilo.
Subiektywnie (przy tej samej zaslepce) ja tez nie poczulem roznicy wdynamice czy ekonomice jazdy.
Ale sama swiadomosc ze EGR zostal unieszkodliwiony mi pomaga :)

No i mniejsze ryzyko zarzucenia syfem intercoolera.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Tarsus

Post autor: Tarsus » ndz mar 18, 2007 8:03 pm

Moze i tak, ale tak sobie mysle ze jezeli nic mi to nie da to po co mi to, zawsze to niby mniej bede smrodzil :)21

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » ndz mar 18, 2007 9:11 pm

I jak z tą pompą? Jak ją ustawiać inaczej z EGR czy tak samo?
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość