Nie zniechęciłem się - ciąg dalszy pytań o serię,
Moderator: Jerry
- vobo
-
- Posty: 129
- Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Nie zniechęciłem się - ciąg dalszy pytań o serię,
tylko o konkrety proszę:
na placu boju została seria III, rocznik koło 77-82
silnik 2,25D, krótka 88-ka, hardtop + w planach softtop
no i jeszcze 2 pytanka:
opony standardowe to:
205x80 R16? czy 205x85 R16?
i gdzie i w jakich (tak dla przykładu) cenach kupujecie części zamienne?
zamienniki czy oryginały? (wiem, że niektórych części nie warto brać zamienników - np. pasek rozrządu - ale tam z tego co wiem jest łańcuch)
pozdrawiam,
i do zobaczenia latem moim nowym LRem :]
Maciek
na placu boju została seria III, rocznik koło 77-82
silnik 2,25D, krótka 88-ka, hardtop + w planach softtop
no i jeszcze 2 pytanka:
opony standardowe to:
205x80 R16? czy 205x85 R16?
i gdzie i w jakich (tak dla przykładu) cenach kupujecie części zamienne?
zamienniki czy oryginały? (wiem, że niektórych części nie warto brać zamienników - np. pasek rozrządu - ale tam z tego co wiem jest łańcuch)
pozdrawiam,
i do zobaczenia latem moim nowym LRem :]
Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii
Re: Nie zniechęciłem się - ciąg dalszy pytań o serię,
vobo pisze:
i gdzie i w jakich (tak dla przykładu) cenach kupujecie części zamienne?
Maciek

...w paddockspares ... za 20 zlotych tak dla przykladu...
Opony standardowe to 7.50x16. Części kupujesz w każdym serwisie związanym z marką Land rover( z miastem Kraka) lub własnym sumptem ściągane z ojczyzny auta. Ceny części dorównują cenie części do przysłowiowego żuka. W serii jest rozrząd na łańcuchu. 

Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
tylko prętkość przemieszczania spada drastyczniePepek pisze:W 88ce wg instrukcji stosuje się od 6.50 do 7.50 x16 ale jak założysz 235x85x16 to też wejdzie bez przeróbek, a prześwit jest większy


A dodam, że mam benzyne


SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Tapeworm pisze:tylko prętkość przemieszczania spada drastyczniePepek pisze:W 88ce wg instrukcji stosuje się od 6.50 do 7.50 x16 ale jak założysz 235x85x16 to też wejdzie bez przeróbek, a prześwit jest większyjak wracałem z bieszczad to na każdym dłuższym podjeździe tworzył się za mną żądnny krwi korek
A dodam, że mam benzyneJak diesla chcesz tylko do "upalania", to może być 235/85, jak na codzień to 7.5 z tendencją do 6.5
Nie przesadzaj z tym spadkiem predkosci.......poprostu znowu masz jakiś padniety silnik....

róznica w srednicy pomiedzy 7.50 a 235 jest ale mała.....zależy od producenta w duzej mierze.....( troche jak z obuwiem), do serii mozna zakłac je bez obawy o nic...
a to ze starsze serie miały 6,50 czy 7,0 to inna baja......poprostu kiedyś wystraczały

jeżdze na 235/85 , i fura smiga ok.....
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750
M-72 MW-750
- Paweł Disco
-
- Posty: 148
- Rejestracja: czw lis 25, 2004 8:36 am
- Lokalizacja: Poznań i okolice
- Kontaktowanie:
moto pisze: Nie przesadzaj z tym spadkiem predkosci.......poprostu znowu masz jakiś padniety silnik....![]()


coprawda uwsteczniłem się, z pięcio podporowego na 3 podporowy, ale kompresja koło 10 więc raczej nie jest źle...
moto pisze:róznica w srednicy pomiedzy 7.50 a 235 jest ale mała.....zależy od producenta w duzej mierze.....( troche jak z obuwiem),


czyli jeden problem wyjaśniony...mam ponadwymiarowe opony

ma to swoje plusy...wiećej gumy sprawia iż jest tochę miększy no i bez problemu można się wczołgać pod syfa, obrócić i...olej z mostu spuścić

wgrunice rzeczy to te górki też da się przejechać, wrzucasz 2 i wymownym gestem pokazujesz innym użytkownikom drogi gdzie masz ich trąbienie

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
- cichy_SIII_109_SW
-
- Posty: 281
- Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nie zniechęciłem się - ciąg dalszy pytań o serię,
Na 7.50x16 Seria śmiga całkiem nieźle. Jeżeli przyjać, że w latach '70 wiekszość samochodów zwalniała pod górkę to można z czystym sumieniem olewać tych z tyłuvobo pisze:tylko o konkrety proszę:
na placu boju została seria III, rocznik koło 77-82
silnik 2,25D, krótka 88-ka, hardtop + w planach softtop
no i jeszcze 2 pytanka:
opony standardowe to:
205x80 R16? czy 205x85 R16?
i gdzie i w jakich (tak dla przykładu) cenach kupujecie części zamienne?
zamienniki czy oryginały? (wiem, że niektórych części nie warto brać zamienników - np. pasek rozrządu - ale tam z tego co wiem jest łańcuch)
pozdrawiam,
i do zobaczenia latem moim nowym LRem :]
Maciek

Z częściami ogólnie nie ma problemu, w Łoroł są dwie firmy sprowadzające większość, choć jak się przekonałem nie maja luster do Serii, ale takich na drzwi - są tylko na błotniki, a od Defa nie chcę zakładać. Jak czegoś nie ma wybitnie to czekasz od 2 do 4 tygodni aż przyjedzie z Anglii. Co w przypadku wszystkich angielskich marek jest normą.
Orginał czy zamiennik - wybór zależy od Ciebie.
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania 
"Stado Baranów"

"Stado Baranów"
Pepek pisze:Czy jedziesz na 6,50 czy na 235 to na podjazdach taki sam efekt. A przy dieslu jo jeszcze efekty wizualne w postaci czarnego dymu z rury

o taaaaak

Ostatnio zmusiłem Serię coby się wczołgała na 4 na pierwszy podjazd na obwodnicy Trójmiasta od strony Rumii (przed Chwarznem).
Zacząłem 80 km/h, kończyłem 50 km/h, na początku słyszałem bluzgi jadących za mną, później już tylko ataki kaszlu
Disco 3.9 LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości