Nie zniechęciłem się - ciąg dalszy pytań o serię,

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Nie zniechęciłem się - ciąg dalszy pytań o serię,

Post autor: vobo » ndz kwie 01, 2007 7:25 am

tylko o konkrety proszę:
na placu boju została seria III, rocznik koło 77-82
silnik 2,25D, krótka 88-ka, hardtop + w planach softtop
no i jeszcze 2 pytanka:

opony standardowe to:
205x80 R16? czy 205x85 R16?

i gdzie i w jakich (tak dla przykładu) cenach kupujecie części zamienne?
zamienniki czy oryginały? (wiem, że niektórych części nie warto brać zamienników - np. pasek rozrządu - ale tam z tego co wiem jest łańcuch)

pozdrawiam,

i do zobaczenia latem moim nowym LRem :]

Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Tarsus

Re: Nie zniechęciłem się - ciąg dalszy pytań o serię,

Post autor: Tarsus » ndz kwie 01, 2007 8:16 am

vobo pisze:
i gdzie i w jakich (tak dla przykładu) cenach kupujecie części zamienne?

Maciek
:roll:

...w paddockspares ... za 20 zlotych tak dla przykladu...

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz kwie 01, 2007 9:28 am

Opony standardowe to 7.50x16. Części kupujesz w każdym serwisie związanym z marką Land rover( z miastem Kraka) lub własnym sumptem ściągane z ojczyzny auta. Ceny części dorównują cenie części do przysłowiowego żuka. W serii jest rozrząd na łańcuchu. :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: vobo » ndz kwie 01, 2007 10:55 am

7.5 numerycznie, czyli 235x85 R16?
i czy 88 i 109 miały ten sam rozmiar?
mnie chodzi konkretnie o 88-semkę

pozdrawiam,

Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » ndz kwie 01, 2007 11:01 am

vobo pisze:7.5 numerycznie, czyli 235x85 R16?
i czy 88 i 109 miały ten sam rozmiar?
mnie chodzi konkretnie o 88-semkę

pozdrawiam,

Maciek
Ło jezu...
235 to 235 a 7,5 to 7,5 to dwie rozne opony.
235 mm a 7,5 cala to przeciez co innego.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: vobo » ndz kwie 01, 2007 11:08 am

sorry, ale znalazłem taki przelicznik na angielskim forum

Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz kwie 01, 2007 11:08 am

W 88ce wg instrukcji stosuje się od 6.50 do 7.50 x16 ale jak założysz 235x85x16 to też wejdzie bez przeróbek, a prześwit jest większy :wink:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz kwie 01, 2007 11:39 am

Pepek pisze:W 88ce wg instrukcji stosuje się od 6.50 do 7.50 x16 ale jak założysz 235x85x16 to też wejdzie bez przeróbek, a prześwit jest większy :wink:
tylko prętkość przemieszczania spada drastycznie :lol: jak wracałem z bieszczad to na każdym dłuższym podjeździe tworzył się za mną żądnny krwi korek :)21
A dodam, że mam benzyne :wink: Jak diesla chcesz tylko do "upalania", to może być 235/85, jak na codzień to 7.5 z tendencją do 6.5 :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz kwie 01, 2007 11:59 am

Czy jedziesz na 6,50 czy na 235 to na podjazdach taki sam efekt. A przy dieslu jo jeszcze efekty wizualne w postaci czarnego dymu z rury :)21
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: vobo » ndz kwie 01, 2007 12:49 pm

czyli po prostu nie trzeba jeździć pod górkę :]

pozdrawiam,

Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz kwie 01, 2007 12:54 pm

jeżeli porównać średnicę koła to:
235/85/16=7.50/16=32"
205/16=6.50/16=29"
mniej więcej oczywiście.
serie zdaje się miały mieć 7.00 tak jak camelowe disco bo na 32" czas się bardzo dłuży...
#noichuj

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz kwie 01, 2007 2:04 pm

Pepek pisze:A przy dieslu jo jeszcze efekty wizualne w postaci czarnego dymu z rury :)21
wiecie co... w 2,25D jest coś... ujmującego :wink: :)21
Stawiacz zasłon dymnych :lol:
jak mi się kolejny silnik skończy rozważe zamiane :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » ndz kwie 01, 2007 3:29 pm

A jak czasem fajnie zawory dzwonią - światło i dzwięk (przepraszam brak światła czana chmura)
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » ndz kwie 01, 2007 7:04 pm

Tapeworm pisze:
Pepek pisze:W 88ce wg instrukcji stosuje się od 6.50 do 7.50 x16 ale jak założysz 235x85x16 to też wejdzie bez przeróbek, a prześwit jest większy :wink:
tylko prętkość przemieszczania spada drastycznie :lol: jak wracałem z bieszczad to na każdym dłuższym podjeździe tworzył się za mną żądnny krwi korek :)21
A dodam, że mam benzyne :wink: Jak diesla chcesz tylko do "upalania", to może być 235/85, jak na codzień to 7.5 z tendencją do 6.5 :)21


Nie przesadzaj z tym spadkiem predkosci.......poprostu znowu masz jakiś padniety silnik.... :)21

róznica w srednicy pomiedzy 7.50 a 235 jest ale mała.....zależy od producenta w duzej mierze.....( troche jak z obuwiem), do serii mozna zakłac je bez obawy o nic...

a to ze starsze serie miały 6,50 czy 7,0 to inna baja......poprostu kiedyś wystraczały :wink:

jeżdze na 235/85 , i fura smiga ok.....
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
Paweł Disco
 
 
Posty: 148
Rejestracja: czw lis 25, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Poznań i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: Paweł Disco » ndz kwie 01, 2007 7:10 pm

Serie w dizlu są poprostu wyposażone w system WWW.
W-czesny W-ykrywacz W-zniesień.
Paweł, LR disco200tdi
-offroad zbliża-

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz kwie 01, 2007 11:03 pm

moto pisze: Nie przesadzaj z tym spadkiem predkosci.......poprostu znowu masz jakiś padniety silnik.... :)21
:evil: jestem 3tyś po przeszczepie :)21
coprawda uwsteczniłem się, z pięcio podporowego na 3 podporowy, ale kompresja koło 10 więc raczej nie jest źle...
moto pisze:róznica w srednicy pomiedzy 7.50 a 235 jest ale mała.....zależy od producenta w duzej mierze.....( troche jak z obuwiem),
:lol: ha to już wiem dlaczego jak stanołem obok defa znajomego na nowych nalewkach to Seria była... wyżej(rozmiar oczywiście ten sam) :)21
czyli jeden problem wyjaśniony...mam ponadwymiarowe opony :wink:
ma to swoje plusy...wiećej gumy sprawia iż jest tochę miększy no i bez problemu można się wczołgać pod syfa, obrócić i...olej z mostu spuścić :)21

wgrunice rzeczy to te górki też da się przejechać, wrzucasz 2 i wymownym gestem pokazujesz innym użytkownikom drogi gdzie masz ich trąbienie :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nie zniechęciłem się - ciąg dalszy pytań o serię,

Post autor: cichy_SIII_109_SW » pn kwie 02, 2007 8:35 am

vobo pisze:tylko o konkrety proszę:
na placu boju została seria III, rocznik koło 77-82
silnik 2,25D, krótka 88-ka, hardtop + w planach softtop
no i jeszcze 2 pytanka:

opony standardowe to:
205x80 R16? czy 205x85 R16?

i gdzie i w jakich (tak dla przykładu) cenach kupujecie części zamienne?
zamienniki czy oryginały? (wiem, że niektórych części nie warto brać zamienników - np. pasek rozrządu - ale tam z tego co wiem jest łańcuch)

pozdrawiam,

i do zobaczenia latem moim nowym LRem :]


Maciek
Na 7.50x16 Seria śmiga całkiem nieźle. Jeżeli przyjać, że w latach '70 wiekszość samochodów zwalniała pod górkę to można z czystym sumieniem olewać tych z tyłu 8)

Z częściami ogólnie nie ma problemu, w Łoroł są dwie firmy sprowadzające większość, choć jak się przekonałem nie maja luster do Serii, ale takich na drzwi - są tylko na błotniki, a od Defa nie chcę zakładać. Jak czegoś nie ma wybitnie to czekasz od 2 do 4 tygodni aż przyjedzie z Anglii. Co w przypadku wszystkich angielskich marek jest normą.
Orginał czy zamiennik - wybór zależy od Ciebie.
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » pn kwie 02, 2007 9:17 am

Pepek pisze:Czy jedziesz na 6,50 czy na 235 to na podjazdach taki sam efekt. A przy dieslu jo jeszcze efekty wizualne w postaci czarnego dymu z rury :)21
:)21
o taaaaak
:)21
Ostatnio zmusiłem Serię coby się wczołgała na 4 na pierwszy podjazd na obwodnicy Trójmiasta od strony Rumii (przed Chwarznem).
Zacząłem 80 km/h, kończyłem 50 km/h, na początku słyszałem bluzgi jadących za mną, później już tylko ataki kaszlu
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pn kwie 02, 2007 9:04 pm

bratek pisze: Zacząłem 80 km/h, kończyłem 50 km/h, na początku słyszałem bluzgi jadących za mną, później już tylko ataki kaszlu
Pir.le to szukam 2,25D do przeszczepu :)2 :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości